[Grem] Önmagát megsemmisítő kultúra

Leczky Márton leczky.marton at gmail.com
2013. Jan. 3., Cs, 16:15:12 CET


Ahogy én vélem, nem a karácsonyfanélküliség a baj, hanem az, hogy
évszázadokra visszanyúló hagyomány eltörlődik egy nem feltétlen "szent cél"
érdekében. És ezek között a hagyományok, kultúrális értékek között
található a kereszténység is.

2013. január 3. 10:44 Koós Flóra írta, <koosf at t-online.hu>:

> **
> A karácsonyfanélküliség veszélyeztetné a kereszténységet?
> A karácsony a születés ünnepe. A jászol a születés helye.
> De mit csinált volna Jézus vagy az Édesanyja csillogó üveggömbökkel
> díszített fenyőfával az Istállóban?
> Én is nagyon szeretem a fenyő illatát, és számomra is a melegség,
> meghittség illúzióját adja a gyertyafény, a színes ragyogás. Nagy vigasz a
> téli sötétben, hidegben.
> De a kereszténységhez nem sok köze van.
> Mondjátok őszintén: hiányzik, ha nincs, olyan jó együtt lenni körülötte,
> megpihenni, összehúzódni, ajándékozni, beszívni az illatát!
> Mert ez igaz.
>
>
> ----- Original Message -----
> *From:* Dr. Weinzierl Tamás <dr.weinzierl at t-online.hu>
> *To:* grem at turul.banki.hu
> *Sent:* Thursday, January 03, 2013 9:37 AM
> *Subject:* [Grem] Önmagát megsemmisítő kultúra
>
> Kedves Lista, szerintem igen jól összefoglalt, figyelemreméltó írás a
> lopakodó keresztény-ellenesség, és a hagyományos európai normák globális
> "átértelmezése" ellen. Amúgy BÚÉK, üdvözlettel: Weinzierl Tamás
>
> ** **
>
> ** **
>
> ** **
>
> *Identitásunk és megmaradásunk tartópillérei: a Golgota, a Parnasszus és
> a Capitolium*****
>
>  ****
>
> *Mohi Csaba*****
>
>  ****
>
> A keresztény Európában évszázadok óta az idén fordult elő első ízben, hogy
> Advent első vasárnapján az unió kilenc tagállamának fővárosában nem
> gyulladtak fel a karácsonyfák reményt sugárzó gyertyái! Azt, hogy a veszély
> milyen nagy, jól mutatja, hogy Európa fővárosában, Brüsszelben a Grande
> Place főtéren, amelyet Bonaparte Napoleon "Európa legszebb báltermének"
> nevezett, ebben az évben már nem is állítottak karácsonyfát. A békés
> helybéliek és a karácsonyi turisták ezrei döbbenten találták magukat
> szemben azzal a kereszténységre és Európára egyaránt veszélyt jelentő újabb
> kihívással, amelyet az integrációért aggódó szakemberek már évek óta
> tapasztalnak. Ugyanakkor pozitívum ebben az, hogy végre széles körben
> kinyitotta a szemeket és ráirányította a figyelmet azokra a szégyenteljes
> tényekre, amit az unió Lisszaboni Alapszerződéséért felelős politikusok az
> eddigiekben oly sunyi módon elhallgattak. Nevezetesen, Lisszabonban
> megtagadták a kereszténységre, mint Európát összetartó szellemiségre és
> kultúrára való hivatkozást, valamint egyiejűleg megtagadták az eddigi
> integrációs fejlődés neghatározó súlyú szimbólikus értékeit is, az unió
> himnuszát, zászlaját és jelszavát!                 ****
>
>  ****
>
>  Az európai egység elkötelezettjei jelentős előrelépésnek tartották, hogy
> Európának van saját, önálló Himnusza (Ludwig van Beethoven IX.
> Szimfóniájának "Öröm-ódája"), van saját zászlaja (sötétkék alapon, körebe
> futó 12 ötágú arany csillag), valamint, van az európai sokféleséget
> kifejező jelszavunk."e pluribus unum", azaz "a sokféleségben egyesűlve".
> Mindezt Lisszabon már után tehetjük múlt időbe, mert *csak* *volt
> himnuszunk, zászlónk,  jelszavunk. *Mégis reménytadó, hogy bár egyre
> erőteljesebb és egyre átfogóbb támadások célpontjává vált, mindazonáltal *Európa
> továbbra is keresztény alapokra épül. *Lisszabon egyúttal midezek
> örökérvényű társadalomrendező értékeit is letagadta, ami egyúttal jól
> mutatja azt a mély válságot, amibe napjaink Európáját annak felelős vezetői
> belevitték. Ez a válság elsősorban nem gazdasági válság és nem pénzügyi
> válság, hanem azoknál sokkal-sokkal veszélyesebb. Ez alapvetően* erkölcsi
> válság*****
>
>  ****
>
> Az Európai Unió a hazánk ellen indított globális támadás sorozat keretében
> kifogás tárgyává tette az új magyar Alaptörvényünkben megfogalmazott
> keresztény istenhitet, kérdőre vontak bennünket azért, mert merészeltük
> beemelni Kölcsey Ferenc által írott nemzeti imádságunk, a Himnusz első
> sorát: *Isten áldd meg a Magyart! *Jóllehet az egyenjogúságot és a
> tisztességet nem súlyra és nem nagyság szerint mérik, úgy látszik ez
> Brüsszel mai urainak tudatába nem hatolt el. Az európai nagyhatalom
> briteket senki sem meri kérdőre vonni, hogy az Egyesült Királyság Himnusza
> így kezdődik: Isten áldd meg a királynőt (vagy a királyt, éppen aki
> hatalmon van). "God save the Queen", "God save the King". Ugyanakkor -
> érdekes módon - még senki sem "vetemedett" arra, hogy számonkérje a
> tengerentúli szuperhatalom politikusain, miért szerepel a nemzetközi
> fizetőeszközzé vált dolláron az egyértelmű hitvallás: "In God we trust",
> vagyis "Istenben bízunk". Azzal láthatóan még a vallásossággal kevésbé
> vádolható pénzvilág moguljai is egészen jól megvannak.****
>
>  ****
>
>  A következőkben példákkal mutatjuk be, hogy Európa államainak
> Alkotmányában visszatérően szerepel a kereszténységre, mint szellemiségre,
> kultúrára, megtartó erőre és Istenre való hivatkozás. Bár nem tagja az
> uniónak, mégis a legjobb meghivatkozás ilyenkor mindig Svájc, mely állam
> nem nagyhatalom, de amely föderáció, többnemzetiségű, semleges és működő
> demokrácia. Mindezzel együttesen gyakorlati példáúl szolgál az Európai
> Egyesült Államok felépítésének minden egyes lépcsőfokához. A svájci
> Alkotmány valamennyi hivatalos nyelven egyaránt így kezdődik: *"A
> mindenható Isten nevében"!*  ( Németül: *Im Namen Gottes des
> Allmächtigen!,* franciául: *Au nom de Dieu* *Tout-Puissant*!, angolul: *In
> the Name of Allmighty God*!) Ezután így folytatódik: "A svájci Nép és a
> Kantonok, a Teremtő iránti felelősség tudatában, elhatározták, hogy
> megújítják Szövetségüket, ....tudatában  a jövő generációi iránti
> felelősségüknek, abban a meggyőződésükben, hogy csakis az maradhat meg
> szabadnak, aki él is saját szabadságával és gyakorolja azt, továbbá, hogy a
> nép ereje a szerint méretik, amiként alakul leggyengébb tagjainak jóléte, a
> következő Alkotmányt adományozzák saját maguknak!" ****
>
>  ****
>
> Svájc Alkotmányában mindazok az értékek megfogalmazást nyertek, amelyek
> egyrészt méltóak lennének az egyesült Európa Alkotmányába való beépítésre,
> másrészt azok uniós szintű gyakorlati végrehajtása jelentősen megerősítené
> az európai kohéziót és nagyban hozzájárulna a jelenlegi válságból való
> kilábaláshoz. Külön figyelmet érdemel az utolsó bölcsesség, melynek "uniós
> változata" így üzen Brüsszel gyengébb tagállamok elnyomására hajlamos
> eurokratáinak: "*Az Európai Unió ereje a szerint méretik, hogy miként
> alakul* *leggyengébb tagjainak jóléte!"* Jelenkori magyaroknak is üzen a
> svájci nép: "Csakis az maradhat meg szabadnak, aki él is szabadságával és
> gyakorolja azt"!****
>
>  ****
>
> *Németország Alkotmánya *így kezdődik: "Isten és ember előtti felelőssége
> tudatában,...a Német Nép alkotmányozó hatalmánál fogva meghozta
> Alaptörvényét." Az *Ír Köztársaság** *Alkotmányának kezdő sora: "A
> Legszentebb Szentháromság Isten nevében, akié minden hatalom és akitől mint
> végzetünktől mind az emberek, mind az államok tevékenysége ered..."****
>
> A mélyen istenhívő és katolikus *Málta* Alkotmányának meghatározó súlyú
> bevezető szavai:****
>
> "Málta vallása a római katolikus apostoli vallás. A Római Katolikus
> Apostoli Egyház hatóságainak joga és kötelessége tanítani, hogy mely
> alapelvek helyesek és melyek nem. A római katolikus apostoli hit vallásos
> tanítását minden állami iskolában kötelező tantárgyként kell oktatni." *
> Lengyelország* Alkotmánya leszögezi:..."Mindazok, akik hisznek Istenben,
> mint az igazság és az igazságosság, a jóság és szépség forrásában, és
> Mindazok, akik nem osztoznak ebben a hitben, de tiszteletben tartanak más
> forrásból származó egyetemes értékeket..."****
>
>  ****
>
> Az előzőekben bemutatott példák meggyőzően bizonyítják, hogy bennünket a
> kereszténység és az Istenben való hit kérdésében is egyoldalúan támadó,
> tisztességtelen és durva diszkrimináció ért az unió bizottsága és az
> Európai Parlament részéről egyaránt!****
>
>  ****
>
> Napjainkban Joseph Weiler professzor ennek a kérdéskörnek (Európa,
> kereszténység, európai alkotmányozás stb.) általánosan elfogadott
> szakértője. Rendkívül gazdag tudását, valamint humanizmusát és a
> kereszténység iránti tiszteletét ékesen bizonyítja a hazánkban is megjelent
> *"Un'Europa Cristiana, un saggio esploratívo*" című műve.
> Elfogulatlanságának legfőbb bizonyitéka, hogy ő maga nem keresztény, hanem
> hithű zsidó. New Yorkban él, édesapja tudós professzor és bölcs rabbi,
> saját gyermekeit az ősi vallás ortodox elvei szerint neveli. Weiler
> professzor 2006 decemberében az ugyancsak nagyrabecsült *Európa-szakértő
> jogtudós, Mádl Ferenc* *professzor, a Köztársaság elnökének fővédnöksége*mellett tartott a magyar tudományos elit körében igen nagy elismerést
> kíváltó előadást. A hasonlóan makacsul hithű, mélyen vallásos,
> katolikus-keresztény Mádl professzor a könyvhöz írott előszavában, a
> kereszténység, mint az európai kultúra alapjának a Lisszaboni Szerződésből
> való kihagyását így értékeli: "*Keresztény gyökerek a* *Reformszerződésben
> miért nincsenek, ha mégis vannak?" *Majd így folytatja: "Európa saját
> Alkotmányában szégyellte bevallani szellemi-kulturális örökségét és nem
> vallotta meg Európa keresztény múltját és gyökereit. Sokan mondják, hogy
> nehéz lesz így megteremteni és szeretni az új európai építményt. Meg
> történelemhamisítás is kiretusálni az elődöket és alkotásukat a családi
> fényképről. Európa keresztény kulturális-szellemi világának elutasítása
> Európa múltjának tagadását jelenti".          ****
>
>  ****
>
> Hallgassuk azt is, miként vélekedik könyvében Weiler professzor erről a
> kérdésről: "A rendszeresen templomba járó, misét hallgató kereszténység
> olyan emberekből is áll, akik ugyan kereszténynek tekintik magukat,
> identitásukban azonban nem ez a szempont áll első helyen. Az ő "keresztény
> gyakorlatuk" elsősorban az élet döntő pillanataiban, a születés, a házasság
> és a halál pillanataiban nyilvánul meg. Néha elmennek a szentmisére, de a
> gyónást és áldozást már többnyire túl erős megterhelésnek érzik. Egyházuk
> életében nem vesznek aktívan részt, ennek ellenére egyházi házasságot
> kötnek, gyermekeiket megkeresztelik és vigasztalást merítenek abból, ha
> egyházi személy áll mellettük haláltusájukban. A kereszténység egyúttal
> kultusz is, amelyet az határoz meg, hogy mit tisztelünk és mit tiszteltünk
> a múltban, hordozója, megnyilvánulása és ugyanakkor őre azon sokösszetevős
> rendszer egy fontos elemének, amelyet saját kultúránknak tekintünk."****
>
>  ****
>
> * *Weiler profsszor felteszi a kérdést, mit fognak találni és miről
> fognak beszámolni azok az emberek akiket azért küldtek el, hogy Európát,
> mint az ígéret földjét felfedezzék? "El fogják mondani, hogy minden európai
> lakott központban, még a legkisebbekben is a temetők sírjain a
> legkülönbözőbb európai nyelveken írott feliratok olvashatók, de szinte
> mindegyiken ugyanaz a keresztény kereszt látható. Még az időben is
> változatlanul ugyanaz a kereszt van az 1003-ból való síron, mint egy
> 1503-ból valón vagy egy 2003-ból származón. El fogják mondani, hogy nem
> létezik egy bizonyos lélekszám fölött olyan város, falu, amelyben nem lenne
> legalább egy keresztény templom, esetleg akár több is. Ezek a templomok
> lehet, hogy az év nagy részében üresen állnak, mégis megvannak, gyakran
> fenséges szépségükben. Embereink néhány zsinagógára is akadhatnak* *(1938
> előtt sokkal többet láthattak volna), rátalálhatnak néhány mecsetre, s
> ugyanígy zsidó és moszlim temetőkre. Ezek is szerves részei ugyan* *az
> európai tájnak, ám jóval kisebb számban vannak jelen és ezzel éppen Európa
> keresztény körvonalait erősítik meg. Sok olyan templomot is találhatnak,
> amelyeket megfosztottak felszentelt mivoltuktól, esetleg már eladtak, vagy
> piaci területként használnak: ezek már a Mammon, vagyis a mindenható pénz
> új templomai."****
>
>  ****
>
> Weiler professzor záró szavai különösen megszívlelendőek: "Miben is áll
> Európa történetének lényege? Természetesen, akárcsak a szépség, ez is
> nézőpont kérdése, ami ebben a vonatkozásban hangsúlyt kap, attól a
> személytől függ, aki előadja. *Vannak dicsőséges európai keresztény
> pillanatok és vannak szégyenteljesek is*. *A keresztények maguk eledelül
> vettettek oroszlánok elé és eledelül vetettek másokat is az oroszlánok elé!
> *Mindazonáltal és mindent mérlegre téve *a kereszténységet nem lehet
> Európa egykori és mai történelméből kitörölni, miként nem lehet
> eltávolítani az összes keresztet sem Európa
> temetőiből!                                   *****
>
> .                   ****
>
> Európa jelentősége messze túlnő az általa elfoglalt földrajzi terület és a
> lélekszám nagyságán. Európa történelmi súlyát és szerepét csakis az általa
> mintegy hat évezred során létrehozott kultúra, az európai civilizáció
> értékrendje és annak a Világ valamennyi többi részére kisugárzott és
> jelenleg is kisugárzó hatásai alapján mérhetjük fel. Európa több mint
> hatezer éve alakuló civilizációs értékrend, különböző, egymással
> kölcsönhatásban működő vallási, kulturális, politikai és gazdasági
> egységeket egybefogó erőtér, sikeres és a gyakorlatban működőképes koherens
> pluralitás. Európa fejlődésében mindenkor meghatározó szereppel bírt az
> értelem racionalitása és a keresztény vallásos hit kölcsönhatása. Az
> európai egység megvalósításáért tevékenykedőknek, valamennyiünknek
> tudatosítanunk és folyamatosan erősítenünk kell magunkban azt a hitet, hogy
> igenis létre tudjuk hozni azt az Európai Egyesült Államokat amelynek
> értékes nemzetei olyan sok tragédiát éltek át az évszázadok során és
> amelyeket napjaink globalizált világának, globális szuperhatalmai oly
> méltatlanul igyekeznek kihasználni, sőt kisemmizni.****
>
>  ****
>
>  A gazdag sokféleség mellett Európa az alapokat tekintve igenis egységes.
> Ez a homogén európai identitás három olyan rendíthetetlen integráló
> értékrendre és biztos tartóoszlopokra támaszkodik, mint a *Golgota*, a *
> Parnasszus* és a *Capitolium*. A Golgota által megtestesített keresztény
> erkölcs és szellemiség, a Parnasszus által szimbolizált görög kultúra,
> valamint a Capitolium, mint az európai jogállamok egységét biztosító,
> napjainban is működő, kőbe vésett parancsoló rend.****
>
>  ****
>
> A Golgota által szimbolizált kereszténység a történelem során mindenkor
> determináns szereppel bírt a nemzetté válásban, a nemzetállamok
> megteremtésében és azok megmentésében egyaránt. Már a népvándorlások idején
> *Európa egészében egy olyan eszmeiség győzedelmes* *uralkodását
> láthatjuk, amely mindenkor sokkal több volt mint vallás. Ez pedig maga a
> kereszténység!* A történelem ékesen bizonyítja, a kerszténység mindazon
> népeket megmentette a pusztulástól, amelyek felvették és állami életük
> sziklaszilárd alapjává tették azt, ide értve a korábban pogány vallású
> nomád őseinket, a Kárpát-medencében letelepedett magyarokat is. Ugyanakkor
> azok a már létező és eredményesen működő hatalmak is széhullottak és
> eltűntek, amelyek egykor közel egész Európát uralták, de a keresztény hit
> megtagadása és a keresztény erkölcs felszámolása következtében elzüllöttek.
> Nagy magyar költőnk, *Berzsenyi Dániel* "*A magyarokhoz" *című versében
> irja: "min*den nemzetnek támasza, talpköve a tiszta erkölcs, mely ha
> megvész: Róma ledűl, s rabigába görbed".* Igen, *a Golgota által
> szimbolizált kereszténység az* *európai nemzetek mindennél erősebb
> államalkotó eszmeisége és immár több mint két évezred óta* *Európa
> legszilárdabb talpköve.* Egyúttal a megvalósítandó európai egység legfőbb
> biztositéka. Jól vigyázzunk rá, napjainkban nagyobb szükség van rá, mint
> korábban valaha!****
>
>  ****
>
> Befejezésként hallgassuk meg az Európa jövőjéért aggódó *Werner Karl
> Heisenberg* Nobel-dijas fizikust, aki az 1975-ben Budapesten megjelent "A
> rész és az egész" című munkájában, azt hangsúlyozza, hogy a keresztény
> Európa megmaradását csakis a *politikai* *kereszténység* biztosíthatja.
> "Jóllehet az emberek nagy része és a politikum nem kötődik a vallásos hit
> teológiai és hitéleti rítusaihoz, valamint előírásaihoz, ugyanakkor az
> európai örökség erkölcsi értékeit (a jóságot, becsületet, igazságosságot,
> az emberi méltóság tiszteletét, a békét és így tovább) a társadalom élete
> és működése javára zsinórmértéknek tartja, ami olyan mágneses erőtér, amely
> ha egyszer kimerűl, nem lesz merre mutasson az európai emberek iránytűje és
> akkor iszonyatos dolgok történnek majd az emberiséggel, rosszabb az
> atombombánál és a koncentrációs táboroknál".****
>
>  ****
>
>                                                                   *A
> szerző nemzetközi jogász, Európa-jogi szakértő*****
>
>  ****
>
> ** **
>  ------------------------------
>
> A(z) üzenetben nem található vírus.
> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
> Verzió: 10.0.1430 / Vírus adatbázis: 2637/5503 - Kiadás dátuma: 2013.01.02.
> ****
>
>  ------------------------------
>
>
> No virus found in this incoming message.
> Checked by AVG - www.avg.com
> Version: 8.5.455 / Virus Database: 271.1.1/5496 - Release Date: 12/29/12
> 18:42:00
>
> ------------------------------
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20130103/ba25e921/attachment-0001.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról