[Grem] Jöjjön a konzervatív válasz a klíma védelmére (igyekeztem valamennyit változtatni a kiemelésen)
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2019. Jún. 29., Szo, 12:05:37 CEST
Jöjjön a konzervatív válasz a klíma védelmére!
<https://mandiner.hu/cikk/20190623_kohan_matyas_klimabelgak_mit_er_a_bolygo_egy_konzervativnak>
https://mandiner.hu/cikk/20190623_kohan_matyas_klimabelgak_mit_er_a_bolygo_egy_konzervativnak
Kohán Mátyás
Mandiner
<https://mandiner.hu/cikk/20190623_kohan_matyas_klimabelgak_mit_er_a_bolygo_egy_konzervativnak?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906>
*Konzervatív klímakoncepció kell, polgári klímaterv,* józan válasz a
fullasztó melegre és a légszennyezettségre, a szeméthegyekre és a
tengerszintre, a jegesmacikra és a Greta Thunbergekre. *Mertha nekünk nin**cs
tervünk, majd lesznek másoknak formabontó gondolataik – és abban nem lesz
köszönet.* És addig is: söprögessünk mind*annyian, mindenekelőtt a saját
házunk táján. *
*„A konzervativizmus abból az érzületből indul ki, amellyel minden érett
ember kész egyetérteni: abból, hogy a jó dolgokat könnyű tönkretenni, de
megalkotni őket nem könnyű.” (Roger Scruton: Hogyan legyünk konzervatívok?)*
Berlin, 2019 eleje. A vörös-vörös-zöld koalíció 30 új elektromos
busszal kerekíti
ki
<https://www.berliner-zeitung.de/berlin/verkehr/neue-bvg-elektrobusse-heizungen-und-klimaanlagen-werden-mit-diesel-betrieben-31245810?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906>
a német főváros uszkve ezernégyszáz darabos flottáját – a zöld öröm ezért
kiárad az egész földre, a nagyvilág örvendezve ujjong, a mennyei olgák és a
hatalmas klímakirályok pedig Müller főpolgármester himnuszát zengik, és vég
nélkül éneklik: szent vagy, szent vagy, progresszív istencsászár vagy!
Aztán a 15 jajsárga Solaris és napszín Mercedes barátaik hangtalanul
kipercegnek a Spree-parti metropolisz utazóközönsége elé, a nagyérdemű
döbbenten konstatálja, hogy nincs bennük se klíma, se fűtés, a városvezetés
pedig gordiuszian átvágja a csomósodó PR-katasztrófát: telepít minden
buszra egy kiegészítő dízelmotort, melyre – mivel a buszokat nem ez hajtja
– immár egyáltalán semmilyen károsanyag-kibocsátási norma nem vonatkozik.
Mindenki boldog, a gerinctelen politikusi magatartást sikerült centiről
centire a törvény betűjéhez törni, *zum Wohle*, szálljanak az új kályhák jó
széllel. A következő kilencvennél majd megoldják valahogy dízel nélkül,
addig lapítás.
No, hát ilyenkor sajnálja csak igazán az ember aggódó fia, hogy a
klímavitába és a hozzá kapcsolódó politikai cselekvésbe másfél évtizede nem
tudott érdemben belevakkantani sem egy épeszű konzervatív. Mi, klímabelgák,
fogtuk magunkat az euróhármas szívó Golfjainkkal, és nem álltunk sehova.
Hát *most megnézhetjük, mi van klímaügyben helyettünk: péntekenként
vegytiszta jobbító szándékból sulit bliccelő tizenévesek, utópista-marxista
zöld agyrém harminc százaléknyi választóval Európa-szerte, meg Demeter
Márta.*
Az új zöld szavazók konzervatívok, liberálisok, szocdemek és bizonytalanok;
röviden-tömören: ugyanannyira sokszínű néptömeg, mint a főállású
bevándorlásellenes pártok szavazói, azaz azért és csak azért szavaztak egy
tőlük minden más kérdésben távol álló pártra, mert a saját kutyáik kölykei
egy évtized alatt sem bírtak három értelmes gondolatot megfogalmazni egy
perdöntő politikai kérdésben. A kérdés pedig csak kúszott és kúszott, épp
addig kúszott felfelé a fontossági rangsorokban, míg egy szép napon fel nem
csücsült a tetejére, és át nem rajzolta a komplett európai politikai
térképet.
Szakad alattunk a part.
*Egyre több kormányba kerülnek be az újmarxista zöldek, és az eszement
autókitiltogatások meg a hangzatos klímacélok osztódásos szaporodása *mellett
jönnek majd az Észak-Rajna-Vesztfália tartomány volt oktatási miniszter
asszonyához hasonló zöld kosztümös erényszobrok, akik úgy ugrálnak
<https://www.welt.de/politik/deutschland/article163609942/Gruene-wechselt-vor-Wahlkampftermin-vom-A8-zum-Hybridauto.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906>
eldugott kisutcákon kampányhibrid és szolgálati Audi-dízel között, mint
Gyurcsány a főpolgármester-jelöltek között – *erkölcsi tartás nélkül,
puszta zöld politikai marketingből pedig nem lehet bolygót menteni.*
*Konzervatív klímakoncepció kell tehát, polgári klímaterv, józan válasz *a
fullasztó melegre és a légszennyezettségre, a szeméthegyekre és a
tengerszintre, a jegesmacikra és a Greta Thunbergekre, mert ha nekünk nincs
tervünk, majd lesznek másoknak formabontó gondolataik – és abban nem lesz
köszönet.
*Magyar, lengyel, észt és cseh vétóval bukott el a 2050-es európai
dekarbonizációs stratégia, azaz az Unió szén-dioxid-kibocsátásának
nullázására vonatkozó terv, ami épp egy ilyen formabontó gondolat volt:
2050-re tiltsuk ki mindenhonnan az összes belső égésű motort és szereljük
le az összes hőerőművet, azaz szabadítsunk magunkra bődületes gazdasági
kárt – mindezt azért, hogy a világ szén-dioxid-kibocsátásának nyolc,
ismétlem, nyolc
<https://www.ucsusa.org/global-warming/science-and-impacts/science/each-countrys-share-of-co2.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906>
százalékát megspóroljuk, ezzel megmentve nulla jegesmedvét, zéró
tüdőbeteget és sehány fokot a globális felmelegedésből*.
*Álszent, önsorsrontó, hasztalan őrültség lett volna, ráadásul
betartathatatlan és játszi könnyedséggel halasztható *– azaz *épp olyan,
mint a kiotói egyezmény volt huszonkét éve, meg a párizsi egyezmény a
minap,** vagy a 2020-as német klímacél,* azaz az összes, kétezer jogász
által letárgyalt klímaegyezmény: nagy eufóriával tálalt rántott semmi,
köret nélkül, éhgyomorra. *Négy értelmes ország megvétózta*, szívesen.
*A konzervatív klímapolitikának épp azt az egyetlen dolgot kellene a világ
színe elé tárnia, *ami mindenki más szeretetreméltó klímarettegéséből
hiányzik:* a tartalmat,* az Isten szép szerelmére, a *hogyant* a *mit*
mögé, a száraz, hisztimentes, élhető, centire-grammra kikalkulált
szakmaiságot, politikaközeli mérnököket és mérnökközeli politikát, eladva
jól átsütött új konzervatív gondolatokkal, mert nekünk klímakérdésben még
lózungjaink sincsenek, a csíkosszúnyog csípje meg! Szakértők és politikai
marketingesek szoros együttműködése kell ügyről ügyre, szemétszigettől
tengerszinten át dízelbotrányig, és ha a szakma alaposan megszakmázza a
szakmát, a marketing pedig tetőtől talpig megmarketingeli a marketinget,
akkor a haza fényre derül, ahogy derült az összes rendes konzervatív ügyben
kétezer év óta.
*Meg kellene időnként kérdezni a szakértőket, mondjuk autóügyben felhívni
Hanula dékán urat a Széchenyi István Egyetemről *– ha valaki, akkor *ő
aztán mesélne
<https://www.youtube.com/watch?v=7tc0HPO0sR0&&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906;t=3735s>*
sok csodát a vonal túlvégén csücsülő politikusnak:* például azt, hogy az
akkumulátorgyártás sajátosságai miatt az elektromos autókkal legfeljebb
áthelyezni lehet a szén-dioxid-kibocsátást, csökkenteni nemigen, főleg
magas hatótávnál.*
Azaz Újlipótvárosban ugyan nem fulladunk meg, de világszerte továbbra is
megfőlünk, csak drágábban, mint benzinnel.
Mesélne arról is, hogy az agyonfetisizált budapesti
nitrogén-oxid-határérték legalább háromszorosát viseli el pár százmillió
európai család vacsorafőzés közben a konyhában, a német munkahelyeken pedig
ezen érték húszszorosa is legális. Elárulná, hogy széndioxid-kibocsátás
szempontjából a hosszú utakat továbbra is dízelmotoros kocsival a
legkörnyezetkímélőbb megtenni. Megpendítené, hogy a minden héten három
szénerőművet nyitó Kínát nem az észveszejtő klímatudat fanyalította rá az
elektromos autókra, hanem az, hogy az összes többi motortechnológiában a
kínai ipar teljesen versenyképtelen a japánokkal és az európaiakkal
szemben. Odacsapna a budapesti szálló porról terjedő mítoszoknak kiemelve,
hogy a teljes pormennyiség nagyjából 5-8%-a származik csak a
gépjárművektől, és ennek is gumi- meg fékkopás a tekintélyes része – azaz
ha a budapestiek holnap abbahagynák az autózást, a por 95%-a szálldosna
szépen tovább hullamerevre bénult gazdaságunk fölött.
És ilyen klímasztoriból szakajtónyi van még, mert minden szakterületnek van
egy Hanula Barnája, aki egy klimatizált tervezőszobában egy korsó
bioparadicsomlé mellett előveszi a kockás papírt, és kiszámolja minden
környezetpolitikai döntés lehetséges következményeit színjózanul,
kőkeményen és gyémánttisztán. Ebben az országban minden egyes piti dolognak
van minimum egy szemüveges, kockásinges, fül mögé tűzött ácsceruzás
szakértője, aki évtizedek óta gyártja az asztalfióknak a világmegváltó
kockás papírokat, de soha semmilyen asztalra nem tudta őket lecsapni, mert
nulla politikai érdeklődés mutatkozott a brilliáns elméje iránt.
A konzervatív klímapolitika a kockás papír klímapolitikája.
A konzervatív klímapolitika megkeresi a környezetpolitikai részterületek
legvájtabb fülű szakértőit, és eladja a gondolataikat a néptömegeknek.
És *mindenekelőtt
a konzervatív klímapolitika az, ami minden egyes gazdasági vagy kényelmi
áldozatot lemér a környezeti hasznosság patikamérlegén, és semmi olyanhoz
nem adja a nevét, aminek nagyobb a füstje, mint a lángja.*
*Hidegfejű, megfontolt, mégis tartalmas klímapolitikára igény van*, csak
képviselőből nem adatott neki egy szál se.
*Legyünk hát mi magunk azok.*
*Söprögessünk mindenekelőtt a saját házunk táján, tartsuk meg a
telefonjainkat három-négy évig, ne vegyünk nagyobb autót, mint ami kell*,
városban kettecskén ne legeltessünk háromtonnás dízelszörnyet, Palkonyáról
Szekszárdra meg ne Teslával ingázzunk, hanem *egy kis benzinessel*, egy
tiszta dízellel vagy egy jó hibriddel; vigyük szépen konténerbe jól
megérdemelt söreink alumíniumtetemeit, *elméleti alapozásnak olvassunk
Roger Scrutont
<https://www.libri.hu/konyv/roger_scruton.zold-filozofia.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906>,*
fizettessük ki az élősködő szennyezőkkel az istenverte mocskuk árát
(költséginternalizálás), aztán keressük, kutassuk, fürkésszük a tapasztalt
klímaszakbarbárokat, és dugjunk az orruk alá annyi mikrofont, amennyit
elbír az éter.
A sarki jégsapkákból így is holland belvíz lesz, és így is belepistulunk
majd a féléves hőségbe, de így legalább esélyünk lesz túlélni a körülöttünk
gomolygó klímakatasztrófát, mert megtaláljuk majd a kritikus kérdéseket, és
tudjuk kiből kibányászni a megfelelő válaszokat rá. Az élet kín lesz és
fogcsikorgatás, de legalább egy olyan világot hagyunk majd unokáinknak
örökül, amiben nem csak lehetséges lesz élni, de érdemes is – mert nem egy
agyonszabályozott klímautópia lesz, hanem egy élhető civilizáció
elektroautókon rohangászó fővárosi postásokkal, békés nagy Passatokkal a
falusi porták előtt, és boldogan legelésző tehenekkel, akikből ugyanúgy
dupla hátszínsteak lesz száz év múlva, mint kétszáz évvel ezelőtt.
Mert az életet a sava-borsáért kell, hogy éljük, nem a puszta túlélésért
magáért.
És a klímavédelem végső soron az életért van, nem annak ellenére.
Mi pedig, klímabelgák, az élet pártjára álljunk. Hivatalból.
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20190629/02c5a792/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról