[Grem] iskolai számítógép-használat
Orsi Török
torok.orsi at torokcsalad.hu
2015. Sze. 16., Sze, 10:01:10 CEST
OECD: a rendszeres iskolai számĂtĂłgĂ©p-használat nem javĂtja a diákok
teljesĂtmĂ©nyĂ©t
London, 2015. szeptember 15., kedd (MTI) - A rendszeres iskolai
számĂtĂłgĂ©p-használat nem javĂtja a diákok teljesĂtmĂ©nyĂ©t Ă©s általában
rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben - derült ki a Gazdasági
Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből.
Az OECD nemzetközi tanulói tudásszint-vizsgálatok - köztük az általa
szervezett PISA-teszt - eredményeire támaszkodva vizsgálta az oktatási célú
technikai eszközök hatásait.
A szervezet szerint azoknak az oktatási rendszereknek a diákjai,
amelyek sokat áldoznak az információs és kommunikációs technológiákra, "nem
mutatnak észrevehető fejlődést" az olvasás, a matematika, illetve a
tudományok terĂ©n - adta hĂrĂĽl a BBC News.
Az amerikai Gartner informatikai és távközlési piackutató vállalat
szerint Ă©vente 17,5 milliárd fontnak megfelelĹ‘ összeget fordĂtanak
világszerte az iskolai technológiák fejlesztésére.
Az OECD jelentése szerint azok a tanulók, akik nagy rendszerességgel
használnak számĂtĂłgĂ©pet az iskolában, rosszabb eredmĂ©nyeket Ă©rnek el, mĂg a
számĂtĂłgĂ©pet mĂ©rsĂ©kelten - heti egy vagy kĂ©t alkalommal - használĂł diákok
"valamivel jobban teljesĂtenek", mint a számĂtĂłgĂ©pet ritkán használĂł
társaik.
Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a tanteremben
alkalmazott technológiák elvonhatják a diákok figyelmét, és azt
eredményezhetik, hogy a tanulók egyszerűen kimásolják az internetről az
"elĹ‘re elkĂ©szĂtett" házi feladatokat.
A mutatók szerint "egyetlen olyan ország sincs, ahol a diákok többsége
rendszeresen használja az internetet az iskolában és ezzel együtt javul a
diákok teljesĂtmĂ©nye".
Az iskolai internethasználatban élen járó hét ország közül háromban -
Ausztrália, Ăšj-ZĂ©land Ă©s SvĂ©dország - állapĂtottak meg "jelentĹ‘s
hanyatlást", és három esetében - Spanyolország, Norvégia és Dánia -
stagnálást a diákok olvasási képességeink terén.
Ezzel szemben azok az országok és városok, amelyekben a legalacsonyabb
az iskolai internethasználat mértéke - Dél-Korea, Sanghaj, Hongkong és
Japán - a legjobbak között vannak a nemzetközi teszteken.
Schleicher szerint ugyanakkor az eredmények nem a technológiával
segĂtett pedagĂłgia ellen hangolnak, hanem a jelenleginĂ©l jĂłval hatĂ©konyabb
oktatási módszerek kidolgozását sürgetik.
http://www.bbc.com/news/business-34174796
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20150916/240bdded/attachment.html
További információk a(z) Grem levelezőlistáról