[Grem] PÉCSI RITA előadásai havonta: 'Kulcs a neveléshez'

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2016. Okt. 4., K, 22:05:10 CEST


Köszönet Ruszthi Erika, k.Lttagnak




*PÉCSI  RITA - SZÜLƐSULI*

"KULCS A NEVELÉSHEZ"



*Csak a „nevelt nevelƑ” tud hosszĂș tĂĄvĂș formĂĄlĂł erƑt ajĂĄndĂ©kozni
növendékének, tehåt a nevelés folyamatos formålódåst, önnevelést kívån!*




*Helyszín: Szent II. Jånos Pål Iskolaközpont Díszterem 18-20 óråig*

1116 Budapest, MezƑkövesd u. 10.

*KöltsĂ©gek *: AlkalmankĂ©nt 1000 Ft / fƑ hozzĂĄjĂĄrulĂĄst kĂ©rnĂ©nk mindenkitƑl a
költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémåt okoz, az se maradjon
tĂĄvol!)



*OktĂłber 11.*

„A stĂ­lus maga az ember” -- A tanulĂĄs, a megismerĂ©s, egyĂ©ni Ăștjai

‱ Van-e ideĂĄlis tanulĂĄsi környezet?

‱ Rend a lelke mindennek – avagy mire utal egy kaotikus íróasztal?

‱ JĂł-e, ha fölmondja? KikĂ©rdezzĂŒk, vagy bĂ­zzunk meg benne?

‱ Folyton irkĂĄl, rĂĄgja a ceruzĂĄt, 10 percenkĂ©nt fölĂĄll, kimegy...stb. Mit
tegyĂŒnk?

‱ A hĂĄttĂ©rzene: segĂ­t, vagy elvonja a figyelmet?

‱ Tanulmányi verseny, vagy csoportmunka?

‱ MiĂ©rt csak az osztĂĄly egyik rĂ©sze Ă©rti meg ugyanazt a magyarĂĄzatot?

*November 8.*

Önbizalom, önĂ©rtĂ©kelĂ©s, önbecsĂŒlĂ©s

‱ „Ilyen az egĂ©sz csalĂĄd!?” – tĂ©nyleg a genetika dönt?

‱ Kritikus Ă©letszakaszok

‱ A helyes önĂ©rtĂ©kelĂ©s kialakulĂĄsa

‱ Mit tehetĂŒnk? A nevelĂ©s, önnevelĂ©s mindenkor elsajĂĄtĂ­thatĂł Ă©s
alkalmazható eszköztåra az

önbizalom fejlesztéséhez

‱ „Szeresd felebarĂĄtodat, mint önmagadat!”?

*December 13.*

GĂ©pek vagyunk, vagy Ă©lƑlĂ©nyek?

‱ A legnagyobb veszĂ©ly: az EgĂ©sz szĂ©ttöredezĂ©se

‱ A teljes ember nevelĂ©sĂ©nek kulcsa: az "organikus" gondolkodĂĄs, -közössĂ©g,
-szeretet és élet.

‱ Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?

‱ Nagy veszĂ©ly: a szemĂ©lyisĂ©g legkĂ©sƑbb az ifjĂșkorra szĂ©tesik

‱ MerjĂŒnk összefĂŒggĂ©sekben gondolkozni! Ne vesszĂŒnk el a rĂ©szletekben!

‱ Mi köze van ennek a felelƑtlen felnƑttekhez?

‱ Hogyan segĂ­thetjĂŒk a teljes szemĂ©lyisĂ©g kibontakozĂĄsĂĄt?

*JanuĂĄr 10.*

„FĂ©rfinak Ă©s nƑnek teremtette...” „EgymĂĄs kedvéért szĂŒlettĂŒnk”

‱ Uniszex? ‱ Fából vaskarika?

‱ Egy nyelvet beszĂ©lĂŒnk?

‱ Más az agyunk is?

‱ „EgymĂĄs kedvéért szĂŒlettĂŒnk” (M. Aurelius)

*FebruĂĄr 14.*

„FONTOS VAGY NEKEM” avagy Mi az a KötƑdĂ©spedagĂłgia?

‱ Az egĂ©szsĂ©ges Ă©let feltĂ©tele: a meggyökerezĂ©s

‱ Dolgok, eszmĂ©k Ă©s emberek tömegĂ©ben -- hogyan lehetsĂ©ges egyĂĄltalĂĄn a
kapcsolĂłdĂĄs?

‱ Hogyan jönnek lĂ©tre maradandĂł kötƑdĂ©sek? Mi a szerepĂŒk a nevelĂ©sben?

‱ A kötƑdĂ©s nem gĂĄtja-e a szabadsĂĄgnak, nem a fĂŒggƑsĂ©g melegĂĄgya?

‱ MiĂ©rt szomjazzuk a kötƑdĂ©st?

‱ Mi az a társas intelligencia?

‱ MiĂ©rt nem segĂ­t mindenki azonnal? Az empĂĄtia segĂ­tƑ Ă©s gĂĄtlĂł tĂ©nyezƑi

‱ MiĂ©rt vagyunk online bĂĄtrabbak, mint szemtƑl szemben?

*MĂĄrcius 14.*

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!”

TĂĄrsas intelligencia /2.

‱ „Te” vagy „Az”-- kinek, minek nĂ©zzĂŒk egymĂĄst?

‱ Az Ă©pĂ­tƑ kapcsolatok jelentƑs

‱ Hogyan formĂĄljĂĄk a szĂŒlƑk gyermekeik agyĂĄt?

‱ GyĂłgyĂ­tĂł Ă©s mĂ©rgezƑ kapcsolatok

‱ Hogyan birkĂłzzunk meg a sĂ©rtĂ©ssel?

‱ Az öröm-kĂ©pessĂ©g

‱ Ami igazĂĄn szĂĄmĂ­t: a kapcsolatok tĂĄpĂ©rtĂ©ke

*Április 11.*

Tanulható-e a szeretés, a kapcsolódås?

‱ Hogyan tudjuk fenntartani kapcsolatainkat?

‱ A szeretet -- munka, mƱvĂ©szet, avagy csak "megtörtĂ©nik" velĂŒnk?

‱ Az egĂ©szsĂ©ges kötƑdĂ©salapjait tanulni kell – Ă©s lehet.

‱ VigyĂĄzat! Olyan, "mintha"... -- A kötƑdĂ©sek "ĂĄlformĂĄi"

‱ A BARÁTSÁG – az egĂ©szsĂ©ges kötƑdĂ©s megkerĂŒlhetetlen iskolĂĄja

‱ A barĂĄtsĂĄg szabadidƑs rĂĄadĂĄs, vagy a szeretĂ©s iskolĂĄja? KötƑdĂ©s

*MĂĄjus 9.*

A kötƑdĂ©sek minƑsĂ­tett kibontakozĂĄsa: a szövetsĂ©g

‱ A szövetsĂ©gben Ă©lƑ ember jellemzƑi

‱ Az emberi Ă©let legnagyobb kalandjĂĄnak lehetƑsĂ©ge: a szövetsĂ©g

‱ Mi mĂșlik rajtunk?

‱ A szövetsĂ©gi Ă©let gyĂŒmölcsei

‱ MiĂ©rt nem elĂ©g az ismeret?

*JĂșnius 13. *KĂ©rdezz – felelek

Az elmĂșlt Ă©vekhez hasonlĂłan, idĂ©n is vĂĄltozatlan lelkesedĂ©ssel gyƱjtöm a
kérdéseket a

riszterer.zsuzsa at janospal.hu email cĂ­memre, hogy ezen az utolsĂł alkalmon
egy barĂĄti beszĂ©lgetĂ©s keretĂ©ben, közösen keressĂŒnk rĂĄ vĂĄlaszokat.

*KöltsĂ©gek *: AlkalmankĂ©nt 1000 ft / fƑ hozzĂĄjĂĄrulĂĄst kĂ©rnĂ©nk mindenkitƑl a
költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémåt okoz, az se maradjon
tĂĄvol!)
*SZERETETTEL VÁRUNK MINDEN KEDVES ÉRDEKLƐDƐT AZ ELƐADÁSOKRA!*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML ĂĄllomĂĄny ĂĄt lett konvertĂĄlva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20161004/8d1dea06/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról