[Grem] sszefoglal keresztnysgnk helyzetrl
Rita Kunsay-Sipos
ritakunsay at gmail.com
2016. Jan. 10., V, 16:11:07 CET
2016. január 10. 16:09 Rita Kunsay-Sipos írta, <ritakunsay at gmail.com>:
>
>
>
>
> Felbomlóban a kontinens keresztény közösségei
>
> Pál József egyetemi tanár
>
>
>
> *A teológusok sokszor elmondták, hogy a kereszténység nem elsősorban
> filozófia, hanem az üdvözülés módszere. A metafizikai megfontolások
> életvezetési tanácsokká, szigorú erkölcsi törvényekké váltak. Szó szerinti
> vagy átvitt értelemben ezekről szólnak az alapító beszédei, aki pontosan
> meghatározott (zsidó) közösségnek szólt a mi Atyánkról, s arról, miként
> kell az embereknek az ő akaratához hűen élniük. *
>
> A választott nép etnikai zártságát feltörve Krisztus az üdvözülést nem
> minden embernek biztosította, hanem azoknak, akik jó tanítványaivá válnak.
> Az „aki engem követ” az üdvözülés sine qua nonja, ő a kapu, az út, az
> igazság és az élet. Rajta kívül nincs hely más megváltónak vagy királynak,
> s az üdvözülésnek nincs rajta kívüli útja. A közösségalkotás
> „transzcendentális szigorúsága” határozta meg az első keresztények életét.
> Szent Ágoston hatalmas történetfilozófiai művében a bűnbeeséstől az
> öröklétig menetelő emberiség két nagy csoportját, városát különböztette
> meg: az egyik a kárhozottaké, a másik Isten örök államának polgáraié. Dante
> Isteni színjátékában a Paradicsomból, Isten boldog színe látásából ki
> vannak zárva azok, akik nem (voltak) a keresztény közösség tagjai,
> bármennyire kiválóak is egyébként, mint Platón, Arisztotelész vagy
> személyes vezetője, Vergilius.
> Krisztus többször jó pásztorként (mozaikokon, festményeken számos
> alkalommal láthatjuk őt bukolikus külsőségekkel) határozta meg önmagát, aki
> ismeri övéit, és az övéi is ismerik őt. S aki más akolból is ide fog
> vezetni juhokat, akik hallgatni fognak a szavára és „egy nyáj lesz és egy
> pásztor” (Jn. 10:14–16.). Ugyanebben a fejezetben arról is beszél, hogy
> „aki nem a kapun megy be a juhok aklába, hanem máshonnan hatol be, az
> tolvaj és rabló”.
>
> Mi következik mindebből? Napjaink gazdasági érdekek vezérelte
> vallásháborúja az iszlám és a keresztény gyökerű országok harmadik nagy
> összecsapása Európa területén. A 8. századi déli, és a 15–16. századi
> keleti offenzíva után most a Baltikumtól a Balkánon keresztül a spanyol
> partokig a muszlim tömegek a kontinens szinte teljes kerületén át érkeznek.
> Európa minden korábbinál kiszolgáltatottabb helyzetben van, egyrészről
> azért, mert a demokrácián kívüli hatalmak (például Soros György mérhetetlen
> befolyása) gazdasági erejük és a nyilvánosság fölötti uralmuk segítségével
> migránspárti érdekeiket könnyedén meg tudják valósítani akár a választott
> vezetőkkel szemben is. Ijesztő, hogy például a több ezer embert érintő
> kölni agresszióról szóló híreket három-négy napig zár alá lehetett
> helyezni, ráadásul a német rendőrség közreműködésével. Ez az 1986-os
> csernobili hírzárlat „sikerére” emlékeztet, amit itt is, ott is hivatalos
> hazudozás követett.
>
> Másrészről a keresztény egyházak elbizonytalanodása miatt. Az ottani
> világi politikát és törvénykezést irányító, gyorsan és sikeresen
> terjeszkedő iszlám vallási rendszerével szemben ideológiai síkon Európa
> semmit sem tud felmutatni.* Maga az európai sajtó hurrogná le azt, aki a
> migránsválság kapcsán a kereszténység megerősítését követelné az iskolai
> oktatásban, a közgondolkodásban, bevételét az uniós alkotmányba vagy bármi
> másba.* Még az iszlám országaiban élő üldözött keresztények mellett is
> csak nagyon bátortalanul mer szót emelni, pedig ők tényleg a nyáj tagjai,
> sorsuk gyakran az ókeresztény mártírokéhoz hasonlítható. Ilyen alapon ma
> talán csak a szlovák kormány tett különbséget a bevándorlók között, de
> javaslatuk visszhangtalan maradt.
>
> A korábbi évszázadokban kivívott győzelemhez nagyban hozzájárult Európa
> spirituális kohéziója, a keresztény közösség egyértelmű elhatárolódása az
> idegen vallás képviselőitől. Ma viszont – a krisztusi tanítással szemben –
> az „idegen” követésére, támogatására buzdítanak. Pedig „a tolvaj azért jön,
> hogy lopjon, öljön, pusztítson”. A Korán szerint a gyaur nőkkel és
> férfiakkal (káfírokkal) bármit meg lehet csinálni, be lehet csapni őket,
> szabad összeesküvést szítani ellenük, gyűlölni, rabszolgaságba hajtani,
> kínozni őket, vagy még rosszabbakat is. A hiba nem a begerjedt férfiak
> nőkkel szembeni, szerintük rendjén való erőszakoskodásában van, hanem az
> európai jogrendben. Érdekes lenne tudni, hogy a nyári felhívás hatására
> hány német plébánián szállásoltak el migránsokat, s ezek milyen százalékban
> vettek részt a nők meggyalázására Németország-szerte szervezett akciókban.
>
>
> A kegyelem ingyenes ajándéka nem jár automatikusan mindenkinek, javainak
> elnyerése feltételezi a megtérést, a bűnbánatot és a hitet. Az utolsó
> vacsorán Krisztus nem azt mondta, hogy vére mindenkiért kiontatott, hanem
> hogy sokakért (Vulgata: pro multis – Mt. 26:28.). *Ha a kereszténység nem
> akar vagy nem mer markáns különbséget tenni mi és ők, a Krisztus-hit és a
> Mohamed-hit képviselői között, saját létezésének okát számolja fel, s az
> iszlám végleges európai berendezkedésével párhuzamosan talán nem is olyan
> sokára elhal. Ha egyenértékű minden vallás, s mindegy, hogy a hívők
> melyiket követik, akkor az emberek a hozzájuk legközelebbit választják, s a
> pásztor által elhagyott juhok előbb-utóbb magukból csinálnak maguknak
> istent.*
>
> A szerző egyetemi tanár
>
>
> http://magyaridok.hu/velemeny/felbomloban-kontinens-kereszteny-kozossegei-280606/
>
>
>
>
>
>
>
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20160110/c809868d/attachment.html
Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl