[Grem] PÉCSI RITA előadásai havonta: 'Kulcs a neveléshez'
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2016. Okt. 4., K, 22:05:10 CEST
Köszönet Ruszthi Erika, k.Lttagnak
*PĂCSI RITA - SZĂLĆSULI*
"KULCS A NEVELĂSHEZ"
*Csak a ânevelt nevelĆâ tud hosszĂș tĂĄvĂș formĂĄlĂł erĆt ajĂĄndĂ©kozni
növendĂ©kĂ©nek, tehĂĄt a nevelĂ©s folyamatos formĂĄlĂłdĂĄst, önnevelĂ©st kĂvĂĄn!*
*HelyszĂn: Szent II. JĂĄnos PĂĄl Iskolaközpont DĂszterem 18-20 ĂłrĂĄig*
1116 Budapest, MezĆkövesd u. 10.
*KöltsĂ©gek *: AlkalmankĂ©nt 1000 Ft / fĆ hozzĂĄjĂĄrulĂĄst kĂ©rnĂ©nk mindenkitĆl a
költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémåt okoz, az se maradjon
tĂĄvol!)
*OktĂłber 11.*
âA stĂlus maga az emberâ -- A tanulĂĄs, a megismerĂ©s, egyĂ©ni Ăștjai
⹠Van-e ideålis tanulåsi környezet?
âą Rend a lelke mindennek â avagy mire utal egy kaotikus ĂrĂłasztal?
âą JĂł-e, ha fölmondja? KikĂ©rdezzĂŒk, vagy bĂzzunk meg benne?
⹠Folyton irkål, rågja a ceruzåt, 10 percenként fölåll, kimegy...stb. Mit
tegyĂŒnk?
âą A hĂĄttĂ©rzene: segĂt, vagy elvonja a figyelmet?
âą TanulmĂĄnyi verseny, vagy csoportmunka?
⹠Miért csak az osztåly egyik része érti meg ugyanazt a magyaråzatot?
*November 8.*
Ănbizalom, önĂ©rtĂ©kelĂ©s, önbecsĂŒlĂ©s
âą âIlyen az egĂ©sz csalĂĄd!?â â tĂ©nyleg a genetika dönt?
⹠Kritikus életszakaszok
⹠A helyes önértékelés kialakulåsa
âą Mit tehetĂŒnk? A nevelĂ©s, önnevelĂ©s mindenkor elsajĂĄtĂthatĂł Ă©s
alkalmazható eszköztåra az
önbizalom fejlesztéséhez
âą âSzeresd felebarĂĄtodat, mint önmagadat!â?
*December 13.*
GĂ©pek vagyunk, vagy Ă©lĆlĂ©nyek?
⹠A legnagyobb veszély: az Egész széttöredezése
⹠A teljes ember nevelésének kulcsa: az "organikus" gondolkodås, -közösség,
-szeretet és élet.
âą Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?
âą Nagy veszĂ©ly: a szemĂ©lyisĂ©g legkĂ©sĆbb az ifjĂșkorra szĂ©tesik
âą MerjĂŒnk összefĂŒggĂ©sekben gondolkozni! Ne vesszĂŒnk el a rĂ©szletekben!
âą Mi köze van ennek a felelĆtlen felnĆttekhez?
âą Hogyan segĂthetjĂŒk a teljes szemĂ©lyisĂ©g kibontakozĂĄsĂĄt?
*JanuĂĄr 10.*
âFĂ©rfinak Ă©s nĆnek teremtette...â âEgymĂĄs kedvéért szĂŒlettĂŒnkâ
âą Uniszex? âą FĂĄbĂłl vaskarika?
âą Egy nyelvet beszĂ©lĂŒnk?
âą MĂĄs az agyunk is?
âą âEgymĂĄs kedvéért szĂŒlettĂŒnkâ (M. Aurelius)
*FebruĂĄr 14.*
âFONTOS VAGY NEKEMâ avagy Mi az a KötĆdĂ©spedagĂłgia?
⹠Az egészséges élet feltétele: a meggyökerezés
⹠Dolgok, eszmék és emberek tömegében -- hogyan lehetséges egyåltalån a
kapcsolĂłdĂĄs?
âą Hogyan jönnek lĂ©tre maradandĂł kötĆdĂ©sek? Mi a szerepĂŒk a nevelĂ©sben?
âą A kötĆdĂ©s nem gĂĄtja-e a szabadsĂĄgnak, nem a fĂŒggĆsĂ©g melegĂĄgya?
âą MiĂ©rt szomjazzuk a kötĆdĂ©st?
âą Mi az a tĂĄrsas intelligencia?
âą MiĂ©rt nem segĂt mindenki azonnal? Az empĂĄtia segĂtĆ Ă©s gĂĄtlĂł tĂ©nyezĆi
âą MiĂ©rt vagyunk online bĂĄtrabbak, mint szemtĆl szemben?
*MĂĄrcius 14.*
âKapcsolĂłdĂĄsra vagyunk teremtve!â
TĂĄrsas intelligencia /2.
âą âTeâ vagy âAzâ-- kinek, minek nĂ©zzĂŒk egymĂĄst?
âą Az Ă©pĂtĆ kapcsolatok jelentĆs
âą Hogyan formĂĄljĂĄk a szĂŒlĆk gyermekeik agyĂĄt?
âą GyĂłgyĂtĂł Ă©s mĂ©rgezĆ kapcsolatok
⹠Hogyan birkózzunk meg a sértéssel?
⹠Az öröm-képesség
âą Ami igazĂĄn szĂĄmĂt: a kapcsolatok tĂĄpĂ©rtĂ©ke
*Ăprilis 11.*
Tanulható-e a szeretés, a kapcsolódås?
âą Hogyan tudjuk fenntartani kapcsolatainkat?
âą A szeretet -- munka, mƱvĂ©szet, avagy csak "megtörtĂ©nik" velĂŒnk?
âą Az egĂ©szsĂ©ges kötĆdĂ©salapjait tanulni kell â Ă©s lehet.
âą VigyĂĄzat! Olyan, "mintha"... -- A kötĆdĂ©sek "ĂĄlformĂĄi"
âą A BARĂTSĂG â az egĂ©szsĂ©ges kötĆdĂ©s megkerĂŒlhetetlen iskolĂĄja
âą A barĂĄtsĂĄg szabadidĆs rĂĄadĂĄs, vagy a szeretĂ©s iskolĂĄja? KötĆdĂ©s
*MĂĄjus 9.*
A kötĆdĂ©sek minĆsĂtett kibontakozĂĄsa: a szövetsĂ©g
âą A szövetsĂ©gben Ă©lĆ ember jellemzĆi
âą Az emberi Ă©let legnagyobb kalandjĂĄnak lehetĆsĂ©ge: a szövetsĂ©g
âą Mi mĂșlik rajtunk?
âą A szövetsĂ©gi Ă©let gyĂŒmölcsei
⹠Miért nem elég az ismeret?
*JĂșnius 13. *KĂ©rdezz â felelek
Az elmĂșlt Ă©vekhez hasonlĂłan, idĂ©n is vĂĄltozatlan lelkesedĂ©ssel gyƱjtöm a
kérdéseket a
riszterer.zsuzsa at janospal.hu email cĂmemre, hogy ezen az utolsĂł alkalmon
egy barĂĄti beszĂ©lgetĂ©s keretĂ©ben, közösen keressĂŒnk rĂĄ vĂĄlaszokat.
*KöltsĂ©gek *: AlkalmankĂ©nt 1000 ft / fĆ hozzĂĄjĂĄrulĂĄst kĂ©rnĂ©nk mindenkitĆl a
költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémåt okoz, az se maradjon
tĂĄvol!)
*SZERETETTEL VĂRUNK MINDEN KEDVES ĂRDEKLĆDĆT AZ ELĆADĂSOKRA!*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML ĂĄllomĂĄny ĂĄt lett konvertĂĄlva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20161004/8d1dea06/attachment.html
További információk a(z) Grem levelezőlistáról