[Grem] A szabadkőművesség, az ultraliberális emberi jogi fundamentalizmus, a migráció és Ferenc pápa

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2017. Május. 13., Szo, 13:31:46 CEST


 A szabadkőművesség és a pápa
https://www.flagmagazin.hu/mondom-a-magamet/a-szabadkomuvesseg-es-a-papa

*A katolikus egyházfő és az ultraliberális emberi jogi fundamentalizmus
térnyerése*

A szabadkőművesség Ferenc pápát megválasztása óta különös becsben tartja,
és ezt a tényt nem árt figyelembe vennünk akkor, amikor a Vatikán
vezetőjének tevékenységét és annak lehetséges következményeit megítéljük
nem sokkal békéltetőnek szánt egyiptomi útja után, ahol szélsőséges muszlim
csoportok kopt keresztényeket ölnek halomra.

Kezdjük először is azzal, hogy a pápa megválasztását követő napon az Olasz
Nagy Kelet páholy (Grande Oriente D’Italia), amely az ország
szabadkőműveseit képviseli, kibocsátott egy hivatalos közleményt, melyben
dicsérte őt a megválasztása napján megtett első egalitariánus, egyenlőségre
törekvő intézkedéseiért. A dokumentum nyilvánvalóvá tette a szabadkőművesek
azon várakozását, hogy az új pápa az egyházat a szabadkőművesség által
vágyott demokratikus útra vezeti majd. Ez az álláspont az Olasz Nagy Kelet
páholy hivatalos honlapján jelent meg. (Forrás: Katolikus-honlap.hu)

Gustavo Raffi, a páholy nagymestere ekkortájt arról beszélt, hogy „Ferenc
pápával semmi sem lesz többé olyan, mint előtte”, illetve kifejtette: „Az
egyszerű kereszt, amit fehér reverendáján viselt, reményt kelt bennünk,
hogy az egyház emberei újra felfedezik a minden jóakaratú emberrel és a
szabadkőművességgel való párbeszéd fontosságát, ami a latin-amerikai
tapasztalat tanítása szerint az emberiség javára és haladására szolgál,
amint azt Bolívar, Allende és José Martí is megmutatta, hogy csak néhányat
említsünk. Ez az a »fehér füst«, amit várunk korunk egyházától.”

Ha a szabadkőművesség mondja azt, hogy az új pápával semmi nem lesz többé
olyan, mint előtte, annak különös jelentősége van. De menjünk is tovább!
Jorge Mario Bergoglio bíborost 2005-ben a Buenos Aires-i Rotary Club mint
az év emberét a klub Silver Laurel díjával tüntette ki.

A Rotary-klub-tagság, illetve a klubhoz kötődés általában nem áll távol a
szabadkőművességhez kapcsolódás beismerésétől, vagy utóbbi céljainak
elfogadásától. A Rotary Magazin 2013-as számában egy bizonyos Martin
Lohmann nevű szerző a pápát dicséri, és idézi Perez izraeli elnököt, aki
szerint „Az újonnan megválasztott pápa az Istennek való odaadás, az Isten
iránti szeretet, a béke iránti szeretet, egy szent szerénység és egy most
ébredő kontinens mellett áll ki.”

Érdemes felfigyelni az „egy most ébredő kontinens” kitételre. Vajon mit
takarhat ez a gondolat, mi lehet a tartalma ennek az ébredésnek? Érdemes
ezzel összefüggésben idézni a Time Magazin címoldalát a pápa megválasztását
követően. A címoldalon ez szerepelt: „New World Pope (Az új világ pápája).
Vajon mit jelent itt az új világ? Mindenesetre Ferenc pápa az ökumenizmus
elkötelezett híve, s nagy megértéssel, empátiával beszél az iszlámról,
annak egyistenhitéről.

Ezek után térjünk át az Európa jövőjét fenyegető migránsáradatra, s ezzel
kapcsolatban a szabadkőművesség véleményére. 2015. szeptember 7-én
huszonnyolc európai szabadkőműves-páholy adott ki közös nyilatkozatot,
amelyben felszólítják az európai kormányokat, hogy fogadják be az összes,
Európába tartó bevándorlót. Nemleges válasz esetére azzal fenyegetnek, hogy
újabb konfliktusokat szítanak Európában. (A nyilatkozatot többek között a
francia Medias-presse.info tette közzé 2015. szeptember 9-én.)

A páholyok arra hivatkoznak, hogy felül kell emelkedni a nemzeti
egoizmuson, az európai vezetőknek be kell tartaniuk az emberi jogokat, a
szolidaritás és testvériség eszméit, s az Emberi jogok egyetemes
nyilatkozatából kell kiindulniuk. Meglepő, hogy a nyilatkozat lényegében
ultimátum jellegű, ugyanis kijelentik, hogy ha az európai államok nem
engedélyezik a korlátlan bevándorlást, akkor, mintegy válaszképpen,
„megosztottságot és konfliktusokat” helyeznek kilátásba.

Mindebből levonható néhány következtetés a szabadkőműves-szervezetek
alapállásáról. Kiindulópontjuk a szabad individuum és a francia
forradalomig visszanyúló emberi jogok, eszményük az egyének közötti
világméretű társulás, „szolidaritás”, s ezáltal egy univerzális
világpolgárság, világtársadalom létrejötte. A nemzetet, a nemzetállamokat a
múlt rekvizitumai közé sorolják, a „nemzeti egoizmust”, a nacionalizmust
pedig meg kell szüntetni, hogy átvegye a helyét a kozmopolita
nemzetköziség, a globalizmus.

Ezen belül egy olyan új Európát képzelnek el, amelyben keverednek az
etnikumok és a vallások, megszűnik a kereszténység és a keresztény egyház
kitüntetett pozíciója, hogy helyette egyfajta „ökumenizmus” vegye át a
szerepet. Ez rövid távon a vallások közeledését és kiegyenlítődését
jelentheti, hosszú távon azonban felbukkan az egységes világtársadalom
mintájára és logikus következményeként az egységes, szinkretista
világvallás víziója is.

Ebben az összefüggésben pedig korántsem véletlen, hogy a
szabadkőműves-szervezetek nagy erőkkel támogatják a korlátok nélküli
bevándorlást Európába, mert ez eszmei-ideológiai víziójuk megvalósítását
segítheti elő. És az is teljesen világos, hogy azokat a kiemelkedő súlyú,
fontos intézményeket irányító személyiségeket is támogatják, akik
céljaiknak megfelelő közéleti tevékenységet folytatnak.

Nem vitás, hogy Ferenc pápa egyértelműen a migránsok feltétlen
befogadá­sára helyezte, helyezi a hangsúlyt, s a szabadkőművesek által is
hangoztatott szolidaritás és humánum fontosságát emeli ki, már-már
közelítve az ultraliberális emberi jogi fundamentalizmushoz.

Feltűnő az is, hogy Ferenc tézisei is kifejezetten a migráns mint egyén
szempontjaira helyezik a fő hangsúlyt, miközben feltűnően hiányoznak
ezekből az érvelésekből a nagyobb közösségek, az európai nemzetek
szempontjai, a nemzeti értékek, érdekek figyelembevétele, a nemzetekkel
kapcsolatos „tolerancia”, „szolidaritás” és „humanizmus”. Úgy tűnik, hogy a
migráns emberi jogai a legfontosabbak, és a történelmi, keresztény nemzetek
jogai pedig lényegtelenek, érdektelenek és „tradicionalisták”.

Szeretném itt finoman megjegyezni: a keresztény egyház megújítása nem a
nemzetek megszüntetése által lehetséges, s nem neoliberalizmussal és
politikai korrektséggel. Az egyház megújítása az élet és a keresztény
társadalmi közösségek, nemzetek valós problémáihoz igazodó megközelítéssel
lehetséges.

Egyszóval: a fentieket figyelembe véve ne csodálkozzunk, ha a
szabadkőművesség Ferenc pápát dicséri. De ne örüljünk neki…

Fricz Tamás

*A szerző politológus*

*www.magyaridok.hu* <http://www.magyaridok.hu>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20170513/36afa168/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról