[Grem] Ngy bboros HIVATALOS TON kri F.ppt, h. hit s erklcs krdseiben egyrtelm vlaszokat adjon

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2016. Nov. 17., Cs, 16:50:36 CET


*Négy bíboros HIVATALOS ÚTON azzal a kéréssel fordult Ferenc pápához, hogy
tisztázza az Amoris Laetitia félreérthető pontjait *


*Pápához az ellenreformáció óta még sohasem fordultak saját bíborosai
nyilvánosan olyan kényes ügyben kérdéssel, hogy tisztázzon egy általa
kibocsátott dokumentumot. A levél öt tisztázandó kérdést ("dubia" -t)
tartalmaz és négy bíboros írta alá szeptember 18-án: az olasz Carló
Caffarra, Bologna nyugalmazott érseke, az amerikai Raymond Burke, az
Apostoli Signatura jelenlegi elnöke, a német Walter Brandmüller és Joachim
Meisner, Köln nyugalmazott érseke. Ez az igazi - erkölcsi természetű -
földrengés. A pápai szenátus négy tagja (akik velük egyetértenek, de nem
vállalják a nyilvánosságot, sokkal többen vannak) a hitet és erkölcsöt
érintő kérdéssel, dubia-val fordult Ferenc pápához, amelyre az egyházi
törvények értelmében a pápa köteles lett volna választ adni: vagy pozitív
igen-t, vagy negatív nem-et, akár magyarázattal is, de köteles lett volna
választ adni. És a pápa tudtul adta a négy bíborosnak, hogy NEM FOG NEKIK
VÁLASZT ADNI. És ez a csönd az, ami megrengeti a földet. *


A levél:



















































*Ferenc pápa Őszentségének és Gerhard L. Müller bíboros eminenciás úr
figyelmébe Szentatya, Az Amoris Laetitia apostoli buzdítást, különösen a
VIII. fejezetét, a nyilvánosságra hozatalát követően teológusok és
hittudósok különböző, sőt, ellentmondásos értelemben magyarázták. A média
ráadásul még jobban kiélezte ezt a vitát, ezzel a hívek között
bizonytalanságot, zavart és irányvesztést okozott. Emiatt alulírottak, de
még sok már püspök és pap is, a hívektől számtalan kérdést kapott az Amoris
Laetitia VIII. fejezetének magyarázatára vonatkozóan. Ezért most,
lelkipásztori felelősségünk tudatában és a Szentséged által szorgalmazott
szinoditás gyakorlatba ültetésének a vágyával, mély tisztelettel
bátorkodunk megkérni Szentségedet, mint a hit legfőbb tanítóját, akit a
Feltámadott arra szólított fel, hogy erősítse meg testvéreit a hitben, hogy
oszlassa el a bizonytalanságokat és hozzon világosságot, hogy a jelen
levelünkhöz mellékelt Dubia-ra szíveskedjen választ adni . Kérjük
Szentséged áldását és ígérjük, mi is imáinkba foglaljuk Szentségedet.
Walter Brandmüller bíboros Raymond L. Burke bíboros Carlo Caffarra bíboros
Joachim Meisner bíboros Róma, 2016, szeptember 9. *** A KÉRDÉSEK 1. sz.
tisztázandó kérdés: Azt kérdezzük, hogy az Amoris Laetitia állítását (nn.
300-305) követően, lehetséges-e most egy olyan személynek feloldozást adni
és a bűnbánat szentségét kiszolgáltatni és szentáldozáshoz járulni engedni,
aki, bár érvényes házassága van, de egy másik személlyel él együtt úgy,
mint férj és feleség anélkül, hogy teljesítenék a Familiaris Consortio n.
84 feltételeit, amelyeket a Reconciliatio et Paenitentia n. 34 és a
Sacramentum Caritatis n. 29 is megerősített. A "bizonyos esetekben"
kifejezés, amely az Amoris Laetitia 351. lábjegyzetében (n. 305) található,
alkalmazható-e azokra az elvált személyekre, akik új kapcsolatot
létesítettek és férj-feleségként élnek? (...) 2. sz. tisztázandó kérdés: Az
Amoris Laetitia (cf. n. 304), szinódus utáni apostoli buzdítás után, még
mindig érvényesnek tekinthető-e Szent II. János Pál II. enciklikája, a
Veritatis Splendor n. 79, amely a Szentírás és az Egyház hagyományára épül
az abszolút erkölcsi normákat illetően, amely eredendően megtilt minden
rossz cselekedetet, és amely kötelező érvényű bármiféle kivétel nélkül?
(...) 3. sz. tisztázandó kérdés: Az Amoris Laetitia (n. 301) után
lehetséges-e azt állítani, hogy az a személy, aki az Isten egyik,
nevezetesen a házasságtörést tiltó törvényének ellentmondóan él
életvitelszerűen(cf. Mt 19:3-9), a súlyos bűn objektív állapotában van?
(...) 4. sz. tisztázandó kérdés: Az Amoris Laetitia (n. 302) "körülmények,
amelyek enyhítik az erkölcsi felelősséget" állítása után még mindig
érvényesnek tekinthető-e Szent II. János Pál pápa Veritatis Splendor n. 81
enciklikája, amely a Szentíráson és az Egyház hagyományán alapul, amely
szerint: " Ezért egy tárgya miatt bensőleg rossz cselekedetet a körülmények
vagy a szándék soha nem tudna átalakítani „szubjektíve” jó vagy megvédhető
választássá."? (...) 5. sz. tisztázandó kérdés: Az Amoris Laetitia (n. 303)
után még mindig érvényesnek tekinthető-e Szent II. János Pál pápa Veritatis
Splendor n. 56 enciklikája, amely a Szentíráson és az Egyház hagyományán
alapul, amely kizárja a lelkiismeret szerepének kreatív értelmezését, és
amely hangsúlyozza, hogy a lelkiismeret sohasem lehet jogosult kivételeket
tenni az abszolút erkölcsi normákat illetően és amely megtiltja azt, 'ami
az elvont erkölcsi törvény szerint bensőleg rossz'? (...)*
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20161117/e61aaab4/attachment.html 


Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl