<div dir="ltr"><div><b><font size="4">Kedves Eszter!   Nagyon köszönjük!  </font></b></div><div><font size="4"><b>Alább a két friss levél:  1./ és 2-,/ .-es számozással</b>.  Szeretettel, Emőke</font></div><div><br></div><div><b><font size="4">1./  Sorosi Esztertől:   </font></b>On Tue, Jul 8, 2025 at 3:03 PM Eszter Sorosi <<a href="mailto:sorosieszter@gmail.com">sorosieszter@gmail.com</a>> wrote:<br></div><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div>
Kedves Emőke!<div dir="auto"></div><div dir="auto">Küldök egy pár nappal
 ezelőtti cikket, amiből bővebben kiderül, hogy ezek a tanárok miről is 
írtak. Ebben a témában írta meg remek cikkét Szilvay Gergő.</div><div dir="auto"></div><div dir="auto">Üdv,</div><div dir="auto">Eszter</div><div dir="auto"></div><div dir="auto"><a href="https://share.google/JsAbNgwJ375Z3Bl4u" rel="noreferrer noreferrer" target="_blank">https://share.google/JsAbNgwJ375Z3Bl4u</a></div>

 </div><div><font size="4"><b>2./  Szilvay Gergely cikke:</b></font></div>
<div dir="ltr"><b><font size="4">Három pázmányos""katolikus"" LMBPTQ pszichológus oktatónak válaszol Szilvay Gergely</font></b></div><div class="gmail_quote">
<div><h1>
</h1><h1><font size="2">Téved a Pázmány három, HVG-be cikket író, LMBTQ- párti pszichológus oktatója</font></h1><p>Ignorálják a nekik nem tetsző tudományos kutatásokat, amiket kilistázok nekik.</p><span></span><div><div> 2025. július 07. 22:25 </div><span></span></div><span><br>S<a href="https://mandiner.hu/szerzo/szilvay-gergely" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">zilvay Gergely</a><div>Facebook</div></span><span><div></div><div><p>„‘<font size="4"><b><span style="background-color:rgb(246,178,107)"><span style="background-color:rgb(249,203,156)">Egy
<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> keresztény szellemiségű egyetem</span> oktatóiként és pszichológusként 
valljuk: minden szeretetre épülő kapcsolat egyenértékű’</span> </span></b></font><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">címmel írt a <a href="https://hvg.hu/360/20250618_magyar-szivarvanycsaladok-lmbtq-elfogadas-kutatas-ppke-pszichologusok-velemeny-kengyel-judith-szondy-mate-zsila-agnes" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">HVG-be</a>
 Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes, </span></b>a Pázmány Péter 
Katolikus Egyetem Pszichológiai Intézete pszichológus oktatói cikket a 
HVG-be. </p><p><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><font size="4">A szerzők többek közt ezt írják</font></span></b>: ‘Legyen szó a Pride 
betiltásáról vagy a homoszexualitásra utaló könyvek befóliázásáról, a 
jogkorlátozások visszatérő indoka a gyermekek védelme. Ezzel szemben 
számos kutatás igazolta, hogy <font size="4"><b><span style="background-color:rgb(249,203,156)">az azonos nemű és a heteroszexuális párok 
gyermekei között nincs különbség az általános egészségi mutatók, a 
tanulás, az érzelmi nehézségek és az azokkal való megküzdés terén</span></b>.’</font></p><p>Ha jól látom, <font size="4"><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">a cikkben összesen két kutatást linkelnek</span></b></font>. Hát, én többet fogok felsorolni eme poszt végén.</p><p>Szomorú,
 hogy épp a Pázmány oktatói nincsenek tisztában a szakirodalom 
egészével. Persze az is lehet, hogy elfogadják a progresszív tudósok 
azon álláspontját, hogy azok a kutatások, amelyek nem igazolják 
elvárásaikat (‘nincs különbség’), azok egyszerűen a ‘rossz tudomány’ 
termékei, vagy áltudományos akármik. Ez azonban nem igaz. </p><p>Az általuk kifelejtett szakirodalom listája a poszt végén olvasható.</p><p>A Pázmányon 2020-ban megvédett <a href="https://real-phd.mtak.hu/1078/1/Szilvay_Gergely_disszertacio.pdf" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">doktori disszertációmban</a> is összefoglaltam a kutatástörténetet, ez benne van a disszertációm könyvváltozatában is (<a href="https://szazadvegkiado.hu/termek/a-meleghazassagrol-kritika-a-klasszikus-gondolkodas-fenyeben/" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"><i>A melegházasságról. Kritika a klasszikus gondolkodás fényében</i></a>, Századvég, 2020).</p><p><font size="4"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Számos
 kutatás van, ami ellentmond </span><span style="background-color:rgb(234,209,220)">a három pázmányos pszichológus 
álláspontjának</span></b></font>. A legtöbb vitát Mark Regnerus texasi szociológus 
professzor 2012-es kutatása váltotta ki, akinek az ügyét összefoglaltam a
 tavasszal a Valóság folyóiratban megjelent tanulmányom, melynek címe:</p><h3> <b>Mark Regnerus és a tudományos kirekesztés módszertana</b></h3><p>Az
 addig szociológussztárnak tartott Mark Regnerus és kollégái 2012-ben 
jelentették meg hatalmas kutatásuk eredményét a Social Science Research 
című tudományos folyóiratban (Q1, hat lektor) – ez az Új Családi 
Struktúrák Tanulmánya (<a href="https://en.wikipedia.org/wiki/New_Family_Structures_Study" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">New Family Structures Study</a>, NFSS). </p><span><div><p>A
 Regnerus-tanulmány arra jutott: negyven változóból 25-ben van jelentős 
eltérés azoknál, akiknek édesanyja leszbikus kapcsolatban (is) élt, 
azokhoz képest, akik stabil, hagyományos házasságban élő szülők 
gyermekeként, azaz ép biológiai családban nőttek fel.</p></div></span><p>A
 meleg férfiak melegkapcsolatában felnevelt gyermekeknél ez a negyvenből
 11-re igaz. Az ilyen gyermekek és fiatalok inkább hasonlítanak az egy 
szülő által nevelt gyermekekhez. Az olyan változók kiszűrése után, mint a
 kor, nem, nemzetiség, stb, az derült ki: a homoszexuális vagy leszbikus
 pártok által nevelt gyermekek közt (akik az egyik fél korábbi, 
heteroszexuális kapcsolatból származó biológiai gyermekei) később 
háromszor annyi a munkanélküli, mint a hagyományos családokban 
nevelkedettek között, és csaknem négyszer annyian szorulnak szociális 
segítségre. Azon fiatal felnőtteknek, akiket olyan nő nevelt, akinek 
volt leszbikus kapcsolata, a 28 százaléka munkanélküli, szemben a 
hagyományos családban nevelkedettek 8 százalékával. Az első kategóriába 
tartozók 40 százaléka csalta meg házastársát vagy élettársát, míg a 
második csoportba tartozóknak csak a 13 százaléka. Az első csoport 19 
százaléka vett részt pszichoterápiás kezelésen depresszió, aggályoskodás
 vagy épp kapcsolatai sikertelensége miatt, míg a második csoportnak 
csak a 8 százaléka.</p><p>Aggodalomra adnak okot a kutatás korai 
szexuális iniciációra és molesztálásra vonatkozó adatai, amelyek 
egyértelműen ellentétesek a 2010-es National Longitudinal Lesbian Family
 Study (lásd később) eredményeivel. A leszbikus anya által nevelt 
gyerekek 23 százaléka bevallotta, hogy „szexuálisan érintette” őt az 
anya vagy annak partnernője; és 31 százalék bevallotta, hogy szexre 
kényszerítették akarata ellenére. Ugyanez vonatkozik a homoszexuális apa
 által nevelt gyerekek 25 százalékára. A leszbikus anyák által neveltek 
20 százaléka és a homoszexuális apa által neveltek 25 százaléka nemi 
úton szerzett betegségben szenvedett.</p><p>A Social Science Research 
eme száma még két hasonló tanulmánynak adott helyet. Paul Amato 
szociológus szerint Regnerus tanulmánya problémái ellenére épp 
módszertani szofisztikáltsága miatt emelkedik ki, és lényegében minden 
korábbi tanulmánynál jobb. </p><p>Loren Marks, a Louisianai Egyetem 
professzora pedig az Amerikai Pszichiátriai Társaság (APA) által 
hivatkozott azon 67 kutatást vizsgálta ugyanezen lapszámban (tehát 
Social Science Research, Q1), amely alapján a szervezet 
problémamentesnek nyilvánította az azonos neműek kapcsolatának keretei 
között való gyermeknevelést, és arra jutott, hogy a</p><span><div><p> legtöbbjük megbízhatatlan módszerrel készült, azaz az APA komolytalan kutatásokra alapozta álláspontját. </p></div></span><p>Az
 APA által hivatkozott kutatásoknál rossz volt a mintavétel, kicsik 
voltak a minták, 26-nál nem voltak heteroszexuális kontrollcsoportok, 
ahol voltak, ott gyakran egyedülálló anyákat használtak 
kontrollcsoportként, az eredmények ellentmondásosak, hiányoznak a 
területileg és időben kiterjedt vizsgálatok, valamint éppenséggel épp az
 APA által előirányzott statisztikai követelményeknek sem felelnek meg. 
Többségük felső-középosztálybeli, fehér leszbikus párok gyermekeit 
vizsgálta, és egyik sem készített utánkövetést: nem vizsgálták, mi lesz a
 felnövő gyermekekkel évek múlva. Azaz ezen tanulmányok nem 
megbízhatóak.</p><p><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">Persze </span><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Mark Regnerus</span></b> <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">ellen megindult az úthenger, </span></b>
áltudósnak kiáltották ki, etikai eljárást indítottak ellene, <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">mivel a 
kutatása eredményei</span></b> <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">nem igazolták</span></b> <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">a progresszív politikai elvárásokat</span></b>. A
 hat lektorra, akik lektorálták kutatását, ráhívtak egy árva 
szupervízort, Darren Sherkat szociológia professzort, akiről közben 
kiderült, hogy minősíthetetlen hangnemben szokta ekézni a konzervatív 
meggyőződésű tudósokat. De Regnerusnak a "botrány" után két könyve is 
megjelent az Oxford University Pressnél, aligha lehet tehát átudósnak 
kikiáltani.</p><p><b>Regneruséhoz<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> hasonló eredményekre jutott például Paul D. Sullins </span></b>(Catholic University of America) és Sotirios Sarantakos. </p><p>Sullins
 szerint átlagosan rosszabbul teljesítenek azon gyermekek, akik nem 
élnek együtt mindkét biológiai szülőjükkel, akkor is, ha ketten nevelik 
őket, és ez független a nevelőszülők iskolázottságától, etnikumától, s 
attól is, hogy házasok-e vagy sem. (És a Demography – Q1 –, amiben 
úgyszintén megjelentek az eredményei, semmilyen mérce szerint sem 
predátorlap – ezt csak azért írom, mert az egyik megjelenési helyt 
predátorlapnak kiáltotta ki az a kutató, akit kritizált.)</p><p><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Sotirios
 Sarantakos ausztrál kutató </span></b>például 174 iskolás gyermek képességeit 
vizsgálta meg húsz területen. A legjobban a házas különnemű párok, 
legrosszabbul a melegpárok által nevelt gyermekek teljesítettek. 
(Children Australia, Q3-Q4)</p><p><a href="https://www.libri.hu/konyv/szilvay_gergely.a-gender-elmelet-kritikaja.html" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"><i>A</i> <i>Genderelmélet kritikája</i></a>
 című kötetemben külön fejezet foglalkozik azzal, hogy vajon tényleg 
egyenlőek-e a a különféle családmodellek, és a szakirodalom alapján arra
 jutok, hogy nem azok. Vannak persze az élet szülte kényszerhelyzetek. </p><p>Például
 svéd kutatók, akik 24, 1987 és 2007 közt megjelent tanulmányt néztek 
át, amelyek összesen 22300 alanyt vizsgáltak, rámutattak, hogy azok a 
gyermekek, akik együtt éltek a szüleikkel, édesanyjukkal és 
édesapjukkal, kevesebb viselkedési problémával küzdenek. Az apáknak 
különösen is aktív szerepük van a lányaik pszichológiai és fiaik 
viselkedési zavarainak leküzdésében, csökkenésében. Az apával való 
folyamatos kapcsolat csökkenti az esélyét annak, hogy a gyerek 
szembekerül a törvénnyel, erősíti a kognitív képességeket, mint az 
intelligencia, a logika, és a nyelvi fejlődésnek is hasznára van. A svéd
 uppsalai egyetem professzora, Anna Sarkadi, aki az egyetem női és 
gyermekjóléti tanszékének tanára, figyelmeztet: a pozitív apafigurával 
találkozó gyermekek jobbak a tanulásban, és jobb kapcsolatot alakítanak 
ki mindkét nem képviselőivel. A nők esetében a jó apa jobb 
partnerkapcsolatokhoz és jobb mentális-pszichikai állapothoz vezet. 
(Sarkadi et al. 2008, Acta Paediatrica, Q1)</p><p>Az apák és anyák 
közti, fent taglalt különbségeket számos más kutatás is igazolja, s 
mindez nem meglepő, tekintve a női és a férfi gének, hormonok, agy és 
psziché közti, a puszta anatómián jóval túlmutató különbségeket. Az apák
 (és a hagyományos család) szerepét lebecsülők úgy tartják, nem az az 
elsődleges, hogy kikből áll a család, hanem hogy mit nyújtanak a szülők.
  Azonban tévednek. 172 kutatás elemzése például meghatározó 
különbségeket talált az anyák és apák szerepét illetően. Azaz </p><span><div><p>egy nő nem tud helyettesíteni egy apát, és egy férfi sem egy anyát. </p></div></span><p>(Lytton-Romney 1991. Psycholigical Bulletin, Q1)</p><p>És
 akkor még ide lehetne hozni az elvált szülők gyermekeit, a 
nevelőszülőknél nevelkedőket és így tovább. Ezek lehetnek szükség 
szülte, adott helyzetben jobb kényszermegoldások. Jellemző például az 
örökbefogadott gyermekek esetében a biológiai szüleik utáni fokozott 
érdeklődés. </p><p>Mint Schumm felhívja a figyelmet a könyvében, számos 
kutatás megkérdőjelezi azt a bevett állítást, hogy a biológiai kapcsolat
 nem fontos a normális fejlődéshez. (Pl.: Sullins 2015a, 
Reczek-Spiker-Liu-Crosne 2016, Demography, Q1)</p><span><div><p><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">A
 szakirodalom tehát minimum megosztott abban a kérdésben, </span><span style="background-color:rgb(249,203,156)">hogy ‘minden 
családmodell egyenlő’,</span></b> <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">meg <span style="background-color:rgb(249,203,156)">hogy</span></span><span style="background-color:rgb(249,203,156)"> ‘minden szeretetre épülő kapcsolat 
egyenértékű’. </span></b></p></div></span><p>Walter Richard Schumm (Kansas State 
University) és Duane Crawford például rámutatnak, hogy a szexualitás 
területén végzett társadalomtudományos kutatások a probléma 
összetettsége miatt igen nehéz feladattal néznek szembe, a kutatók 
módszertani problémákkal küzdenek, ráadásul befolyásolja őket a saját 
értékrendjük. (Linacre Quarterly, Q2-Q4; Psycholigical Reports, Q3, 
azóta Q2.) <a href="https://www.amazon.com/Same-Sex-Parenting-Research-Critical-Assessment/dp/099568328X" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank"><i>Same-Sex Parenting Research: A Critical Assessment</i></a> című kötetében Schumm a teljes kutatási anyagot megkritizálja, érdemes elolvasni. </p><p>Schummék egy tanulmányban azt a következtetést vonják le: </p><p>‘Példák
 vannak arra vonatkozóan, hogy az alapvető, úgynevezett tények, mint 
például, hogy hány gyermeket nevelnek fel azonos nemű szülők, teljesen 
tévesek voltak; hogyan elfogadták a nem véletlenszerű, megfelelő 
mintákat, jóllehet véletlenszerű nemzeti minták sok éve léteznek; hogyan
 sérültek a mintatervek; és hogyan végeztek hibás statisztikai 
elemzéseket. Úgy tűnik, hogy a politika szerepe sok esetben felülírta a 
tudományos józan észt és a szabványszerű módszertani protokollokat, 
ezzel károsítva a társadalomtudósok hitelességét, a társadalomtudomány 
területét és számos társadalomtudományos szakmai szervezet integritását.
 Az ilyen gyengébb kutatások általánosságban és a konkrét 
folyóiratcikk-eredményeket tekintve, minthogy úgy tűnik, hogy </p><span><div><p>támogatják
 a politikailag korrekt célkitűzéseket, a tudomány olyan 
megközelítésének alkalmazását sugallják, amely szerint a cél igazolja az
 eszközöket, amely megközelítés végső soron aláássa a társadalom 
társadalomtudományba vetett bizalmát és az ilyen hibás kutatásokon 
alapuló bírói döntéseket.’ </p></div></span><p>(Schumm-Crawford 2015)</p><p>Az
 esetleg valaki arra gondolna, hogy oké, de a nem heteró párok gyermekei
 a diszkrimináció és el nem fogadás miatt teljesítenek rosszabbul, akkor
 a válaszom az, hogy ez az állítás sem biztos, hogy tartható. (Ujma 
2022, Psychiatria Hungarica)</p><p>Mindemellett felhívnám a három pszichológus figyelmét </p><span><div><p><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><font size="4">a társadalomtudományban, és főleg a pszichológia tudományában </font></span></b>jelentkező <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><font size="4">progresszív torzítás</font></span></b><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><font size="2" style="background-color:rgb(255,255,255)">ra </font></span></p></div></span><p>(Nathan Honeycutt és Lee Jussim kutatásai, pl. Psychological Inquiry, Q1). </p><div id="m_-6573541939371022231m_7579333721267042041m_-8642455427798973771m_-1498397659055803634m_107558498449729893m_-240235853228142110m_-8626735036355636672m_8507859838293561280m_-2413433469330435719m_515248089524742120gmail-Mandiner_normal_content_7_7" style="text-align:center;margin-top:10px;margin-bottom:10px"><div id="m_-6573541939371022231m_7579333721267042041m_-8642455427798973771m_-1498397659055803634m_107558498449729893m_-240235853228142110m_-8626735036355636672m_8507859838293561280m_-2413433469330435719m_515248089524742120gmail-google_ads_iframe_/22652647,23273789910/Mandiner_normal_content_7_6__container__" style="border:0pt"></div></div><p><b><font size="4" style="background-color:rgb(217,234,211)">Egyébként
 a Pázmány szabályzata szerint az oktatók fele <span style="background-color:rgb(255,242,204)">katolikus kell legyen</span>, a 
többieknek pedig a munkaszerződésükben <span style="background-color:rgb(255,242,204)">el kell fogadniuk</span> az egyetem 
<span style="background-color:rgb(255,242,204)">katolikus értékrendjé</span>t</font></b>. A három pszichológus valóban kért publikálási 
engedélyt, amit valóban meg is kaptak, ám a kérelmükben teljesen más 
téma szerepelt – csak ha már a <a href="https://444.hu/2025/07/04/fegyelmit-inditott-a-pazmany-harom-pszichologus-ellen-mert-kialltak-amellett-hogy-minden-szeretetre-epulo-kapcsolat-egyenerteku" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">444 ezen méltatlankodik</a>,
 érdemes megemlíteni ezt a momentumot. Idézem a kérelmet. ‘1. téma: az 
altruista, odaforduló attitűd egészségvédő hatása a vallásos hit 
tükrében.‘ ‘2. téma: a tudomány és hit kapcsolata. Elemezzük, hogyan 
jelenhet meg a hit egy olyan racionális és objektív területen, mint az 
empirikus kutatás.’ Ráadásul a három oktató nem a saját nevében 
nyilatkozott, hanem az egyetemre is hivatkoztak.</p><p>Jelezném <b><font size="4" style="background-color:rgb(255,242,204)">amúgy, </font></b><font size="2" style="background-color:rgb(255,255,255)">hogy</font><b><font size="4" style="background-color:rgb(255,242,204)">  a keresztény hit racionálisan igazolható</font></b>,</p><span></span><p> javaslom ezügyben például <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Feser" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">Edward Feser</a>, a Los Angeles-i  Pasadena City College filozófus professzorának és <a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Swinburne" rel="noreferrer noreferrer noreferrer" target="_blank">Richard Swinburne</a>, Oxford nyugalmazott filozófus professzorának könyveit tanulmányozni. </p><p>Azt
 is jelezném, hogy <b><font size="4" style="background-color:rgb(249,203,156)">a ‘minden szeretetre épülő kapcsolat egyenértékű</font></b>’ 
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>kijelentés</b> </span>társadalomtudományosan <font size="4"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">nem</span></b> <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">igazolható</span></b></font>, és ez inkább 
filozófiai-teológiai kérdés. <font size="4"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">A katolikus egyház tanítása szerint </span><span style="background-color:rgb(217,234,211)">vannak 
objektíve</span></b> <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">rendetlen vágyaink és érzelmeink</span></b>, <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">és kb az egész LMBTQ-cucc 
ide</span></b> <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">sorolható</span></b>. A <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">teremtés rendjének (‘férfinek és nőnek teremtette’,</span></b> 
nemi komplementaritás) <span style="background-color:rgb(255,255,255)">semmibe vétele megelőz</span> minden empirikus és 
sikerességközpontú vizsgálatot. </font></p><p>Frissítés: nem azt állítom, hogy 
az igazság kizárólag ezeknél a szerzőknél van, hanem hogy <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><font size="4">a három 
pszichológus egyoldalúan idézte </font></span><font size="4"><span style="background-color:rgb(217,234,211)">a szakirodalma</span></font></b><font size="4">t </font>(meg mondjuk két tétel 
nem tétel), és<span style="background-color:rgb(217,234,211)"> <b><font size="4">a minimum, </font><font size="2" style="background-color:rgb(255,255,255)">amit elmondhatunk</font><font size="4">, hogy nincs tudományos 
konszenzus a kérdésben. </font></b></span> </p><h3><b>És akkor a szűkített szakirodalomlista:</b></h3><p>Ana Samuel ( szerk.): No Differences? How Children in Same­Sex Households Fare. The Witherspoon Institute, 2014.</p><p>Mark
 Regnerus : How different are the adult children of parents who have 
same-sex relationships? Findings from the New Family Structures Study. 
Social Science Research, 2012. 41:4. 752–770. </p><p>Paul Amato: The well-being of children with gay and lesbian parents. Social Science Research, 2012. 41:4. 771–774.</p><p>Loren
 Marks: Same-sex parenting and children’s outcomes: A closer examination
 of the American psychological association’s brief on lesbian and gay 
parenting. Social Science Research, 2012. 41:4. 735–751.</p><p>Paul D. 
Sullins: Emotional Problems among Children with SameSex Parents: 
Difference by Definition. British Journal of Education, Society, and 
Behavioural Science, 2015. 7:2. 99–120. Paul
 D. Sullins: Sample Errors Call Into Question Conclusions Regarding 
Same-Sex Married Parents: A Comment on “Family Structure and Child 
Health: Does the Sex Composition of Parents Matter?” Demography, 2017, 
54:6, 2375–2383.</p><p> Paul D. Sullins: The case for mom and dad.  Linacre Quarterly, 2021, 88:2, 184-201.</p><p>Sotirios Sarantakos: Same­sex Couples. Sydney, 2000, Harvard Press.</p><p>Sotirios
 Sarantakos: Children in Three Contexts: Family, Education, and Social 
Development. Children Australia, 1996. 21:3. 23–31.</p><p>Walter R. 
Schumm – Duane W. Crawford: Difficulties With Methodology in Social 
Science Research With Controversial Issues Regarding Human Sexuality. 
The Linacre Quarterly, 2023. 90:2. 194–216. </p><p>Walter R. Schumm: A 
Review and Critique of Research on Same-Sex Parenting and Adoption. 
Psychological Reports, 2016. 119:3. 641–760.</p><p>Walter R. Schumm – 
Duane W. Crawford: Violations of Fairness in Social Science Research: 
The Case of Same-Sex Marriage and Parenting. International Journal for 
the Jurisprudence of the Family, 2015. 67. </p><p>Walter Schumm: Same-Sex Parenting Research: A Critical Assessment. Nielson, 2018.</p><p>Anna
 Sarkadi et al: Fathers’ involvement and children’s developmental 
outcomes: a systematic review of longitudinal studies. Acta Paediatrica,
 97. 2008/2. 153–158.</p><p>Hugh Lytton – David M. Romney 1991: Parents’
 differential socialization of boys and girls: A meta-analysis. 
Psychological Bulletin, 109. 267–296.</p><p>Ronald Rohner  – Robert 
Veneziano, 2001: The Importance of Father Love: History and Contemporary
 Evidence. Review of General Psychology, 5. 2001/4. 382–405.</p><p>Margaret McCarthy (szerk.): Recovering Origins: Adult Children of Divorce. Eerdmans Publishing, 2015.</p><p>Reczek,
 C., Spiker, R., Liu, H., & Crosnoe, R.: The promise and perils of 
population research on same-sex families. Demography, 2017, 54, 
2385-2397.</p><p>Ujma P. Péter: A kisebbségi stressz okozza-e a 
szexuális kisebbségek rossz mentális egészségét? Psychiatria Hungarica: A
 Magyar Pszichiátriai Társasag tudományos folyóirata 37(4):378-388.</p><p>Szilvay Gergely: Mark Regnerus és a tudományos kirekesztés módszertana. Valóság 2024 április, 1-10.</p><p>Szilvay Gergely: A melegházasságról. Kritika a klasszikus gondolkodás fényében. Budapest, 2016, Századvég. 242-267.</p><p>Szilvay
 Gergely: A genderelmélet kritikája. Alapjogokért Központ, 2021. Tényleg
 egyenlőek-e a különböző családmodellek? c. fejezet.</p><p>Szilvay Gergely: A genderelmélet kritikájának vázlata. Bioetikai Szemle, 2023/1.</p><p>Sherif
 Gergis - Ryan T. Anderson - Robert P. George: What Is Marriage?: Man 
and Woman: A Defense. Encounter, 2020. (Korábban megjelent rövidebben: 
Harvard Journal of Law & Public Policy, 2010, 34/1., ekkor Q2)</p><p>Nathan Honeycutt – Lee Jussim: A Model of Political Bias in Social Science Research. Psychological Inquiry, 2020. 31:1. 73–85. </p><p>
</p><div><span><div><p>Nathan
 Honeycutt – Lee Jussim: Political bias in the social sciences: A 
critical, theoretical, and empirical review. In: Frisby, C.L., Redding, 
R.E., O'Donohue, W.T., & Lilienfeld, S.O. (szerk.): Ideological and 
political bias in psychology: Nature, scope and solutions. New York, 
2023, Springer.</p></div></span></div>





<p><br></p><p></p><div id="m_-6573541939371022231m_7579333721267042041m_-8642455427798973771m_-1498397659055803634m_107558498449729893m_-240235853228142110m_-8626735036355636672m_8507859838293561280m_-2413433469330435719m_515248089524742120gmail-Mandiner_normal_content_7_13" style="text-align:center;margin-top:10px;margin-bottom:10px"><div id="m_-6573541939371022231m_7579333721267042041m_-8642455427798973771m_-1498397659055803634m_107558498449729893m_-240235853228142110m_-8626735036355636672m_8507859838293561280m_-2413433469330435719m_515248089524742120gmail-google_ads_iframe_/22652647,23273789910/Mandiner_normal_content_7_12__container__" style="border:0pt;display:inline-block;width:468px;height:280px"></div></div></div></span></div></div>

</div>

<br></div>