<div dir="ltr">
Friends, in today’s Gospel, <b><span style="background-color:rgb(208,224,227)">Jesus promises eternal life to those who eat his 
Flesh and drink his Blood</span></b>. <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Many of the Church Fathers characterized the 
Eucharist as food that effectively immortalizes <span style="background-color:rgb(217,234,211)">those who</span> consume it.</span></b><br><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><span style="background-color:rgb(217,234,211)">They</span>
 understood that if Christ is really present in the Eucharistic 
elements</span></b>,<b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"> <span style="background-color:rgb(217,234,211)">the one who </span>eats and drinks the Lord’s Body and Blood becomes 
configured to Christ in a far more than<span style="background-color:rgb(217,234,211)"> metaphorical way</span></span></b>.<b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"> The Eucharist 
Christifies and hence eternalizes.</span></b><br><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">If <span style="background-color:rgb(255,242,204)">the Eucharist </span>were no more 
than <span style="background-color:rgb(217,234,211)">a symbol</span>, <span style="background-color:rgb(255,242,204)">this kind of language</span> would be so much nonsense</span></b>. <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">But if 
the doctrine of the Real Presence is true,</span></b> <b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">then this literal
eternalization of <span style="background-color:rgb(217,234,211)">the recipient </span>of Communion must be maintained.</span></b><br><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">But 
what does this transformation practically entail? It implies that the 
whole of <span style="background-color:rgb(217,234,211)">one</span>’s life—<span style="background-color:rgb(217,234,211)">body, psyche, emotions, spirit</span>—becomes ordered to 
the realm of God. It means that <span style="background-color:rgb(217,234,211)">one’s energies and interests, one’s 
purposes and plans</span>, are lifted out of <span style="background-color:rgb(217,234,211)">a purely temporal context </span>and 
given an entirely new spiritual valence.</span></b><br><div><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">The Christified <span style="background-color:rgb(217,234,211)">person </span>
knows that <span style="background-color:rgb(217,234,211)">his </span>life is not finally <span style="background-color:rgb(217,234,211)">about him </span>but about God; the 
Eucharistized <span style="background-color:rgb(217,234,211)">person </span>understands that <span style="background-color:rgb(217,234,211)">her</span> treasure is to be found above 
and not <span style="background-color:rgb(217,234,211)">below</span>.</span></b></div><div>
<i><font size="2"><span><b><span style="color:rgb(0,0,255)">Mi <u>Atyánk</u>,
 aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a Te neved, jöjjön el a Te 
országod, legyen meg a Te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is. 
Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma és bocsásd meg a mi vétkeinket,
 miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek, és ne vígy minket a
 kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól. Mert Tiéd az ország, a hatalom és a dicsőség most és mindörökké. Ámen. </span></b></span></font></i>

</div><div><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><br></span></b></div></div>