[Grem] Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

KEA kea at turul.banki.hu
2020. Jan. 11., Szo, 08:48:17 CET


Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

Vadhajtások, 2020.01.10.
https://www.vadhajtasok.hu/2020/01/10/varga-laszlo-puspok-haboru-van-es-szellemi-harc/


A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény 
Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott 
előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott 
meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.

Az elhangzott előadást az alábbiakban teljes terjedelmében közreadjuk.

“Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom 
megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik 
vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem 
egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az 
energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így 
tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a 
legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és 
az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje. 
Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a 
zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz 
fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem 
az EU-ban.

Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt 
megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete 
jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de 
annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a 
gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség 
nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz, 
akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki 
gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami 
csak a vallások összefogásával nyerhető meg.

A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni 
mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási 
szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush 
Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől 
kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos, 
a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend 
ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az 
alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten, 
vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az 
erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell 
eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes 
vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De 
az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa 
erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból 
szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből 
pedig brutalitás lett.

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden 
területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet 
befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás 
megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális 
forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei 
a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az éc terjedése, az abortusz 
törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az 
ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok 
szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem 
ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás 
egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az 
állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt 
mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő 
házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig 
férfinak tekinteni.

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok 
szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes 
manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel 
partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a 
szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és 
magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet 
beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik 
ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a 
szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt, 
hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy 
a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye 
ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva. 
Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség 
nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek. 
Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő 
válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.

Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül, 
akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem 
a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a 
teljesség igénye nélkül.

Mit tehetünk?

Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget. 
Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van 
szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok 
betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden 
területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem, 
a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség 
egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor 
az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az 
árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség 
egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.

Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze 
az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az 
erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a 
barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy 
politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az 
emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem 
változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat, 
hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító 
és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem 
a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó 
küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen. 
Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad 
az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi 
lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat 
használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket 
használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes. 
Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket, 
jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az 
emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság 
nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról 
szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs 
nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.

Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a 
kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy 
vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a 
gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.

Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a 
keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a 
szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?

Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással. 
Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem 
változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a 
másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több 
frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a 
gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy 
felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó, 
iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó 
keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi 
szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten 
érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül 
mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes 
komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből 
és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi 
erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával. 
Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.

Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért 
nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később 
sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse. 
Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk 
vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell 
tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a 
világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát, 
Isten szereteturalmát.

Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely 
szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey 
Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk 
ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett 
akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai 
asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és 
első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő, 
aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb 
politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy 
elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is 
meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az 
ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta 
vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű 
farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia 
soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe 
lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt: 
mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon 
házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a 
tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk, 
mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt 
számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti 
politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán 
sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket, 
hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen, 
nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a 
szeretet.

Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta 
társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk 
semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni 
szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben. 
Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az 
ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból 
amink van.

Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten 
részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal 
élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban 
sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a 
Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én, 
Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal 
élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a 
civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra 
elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas 
műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és 
családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört 
kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér, 
ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már 
találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy 
szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő 
emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé, 
ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot. 
Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.

Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”
-- 

Üdvrivalgással:
KEA.


További információk a(z) Grem levelezőlistáról