<div dir="ltr">
<h1 class="gmail-post-title entry-title">Meghökkentő adatot közölt a BM a hanyag páciensek óriási számáról </h1><div>
<a href="https://vasarnap.hu/2024/10/27/meghokkento-adatot-kozolt-a-bm-a-hanyag-paciensek-oriasi-szamarol/">https://vasarnap.hu/2024/10/27/meghokkento-adatot-kozolt-a-bm-a-hanyag-paciensek-oriasi-szamarol/</a></div><div>
<h3 class="gmail-wp-block-heading" id="gmail-h-megkonnyiti-az-egeszsegugyi-idopontfoglalast-az-egeszsegablak-alkalmazas-uj-funkcioja-de-majdnem-felmillio-idopont-maradt-kihasznalatlanul-az-elinditasa-ota-kozolte-a-belugyminiszterium-bm-vasarnap"><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Megkönnyíti
az egészségügyi időpontfoglalást az EgészségAblak alkalmazás új
funkciója, </span>d<span style="background-color:rgb(234,209,220)">e majdnem félmillió időpont maradt kihasználatlanul<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> az
elindítása</span> óta</span> – közölte a Belügyminisztérium (BM) vasárnap.</h3> <p>Azt
írták, hogy <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">az ingyenesen letölthető EgészségAblak applikáción
keresztül július 1-től van lehetőség időpontot foglalni a
járóbeteg-szakrendelésekre</span></b>. Kiemelték, hogy az EgészségAblak fejlesztése
révén a felhasználók a lefoglalt időpontokat könnyedén
összekapcsolhatják telefonjuk naptárával, ezzel megkönnyítve a
mindennapi tervezést és az értesítések személyre szabását. Hozzátették,
hogy az applikáció újításának célja, hogy még gyorsabb és kényelmesebb
időpontfoglalási lehetőséget biztosítson.</p> <blockquote class="gmail-wp-block-quote gmail-quote-solid gmail-is-layout-flow gmail-wp-block-quote gmail-quote-solid-is-layout-flow"> <p><em>„A rendelkezésre álló statisztikák azonban azt mutatják, hogy <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">az időpontok<span style="background-color:rgb(234,209,220)"> </span></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)">jelentős része kihasználatlan marad”</span></b></em></p> </blockquote>
<p>-közölte a BM. A közlemény szerint <span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>az új foglalási lehetőség
bevezetése óta – mindössze három és fél hónap alatt – <span style="background-color:rgb(255,242,204)">csaknem 2 millió
400 ezer időpontfoglalás</span> történt. <span style="background-color:rgb(255,242,204)">Ebből</span> <span style="background-color:rgb(234,209,220)">441 875 alkalommal azonban</span> a
páciensek <span style="background-color:rgb(234,209,220)">nem jelentek meg </span>a lefoglalt időpontjukban</b></span>. Ez azt jelenti, –
hívták fel a figyelmet – hogy</p> <blockquote class="gmail-wp-block-quote gmail-quote-solid gmail-is-layout-flow gmail-wp-block-quote gmail-quote-solid-is-layout-flow"> <p><em>„közel
félmillió időpont maradt kihasználatlanul, amelyeket más betegek
vehettek volna igénybe, ha időben értesülnek a szabad helyekről.”</em></p></blockquote>
A tárca közleményében hangsúlyozta, hogy <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">a távolmaradások minimalizálása
érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, amennyiben az
érintett személy mégsem tud elmenni az időpontra</span></b>. Hozzátették, hogy az
EgészségAblak applikáció erre is lehetőséget biztosít<b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">, a beteg egy
gombnyomással lemondhatja az időpontját</span></b>. Így csökkenthető a fölöslegesen
foglalt időpontok száma, és segíthető, hogy más páciensek hozzáférjenek
az ellátáshoz. <br></div><div>
<em>„Bízunk abban, hogy az új digitális megoldások, az EgészségAblak
alkalmazás által kínált lehetőségek, valamint a tudatos hozzáállás
hozzájárulhat a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz”</em>
-írták.
</div></div>