[Grem] knyv: A globlis etikbl teljesen ki van zrva Isten

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2016. Mjus. 11., Sze, 20:02:27 CEST


A globális etikából teljesen ki van zárva Isten – Bemutatták Marguerite A.
Peeters új könyvét
2016. május 11. szerda 18:46
http://www.magyarkurir.hu/hirek/a-globalis-etikabol-teljesen-ki-van-zarva-isten-bemutattak-marguerite-peeters-uj-konyvet
Marguerite A. Peeters „A nyugat kulturális forradalmának globalizációja”
című könyvét a Szent István Könyvhét keretében Fülep Dániel, a John H.
Newman Felsőoktatási Képzési Központ igazgatója mutatta be május 10-én
Budapesten, a Stephanus Könyvesházban.

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=69597&img=o_IMG_3842.jpg>

A kötet a központ Jövőegyetem könyvek sorozatában jelent meg.

Fülep Dániel elmondta: *a belga származású Marguerite A. Peeters*
művészettörténeti, zsurnalisztikai és katolikus hittudományi tanulmányait a
párizsi Sorbonne, a brüsszeli Schuman Intézet, a római Angelicum, a
Gregoriana és a brüsszeli teológiai intézet falai között végezte, és *jelenleg
öt helyen is egyetemi tanár,* többek között a Pápai Lateráni Egyetemen,
valamint a Szentszéknél tanácsadóként is dolgozik. * Kutatási területe a
társadalomtudomány pasztorális és teológiai megközelítése, a globalizáció
és az evangelizáció, valamint a lelkipásztori kihívások a posztmodern
kultúrában*. Első alkalommal a Newman Központ vendégprofesszoraként tartott
háromnapos szemináriumot Magyarországon, majd jelen volt a tavaly decemberi
budapesti könyvbemutatón is.

Peeters mostani könyvének megszületéséről az előadó kifejtette: *az afrikai
főpásztorok felfigyeltek arra a folyamatra, hogy a nyugati politikai és
gazdasági érdekközösség hosszú ideje igyekszik ráerőszakolni akaratát az
afrikai nemzetekre,* többek között olyan társadalmi és családpolitikai
kérdésekben, melyek Európában már évek óta ismertek.* Ebben a folyamatban
az ENSZ is jelentős szerepet játszik.*

*Olyan elfogadhatatlan folyamatok*nak vagyunk a tanúi, melyben *a nyugati
országok és az ENSZ szervezetei a többi országra erőltetik a
homoszexualitást és valamennyi erkölcsi devianciát oly módon, hogy pénzügyi
eszközeikkel a vonatkozó törvények felülvizsgálatára kényszerítik őket, és
a fejlesztési segélyek nyújtását olyan abszurd követelmények teljesítéséhez
kötik, amelyek rombolóak, embertelenek, és ellentétesek* *az értelemmel és
a legalapvetőbb emberi realitásokkal is. *A guineai születésű Robert Sarah
bíboros, az Istentiszteleti és Szentségi Fegyelmi Kongregáció prefektusa
kérte meg Marguerite Peeterst, hogy segítsen nekik jobban megérteni ezt a
folyamatot.

Fülep Dániel a téma kapcsán több *olyan szóra és kifejezésre* hívta fel a
hallgatóság figyelmét, *amelyeket **a tömegkommunikáció napi szinten
használ. **A családdal kapcsolatos fogalmak* *szinte teljesen átalakultak,*
már nem családról, hanem* párokról, egyének*ről hallunk. A házastárs
fogalma is kiveszőben van, sokkal jobban *partnerek*ről beszélnek. A
házasság is háttérbe szorul, helyette *a szabad szerelem és ennek
szinonimái vannak terjedőben. Nem boldogságról hallunk, hanem
életminőségről.* *A szülői tekintély* mint olyan, *szinte eltűnik, helyette
gyermeki jogokat emlegetnek*. *Önátadás* *helyett a test birtoklásáról, a
saját testünkkel való önrendelkezést *hirdetik. A szerző fő forrását azok
az interjúk jelentik, melyeket a globális kormányzás vezető szakértőivel és
képviselőivel készített az ENSZ legfontosabb nemzetközi konferenciáin az
1994-es kairói konferencia óta. Ezekből tanulmányokat is írt. Így szerzett
tapasztalatokat arról, hogy *milyen a világ befolyásos vezetőinek a
gondolkodása, amelyek alapján megszületnek azok a dokumentumok, amelyek
világszerte meghatározókká válnak.* Megfigyelte, hogy a II. világháború óta
zajlik az a tendenciózusan megtervezett folyamat, amelyet jól megszervezve
tárnak a globalizált világ elé. *Ezek a gyakorlatba átültetett elméletek
kifejezetten támadják* *a kinyilatkoztatásból ismert katolikus-keresztény
antropológiát, emberképet*. Mindezek lebontásának vagyunk a tanúi.

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=69597&img=o_20160510-IMG_3863.jpg>

Marguarite Peeters a mechanizmust leírva, bemutatja főbb jellemzőit és azt
vizsgálja, *mi ennek a globális törekvésnek a célja, kik a mozgatói. *Könyvével
segítséget szeretne adni szülőknek, nevelőknek, pedagógusoknak,
lelkipásztoroknak, hogy tudatosabban szemlélve ezeket a változásokat,
eredményesebben és hatékonyabban tudják képviselni, megvédeni a
katolikus-keresztény hitet és a társadalom alapszövetét.

Fülep Dániel kiemelte, hogy a könyv szerzője végigveszi ezeknek a
folyamatoknak a szellemi hátterét és gyökereit. Résztelesen ismerteti
többek között Marguerite Sanger és Simone de Beauvoir munkásságát, akiknek
nevéhez a XX. század egyik fő jellemzője, a szexuális forradalom köthető.
Ugyanígy bemutatja *Alfred Kinsey elméletét, aki azt tűzte ki célul, hogy a
modern embert felszabadítsa mindenféle erkölcsi gátlás alól, ezért
szexuális forradalmat hirdetett. Kinsey ateista volt, tagadta a lét
transzcendens voltát, és vallotta, hogy az emberi kiteljesedés lényege a
szexualitásban ragadható meg. *Foglalkozik a könyv Herbert Marcuse
tevékenységével is, aki a felsorolt szerzők által kitaposott ösvényen
mozgott, a társadalom mindenfajta kötöttség alól való felszabadítását
hirdette.

Fülep Dániel kiemelte az említett *szellemi irányzatok újmarxista vonását:
képviselői elnyomásban és felszabadításban gondolkodnak, boldogságát az
ember az ebből való felszabadításban találhatja meg. Ez a szellemi áramlat
lényegében támadja* *a katolikus-keresztény antropológiát. *Az előadó
kifejtette: *mi, katolikusok alapvetően úgy gondolkodunk magunkról, ahogy
azt a kinyilatkoztatásban Isten elénk tárja. Tudjuk, hogy mindenekelőtt a
teremtett világ tagjai vagyunk, teremtmények,* és nem csupán lényegében
különbözünk a teremtő és gondviselő Istentől, de *az Ő különleges
teremtményei is vagyunk. Isten a saját képére és hasonlatosságára teremtett
minket, és ez alapvetően személyes jelleget kölcsönöz számunkra. **Az ember*
nem valami, hanem* valaki, akinek neve van, akit az Isten személyesen, a
nevén szólít meg. Az ember a testi-szellemi lélek egysége. Egyrészt a föld
porából lettünk, másrészt Isten Ádám orrába leheli a lelkét („az élet
leheletét”), és így születik az ember. Logikailag megkülönböztethetjük a
szellemi lelket és a testet – a filozófia és a teológia is külön tárgyalja
–, de az emberi személyben ez elválaszthatatlan. Ez a katolikus-keresztény
antropológia alapvető tényezője.*

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=69597&img=o_IMG_3846.jpg>

A Newman Központ igazgatója figyelmeztetett: manapság hangsúlyozni kell
mindezeket, mert *a divatos szellemi áramlatok megkérdőjelezik* *ezeket az
evidens igazságokat.* *Az ókori gnoszticizmushoz, manicheizmushoz hasonló
irányzatok erősödnek, amelyek egyik jellemzője, hogy az embert alapvetően
anyagi, materiális lénynek, biológiai entitásnak tekintik, és semmi másnak.
Korunk fő szellemi áramlatai nemhogy megkérdőjelezik* *a katolikus tanítás
alapvető állításait**, de egyenesen támadják. *Ezek az ideológiák nem csak
egyes írók műveiben jelennek meg, hanem *politikai testet is öltenek*.
Figyelemre méltó az a folyamat, amit Peeters professzor asszony könyve
részletesen ecsetel, ahogy az ENSZ különböző konferenciáin született
dokumentumokat veszi sorra, és vizsgálja meg, hogy az egyes konferenciák
milyen üzeneteket fogalmaznak meg a kilencvenes évektől napjainkig.
Kirajzolódik ezekből, hogy azok a fogalmak, új eszmék, melyek a közéletben
megjelennek,* társíthatók a terjedésüket megelőzően kiadott
ENSZ-okmányokhoz. Irányított folyamattal állunk szemben, *ez egyértelműen
kiderül a könyvből – szögezte le.

Fülep Dániel kiemelten beszélt *a genderideológiá*ról, amelyet a kötet a
legrészletesebben tárgyal. Ennek hirdetői elválasztják egymástól a
biológiai és a társadalmi nemet, azt *állítva, hogy az ember biológiai
adottságai elválaszthatóak a teljes emberi személy lényegétől. Szerintük a
biológiai adottságok teljes mértékben függetleníthetőek az embernek a
szellemi dimenzióitól. A genderelmélet a férfi és a nő közötti különbséget
kizárólag a társadalmi különbözőségek mentén ragadja meg, és ezt is azzal a
negatív előjellel, hogy ez az, ami alól fel kell szabadítani az embert.*

A könyv ismertetője leszögezte: a genderelmélet közvetlenül a teremtés
rendjét kívánja negligálni, megsemmisíteni. Azt állítja: az ember nem az
Isten eredeti szándéka szerinti férfi és nő, ezért ki kell szabadulnia
abból a béklyóból, amit ez a fajta teremtettsége jelent. Ezzel
megkérdőjeleződik az ember testi, szellemi-lelki integráltsága, alapvető
összekapcsolása, és a személy transzcendens mivolta is. Emellett az is,
hogy az emberi élet mindenestül a teremtő, gondviselő és megváltó Isten
akarata és törvénye szerint kell, hogy rendeződjék, hiszen a gender által
meghirdetett forradalmat az ember a saját akarata, felfogása szerint hajtja
végre. Lázad, és ezzel az ősbűn legmélyebb lényegére fordítja a
figyelmünket. Az ember szembefordul Istennel, engedve a kígyó kísértésének,
elfeledkezve arról, hogy egyedül akkor jár jól, ha enged Isten akaratának,
engedelmesen követi azt. A kígyó elhitette a paradicsomban Ádámmal és
Évával, hogy az Isten nem akar nekik jót, hiszen meg akarja őket fosztani
attól, hogy olyanok legyenek, mint ő, tehát érdemes kibújni ez alól a
gyámság alól. Ez a fajta kísértés jelenik meg a genderideológiában is –
mondta Fülep Dániel. Az ember megpróbál kibújni az Isten fennhatósága alól,
tagadja azt, hogy a teremtett rend lenne az ember számára a legjobb és az
ezzel való szembehelyezkedésben látja a maga boldogságát. Valójában
önmegistenülésre és önmegváltásra törekszik. Ez az egész elgondolás nem
csak az ember transzcendens mivoltát, de a bűnre hajlamos természetét is
tagadja. Tagadja azt, hogy van kísértő, és azt is, hogy a földi világ képes
elfordítani az embert Istentől. Ebben a világban, amit a globális új etika
hirdet, amelynek mentén törvényeket alkotnak, és ráerőltetik a
társadalmakra, nincs jó és rossz, nincs kinyilatkoztató Isten, de megismerő
értelem sem. Ezen etika szerint nem lehet felismerni Istennek a szavát, ha
van is kinyilatkoztatás, azt úgysem tudjuk felismerni. A globális etikából
teljesen ki van zárva Isten, Krisztus és az egyház. Utóbbi pedig
kifejezetten ellenség, mivelhogy egyedül képviseli következetesen az Isten
által kinyilatkoztatott emberképet, társadalmi szinten, világméretekben.

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=69597&img=o_IMG_3868.jpg>

Fülep Dániel rámutatott: *a globális etika alapján kibontakozik előttünk
egy olyan hamis, nemek közötti egyenlőségeszmény, amely teljes mértékben
individualista, szubjektivista, és forradalmi felfogást képvisel. Ördögi,
démoni lázadást,* *Isten teremtő rendjével **szemben.*

A könyvhöz Robert Sarah bíboros írt előszót. Leszögezte: *Afrika* *ma az
újgyarmatosítás kísérletének időszakát éli, a globális etika képviselői az
egyenlőség hamis eszméjével igyekeznek hatalmuk alá vonni és megalázni **a
fekete kontinenst. *Fülep Dániel szerint Marguerite Peeters könyve
bennünket is segíthet abban, hogy ezeket a folyamatokat kiemelt figyelemmel
kísérjük, hogy képesek legyünk megfelelő módon, bátran hitet tenni
katolikus hitünkről, társadalmi kérdésekben is. John Henry Newman
bíboroshoz hasonlóan Peeters is meg van győződve arról, hogy csak azok a
hívő nők és férfiak képesek meglátni és megérteni Isten mindent átható
jelenlétét a világban, akik meghallják minden nap és órában az Ő tanítását.
Akik képesek arra, hogy életüknek a konkrét valóságában fedezzék fel őt, és
figyeljenek mindarra, ami veszélyezteti az igaz hitben való
megmaradásunkat, növekedésünket, tiszta katolikus-keresztény
emberségünket. *Ahhoz,
hogy szembe tudjunk szállni* ezekke*l a káros folyamatokkal*, *fontos, hogy
tisztán lássuk ezeknek az irányított, szervezett módszereit. *Ez az, ami
segítheti különösképpen a közéletben nagyobb szereppel rendelkező
keresztényeket, de szülőket, pedagógusokat, lelkipásztorokat is.

*A könyvet Székely János esztergom-budapesti segédpüspök lektorálta,
csakúgy, mint Marguerite A. Peeters másik, szintén most megjelent, A nemek
forradalma – Globális terv című kötetét. Ez utóbbihoz írt előszavában a
püspök így fogalmaz: „A két könyv drámai felszólítás arra, hogy a világ
népei, különösen is az egyes vallások, valamint a nyugati világon kívüli
népek emeljék fel szavukat, bátran lépjenek ki **a gender által rájuk
kényszerített zsákutcából*. Használja és élje a világunk újra ezeket a
szavakat: apa, édesanya, testvér, férj, feleség, család!”

Fotó: Lambert Attila

Bodnár Dániel/Magyar Kurír
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20160511/7761534b/attachment.html 


Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl