[Grem] iskolai számítógép-használat

Orsi Török torok.orsi at torokcsalad.hu
2015. Sze. 16., Sze, 10:01:10 CEST


OECD: a rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok
teljesítményét

    London, 2015. szeptember 15., kedd (MTI) - A rendszeres iskolai
számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét és általában
rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben - derült ki a Gazdasági
Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből.

    Az OECD nemzetközi tanulói tudásszint-vizsgálatok - köztük az általa
szervezett PISA-teszt - eredményeire támaszkodva vizsgálta az oktatási célú
technikai eszközök hatásait.
    A szervezet szerint azoknak az oktatási rendszereknek a diákjai,
amelyek sokat áldoznak az információs és kommunikációs technológiákra, "nem
mutatnak észrevehető fejlődést" az olvasás, a matematika, illetve a
tudományok terén - adta hírül a BBC News.
    Az amerikai Gartner informatikai és távközlési piackutató vállalat
szerint évente 17,5 milliárd fontnak megfelelő összeget fordítanak
világszerte az iskolai technológiák fejlesztésére.
    Az OECD jelentése szerint azok a tanulók, akik nagy rendszerességgel
használnak számítógépet az iskolában, rosszabb eredményeket érnek el, míg a
számítógépet mérsékelten - heti egy vagy két alkalommal - használó diákok
"valamivel jobban teljesítenek", mint a számítógépet ritkán használó
társaik.
    Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a tanteremben
alkalmazott technológiák elvonhatják a diákok figyelmét, és azt
eredményezhetik, hogy a tanulók egyszerűen kimásolják az internetről az
"előre elkészített" házi feladatokat.
    A mutatók szerint "egyetlen olyan ország sincs, ahol a diákok többsége
rendszeresen használja az internetet az iskolában és ezzel együtt javul a
diákok teljesítménye".
    Az iskolai internethasználatban élen járó hét ország közül háromban -
Ausztrália, Új-Zéland és Svédország - állapítottak meg "jelentős
hanyatlást", és három esetében - Spanyolország, Norvégia és Dánia -
stagnálást a diákok olvasási képességeink terén.
    Ezzel szemben azok az országok és városok, amelyekben a legalacsonyabb
az iskolai internethasználat mértéke - Dél-Korea, Sanghaj, Hongkong és
Japán - a legjobbak között vannak a nemzetközi teszteken.
    Schleicher szerint ugyanakkor az eredmények nem a technológiával
segített pedagógia ellen hangolnak, hanem a jelenleginél jóval hatékonyabb
oktatási módszerek kidolgozását sürgetik.
http://www.bbc.com/news/business-34174796
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20150916/240bdded/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról