<div dir="ltr"><span style="color:rgb(80,0,80);font-size:12.8px;font-weight:bold">OECD: a rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét <br><br></span><span style="color:rgb(80,0,80);font-size:12.8px;font-weight:bold"><p>    London, 2015. szeptember 15., kedd (MTI) - A rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét és általában rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben - derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből.<br></p></span><span style="color:rgb(80,0,80);font-size:12.8px"><p>    Az OECD nemzetközi tanulói tudásszint-vizsgálatok - köztük az általa szervezett PISA-teszt - eredményeire támaszkodva vizsgálta az oktatási célú technikai eszközök hatásait.<br>    A szervezet szerint azoknak az oktatási rendszereknek a diákjai, amelyek sokat áldoznak az információs és kommunikációs technológiákra, &quot;nem mutatnak észrevehető fejlődést&quot; az olvasás, a matematika, illetve a tudományok terén - adta hírül a BBC News.<br>    Az amerikai Gartner informatikai és távközlési piackutató vállalat szerint évente 17,5 milliárd fontnak megfelelő összeget fordítanak világszerte az iskolai technológiák fejlesztésére. <br>    Az OECD jelentése szerint azok a tanulók, akik nagy rendszerességgel használnak számítógépet az iskolában, rosszabb eredményeket érnek el, míg a számítógépet mérsékelten - heti egy vagy két alkalommal - használó diákok &quot;valamivel jobban teljesítenek&quot;, mint a számítógépet ritkán használó társaik.<br>    Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a tanteremben alkalmazott technológiák elvonhatják a diákok figyelmét, és azt eredményezhetik, hogy a tanulók egyszerűen kimásolják az internetről az &quot;előre elkészített&quot; házi feladatokat.<br>    A mutatók szerint &quot;egyetlen olyan ország sincs, ahol a diákok többsége rendszeresen használja az internetet az iskolában és ezzel együtt javul a diákok teljesítménye&quot;.<br>    Az iskolai internethasználatban élen járó hét ország közül háromban - Ausztrália, Új-Zéland és Svédország - állapítottak meg &quot;jelentős hanyatlást&quot;, és három esetében - Spanyolország, Norvégia és Dánia - stagnálást a diákok olvasási képességeink terén.<br>    Ezzel szemben azok az országok és városok, amelyekben a legalacsonyabb az iskolai internethasználat mértéke - Dél-Korea, Sanghaj, Hongkong és Japán - a legjobbak között vannak a nemzetközi teszteken.<br>    Schleicher szerint ugyanakkor az eredmények nem a technológiával segített pedagógia ellen hangolnak, hanem a jelenleginél jóval hatékonyabb oktatási módszerek kidolgozását sürgetik. <br><a title="Hely megnyitása" href="http://www.bbc.com/news/business-34174796" target="_blank">http://www.bbc.com/news/business-34174796</a></p></span></div>