[Grem] Videóval kiegészítve: Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

Rita Kunsay-Sipos ritakunsay at gmail.com
2020. Jan. 11., Szo, 11:17:44 CET


https://katolikus.ma/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc-video/



Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

Vadhajtások, 2020.01.10.
https://www.vadhajtasok.hu/2020/01/10/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc/


A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény
Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott
előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott
meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.

Az elhangzott előadást az alábbiakban teljes terjedelmében közreadjuk.

“Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom
megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik
vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem
egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az
energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így
tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a
legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és
az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje.
Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a
zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz
fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem
az EU-ban.

Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt
megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete
jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de
annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a
gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség
nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz,
akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki
gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami
csak a vallások összefogásával nyerhető meg.

A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni
mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási
szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush
Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől
kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos,
a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend
ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az
alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten,
vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az
erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell
eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes
vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De
az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa
erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból
szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből
pedig brutalitás lett.

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden
területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet
befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás
megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális
forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei
a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az AIDS terjedése, az abortusz
törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az
ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok
szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem
ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás
egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az
állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt
mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő
házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig
férfinak tekinteni.

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok
szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes
manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel
partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a
szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és
magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet
beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik
ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a
szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt,
hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy
a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye
ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva.
Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség
nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek.
Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő
válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.

Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül,
akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem
a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a
teljesség igénye nélkül.

Mit tehetünk?

Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget.
Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van
szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok
betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden
területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem,
a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség
egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor
az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az
árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség
egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.

Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze
az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az
erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a
barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy
politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az
emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem
változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat,
hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító
és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem
a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó
küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen.
Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad
az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi
lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat
használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket
használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes.
Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket,
jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az
emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság
nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról
szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs
nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.

Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a
kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy
vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a
gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.

Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a
keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a
szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?

Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással.
Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem
változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a
másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több
frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a
gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy
felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó,
iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó
keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi
szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten
érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül
mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes
komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből
és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi
erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával.
Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.

Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért
nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később
sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse.
Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk
vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell
tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a
világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát,
Isten szereteturalmát.

Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely
szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey
Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk
ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett
akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai
asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és
első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő,
aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb
politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy
elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is
meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az
ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta
vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű
farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia
soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe
lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt:
mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon
házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a
tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk,
mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt
számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti
politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán
sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket,
hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen,
nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a
szeretet.

Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta
társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk
semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni
szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben.
Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az
ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból
amink van.

Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten
részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal
élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban
sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a
Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én,
Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal
élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a
civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra
elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas
műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és
családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört
kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér,
ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már
találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy
szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő
emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé,
ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot.
Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.

Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”
--
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200111/4c3b8a52/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról