[Grem] Ötödére esett a MÁV hiteltartozása

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2017. Jan. 19., Cs, 16:51:51 CET


Ötödére esett a vasúttársaság hiteltartozása

http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html

Hat éve,* 2010 végén még 300 milliárd forint volt a MÃV-csoport adóssága.*
A Magyar Idők megtudta, hogy *ez az összeg **a múlt év végére 64 milliárd
forintra mérséklődött. *
2017. január 18. 18:29
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>
<http://gondola.hu/cikkek/103971-Otodere_esett_a_vasuttarsasag_hiteltartozasa.html#>

Évek óta dolgozik a MÃV azon, hogy visszafizesse a 2010-es kormányváltás
előtti időszakban felduzzadt hatalmas hitelállományát. Lapunk értesülései
szerint a társaság a múlt évben nagy lépést tett abba az irányba, hogy
felszámolja az adósságát. Kérdésünkre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
kommunikációs főosztálya megerősítette értesüléseinket. Mint írták: az
állami szerepvállalás és a vasúttársaság együttes tevékenységének hatására
a MÃV-csoport adósságállománya – a 2010. december 31-ei, 300 milliárd
forintot közelítő adatokhoz képest – ötödére, 64 milliárd forintra csökkent
2016 végére. 2015 végéhez képest az adósság több mint 26 milliárd forinttal
mérséklődött.

*A folyamat több éve tart*, 2015-ben a MÃV-csoport az állammal közösen
összesen 52 milliárd forint tartozást fizetett vissza. Az azt megelőző
évben *a törlesztések közül a legjelentősebb tétel egy 35 milliárdos
kötvény volt, melyet az állam átvállalt.* Azonban a teljes
adósságcsökkenésnek csak a felét tette ki az állami szerepvállalás
eredménye, *a másik felét saját erőfeszítéseivel teremtette elő a
MÃV-csoport.*

*Az állam segítségével és a MÃV jó gazdálkodásával sikerült kijutni az
adósságtengerből*

*A cég menedzsmentjének épp az volt a legnagyobb érdeme, hogy a
működőképesség fenntartása mellett, a hatékonyság növelésével csökkentették* *a
cég adósságát*. 2013-ban még 222 milliárd forintra rúgott az
adósságállomány. Ebben az összegben benne szerepelt többek között az állami
kezességgel felvett hitelek és kötvények 66 milliárd forintos állománya,
kilencvenmilliárd forint beruházási hitelállomány és a MÃV-Start
ötvennégymilliárdos adóssága is.

*A szocialista kormányok idején a vasúttársaság hatalmas adósságokat
halmozott fel. A mérlegadatok szerint a MÃV-nak és leányvállalatainak a
konszolidált adósságállománya 1995 és 2008 között, 13 év alatt 768 milliárd
forintra nőtt. A vállalatcsoport vagyonvesztése ez idő alatt meghaladta a 2
ezer milliárd forintot*.* A 2011. márciusi Széll Kálmán-tervben az állt,
hogy „a vasút folyamatos eladósodásának véget kell vetni. Az állam ennek
keretében rendezi a MÃV 300 milliárdos tartozását, és egyúttal úgy szervezi
át a vasúti közlekedést, hogy a nemzeti vasúttársaság önfenntartóvá válik
és működése meg fog felelni egy normális gazdasági társaság működési
elveinek.*â€
magyaridok.hu
--------- következõ rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20170119/977f4d60/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezõlistáról