<div dir="ltr"><div>A KEA által hivatkozott bibliai idézet:</div><div><br></div><div>
<div class="gmail-KalvinK_RD_Vers">
<div class="gmail-KalvinK_LE_Vers"><span class="gmail-KalvinK_LE_Vers">
<span class="gmail-KalvinK_FE_Azonos_t_">3Móz. 20,13</span>
</span></div>
</div>
        
          
          <div class="gmail-KalvinK_RD">
<div class="gmail-KalvinK_LE_"><span class="gmail-KalvinK_LE_">
Ha valaki férfival hál úgy, ahogyan asszonnyal szoktak hálni, mivel 
utálatosságot követtek el mindketten, halállal lakoljanak, vérük rajtuk.
</span></div>
</div>

<br></div></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Mon, Mar 24, 2025 at 11:38 PM KEA <<a href="mailto:kea@turul.banki.hu">kea@turul.banki.hu</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Érdekes, a 3Móz 20,13-at nem idézi ;)<br>
<br>
Egyébként -- hasonló stílusban és megjelenésben -- "hideg büszkeség" <br>
napját sem engednék.<br>
<br>
<br>
On 3/24/25 8:25 PM, Emoke Greschik wrote:<br>
> <br>
>   A Pride keresztény szemmel<br>
> <br>
> <a href="https://vasarnap.hu/2025/03/22/pride/" rel="noreferrer" target="_blank">https://vasarnap.hu/2025/03/22/pride/</a><br>
> <br>
> <br>
>     *Óriási megosztást hozott a társadalomban az elmúlt napok politikai<br>
>     döntése, mely szerint a Pride betiltását körülíró tervezet a<br>
>     gyülekezési törvény módosításával tiltja be a rendezvényt a<br>
>     gyermekvédelemre hivatkozva. Ennek fényében a jövőben tilos olyan<br>
>     gyűlést tartani, amely a gyermekek védelméről és a gyámügyi<br>
>     igazgatásról szóló törvényben meghatározott tilalmat sérti. *<br>
> <br>
> A gyermeki jogok biztosítása érdekében tilos tizennyolc éven aluliak <br>
> számára pornográf, valamint olyan tartalmat elérhetővé tenni, amely a <br>
> szexualitást öncélúan ábrázolja, illetve a születési nemnek megfelelő <br>
> önazonosságtól való eltérést, a nem megváltoztatását, valamint a <br>
> homoszexualitást népszerűsíti, jeleníti meg.<br>
> <br>
> Az ilyen gyűlést megtiltják. Szabálysértést követ el, aki tiltott <br>
> gyűlést tart, azon közreműködőként, résztvevőként szerepet vállal. Ezért <br>
> pénzbírság szabható ki.<br>
> <br>
> Nagyon sok ember felháborodott ezen, sokan úgy gondolják, hogy a <br>
> gyermekek védelméhez ennek semmi köze. Minden politikától mentesen és <br>
> hovatartozástól függetlenül nézzük meg, hogy maga Istennek a beszéde mit <br>
> is gondol erről és valójában szükséges-e a keresztényeknek ebben állást <br>
> foglalni.<br>
> <br>
> A“Pride” szó angolul /büszkeséget/jelent, amely lehet pozitív és negatív <br>
> is. A Biblia azonban gyakran negatív értelemben használja, mint az <br>
> emberi gőgöt, amely eltávolítja Istentől az embert (pl. *Példabeszédek <br>
> 16:18*– „/A megromlás előtt kevélység jár, és a bukás előtt <br>
> felfuvalkodottság/”)<br>
> <br>
> A modern Pride mozgalmak célja az LMBTQ+ közösség jogaiért való kiállás, <br>
> de keresztény szemmel fontos megvizsgálni, hogy mit mond erről a Biblia, <br>
> különösen az Újszövetség tanításai, az eredeti görög szövegek fényében.<br>
> <br>
> <br>
>       *Mit mond Isten a homoszexualitásról?*<br>
> <br>
> A Római levélben Pál egyértelműen elítéli a természetellenes szexuális <br>
> kapcsolatokat, és azt, az ember Istentől való eltávolodásának <br>
> következményeként mutatja be.<br>
> <br>
> *Róma 1:25-28:*<br>
> <br>
> “/Akik Isten igazságát hazugsággal cserélték fel, és a teremtményt <br>
> tisztelték és szolgálták a Teremtő helyett, aki mindörökké áldott. Ámen. <br>
> Ezért Isten gyalázatos szenvedélyekre adta őket, mert asszonyaik is <br>
> felcserélték a természetes érintkezést a természetellenessel. <br>
> Hasonlóképpen a férfiak is, elhagyva az asszonnyal való természetes <br>
> érintkezést, egymás iránt gerjedtek fel vágyukban, férfiak férfiakkal <br>
> fajtalankodtak, és elvették tévelygésük méltó büntetését önmagukban. És <br>
> mivel nem méltatták Istent arra, hogy megtartsák ismeretükben, Isten <br>
> kiszolgáltatta őket az elvetemedett gondolkodásnak, hogy azt tegyék/*/, <br>
> ami nem illik/*/.”/<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük*:<br>
> <br>
>   * „παρέδωκεν αὐτοὺς ὁ Θεὸς” (paredōken autous ho Theos) – „/Isten<br>
>     kiszolgáltatta őket/” → azt jelenti, hogy Isten megengedte nekik,<br>
>     hogy saját bűneik következményeit viseljék.<br>
>   * „ἀφέντες τὴν φυσικὴν χρῆσιν” (aphentes tēn physikēn chrēsin) –<br>
>     „/elhagyva a természetes érintkezést/” → a „/természetes/” (φυσικός,<br>
>     physikos) *az Istentől rendelt normális rendet jelenti.*<br>
>   * „ἐξεκαύθησαν ἐν τῇ ὀρέξει αὐτῶν” (exekauthēsan en tē orexei autōn) –<br>
>     „/felgerjedtek vágyukban/” → a szó (ὄρεξις, orexis) az erős testi<br>
>     vágyakozást jelenti.<br>
> <br>
> *2 Péter 2:7*<br>
> <br>
> “/De megszabadította az igaz Lótot, aki szenvedett a gonoszok kicsapongó <br>
> viselkedése miatt/.”<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük**:*<br>
> <br>
>   * „καταπονούμενον” (kataponoumenon) – „/szenvedett/” → mély lelki<br>
>     gyötrelmet és fájdalmat jelentett.<br>
>   * „ἀσελγείᾳ” (aselgeia) – „/kicsapongó viselkedés/” →<br>
>     erkölcstelenséget, féktelen testi bűnöket jelent.<br>
> <br>
> Péter apostol is egyértelműen elítéli Sodoma és Gomora <br>
> erkölcstelenségét, amelyre Isten válasza a kénkő és a tűz volt.<br>
> <br>
> *1 Mózes19: 24-25*<br>
> <br>
> „/Az Úr pedig kénköves tüzes esőt bocsátott Sodomára és Gomorára, az <br>
> Úrtól, az égből. Így pusztította el azokat a városokat és azt az egész <br>
> környéket, a városok egész lakosságát, sőt a föld növényzetét is.”/<br>
> <br>
> <br>
>     *Miért káros a Pride a gyermekek számára?*<br>
> <br>
> *1 Timóteus 1:8-11*<br>
> <br>
> “/Tudjuk pedig, hogy a törvény jó, ha valaki törvényszerűen él vele. <br>
> Tudjuk azt is, hogy a törvényt nem az igaz számára hozták, hanem a <br>
> törvényszegőknek és engedetleneknek, az istenteleneknek és bűnösöknek, a <br>
> szentségteleneknek és közönségeseknek, az apagyilkosoknak és <br>
> anyagyilkosoknak, az emberölőknek, a paráznáknak, a férfiakkal <br>
> fajtalankodóknak, az emberkereskedőknek, a hazugoknak, a hamisan <br>
> esküvőknek, és mindazoknak, akik az egészséges tanítással ellenkeznek. <br>
> Ez pedig összhangban van a boldog Isten dicsőséges evangéliumával, amely <br>
> rám bízatott.”/<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük*:<br>
> <br>
>   *    „ἀρσενοκοῖται” (arsenokoitai) – „/férfiakkal fajtalankodók/” → ez<br>
>     a szó egyértelműen az azonos neműek közötti szexuális bűnökre utal.<br>
>   *    „παράνομος” (paranomos) – „/törvényszegő/” → aki tudatosan<br>
>     megszegi Isten törvényét.<br>
>   *    „ἀνόσιος” (anosios) – „/szentségtelen/” → aki semmibe veszi az<br>
>     isteni rendet.<br>
> <br>
> Ennek az Igének a fényében az anya és apagyilkosok, a házasságtörők, a <br>
> gyilkosok, nyíltan hazugok, a hamisan esküvők ugyanolyan bűnösök, mint a <br>
> homoszexualitásban élők mivel az értékrendjük az egészséges normával <br>
> ellenkezik.<br>
> <br>
> /*Vajon a társadalom hagyná- e, hogy az előbb felsorolt bűnöket <br>
> normálisnak tartók is kivonuljanak az utcára, hogy követendő példát <br>
> állítsanak az emberek elé: mert ők így élnek és ehhez joguk van, illetve <br>
> ezekre az alkalmakra a kisgyermekeket is el lehetne vinni érzékenyítés <br>
> céljából?!*/<br>
> <br>
> Jézus egyértelmű figyelmeztetést ad azoknak, akik ártanak a gyermekeknek:<br>
> <br>
> *Máté 18:6:*<br>
> <br>
> /“Aki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, akik hisznek <br>
> énbennem, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tenger <br>
> mélyére vetik.”/<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük*:<br>
> <br>
>   * „σκανδαλίσῃ” (skandalisei) – „/megbotránkoztat/” → azt jelenti, hogy<br>
>     bűnre vezet, elcsábít vagy *rossz példát mutat*.<br>
>   * „λίθος μυλικός” (lithos mylikos) – „/malomkő/” → a nagy alsó<br>
>     malomkövet jelenti, amelyet állatok forgattak.<br>
> <br>
> *A Pride felvonulásokon gyakran jelennek meg kiskorú gyermekek, és olyan <br>
> tartalmakat látnak, amelyek szexuálisan túlfűtöttek, vagy amelyek <br>
> megkérdőjelezik a teremtett nemi identitásukat. **A bibliai <br>
> figyelmeztetés komoly: aki egy gyermeket bűnre visz, annak ítélete <br>
> szigorú lesz*. Az LMBTQ+ mozgalom azon törekvése, hogy a gyermekeket is <br>
> bevonja az identitáspolitikába, szembe megy azzal a keresztény erkölcsi <br>
> elvvel, mely szerint a gyermekeket védeni kell a bűntől és az <br>
> erkölcstelenségtől.<br>
> <br>
> <br>
>       *Hogyan viszonyuljunk keresztényként a Pride-hoz?*<br>
> <br>
> Ezeknek az Igéknek a fényében a Pride mozgalom olyan értékeket képvisel, <br>
> amelyek *ellentétesek*Isten teremtési rendjével és erkölcsi <br>
> parancsaival, így a keresztényeknek:<br>
> <br>
>  1. Hűségesnek kell maradniuk az Isten által kijelentett igazsághoz.<br>
>  2. Védeniük kell a gyermekek ártatlanságát.<br>
>  3. Imádkozniuk kell a megtérésért és szeretettel kell közelíteniük<br>
>     azokhoz, akik tévelyegnek.<br>
> <br>
> Tehát a Pride *nem olyasmi, amit a keresztények támogathatnak*, mert <br>
> követendőnek nevezi azt, amit Isten bűnként határoz meg.<br>
> <br>
> <br>
>       *Farizeusi magatartás*<br>
> <br>
> Viszont Isten ítélete nemcsak a bűnre, hanem a farizeusi ítélkezésre is <br>
> vonatkozik! A Biblia egyértelműen elítéli a homoszexuális <br>
> cselekedeteket, de ugyanilyen határozottan figyelmeztet azokra is, akik <br>
> önigazult, farizeusi módon ítélkeznek mások felett.<br>
> <br>
> *Róma 2:1:*<br>
> <br>
> “/Ezért nincs mentséged, ó ember, bárki légy is, aki ítélkezel; mert <br>
> amiben mást megítélsz, önmagadat kárhoztatod, hiszen te is ugyanazt <br>
> teszed, aki ítélkezel/.”<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük:*<br>
> <br>
>   * „ἀναπολόγητος” (anapológētos) – „/nincs mentséged/” → azaz az<br>
>     ítélkező ember sem tud védekezni Isten előtt.<br>
>   * „κρίνεις τὸν ἕτερον” (kríneis ton heteron) – „/ítélkezel a másik<br>
>     felett/” → az önigazultság állapotát jelöli, nem a helyes erkölcsi<br>
>     megkülönböztetést. <br>
> <br>
> *1 Timóteus 1:12-16*<br>
> <br>
> “/Hálát adok Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, aki megerősített engem, <br>
> mert megbízhatónak tartott, és szolgálatra rendelt, engem, aki korábban <br>
> istenkáromló, üldöző és erőszakos ember voltam. De irgalmat nyertem, <br>
> mert tudatlanságból, hitetlenségben cselekedtem. Bőségesen kiáradt rám a <br>
> mi Urunk kegyelme a Krisztus Jézusban való hittel és szeretettel. Igaz <br>
> beszéd ez, és teljes elfogadásra méltó: Krisztus Jézus azért jött a <br>
> világba, hogy a bűnösöket üdvözítse, akik közül első vagyok én. De azért <br>
> könyörült rajtam, hogy Krisztus Jézus bennem mutassa meg legelőször a <br>
> teljes türelmét, példaként azoknak, akik hinni fognak benne az örök <br>
> életre/.”<br>
> <br>
> *Eredeti görög szavak és jelentésük*:<br>
> <br>
>   *    „βλάσφημον” (blasphēmon) – „/istenkároml/ó” → olyan ember, aki<br>
>     szembeszegül Isten igazságával.<br>
>   *    „ὑβριστήν” (hybristēn) – „/erőszakos/” → valaki, aki másokat<br>
>     lenéz és kegyetlenül bánik velük.<br>
>   *    „ἐλεήθην” (eleēthēn) – „/irgalmat nyertem/” → Isten kegyelme nem<br>
>     érdem szerint adatik, hanem irgalomból.<br>
> <br>
> Pál azt mondja, hogy ő maga is nagy bűnös volt, de Isten kegyelméből <br>
> kapott új esélyt. Ezért senki sem tekintheti magát jobbnak másoknál, és <br>
> a keresztényeknek nem megvetéssel, hanem irgalommal és megtérésre <br>
> hívással kell közelíteniük minden bűnöshöz – legyen szó homoszexuális <br>
> cselekedetekről vagy éppen önigazult ítélkezésről.<br>
> <br>
> <br>
>       *Jézus így gondolkodott erről*<br>
> <br>
> *Lukács 18:9-14*<br>
> <br>
> „/Némely elbizakodott embernek, aki igaznak tartotta magát, a többieket <br>
> pedig lenézte, ezt a példázatot mondta: Két ember ment fel a templomba <br>
> imádkozni: az egyik farizeus, a másik vámszedő. A farizeus megállt, és <br>
> így imádkozott magában: Istenem, hálát adok neked, hogy nem vagyok <br>
> olyan, mint a többi ember: rabló, gonosz, parázna, vagy mint ez a <br>
> vámszedő is. Böjtölök kétszer egy héten, tizedet adok mindenből, amit <br>
> szerzek. A vámszedő pedig távol állva, még szemét sem akarta az égre <br>
> emelni, hanem a mellét verve így szólt: Istenem, légy irgalmas nekem, <br>
> bűnösnek! Mondom nektek, ez megigazulva ment haza, nem úgy, mint amaz. <br>
> Mert aki felmagasztalja magát, megaláztatik, aki pedig megalázza magát, <br>
> felmagasztaltatik/.”<br>
> <br>
> *Máté 7:1-5*<br>
> <br>
> “/Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek. Mert amilyen ítélettel ítéltek, <br>
> olyannal ítélnek meg titeket is, és amilyen mértékkel mértek, olyannal <br>
> mérnek nektek is. Miért nézed a szálkát testvéred szemében, de a <br>
> gerendát nem veszed észre a sajátodban?”/<br>
> <br>
> A keresztényeknek tehát *nem szabad támogatniuk a bűnt vagy annak <br>
> hirdetését*, de nem is szabad farizeusi módon ítélkezniük *a <br>
> bűnös*felett mert erre nem kaptak felhatalmazást. Az pedig, hogy egyes <br>
> emberek miért vannak bizonyos bűnökben, mit miért tesznek, hol tartanak <br>
> épp a megtérés folyamatában, megbánták-e, meg akarnak-e szabadulni, nem <br>
> tartozik az emberre, csak Istenre.<br>
> <br>
>     *Az egyetlen helyes hozzáállás az igazság és a szeretet egyensúlya:<br>
>     kimondani, hogy mi a bűn, de mindig felkínálni a megtérés<br>
>     lehetőségét is Krisztusban.*<br>
> <br>
> Ezért az a keresztény sem áll jobban Isten előtt, aki a <br>
> homoszexualitásban lévő embert gúnyosan, sértő szavakkal illeti vagy <br>
> megvetéssel fordul azok felé, akik ebben a bűnben élnek.<br>
> <br>
> Mindezek fényében Isten Igéje teljesen világos útmutatást ad arról, mit <br>
> is kell egy kereszténynek a kialakult helyzetről gondolnia:<br>
> <br>
> *Róma 12:2 *<br>
> <br>
> /„..és ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek <br>
> megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami jó, <br>
> ami neki tetsző és tökéletes.”/<br>
> <br>
> */A cikk szerzője: Horányi Beáta, lelkigondozó/*<br>
> <br>
> //<br>
> <br>
> <br>
> <br>
> _______________________________________________<br>
> Grem mailing list<br>
> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
> <br>
<br>
-- <br>
<br>
Üdvrivalgással:<br>
KEA.<br>
</blockquote></div>