[Grem] HUN KORONA+

Vihar Levente lvihar at gmail.com
2012. Nov. 28., Sze, 23:01:12 CET


Kedves Listások!

Szerintem nincsen olyan listatag, akit a Korona (=korona, =SztKorona, stb.) ne érdekelne.
Emlékezzünk. Amikor a Korona hazatért, két társaság vizsgálhatta meg.

Előbb Csomor aranyműves társasága (miért pont ők?? tudja valaki??) foghatta a kezébe!

Ezek után a KFKI-ban is megvizsgálták. Ők nem érintették, egy átlátszó üvegbúrával letakarva vizsgálták. Repedéseket kerestek, arányokat vizsgáltak. Vagyis mértek és vizsgáltak, amit el tudtak képzelni. Haragudtak is az aranyművesekre, hogy károsították a hozzápiszkálásukkal az igen rossz állapotban levő tárgyat. Kutatásaikról először a Fizikai szemle 1981/12. számában írtak, a szám ma ritkaság, kincs.

Mindkét forrás alapjaiban cáfolta a Korona két fél akármiből összetákolt - gányolt ékszer voltát. Teljesen más indoklással mindketten (mindkét szakmai csoport) eleve egynek tervezett objektumnak állította és SztIstván koronájának datálta. 
A fizikusok szerint a Korona kersztje is eleve ilyen ferdére terveztetett,  mivel érdekes módon csak így áll össze több aranymetszési arány is. A kereszt kersztszára alsó szélén van benyomódás, tehát ki akarta valamikor vki EGYENESÍTENI, de nem tudta/merte eröltetni. Stb.

Források - kritika nélkül. Itt kérem Baják Laci segítségét, előre is köszönve. 
Maszek megjegyzésem, mind Csomor, mind Ferencz egyre inkább bezubbant. Főleg korai munkáik objektívek.(?)
Lovag Zsuzsáék csodálatos fotókat készítettek, nem tudom, hogy a fenti vizsgálatok előtt, avagy után?

ÜdvözletteL.
********************************************************************************************************************************************************
Itt idézem egy régebbi levelemet ezügyben.

1.Korona.
http://www.kiszely.hu/istvan_dr/038.html
http://www.minden-ami-magyar.hu/szk/korona.php?&w=1024&w=1280
1/a Aranyművesek, Csomor Lajos nevével fémjelezve.
Könyvek:
1. Magyarország Szent Koronája /ez az első könyv, a többit nem is olvastam/
2. Szent István koronája nyomában
3. Őfelsége, a Magyar Szent Korona
cikkek:
http://www.szkosz.com/node/320
http://www.magyarokforrasa.hu/csomor-lajos-roviden-az-%C5%91felsege-a-szent-korona-c.-konyvrol.html

1/b KFKI-s fizikusok+mérnökök, Ferencz Csaba nevével fémjelezve.
A Fizikai szemle 1981/12. számát már nem lelem a neten. Ha vkinek megvan, kérem tegye közzé!!
Talán ez a könyv pótolja. Nem olvastam. Még.

http://www.magyarkronika.com/kulturalis_hirek/001216.htm
http://www.erdelyert.hu/kinalat/termek/5725/ferencz-csaba-szent-istvan-kiraly-koronaja
http://www.keesz.hu/node/943


Ferencz Csaba: Szent István király koronája (Heraldika Kiadó, Budapest 2002.)
Submitted by webmester on 2008, August 21 - 08:58 
  a.. Kerényi Dénes 
  b.. Szemle
A Szent Korona történetének kezdetére és a Korona keletkezésére vonatkozóan napjainkban lényegében két, egymásnak ellentmondó vélemény van: a nemzeti és egyházi hagyományon alapuló nézet és a művészettörténeti alapozású nézet. A hagyomány szerint a Szent Korona egyetlen, egységes, egy helyen készült ereklye, amely (esetleg) Rómából származik. Szent István királyt ezzel a koronával koronázták meg, ezt ajánlotta föl a Szűzanyának. A művészettörténeti nézetek szerint a Szent Koronát több, különféle helyen és különféle célból, egymástól függetlenül készült részből utólag szerelték össze. Két fő része, a bizánci eredetű abroncs - a görög korona (corona graeca) - és a nyugati eredetű pántok - a latin korona (corona latina) - , egymástól függetlenül jöttek létre. Az abroncsra utóbb szerelték rá a pántokat, azokra pedig az eredetileg álló, később elferdült keresztet. A Korona e szerint a felfogás szerint sohasem volt Szent István királyé.
  Dr. Ferencz Csaba, a Budapesti Műszaki Egyetem tanára négy mérnöktársával együtt a Korona 1978. évi hazatérése óta foglalkozik a magyar Szent Koronának és a koronázási jel-vényeknek - a regáliáknak (a jogarnak, a palástnak, az országalmának és a kardnak) - vizsgálatával. Eredményeikről az elmúlt húsz év folyamán már számos tanulmányban, előadásban számoltak be. Ezeknek az eredményeknek összefoglalása, egységes keretbe illesztése a most megjelent könyv. A mű - a Koronával foglalkozó más írások nagy többségével szemben - elfogulatlan és prekoncepciók nélküli, objektív vizsgálatokat tartalmaz. Történeti meggondolásai is - részben ezekre az eredményekre támaszkodva - a legteljesebb objektivitásra törekszenek. Megvizsgálja a Koronával kapcsolatos fő nézetek műszaki következményeit, és a Szent Korona műszaki szemléje alapján - az ismert tényeket figyelembe véve - megnézi, hogy mi támasztja alá vagy mi cáfolja meg a korábbi elméleteket. Az alapos körültekintéssel végzett, gondos, lelkiismeretes, nagy pontosságú mérések, az archeometriai vizsgálatok arra az eredményre vezetnek, hogy a Szent Korona egységes egész, és nem több darabból, utólag összeállított tákolmány.
  A külön készült latin és görög koronát föltételezők az utóbbinak keletkezési idejét az abroncs három hátsó képe -Dukász Mihály császár, Konstantin császár és a Géza királynak föltételezett Geobitz turk király képe - alapján határozzák meg. Ez a három kép azonban utólag került az abroncsra, eredetileg más képek voltak helyükön. Dukász Mihály képe nem fért bele az eredeti képet tartó keretbe, csak az elé tudták tenni éspedig úgy, hogy hozzászegecselték a mögötte lévő pánthoz. A képet tehát nem lehetett egy önmagában álló abroncsra föltenni. Amikor az eredeti képet Dukász Mihály képére cserélték, a Szent Korona már egybe volt szerelve. Az a tény, hogy a Dukász Mihály-kép nem volt rajta az eredeti abroncson, az eddigi művészettörténeti datálást teljes egészében értelmetlenné teszi.
  A Korona egységes voltának egyik bizonyítéka a pántok keresztezésében lévő fölső és az abroncson lévő homlokzati Krisztus-kép rendkívüli hasonlósága. A két képnek nemcsak az elrendezése hasonló (a trón két oldalán látható fa alakja, az Úr fejének két oldalán lévő égi jelek), de a két kép mérete is egybevágó: azonos a befoglaló méretük, és ami talán még ennél is fontosabb, azonos az Úr trónjának szélessége. Az öszszes egyezéseket figyelembe véve a két kép egymástól függetlenül nem keletkezhetett!
  A vizsgálatok során a korona méreteit - anélkül, hogy hozzáértek volna - hordozható optikai (geodéziai) teodolittal határozták meg igen nagy pontossággal. Megállapították, hogy a Korona készítése során a két (a pártán és az abroncson lévő) Pantokrátor (Krisztus) képen található trónus alapjának szélessége lehet az a mértékegység, amiben a Koronát tervezték. A mérési adatok alapján az a meglepő műszaki tény -nem feltételezés vagy következtetés, hanem egyszerű tény- tárul a szemünk elé, hogy a Szent Korona (szemből-nézeti) fő befoglaló méretei az Úr trónusának szélességében (azaz hüvelykben) mérve kivétel nélkül egész számok! A Korona abroncsa és pántjai (valamint a kereszt) összetartoznak, és az egész Korona egy régebben fel nem ismert - először a szerző és munkatársai által 1981-ben publikált -, átgondolt és részletes terv szerint készült. Vagyis a Szent Korona egységesen tervezett és ezen terv szerint kivitelezett egység!
  A Korona alapkonstrukciója szigorú és következetes rendet mutat. A tapasztalt rend az ősidők óta ismert - az esztétikában tökéletes arányként számon tartott - aranymetszés pontos alkalmazása. A befoglaló méretek aránya, az abroncson és a pánton lévő eredeti (!) képek oldalméretei, a láncok hossza stb. az aranymetszés arányainak felelnek meg. Az abroncs magasságával azonos szélességű pántok ehhez a koronához készültek. Csak ilyen méretű és ily módon összeszerelt pántrendszerrel lehetett a Koronán látott, gondosan tervezett helyzetet kialakítani.
  A pántokon látható repedések, horpadások, törések a Koronát valamikor ért külső erő-hatásra utalnak. A sérülésekből az azokat okozó erőhatás utólagos meghatározása rutin mérnöki feladat. Megállapítható az erők iránya és az erőhatás következtében fellépő hajlító, nyíró, csavaró igénybevételek. A viselés szerinti baloldali pánt egy alkalommal leszakadt a pántot az abroncshoz erősítő szegecsekről, ezt a sérülést később a Koronán jól látható módon javították. A kereszt „elferdülését” azonban sem a pántok sérülését okozó erőhatás, sem pedig a kereszten látható sérülési nyomokat létrehozó erőhatás nem okozhatta. A mechanikai erők, nyomatékok és a deformációk vizsgálata egyértelműen azt mutatja, hogy a kereszt nem állt, hanem ferde volt akkor, amikor az erőhatás érte. A kereszt eredetileg is ferdére készült, eleve ferde helyzetűnek tervezték. Ezt a Szent Korona SAJÁTOS, aszimmetrikus szerkezete - a pártának és az abroncson lévő nagy ékköveknek és zománcképeknek egymáshoz képesti eltolódása, a baloldali és a jobboldali pánt különböző hossza, a felső Pantokrátor kép síkjának ferdesége (nem vízszintes volta), a kereszt rögzítési módja - közvetlenül igazolja. Az aranymetszés megszabta arányokat egyébként csak ferdén elhelyezett kereszt elégíti ki. 
  A regáliák vizsgálata azt mutatta, hogy a palást, a jogar és az országalma is a Szent Korona méret- és arányrendje ismeretében készült. A kard utólag került az együttesbe, és semmiféle készítési vagy jellegzetes méretaránybeli kapcsolatot nem mutat a regáliákkal.
  A régi korok embere számára természetes volt a szimbolika, a misztika. A mai szkeptikus, puszta racionalizmusra, materializmusra hajló korban ezeknek még az egyszerű említése is ellenérzést szül. A középkor és különösen az 1000 körüli évek a keresztény misztikának és azon belül a keresztény számmisztikának virágkorát jelentik. Ezt figyelembe véve lehet értelmezni a Szent Korona lehetséges szimbolikáját. A ferde kereszt és dőlésszöge (23;5°) például az 1000 körüli idők keresztény szimbolikájával összhangban azt jelzi, hogy a koronázott személy Isten szolgája, Istentől nyert jogot az uralkodásra, s az Úr parancsaihoz hűen kell uralkodjon. A latin és görög nyelv egymás melletti használata, a kétnyelvűség megszokott gyakorlat volt a katolikus liturgiában. Bizonyos számok mind az Ószövetségben, mind az Újszövetségben ismételten előfordulnak, és legalábbis szimbolikus jelentőségük van. Ezeknek a számoknak ismeretében nyilvánvaló, hogy a Szent Korona méretei és számosságai keresztény jelentést hordanak, ami a középkorban nemcsak nem meglepő, de szükséges is. Találunk a Szent Koronán a minket körülvevő, az égbolton látható dolgokra, mozgásokra vonatkozó szimbólumokat is. A Korona természetesen - a kerületi felosztásában hozzá hasonló angliai Stonehenge-dzsel szemben - nem észlelésre, tájolásra alkalmas asztronómiai eszköz vagy műszer. A Koronán talált jelzések azonban mind értelmesek és arra mutatnak, hogy alkotója (tervezője) igen alapos ismeretekkel rendelkezett az égi tájékozódásban. 
  A Szent Korona formáját vizsgálva megállapítható, hogy az lehet akár ősi, kereszténység előtti is, szimbolikája azonban tökéletesen keresztény. Úgy keresztény minden ízében, hogy megőrizte az ősi hagyatékot minden megőrizhető részletében. Ebben a Kelet és a Nyugat, s egyben a kereszténység előtti és a keresztény tudat ölelkezik össze egyetlen és véglegesen keresztény egységgé. Nincs semmiféle ok arra, hogy a kereszténységtől eltérő, azt megelőző vagy azzal ellentétes vélekedésnek szimbolikai alapon helyt adjunk, hiszen a keresztény szimbolika teljes magyarázatot ad a Koronán látottakra.
  A Szent Koronára vonatkozó pontos ismereteknek, a keresztény szimbólumoknak és a történelmi eseményeknek ismeretében a szerző jól átgondolt, alaposan indokolt, teljesen elfogadható feltételezést ad a Korona eredetéről és a képcserékről.
  A könyv utolsó fejezete Szent István Intelmeinek részletes ismertetése. Manapság nem szokás emlegetni, hogy a Szent Király mind az egyéni, mind az állami lét elveit úgy szabta meg, hogy elvei ma is korszerűek, követendők, követhetők, illetve alkalmazandók. Az Intelmek ismeretében megnyugtatóbb hátteret kap mindaz, ami a Korona vizsgálata során kiderültekből szokatlannak tűnik. Mindaz, amit a Szent Korona kapcsán találtunk, sokkal kevésbé rendhagyó, mint Szent István király teljes műve máig ható korszerűségében.
  A könyv függelékei tartalmazzák a Korona 1982. évi vizsgálata során felvett mérési jegyzőkönyveket (a mérési módszert és az összes mért adatokat), az aranymetszés elméletét (mind számsorozat, mind pedig négyszögek segítségével való definícióját) és a kereszt tervezésének rekonstrukcióját. A könyvet a 116 forrást tartalmazó irodalomjegyzék zárja le.
  Nagy-nagy szükség volt ennek a komoly gonddal megírt, remekül összeállított, lényegében csak objektív tényeket ismertető műnek a megjelenésére. Minden elfogulatlan olvasóját meggyőzi arról, hogy a Szent Koronára vonatkozó mai, hivatalos és az iskolákban is tanított álláspont téves. Minden kétséget kizáróan igazolja a Szent Korona egységes voltát, amit a keresztény és nemzeti hagyomány 800 éven át folyamatosan vallott. Az egymástól független latin és görög koronát feltételező - valamivel több mint 200 éves - nézet jelenlegi képviselői érthetetlen módon semmibe veszik a Korona hazaérkezése után végzett vizsgálatok folyamán kiderült tényeket. Emberileg természetesen érthető, hogy azok, akik egész életükben meggyőződéssel vallottak és hirdettek egy nézetet, nagyon nehezen tudják elismerni, hogy nézetük téves volt. A jövőben azonban fény fog derülni az igazságra, mert „az igazság erősebb, mint az élet”.
  A könyv mérnöki munka, mért adatoknak, pontos megfigyeléseknek precíz leírása. Magyarázatai könnyen érthetők, következtetései logikusak, meggyőzőek. Világos stílusa, az érdeklődést fenntartó és fokozó színes leírása élvezetes olvasmánnyá teszi a művet. Különösen ajánlható a történelem iránt, a magyar múlt iránt érdeklődők - főként fiatalok - számára. Kívánatos, hogy minél többen olvassák el, és az olvasottakat összevessék a Koronáról eddig vallott - az iskolában tanult - nézetükkel.
  A nagy olvasmányélményt jelentő, 180 oldalas, szép kivitelű könyvben 74 ábra - köztük 6 színes fénykép - mutatja be és teszi szemléletessé a szövegben leírtakat.





__________ ESET NOD32 Antivirus - V�rusdefin�ci�s adatb�zis: 6009 (20110402) __________

Az �zenetet az ESET NOD32 Antivirus ellen�rizte.

http://www.eset.hu
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20121128/54961a0a/attachment-0001.html 


Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl