<div dir="ltr">Továbbítom Zsíros Tibor, k. Lttag alábbi (nálam spam-be került) levelét a listára:<br><div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">---------- Forwarded message ---------<br>From: <b class="gmail_sendername" dir="auto">Tibor Zsíros</b> <span dir="auto"><<a href="mailto:zsirost50@gmail.com">zsirost50@gmail.com</a>></span><br>Date: Sat, Jan 11, 2020 at 5:10 PM<br>Subject: Re: [Grem] Varga László püspök: Háború van és szellemi harc<br>To:  <<a href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>><br>Cc: grem@turul banki. hu <<a href="mailto:grem@turul.banki.hu">grem@turul.banki.hu</a>><br></div><br><br><div dir="ltr"><div dir="ltr"><div style="font-size:small"><div>Tisztelt Lista!</div><div><br></div><div>Örömmel olvastam Varga László püspök gondolatait, helyzetértékelését, melyben arra is céloz, hogy a kormánypártok a 2022-es választásokon a bukást úgy kerülhetik el, ha Jézus példáját követik.</div><div>Számomra egyáltalán nem meggyőző ez az érvelés. A választás során Jézus ellen is többen szavaztak, mint mellette!</div><div><br></div><div>Tisztelettel: Zsíros Tibor</div></div></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">KEA <<a href="mailto:kea@turul.banki.hu" target="_blank">kea@turul.banki.hu</a>> ezt írta (időpont: 2020. jan. 11., Szo, 8:48):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Varga László püspök: Háború van és szellemi harc<br>
<br>
Vadhajtások, 2020.01.10.<br>
<a href="https://www.vadhajtasok.hu/2020/01/10/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc/" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.vadhajtasok.hu/2020/01/10/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc/</a><br>
<br>
<br>
A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény <br>
Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott <br>
előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott <br>
meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.<br>
<br>
Az elhangzott előadást az alábbiakban teljes terjedelmében közreadjuk.<br>
<br>
“Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom <br>
megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik <br>
vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem <br>
egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az <br>
energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így <br>
tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a <br>
legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és <br>
az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje. <br>
Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a <br>
zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz <br>
fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem <br>
az EU-ban.<br>
<br>
Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt <br>
megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete <br>
jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de <br>
annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a <br>
gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség <br>
nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz, <br>
akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki <br>
gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami <br>
csak a vallások összefogásával nyerhető meg.<br>
<br>
A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni <br>
mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási <br>
szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush <br>
Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől <br>
kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos, <br>
a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend <br>
ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az <br>
alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten, <br>
vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az <br>
erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell <br>
eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes <br>
vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De <br>
az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa <br>
erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból <br>
szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből <br>
pedig brutalitás lett.<br>
<br>
A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden <br>
területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet <br>
befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás <br>
megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális <br>
forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei <br>
a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az éc terjedése, az abortusz <br>
törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az <br>
ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok <br>
szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem <br>
ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás <br>
egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az <br>
állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt <br>
mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő <br>
házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig <br>
férfinak tekinteni.<br>
<br>
A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok <br>
szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes <br>
manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel <br>
partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a <br>
szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és <br>
magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet <br>
beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik <br>
ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a <br>
szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt, <br>
hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy <br>
a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye <br>
ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva. <br>
Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség <br>
nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek. <br>
Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő <br>
válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.<br>
<br>
Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül, <br>
akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem <br>
a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a <br>
teljesség igénye nélkül.<br>
<br>
Mit tehetünk?<br>
<br>
Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget. <br>
Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van <br>
szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok <br>
betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden <br>
területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem, <br>
a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség <br>
egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor <br>
az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az <br>
árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség <br>
egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.<br>
<br>
Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze <br>
az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az <br>
erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a <br>
barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy <br>
politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az <br>
emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem <br>
változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat, <br>
hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító <br>
és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem <br>
a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó <br>
küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen. <br>
Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad <br>
az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi <br>
lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat <br>
használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket <br>
használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes. <br>
Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket, <br>
jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az <br>
emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság <br>
nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról <br>
szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs <br>
nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.<br>
<br>
Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a <br>
kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy <br>
vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a <br>
gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.<br>
<br>
Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a <br>
keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a <br>
szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?<br>
<br>
Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással. <br>
Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem <br>
változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a <br>
másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több <br>
frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a <br>
gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy <br>
felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó, <br>
iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó <br>
keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi <br>
szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten <br>
érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül <br>
mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes <br>
komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből <br>
és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi <br>
erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával. <br>
Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.<br>
<br>
Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért <br>
nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később <br>
sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse. <br>
Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk <br>
vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell <br>
tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a <br>
világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát, <br>
Isten szereteturalmát.<br>
<br>
Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely <br>
szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey <br>
Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk <br>
ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett <br>
akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai <br>
asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és <br>
első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő, <br>
aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb <br>
politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy <br>
elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is <br>
meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az <br>
ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta <br>
vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű <br>
farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia <br>
soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe <br>
lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt: <br>
mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon <br>
házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a <br>
tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk, <br>
mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt <br>
számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti <br>
politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán <br>
sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket, <br>
hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen, <br>
nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a <br>
szeretet.<br>
<br>
Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta <br>
társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk <br>
semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni <br>
szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben. <br>
Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az <br>
ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból <br>
amink van.<br>
<br>
Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten <br>
részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal <br>
élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban <br>
sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a <br>
Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én, <br>
Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal <br>
élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a <br>
civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra <br>
elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas <br>
műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és <br>
családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört <br>
kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér, <br>
ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már <br>
találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy <br>
szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő <br>
emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé, <br>
ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot. <br>
Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.<br>
<br>
Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”<br>
-- <br>
<br>
Üdvrivalgással:<br>
KEA.<br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</div></div></div>