[Grem] A nemek forradalma - Beszlgets Gabriele Kubyvel

Rita Kunsay-Sipos ritakunsay at gmail.com
2014. pr. 23., Sze, 14:27:36 CEST


 Beszélgetés Gabriele Kubyvel

http://heidlgyorgy.wordpress.com/2013/12/28/beszelgetes-gabriele-kubyvel/

A fordító, Sallai Gábor szíves engedélyével teljes terjedelmében közlöm a
Gabriele Kubyvel 2013. augusztusban a The Catholic Word
Report<http://www.catholicworldreport.com/Item/2501/europes_cassandra.aspx#.Ur2V4fTuLNJ>
újságírója
által készített riportot. A beszélgetésnek különös aktualitást ad az
ostobaságban alulmúlhatatlan, a női méltóság önkéntes megalázásában
felülmúlhatatlan Femen mozgalom legutóbbi
akciója<http://www.youtube.com/watch?v=o1QtgOjUv9U> (
ld. még ezt<http://www.youtube.com/watch?v=tKI4OD2ZhMw&list=TLQJMmRGyrH2gWE3f3WxuAH_iC_i7sEV6e>,
vagy ezt <http://www.youtube.com/watch?v=s6VNf4oYcEQ>, stb.).

***

*A német szociológus, Gabriele Kuby éve óta figyelmezteti a nyilvánosságot
azokra a veszélyekre, melyek a társadalmat és a katolikus hitet fenyegetik.
Figyelmeztet az 1968-as kulturális forradalom túlzásaira, kritizálja a
feminizmus ideológiáját, és óv a szexuális forradalom romboló hatásaitól.
Azért tud különösen is hitelesen beszélni ezekről a dolgokról, mert 1997-es
katolicizálása előtt maga is a forradalmi hatvannyolcasok közé tartozott.*

*2013. augusztusi interjú Gabriele Kubyval most megjelent könyvéről
<http://www.libri.hu/konyv/gabriele_kuby.globalis-szexualis-forradalom.html>:*


Kuby, aki 1944-ben a németországi Konstanzban született, Berlinben tanult
szociológiát, Konstanzban pedig bölcsészdoktori képesítést szerzett Ralf
Dahrendorf irányításával az 1960-as évek vége felé. Megtérése előtt több
évtizedig az ezotériával flörtölt, valamint fordítóként és tolmácsként
dolgozott. Első könyve, a *Mein Weg zu Maria – Von der Kraft des lebendigen
Glaubens*, melyet a Bertelsmann Verlag adott ki 1998-ban, Krisztussal való
találkozásának és az életét megváltoztató megtérésének naplója (magyarul: *Utam
Máriához – Az élő hit erejéről* – Kairosz Kiadó, kiadás alatt).

Azóta tíz további könyvet is megjelentett a hitről és a lelkiségről, az
1968-as kulturális forradalomról, a feminizmusról, a genderről és a
szexualitásról, valamint arról, hogy miként találhatjuk meg a reményt, ha a
keresztény értékeket újra előtérbe helyezzük.

Kuby gyakori előadó Németországban és egész Európában, és számos nyomtatott
és on-line kiadványban jelentek meg írásai Európában, köztük a
németországi *Die
Tagespostban* és *Vatican Magazin* <http://www.vatican-magazin.de/>*ban*,
valamint a www.kath.net honlapon. Vendége volt az ARD és a ZDF német
közszolgálati csatornák, valamint az EWTN globális televíziós hálózat
talkshow-inak is.

2012-ben Kuby legfrissebb könyvét (*Die globale sexuelle Revolution:
Zerstörung der Freiheit im Namen der Freiheit)* a Fe-Medienverlag adta ki
(magyarul: *Globális szexuális forradalom: A szabadság elpusztítása a
szabadság nevében*, Kairosz Kiadó, 2013). A napokban a *Catholic World
Report*nak (CWR) adott interjút a könyvről, a munkájáról és arról, hogy
milyen veszélyek leselkednek a hitre napjainkban.

*CWR: Mi befolyásolta leginkább intellektuális fejlődésében? *

*Gabriele Kuby: *Az, hogy egész életemben az igazságot kerestem. Apám,
Erich Kuby baloldali író és újságíró volt. Ez indított el az 1968-as
diáklázadás útján, és vezetett el végül oda, hogy Nyugat-Berlinben
szociológiát tanuljak. Én azonban sem a kommunizmust, sem a feminizmust,
sem a szexuális forradalmat nem találtam elég meggyőzőnek – különösen ami
az emberi valóság és az ezen csoportok hirdette eszmények közt tátongó
szakadékot illeti. Így hamarosan odébbálltam.

Miután 1973-ban közvetlenül megtapasztaltam Istent, olyan utakon kezdtem
keresni, ahol nem található: az ezotériában és a pszichológiában. Húsz évig
ezen a területen dolgoztam fordítóként. És korunk ideológiai áramlatait is
megtapasztaltam — ami igencsak megnehezítette, hogy átlépjem a templom
küszöbét, és felfedezzem az egyház kincseit. 1997-ben végül mégis ez
történt. Azóta könyveket írok lelki és társadalmi-politikai kérdésekről.

*CWR: Tavaly szeptemberben jelentette meg a Globális szexuális forradalom:
A szabadság elpusztítása a szabadság nevében című könyvét. Miért írta ezt a
könyvet? Milyen volt a könyv fogadtatása?*

*Gabriele Kuby: *Megtérésem után egyre világosabbá vált számomra, hogy
napjaink kulturális háborújának előterében a szexuális normák megszüntetése
áll. Ezért jelentettem meg 2006-ban első könyvemet a témáról: *Die Gender
Revolution – Relativismus in Aktion* (magyarul: *A gender forradalma –
akcióban a relativizmus*, Kairosz Kiadó, 2008). Az egyik legelső könyv
volt, mely erre a titkos tervre fényt derített.

Ahogy tovább figyeltem társadalmunk változásait, szükségét éreztem annak,
hogy teljes képet adjak a dologról. Erre tettem kísérletet a *Globális
szexuális forradalom*ban.

A könyv néhány hónap alatt három kiadást ért meg annak ellenére, hogy a
többségi média teljesen agyonhallgatta. Itt azonban ez mégsem működött! A
könyvet Lengyelországban és Horvátországban is kiadták, Magyarországon és
Szlovákiában pedig idén ősszel jelenik meg *(ford. megj.: magyarul már
megjelent, lásd fentebb)*. És tárgyalások vannak más országok kiadóival is.

2012. szeptember 31-én abban a megtiszteltetésben lehetett részem, hogy
XVI. Benedek pápának is adhattam a könyvből, aki ezt mondta nekem:
„Köszönöm Istennek, hogy Ön beszél és ír.” Nagy biztatás ez!

*CWR: Mi a könyv fő mondanivalója?*

*Gabriele Kuby: *Az, hogy a szexuális normák megszüntetése elpusztítja a
kultúrát. Miért? Azért, mert – miként az emberi jogok egyetemes
nyilatkozata (1948) megállapítja – a társadalom alapvető egysége a család,
mely csak akkor boldogulhat, ha bizonyos alapvető erkölcsi feltételek
rendelkezésre állnak.

A gyermekek azonban, akik napjaink hiperszexualizált társadalmában nőnek
föl, ahol a szórakoztatóipar, a tömegtájékoztatási eszközök és a kötelező
iskolai tananyag őket is szexualizálja, egyre kevésbé képesek arra, hogy
érett felnőtté váljanak, akik meg tudnak felelni a házasság
követelményeinek és a felelős apaság és anyaság kötelezettségeinek.

Továbbá az ilyen hiperszexualizált társadalom nem tud meglenni
fogamzásgátlás és abortusz nélkül. Mindez pedig – II. János Pál szavaival
élve – a „halál kultúrájához” vezet.

*CWR: Könyvének alcíme: A szabadság elpusztítása a szabadság nevében. Mit
ért ez alatt?*

*Gabriele Kuby: *A XX. századi diktatúrák nyomában és az egyén filozófiai
dicsőítésének néhány évszázada után korunk fő értékének a „szabadság”
számít. A szexuális normák megszüntetését e szabadság részeként „adták el”
az embereknek.

De mi történik akkor, ha az embernek nem sikerül uralkodnia szexuális
késztetésén? Rabszolgája lesz e hatalmas erejű ösztönnek – szexfüggő, aki
állandóan lesben áll, hogy szexuális késztetését kielégíthesse. Ez pedig –
amint Platón már 2400 évvel ezelőtt megmondta – zsarnoksághoz vezet.

Természetesen ez meglehetősen összetett folyamat. Egy egyszerű gondolat
azonban rögtön megvilágíthatja: Ha az emberek olyan kultúrában élnek, ahol
az önzetlen szeretetről megfeledkeznek, és ehelyett önmaguk szexuális
kielégítésére *használják* egymást, akkor bármely egyéb olyan célra is
használni fogják a többieket, amely szükségleteiket kielégíti. Egyedül az
fog határt szabni ennek, hogy mennyi hatalma van az egyénnek. És az ezt
követő társadalmi káosz, melyet a szexuális normák megszüntetése okoz,
egyre nagyobb állami ellenőrzést tesz majd szükségessé.

*CWR: De az igazi szabadság nem azt jelenti, hogy tudunk élni szabályok,
normák és törvények nélkül is?*

*Gabriele Kuby: *A szabadság valóban alapvető emberi érték. Az akarat
szabadsága az egyik legfontosabb különbség az ember és az állatok között.
Szabadságunkat még Isten is tiszteletben tartja, és azt is megengedi, hogy
elpusztítsuk magunkat – és világunkat.

A szabadság azonban csak akkor valósítható meg, ha kapcsolatban áll az
igazsággal – az ember, a kapcsolat és a helyzet igazságával. Jézus azt
mondja, hogy „az igazság megszabadít titeket” (Jn 8,32). Csak olyan emberek
lehetnek szabadok, akik felelősséget vállalnak mindazokért a
következményekért, amelyekkel cselekedeteik önmagukra és másokra nézve
járnak.

A szabadság megvalósítása és megőrzése minden társadalomban olyan csata,
melyet csak érett emberi lények vívhatnak meg – olyanok, akik eljutottak
már a belső szabadságra. Hogy a „szabadság” azt jelentené, hogy bármit
megtehetünk, amit akarunk, egy hároméves gyermek szintjén még elfogadható
gondolat, idősebbek esetében azonban már nem.

*CWR: A XV. fejezetben ezt írja: „Az ember önzőnek születik. Meg kell
azonban tanítani az erényre.” Kifejtené ezt bővebben?*

*Gabriele Kuby: *Ha egy újszülött bármely igénye kielégítetlenül marad,
sír, és egy-két évig a szülőknek mindent meg kell tenniük azért, hogy a
kisbaba a Paradicsomban érezhesse magát: hogy igényei azonnal és teljesen
kielégüljenek. Igen hamar azonban, ahogy a gyermek növekedik, elhagyja a
Paradicsomot, és meg kell tanulnia azt, hogy más emberek is vannak
körülötte, akiknek szintén megvannak a maguk igényei, és hogy létezik a
világban olyan, hogy jó és rossz – amit valójában tud is a gyermek.

Ez azt jelenti, hogy csak akkor tudja az ember a jót választani, ha
önuralomra tesz szert, és le tud mondani a kis kielégülésekről a nagyobb
cél érdekében. A szociológusok ezt „halasztott jutalmazásnak” hívják. De a
gyermeknek ezt meg kell tanulnia. És a gyerekek – minden másnál jobban –
szüleik példájából tanulnak, akármilyen legyen is a példa. Szerencsések
azok, akik szüleik erényes példájából erényes életet tanulnak.

*CWR: Többször hivatkozik Aldous Huxley 1931-ben írt klasszikus művére, a
Szép új világra. Miért?*

*Gabriele Kuby: *Elképesztő ma olvasni Huxley profetikus művét! A *Szép új
világban* az embereket üvegcsékben hozzák létre; a tömegtájékoztatási
eszközök és a pszicho-gyógyszerek a kollektív „boldogság” állapotát
teremtik meg; a gyermekek – mint mindenki más – szex-szel szórakoztatják
magukat; és mindenkit az állam tart ellenőrzés alatt.

Bár Huxley utópiája eredetileg 600 évvel későbbre vonatkozott volna, egy
évszázadon belül – 1949-re – már meg is valósult. Akkoriban még nem volt
mesterséges megtermékenyítés, születés előtti szelekció, genetikai
manipuláció, béranyák, „1-es számú szülő” és „2-es számú szülő”. De ötven
év sem telt el, és mindez a „haladás” már meg is valósult!

Huxley nem tudta volna elképzelni, hogy az új diktatúra hasonlítani fog a
régire. Tudta, hogy a diktátor annál nagyobb szexuális szabadságot
engedélyez, minél jobban korlátozza a politikai és gazdasági szabadságot.
Tudta, hogy az igazi forradalom „az emberek lelkében és testében” megy
végbe.

*CWR: Hogyan lehetséges az, hogy az emberek oly sok új jogot harcoltak ki
maguknak, emberi méltóságukból mégis oly sokat veszítettek? *

*Gabriele Kuby: *Nem mi teremtettük önmagunkat, és az életet sem tudjuk
magunk létrehozni. Ha megfeledkezünk róla, hogy életünket Istentől kaptuk,
és hogy Ő saját képére teremtett minket, és halhatatlan lélekkel
ajándékozott meg, akkor méltóságunkat is elveszítjük. Aztán pedig a
kísértésnek is engedünk, hogy genetikai manipulációval „jobb” embereket
hozzunk létre, és az élet kezdetén és végén *tetszés szerint *megszabaduljunk
tőlük.

A szerzői jogokat igencsak szigorú törvényekkel védjük. Isten szerzői jogát
is védjük hát az ember teremtésére vonatkozóan! Sok olyan problémától
megkímélnénk magunkat, melyeket mind magunknak köszönhetünk.

*CWR: Tehát válságban vagyunk – válságban van a civilizáció, a család, a
hitélet? Milyen gyökerei vannak mindennek?*

*Gabriele Kuby: *Néha az előadásaimon megkérem a hallgatóságot, tartsák fel
kezüket, ha úgy gondolják, hogy gyermekeink élete jobb lesz, mondjuk,
harminc év múlva. Szinte senki sem tartja fel a kezét. Azzal a különös
jelenséggel van dolgunk, hogy az emberek *érzik*, hogy válságban vagyunk, a
válság okaira azonban általában vakok.

Az 1968-as kulturális forradalom során sok elképzelés és társadalmi
mozgalom érte el csúcspontját. Támadták a keresztény értékeket, melyeknek
az európai kultúra a maga meglepő virágzását köszönhette, vagyis a
család-megtartó értékeket, melyeket még a náciknak és a kommunistáknak sem
sikerült teljesen kiirtaniuk.

*CWR: Kifejtené bővebben az 1968-as kulturális forradalom jelentőségét? *

*Gabriele Kuby: *Az 1968-as kulturális forradalom, melyet korának jól
öltözött diáknemzedéke idézett elő, akiknek semmi panaszkodnivalójuk nem
volt, három forradalmi érzést egyesített magában. Először is a fiatalok le
voltak nyűgözve a kommunista elmélettől, abban a korban, amikor Berlint fal
választotta ketté, és az orosz tankok bevonultak Prágába. Másodsorban
követték a radikális feministát, Simone de Beauvoir-t és másokat, akik arra
szólították fel őket, hogy „szabaduljanak meg az anyaság rabszolgaságától”,
és mindenekelőtt „szexuális felszabadulást” hirdettek és valósítottak meg.
Végül pedig a frankfurti iskola irányából is érkezett ösztönzés, melynek
olyan emberek voltak a tagjai, mint Theodor Adorno, Max Horkheimer és
Herbert Marcuse.

A veszedelmes kísértés a következő volt: Ha „felszabadítjuk”
szexualitásunkat, vagyis ha minden erkölcsi gátat lebontunk, olyan
társadalmat hozhatunk létre, mely mentes minden elnyomástól. Az egyszerűbb,
hippy elmék számára mindezt az alábbi jelszóba tömörítették: „Szeretkezz
(és kábítószerezz), ne háborúzz.”

1968 egyetemet végzett nemzedéke felismerte, hogy képtelenek megmozgatni a
tömegeket, főként a „proletariátust”, ezért megkezdték az „intézmények
elfoglalását.” Ennek az lett a vége, hogy hatalmi pozíciókba kerültek a
politikában, a tömegtájékoztatási eszközökben, az egyetemeken és a bírói
testületben.

1968 céljait ma olyan intézmények valósítják meg, mint az Egyesült Nemzetek
és az Európai Unió, valamint baloldali, sőt olykor „konzervatív” kormányok
a többségi média hathatós támogatásával.

*CWR: A Brüsszelben élő elemző, Marguerite Peeters is írt e forradalom
globalizálódásáról. Miként történik mindez? *

*Gabriele Kuby: *Marguerite A. Peeters 2007-es könyve, a *The Globalization
of the Western Cultural Revolution* (A nyugati kulturális forradalom
globalizációja) felnyitotta a szemem. Én ennek a forradalomnak a lényegi
pontját, a szexualitás erkölcsi normáinak megszüntetését emelem ki.

Ezt a globális szexuális forradalmat napjainkban a hatalmi elitek
valósítják meg. Olyan szervezetek tartoznak ide, mint az Egyesült Nemzetek
és az Európai Unió a maguk átláthatatlan alszervezeteikkel; globális cégek,
mint az Amazon, a Google és a Microsoft; nagy alapítványok, mint a
Rockefeller és a Guggenheim; rendkívül gazdag emberek, mint Bill és Melinda
Gates, Ted Turner, Georges Soros és Warren Buffett; és olyan
nem-kormányzati szervezetek, mint a nemzetközi Planned Parenthood szövetség
és a Nemzetközi Leszbikus és Meleg Szövetség.

Mindannyian a hatalom legmagasabb szintjén működnek óriási anyagi
forrásokkal. És mindannyiukat egyetlen dolog érdekli: bolygónk
népességnövekedésének megállítása. Az abortusz, a fogamzásgátlás, az LGBT
(leszbikus, meleg, biszexuális és transzszexuális) propaganda és a család
szétverése mind ezt a célt szolgálja.

Ez azonban még nem elégséges magyarázat arra, miként tarthat ez az elit
babérkoszorús filozófusnak egy olyan ideológust, mint az amerikai
teoretikus, Judith Butler, aki azért akarja lerombolni a férfiúi és női
azonosságtudatot, hogy a „gender mainstreaming” politikai stratégiájával
ássa alá a társadalmat. Az új világrend titkos tervéről azonban
megsejthetünk valamit.

*CWR: Mit jelent pontosan a “gender mainstreaming”?*

*Gabriele Kuby: *A „gender” szót az ENSZ 1994-es, az egyiptomi Kairóban
tartott Népesedési és Fejlődési Nemzetközi Konferenciáján és a kínai
Beijingben tartott 1995-ös „Negyedik Világkonferencia a Nőkről” című
rendezvényen vezették be a hivatalos dokumentumokba. A gondolat az volt,
hogy létre kell hozni az új ideológia nyelvi eszközét. A „gender”
(társadalmi nem) fogalommal kívánták leváltani a „szex” (biológiai nem)
szót, mely a férfi és nő kettősségének nemi rendjére utal. Ekkor a
radikális feminista elképzelések és az LGBT propaganda egyesítették
erőiket, és megalkották a „gender mainstreaming” koncepcióját.

A „gender” szó azt fejezi ki, hogy az ember nemi identitásának nem kell
feltétlenül megegyeznie biológiai nemével. Megszünteti az emberek férfi-női
nemi jellegzetességének kettős természetét.

A férfi és nő nemisége kettős természetének megszüntetése kettős célt
szolgál: Először is le kívánja bontani a férfi és a nő közt fennálló
úgynevezett „nemi hierarchiát”, vagyis a gender elmélet szerint nemcsak
kettő, hanem sokféle nemi identitás létezik: leszbikus, meleg, biszexuális
és transzszexuális. Másodsorban meg kívánja szüntetni a heteroszexualitás
norma jellegét. A jövő társadalmát ennek a férfira és nőre vonatkozó gender
elképzelésnek kell meghatároznia, ami már folyamatban is van hihetetlen
sebességgel!

*CWR: Milyen szerepet játszik a pornográfia az Ön diagnózisában? *

*Gabriele Kuby: *A pornográfia óriási szerepet játszik ebben a
forradalomban. Talán ez a férfiak bosszúja a feministák ellenük vívott
háborújáért. Akik rendszeresen hódolnak a pornográfia szenvedélyének,
megfeledkeznek a szeretetről és a családról, és képtelenné válnak az apai
és anyai szerepre. Függővé válnak, sokan pedig nem tudnak megállni a
lejtőn, és szexuális bűncselekményeket is elkövetnek. Az a riasztó helyzet
állt elő, hogy a fiatalok körében „bevett” dolog lett a pornográfia: a
tizenéves fiúk 20%-a naponta, 42%-a pedig hetente néz pornográfiát. Milyen
emberek lesznek majd belőlük?

Nehéz megérteni, hogyan lehetséges az, hogy az EU a dohányzás okozta
környezetszennyezés ellen oly vehemensen harcol, a pornográfia okozta
környezetszennyezés ellen pedig nem. Pedig az utóbbi a súlyosabb, hiszen
tönkreteszi a családot. Az ember nem tud megszabadulni az elméjében
jelentkező képektől, akkor sem, ha szeretne.

*CWR: Az V. fejezetben a Yogyakarta alapelvekkel foglalkozik. Mik ezek? *

*Gabriele Kuby: *A Yogyakarta alapelveket, melyek a szexuális irányultságot
és a gender identitást érintő nemzetközi emberi jogok alkalmazására
vonatkoznak, úgynevezett emberi jogi szakértők egy csoportja fogalmazta meg
Indonézia Yogyakarta nevű városában, majd 2007 márciusában az ENSZ Emberi
Jogi Tanácsának genfi ülésén mutatták be a világnak.

E médiaesemény hatására az a benyomása támadhatott a világnak, hogy
hivatalos ENSZ dokumentumról van szó. Pedig nem! Ha azonban az interneten
gyorsan rákeresünk, meglepődve látjuk, hány kormány, párt és szervezet áll
mögötte.

A teljes fejezetet ennek a dokumentumnak szenteltem, mivel jól mutatja az
LGBT propaganda totalitárius természetét. Például a 29. alapelv „független
és hatékony intézmények és eljárások létrehozására szólít fel, hogy így
lehessen figyelemmel kísérni azon törvények és irányelvek megalkotását és
érvényesítését, melyek a szexuális irányultságra és a gender identitásra
épülő diszkrimináció megszüntetését célozzák.” Ez azt jelenti, hogy olyan
szuperstruktúrát kell létrehozni, mely a nemzetállam felett áll, és ezen
keresztül kívánják átszervezni és ellenőrizni az egész társadalmat az LGBT
mozgalom előjogainak érvényesítése érdekében.

Mindenkit biztatok, hogy szánjon egy percnyi időt a Yogyakarta
alapelvek<http://www.yogyakartaprinciples.org/principles_en.htm>–
legalább e 29. alapelv – elolvasására, hogy fogalmot alkothasson a
dokumentum totalitárius jellegéről.

*CWR: Úgy tűnik, ezt a tervet olyan értékek kisajátításával próbálják
megvalósítani, mint a tolerancia és a sokféleség.*

*Gabriele Kuby: *A kulturális forradalmárok korunk főbb értékeit –
szabadság, igazságosság, egyenlőség, diszkriminációmentesség, tolerancia,
méltóság és emberi jogok – kiforgatták eredeti jelentésükből, eltorzították
és manipulálták.

Hasonlóan a magzatok ellen elkövetett visszaélésekhez, ezeket a tiszteletre
méltó fogalmakat is megfosztották lényegüktől, és teljesen új jelentést
adtak nekik. Könyvem egyik fejezete (*A nyelv politikai megrontása*) ezzel
a jelenséggel foglalkozik.

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a nyelv célja az igazság közlése. Ezért a
nyelv megrontása, mely a tömegek politikai célú manipulálása érdekében
történik, valóban nagyon veszélyes. A történelem során minden totalitárius
rendszer megrontotta a nyelvet, hogy az embereket manipulálhassa.
Emlékezzünk csak a fő orosz újság címére: *Pravda*, ami azt jelenti, hogy
„igazság”. Sajnos napjaink média-világában ez sokkal rafináltabban is
megvalósítható.

*CWR: Alasdair MacIntyre filozófus azt írta, hogy az olyan fogalmak, mint
az erény, a szépség és az igazság a modern világban elvesztették
jelentésüket. Hogyan lehet beszélni ezekről olyan korban, ahol már nem is
értik őket? *

*Gabriele Kuby: *Én nem hiszem, hogy ne értenék őket. A problémát a
kulturális forradalom jelenti, mely meg kívánja semmisíteni tartalmukat –
és mi, akik gyávák vagyunk ahhoz, hogy kiálljunk mellettük.

Az LGBT mozgalom pontosan azért lesz egyre totalitáriusabb, mert tudja,
hogy az embernek van lelkiismerete, vágyik a szeretetre, keresi az
igazságot, a szépséget és a jóságot. Ezért mindent, ami az ember
lelkiismeretét felébreszthetné, ki kell iktatni.

Ezért a gyerekeket már az óvodában programozni és szexualizálni kell, hogy
elveszítsék természetes érzéküket arra, hogy különbséget tegyenek jó és
rossz között, és természetes hajlamukkal ellentétben ne a jóra törekedjenek.

*CWR: II. János Pál soha nem riadt vissza attól, hogy az ember nemi
jellegéről és a hitvesi egység szépségéről beszéljen. Miként értelmezi a
pápa látomását?  *

*Gabriele Kuby: *A „Test teológiájá”-val és az emberi személy egységes
szemléletét (test, lélek, szellem) hirdető számtalan enciklikájával és
apostoli levelével II. János Pál nagy kincset ajándékozott az egyháznak.
Korunk nagy felfordulásában látomása megvilágítja elménket, szívünket és
azt is, ami a hálószobánkban történik.

Ha Isten a szeretet, és az a hivatásunk, hogy Isten házanépe legyünk (Ef
2,19), akkor ez azt jelenti, hogy a földi életben meg kell tanulnunk
szeretni. E szeretet legbensőségesebb és mindent felölelő kifejeződése a
férfi és a nő nemi egyesülése, melyből új emberi lények származnak.

A modern világ ezt a nemi egyesülést a testi kielégülésre redukálta, és így
a testet és a lelket elválasztotta egymástól. A test és a lélek végleges
szétválására megvan a szavunk: ez a halál. Mikor a szexet a test szintjére,
magyarul az állati szintre redukáltuk, a „halál kultúráját” hoztuk létre.

Újra meg kell tanulnunk, hogy a szex önmagunk odaadásának, az életadó
szeretetnek kifejeződése. Ez vezetne – borzasztóan beteg – társadalmunk
gyógyulásához.

*CWR: Melyik az az „új emberkép”, melyet a X. fejezetben említ?*

*Gabriele Kuby: *XVI. Benedek pápa nagyon világosan beszélt erről, mikor
2012. december 21-én a Kúriát és a bíborosokat karácsonykor köszöntötte.
Korunk „antropológiai forradalmáról” beszél és arról a „támadásról”, melyet
az ember nemi jellegének hibás felfogása alapján „a család valódi
szerkezete ellen” intéznek.

Ha tagadjuk, hogy Isten saját képére férfinak és nőnek teremtette az embert
(Teremtés 1,27), és hogy az ember neme „természetes adottság”, és hogy az a
hivatásunk, hogy szeressünk és életet adjunk, akkor az emberi létezés
gyökerét semmisítjük meg. Az „új emberkép” erre az elképzelésre utal.

*CWR: Minek nevezné önmagát:* *kultúra-kritikusnak, szellemtörténésznek
vagy vallásszociológusnak?*

*Gabriele Kuby: *Az emberek „prófétának” szoktak hívni. De természetesen
nem hasonlítom magam ilyen óriásokhoz, és haláluk módja sem különösebben
tetszik nekem! De ami az igazság kimondásának belső kötelességét illeti –
kerüljön, amibe kerül –, nagy családjuk tagjának érzem magam.

*CWR: Hogyan reagáljanak a hívő keresztények a globális szexuális
forradalomra? *

*Gabriele Kuby: *Természetesen ez a nagy kérdés mindannyiunk számára. Akár
tetszik, akár nem, mindannyiunknak rendbe kell hoznunk szexuális életünket,
és úgy kell alakítanunk, hogy megfeleljen az igaz, hűséges és életadó
szeretetre szóló hivatásunknak. Ha nem így teszünk, megfosztjuk magunkat a
tisztánlátástól – és sem indítékunk, sem erőnk nem lesz ahhoz, hogy részt
vegyünk a csatában. A csata az ember méltóságáért, a családért,
gyermekeinkért és a jövőért folyik. Végső soron pedig Isten országáért.

Isten azt akarja, hogy éljünk. Jézus azt mondja: „Azért jöttem, hogy életük
legyen, és bőségben legyen” (Jn 10,10). Sok biztató fejlemény van Európában
– a globális szexuális forradalommal szembeni ellenállásról hallunk híreket
Franciaországból, Litvániából, Oroszországból, Magyarországból, Norvégiából
és Horvátországból. Erős, bátor mozgalomra van azonban szükségünk minden
olyan országban, ahol az emberek még képesek belátni, hogy 2 + 2 = 4,
vagyis, hogy a szexuális normák megszüntetése elpusztítja az embert, a
családot és a kultúrát.

*CWR: Ön szerint győzhetünk?*

*Gabriele Kuby: *A siker miatt ne aggódjunk. Jó ügyért dolgozunk, az
életünk megér ennyit. A végső siker pedig Isten kezében van.

-- 

__,_._,___
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20140423/c7b38de3/attachment.html 


Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl