[Grem] Fwd: Varga László püspök: Háború van és szellemi harc
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2020. Jan. 17., P, 16:24:23 CET
Továbbítom Zsíros Tibor, k. Lttag alábbi (nálam spam-be került) levelét a
listára:
---------- Forwarded message ---------
From: Tibor Zsíros <zsirost50 at gmail.com>
Date: Sat, Jan 11, 2020 at 5:10 PM
Subject: Re: [Grem] Varga László püspök: Háború van és szellemi harc
To: <grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
Cc: grem at turul banki. hu <grem at turul.banki.hu>
Tisztelt Lista!
Örömmel olvastam Varga László püspök gondolatait, helyzetértékelését,
melyben arra is céloz, hogy a kormánypártok a 2022-es választásokon a
bukást úgy kerülhetik el, ha Jézus példáját követik.
Számomra egyáltalán nem meggyőző ez az érvelés. A választás során Jézus
ellen is többen szavaztak, mint mellette!
Tisztelettel: Zsíros Tibor
KEA <kea at turul.banki.hu> ezt írta (időpont: 2020. jan. 11., Szo, 8:48):
> Varga László püspök: Háború van és szellemi harc
>
> Vadhajtások, 2020.01.10.
>
> https://www.vadhajtasok.hu/2020/01/10/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc/
>
>
> A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény
> Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott
> előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott
> meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.
>
> Az elhangzott előadást az alábbiakban teljes terjedelmében közreadjuk.
>
> “Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom
> megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik
> vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem
> egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az
> energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így
> tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a
> legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és
> az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje.
> Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a
> zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz
> fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem
> az EU-ban.
>
> Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt
> megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete
> jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de
> annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a
> gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség
> nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz,
> akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki
> gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami
> csak a vallások összefogásával nyerhető meg.
>
> A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni
> mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási
> szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush
> Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől
> kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos,
> a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend
> ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az
> alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten,
> vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az
> erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell
> eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes
> vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De
> az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa
> erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból
> szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből
> pedig brutalitás lett.
>
> A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden
> területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet
> befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás
> megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális
> forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei
> a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az éc terjedése, az abortusz
> törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az
> ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok
> szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem
> ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás
> egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az
> állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt
> mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő
> házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig
> férfinak tekinteni.
>
> A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok
> szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes
> manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel
> partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a
> szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és
> magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet
> beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik
> ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a
> szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt,
> hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy
> a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye
> ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva.
> Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség
> nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek.
> Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő
> válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.
>
> Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül,
> akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem
> a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a
> teljesség igénye nélkül.
>
> Mit tehetünk?
>
> Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget.
> Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van
> szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok
> betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden
> területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem,
> a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség
> egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor
> az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az
> árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség
> egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.
>
> Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze
> az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az
> erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a
> barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy
> politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az
> emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem
> változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat,
> hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító
> és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem
> a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó
> küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen.
> Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad
> az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi
> lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat
> használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket
> használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes.
> Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket,
> jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az
> emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság
> nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról
> szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs
> nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.
>
> Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a
> kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy
> vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a
> gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.
>
> Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a
> keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a
> szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?
>
> Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással.
> Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem
> változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a
> másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több
> frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a
> gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy
> felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó,
> iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó
> keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi
> szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten
> érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül
> mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes
> komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből
> és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi
> erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával.
> Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.
>
> Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért
> nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később
> sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse.
> Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk
> vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell
> tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a
> világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát,
> Isten szereteturalmát.
>
> Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely
> szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey
> Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk
> ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett
> akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai
> asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és
> első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő,
> aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb
> politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy
> elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is
> meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az
> ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta
> vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű
> farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia
> soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe
> lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt:
> mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon
> házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a
> tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk,
> mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt
> számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti
> politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán
> sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket,
> hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen,
> nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a
> szeretet.
>
> Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta
> társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk
> semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni
> szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben.
> Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az
> ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból
> amink van.
>
> Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten
> részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal
> élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban
> sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a
> Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én,
> Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal
> élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a
> civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra
> elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas
> műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és
> családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört
> kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér,
> ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már
> találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy
> szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő
> emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé,
> ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot.
> Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.
>
> Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”
> --
>
> Üdvrivalgással:
> KEA.
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200117/f8f5642a/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról