[Grem] !!!!. Néró késői utódai: a szabadkőmúvesek / Raffay Ernő (csak néhol színezve)
Sziklay Levente
lsziklay at freemail.hu
2020. Júl. 15., Sze, 10:10:05 CEST
Kedves Egon, Mőci, többiek! Hemzseg a hibáktól, a tények egyoldalú beállításától. 1. Szabadkőművesek Franciaországban kb. 700 pap volt szabadkőműves, ebből Párizsban 300-an éltek. Divat volt az értelmiségiek körében szabadkőművesnek lenni, ezért amikor a francia forradalom különböző szekciói és frakciói egymás ellen harcoltak, mindegyikben lehetett találni mind (volt) papot, mind szabadkőművest. A Grand Orient (Nagy Kelet) a legfőbb szabadkőműves páholy feje Fülöp orleans-i herceg volt, aki később Egyenlőség Fülöp (Phillipe-Égelité)-re változtatta a nevét, a konvent tagja volt, a király halálára szavazott, de őt is lefejezték 1793 nov. 6-án - pedig még a szabadkőművességet is megtagadta - ekkor már a szabadkőműves páholyokat is betiltották.. (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) A Grand Orient második számú embere, Luxemburg herceg emigrált és az ellenforradalmat szervezte Németországban (a legtöbb kis német fejedelem és uralkodó szintén szabadkőműves volt ekkor) 1789-ben kb. 1000 páholy működött Franciaországban, amikor újra engedélyezték 1800-ban, kb. 75 kezdett el működni megint. "Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak." - írja Raffay.
Ez baromság! 2. Keresztényüldözés A Forradalom alatt volt keresztényüldözés is - egy rövid ideig - és sok papot is meggyilkoltak, de nem szabad elfelejteni, hogy két katolikus egyház működött, az alkotmányos és a rendszerre fel nem esküdött (ez megint egy hosszú történet lenne). A terror alatt általában azokat a szerzeteseket, apácákat, papokat, laikus testvéreket ölték meg, akik megtagadták az esküt az Egyház Polgári Alkotmányára. A Meszlényi által leírt események megtörténtek. De Raffay állításával ellentétben sohasem volt törvény, NEM IGAZ HOGY 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. 1793-ban a terror káoszt jelentett. Állandó harcok a vidéken a helyi különböző bizottságokban, egymás között és a kiküldött konventbiztosokkal, egymás kölcsönös vádolása és feljelentése helyben és Párizsban, a gyanúsak állandó feljelentése, kivégzések, börtönök, képzelt és valódi felkelések. Sok helyen radikális ateisták is hatalomba kerültek és az alkotmányos egyház tagjai is veszélybe kerültek, templomokat zártak be, kezdtek el lebontani, műkincseket pusztítottak el stb. - miközben egymást is irtották. A később nagy szerepet játszó Joseph Fouché - egykori oratoriánus szerzetes - konventbiztosként leszedte a temetőkről a Feltámadunk feliratot és helyébe A halál örök álom táblát tetette - amiért Robespierre megvádolta. Volt, ahol ez az üldözés nem történt meg - minden a helyi viszonyoktól függött. Kis időrend: A konvent már 1793 április 21—24. száműzetésre ítélt minden eskümegtagadó papot, A konvent, mintha egyházi konvent volna, megengedte a papok házasságát, mely szabadsággal Grégoire abbé és Lindet püspök példájára körülbelül 2000 pap élt. szept. 17. Elfogadják a gyanúsakról szóló törvényt: bárki beleshetett október 5. A forradalmi naptár bevezetése. Az első év szeptember 22-én, a Köztársaság kikiáltásával kezdődik
okt. 28-án a konvent teljesen kizárta a papokat az iskolákból november 5. Polgári ünnepeket vezetnek be.
november 6-án a Nemzeti Konvent engedélyezte, hogy a községek megtagadják a katolikus vallást
november 7-én pedig Gobel párizsi érsek és több főpap — fején vörös sapkával — lemondott püspökségéről, mivel "látja a józan gondolkodás nagy előhaladását s úgy tapasztalja, hogy hivatalára sem kedve, sem szüksége nincs a népnek". Julien, a toulousei ref. pap, a szószékről egy katolikus püspökkel kezet fogva jelentette be lemondását. November 10-én az Ész Temploma névre átkeresztelt Notre-Dame-ban megrendezték a Szabadság és az Ész ünnepét, amely meglehetősen száraznak, unalmasnak és lélektelennek bizonyult. A szertartást úgy lehet összefoglalni, hogy a katedrálison belül összeállítottak egy hevenyészett görög–római stílusú templomot, a fehér ruhás, frígiai sapkás, kezében lándzsát tartó Szabadság pedig meghajolt az Ész lángja előtt, majd virágok és növények közé telepedett. Maillard kisasszonynak nevezett Marie-Thérèse Davoux színésznő alakította ezt a szerepet. De ezt nem a konvent csinálta, hanem a Községtanács (Commune), Chaumette, Momoro - Hébert hívei - vezetésével. Állandó hatalmi harc volt ugyanis a Konventen belül is, a Községtanácson belül is, A Közjóléti Bizottságon és Közbiztonsági Bizottságon belül is, és egymás ellen is a felhergelt utcai tömegekre támaszkodva... Robespierre nov. 21-én a jakobinus-klubban, 28-án pedig a konventben is föllépett Hébert, Clootz és Chaumette túlzásai ellen. Szerinte az ateizmus arisztokrata jellegű - AMI A GUILLOTINE -NAL való fenyegetés volt december 6-án Robespierre-nek indítványára a konvent kimondta, hogy mindenki szabadon gyakorolhatja vallását. A katolikusok ettől a pillanattól fogva ismét nyíltan és egyértelműen a törvény oltalma alatt álltak. 1794 márc. 13 :Hébert, Chaumette, Momoro és veszettek letartóztatása, majd kivégzése (ők vezettek a keresztény -ellenes kampányt) Függelék: A gyanúsakról szóló törvény 1. Közvetlenül a jelen határozat kiadása után a Köztársaság területén valamennyi, még szabad [ilyen] egyént őrizet alá kell helyezni.
2. A következő személyek tekinthetők gyanúsnak. Először azok, akik viselkedésükkel, kapcsolataikkal, beszédükkel vagy írásaikkal a zsarnokság vagy föderalizmus híveinek és a szabadság ellenségeinek mutatkoznak. Másodszor azok, akik nem képesek a március 21-ei határozatban meghatározottak szerint igazolni megélhetési módjukat és állampolgári kötelezettségeik teljesítését. Harmadszor azok, akiktől megtagadták hazafiságuk igazolását. Negyedszer azok a közhivatalnokok, akiket a Konvent vagy megbízottai elbocsátottak hivatalukból, ... nemesek és emigránsok azon férjei és feleségei, apjai, anyjai, fiai, leányai, fivérei, nővérei és ügynökei, akik nem nyilvánították ki a forradalomhoz való ragaszkodásukat.
10. Szükség esetén a polgári és büntető bíróságok fogva tarthatnak és a fent említett börtönökbe küldhetnek olyan személyeket, akikről megállapították, hogy nem lehet vádiratot készíteni ellenük, vagy akiket felmentettek az ellenük emelt vád alól. Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
>
Kedves Emőke !
A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .
Üdv. Egon
2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>Néró késői utódai: a szabadkőművesek A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is behálózták. 2020. július 11. 10:51https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
> A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, egyre radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.Tapossátok el a gyalázatost!1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat). A nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három püspököt. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak.
> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek. 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás, körmenet stb., mind . olcsó élceknek lett a középpontja. Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”
>Mészárlás a nyílt tengerenA csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább formája: Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789 előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére átvette a francia állam vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
>A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; 1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai egységek nem vehettek részt vallási szertartáson; 1884-ben megszüntették a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.
>Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.
>Émile Combes, az antihősA magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. Szántó Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a szerzetesrendeket támadta meg. Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és apácát befogadott.
>Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.
>A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
>Importált felforgatókEnnek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez tartoznak.”
>Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás biztosítási ügynök.”
>Faber Oszkár, a likvidátorKunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.
>Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
>Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése.
>Raffay Ernő
>A szerző történész, egyetemi tanár
>
> Magyar Nemzet Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
Kedves Emőke !
A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei
a fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos
álláspontja .
Üdv. Egon
2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke
Greschik írta:
Néró
késői utódai: a szabadkőművesek
A keresztényellenes
ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is
behálózták.
2020.
július 11. 10:51
https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes
megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott
ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket,
a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista
megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának?
Pedig van rá magyarázat.
A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes
ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által
nagyra tartott Franciaországában
alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára
talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó
értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó
szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé
elmozduló, egyre
radikálisabban materialista francia (úgynevezett
latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia
Nagyoriens Nagypáholy.
Tapossátok el a gyalázatost!
1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc
vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt,
amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás”
legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost!
(tudniillik az egyházat). A nagy
francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra
végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a
királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait –
„természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
szeptemberében kivégeznek
Párizsban 1400
rabot, köztük majdnem háromszáz
papot és három püspököt. Európa
történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset,
amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia
forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg
akarták teremteni a laikus, világi ateista francia
államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek
tartottak.
Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző
kegyetlenkedések kezdődtek. 1793.
november 7-én a
kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel
megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették
be. Sok templomból raktárt vagy istállót
csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott.
Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv,
rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos
tárgy lett, amely
tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány
élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás,
körmenet stb., mind . olcsó élceknek
lett a középpontja.
Szamarakra
főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették,
előttük keresztet
és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a
maskarás körmenetek.”
Mészárlás a nyílt tengeren
A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia
szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva
keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból
vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább
formája: Nantes-ban
az egyik forradalmi biztos a Washington nevű
szállítóhajóra rakatott 825 papot,
a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és
szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s
elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben
pedig törvényt alkottak az állam és
egyház szétválasztásáról,
amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789
előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet
megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció,
amely a XIX. század végére átvette a francia állam
vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban,
az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század
első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után
újra megindult; 1880-ban
kizárták a
püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási
Tanácsból; 1882-ben megszüntették a
lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai
egységek nem
vehettek részt vallási
szertartáson; 1884-ben megszüntették a
kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia
parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott
imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott
szerzetes stb.
Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX.
század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam
szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P
szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A
múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig
Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér
pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér
közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér,
a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.”
Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau
fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra
külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy
„magyar
nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.
Émile Combes, az antihős
A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi
folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás
két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van
képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves
francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902.
június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia
katolikus egyházat. Szántó
Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett
vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat,
szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az
egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi
községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé
egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a
templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a
szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd
1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás
jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes,
tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a
szerzetesrendeket támadta meg.
Akkoriban a
magyar egyház sok elüldözött
francia szerzetest és apácát befogadott.
Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata
tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A
magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai
radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A
legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi
Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat
szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics
Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a
nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy
vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai
radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét.
Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell
járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek
tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell
vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot.
Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,
tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen
hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai
összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett
volna írni a magyar történelmet.
A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil
szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket
rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy
nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni,
nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs
benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati,
keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
Importált felforgatók
Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az
európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont
először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án
beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a
szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy
érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti
Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a
következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor
ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le:
előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete
rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség
előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos
programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén
előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi
Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először
a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy
megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a
nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy
tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi
megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott
Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk
érckészletéhez tartoznak.”
Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem
szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért
küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb
akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása
egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet
és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a
nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában
fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett
világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római
világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a
pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell
törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a
nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később
Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a
Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon
[egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest
utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és
pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy
megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A
katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe,
amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait
hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a
modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy
szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek
szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi
birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az
alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a
klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a
francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak
sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor
jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és
ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik,
gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16
ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137
felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent
Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az
egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan
intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára
províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben
ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
biztosítási ügynök.”
Faber Oszkár, a likvidátor
Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön
Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi,
valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé
tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves
testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több
hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig
kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908
körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a
keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a
székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati
szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság
és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar
nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia
minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.
Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos
szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami
alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam
vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai
szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári
Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín
gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos,
szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus
egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a
Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a
hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást
gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,
megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint
főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi
szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár
szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot
hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a
feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség
Kárpát-medencei vetése.
Raffay Ernő
A szerző történész, egyetemi tanár
Magyar Nemzet
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200715/ca7209e0/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról