<div dir="ltr"><div><font size="4">!!! A mesterséges intelligenciára ((és a gépekre????)) vonatkozó rész kb. 45 perctől kb. 55 percig </font></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><div dir="ltr"><br></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Sat, Aug 30, 2025 at 8:51 AM Emoke Greschik <<a href="mailto:greschem@gmail.com">greschem@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr">
<h1>A Lélek Szava | Jézus Krisztus a tökéletes pedagógus | Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutató</h1><div>videó (56'22<font size="2"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">)</span></b></font><font size="4"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"> <a href="https://www.youtube.com/watch?v=22tcoaQjn1k" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?v=22tcoaQjn1k</a></span></b></font></div><div>
<span dir="auto" role="text"><span style="color:rgb(19,19,19)" dir="auto">Az iskolákban ma is használatos érdemjegy-rendszer már akkor elavult volt, amikor a 19. század közepén kialakult. Az ipari forradalom mechanisztikus szemlélete az embert könnyen le- és felcserélhető egységekké igyekezett redukálni a termelés zökkenőmentessége érdekében. Noha a környezet azóta radikálisan megváltozott, és a munkaerőpiac is egészen más készségeket vár ma el a munkavállalóktól, az iskoláinkban továbbra is a mechanisztikus szemlélet uralkodik. Pedig nem kellene, hogy így legyen, az ipari forradalmat megelőzően egészen másképp gondolkodtak oktatásról, nevelésről. Jézus Krisztus a tökéletes pedagógus, aki arra is példát adott, miként lehet a legjobban tanítani. A „jézusi módszert” pedig sokkal egyszerűbb lenne bevezetni az iskolákba, mintsem azt elsőre gondolnánk. Beszélgetés organikus pedagógiáról Uzsalyné Pécsi Rita neveléskutatóval.</span></span>
<br></div></div>
</blockquote></div></div>