<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        font-size:11.0pt;
        font-family:"Calibri",sans-serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
span.E-mailStlus18
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:windowtext;
        font-weight:normal;
        font-style:normal;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        mso-ligatures:none;
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=HU link=blue vlink=purple style='word-wrap:break-word'><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'>Tud-e valaki pontos forrást a Belügyminisztérium tervezetéről? Valószínű, egyenlőre társadalmi egyeztetés alatt áll (vizsga a NAT-ról..)<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'>A sajtóban már tényként kezelik – atv, hvg…, a PDSZ már tiltakozik.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:12.0pt;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><div style='border:none;border-top:solid #E1E1E1 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b>From:</b> Grem <grem-bounces@turul.kgk.uni-obuda.hu> <b>On Behalf Of </b>Rita Kunsay-Sipos<br><b>Sent:</b> Thursday, August 8, 2024 10:22 PM<br><b>To:</b> grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br><b>Subject:</b> Re: [Grem] Székely János -A gyermek: áldás (MH 20240807)<o:p></o:p></p></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Ugyanezt éltem meg, 1 év után visszamentem a gimnáziumomba 1982 lehetett és azt a biokémiát tanulták már a 3. osztályban, mint én a főiskolán. <o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal>Ennyi tömérdek tananyagot nem lehet megtanulni. Ezért nem is tudják. <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Viszont most a tanároknak készül tanfolyam és számonkérés a NAT-ból és bármiből.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal> Pintér Sándor gondolta ki, hogy az Oktatási Hivatal és a Közszolgálati Egyetem se semmiért kapja a fizetését, ők fogják ellenőrizni a tanárokat és számonkérni. A tanár pedig érezze kiskorúnak magát újra és újra. Akit így összenyomorítanak: - 3-szor lehet majd ismételni a vizsgát-  még az inflációt nem követő fizetésemelését is szégyellni fogja. <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Pintér tud valamit. Ha már hatalom van a kezében, azt miért ne használná? Azért van.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Mi meg örüljünk, hogy élünk. Miért nem mentem  politikusnak? Vagy csőszerelőnek?<o:p></o:p></p></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><div><p class=MsoNormal>KEA <<a href="mailto:kea@turul.banki.hu">kea@turul.banki.hu</a>> ezt írta (időpont: 2024. aug. 8., Cs, 18:57):<o:p></o:p></p></div><blockquote style='border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm'><p class=MsoNormal>Saját, nyilván szubjektív álláspontom, személyes élmények alapján, <br>amelyeket mint diák és mint tanár gyűjtögettem:<br><br>Még egyetemista koromban visszamentem gimnáziumomba (Könyves), és <br>beültem egy kémiaórára a volt kémia tanárnőmhöz (Vajay Gyuláné). Látom, <br>hogy új kémiakönyv van, kinyitom  véletlenszerűen, pont a víznél nyílik <br>ki, elég lett volna a jeles kémiavizsgához (igaz, nem a vegyész-, hanem <br>a villanykaron -- na de akkor is!)<br><br>Azt látom, hogy az elmúlt évtizedekben egyre több, mélyebb anyagot <br>próbáltak meg beletaposni a középiskolás keretbe. Ez nyilván nem lehet <br>működőképes.<br><br>Ugyanakkor az alapozás sokkal gyengébb lett. Amikor én voltam elemista, <br>hihetetlenül sokat foglalkoztunk -- számtanból -- az alapokkal, <br>piros-kék korongok, számképek (azt hiszem, így hívtuk, amikor piros-kék <br>korongokkal kellett kirakni vagy lerajzolni(!) a számokat a tízes <br>számkörben, máig látom a szemem előtt), a szorzótáblát egyenként föl <br>kellett mondani (Nánásiné lajstromozta, hogy ki melyiket mondta föl már <br>jól), hihetetlen mennyiségű szorzást-osztást kellett megcsinálnunk <br>"erőnléti edzés" formájában meg alkalmazott módon szöveges feladatokban stb.<br><br>Pár év(tized)del később egy mérnökhallgató vizsgázott nálam, és oda <br>futott ki végül a vizsga, hogy ha nincs számológépünk (volt előtte <br>papír, a kezében toll) akkor mennyi is 11-nek (tizenegynek) a négyzete? <br>Valami egy-kettő-egy rémlett neki, fölírta hát a papírra, hogy 12.100, <br>az önkéntelen reakciómat vette, és  próbált rá reagálni, javított, és <br>írt MÉG KÉT NULLÁT a végére, 1.210.000, négy nagyságrend...<br><br>Szóval szerintem jóval kevesebbet, de azt jóval jobban kellene <br>megtanítani. És hogy humán vonalról is hozzak példát, ha a Tüskevár <br>nyolcadikos diákokról szól, akkor (akármennyire is rajongunk Fekete <br>Istvánért) az ne legyen negyedikben kötelező olvasmány. Stb.<br><br>Üdvrivalgással:<br>KEA.<br><br>2024. 08. 08. 10:58 keltezéssel, Adrienn1 írta:<br>> Jaj még azt kifelejtettem,<br>> <br>> NEM ÉRTEK EGYET a még kevesebb tanulással. Már most is botrányosan <br>> kevésnek tartom amit tanulniuk kell, illetve nem kell.<br>> <br>> Óvónők, pedagógusok, főiskolai, egyetemi tanárok panaszkodnak, h egyre <br>> kevesebb tudással egyre butábban jönnek a gyerekek.<br>> <br>> Ezt már számszakilag is bizonyították az eus országokban.<br>> <br>> Családtagom mesélte, a műszaki egyetemen, amikor még ő ott tanult, a <br>> szigorlaton ki kellett mondani a tételt, és be is kellett bizonyítani.<br>> <br>> Mire végzett az utána jövőknek már csak ki kellett mondani a tételt, <br>> amikor néhány év múlva ő ott tanított, már szigorlatozni sem kellett <br>> ebből a tárgyból.<br>> <br>> Miért van az, h minden ismerősöm gyereke, bölcsész karra ment? :)<br>> <br>> A<br>> <br>> 2024. 08. 08. 10:06 keltezéssel, Jancso Bela írta:<br>>><br>>> Forrás: <a href="https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20240806-a-gyermek-aldas" target="_blank">https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20240806-a-gyermek-aldas</a><br>>><br>>><br>>> A gyermek: áldás <<a href="https://www.magyarhirlap.hu/" target="_blank">https://www.magyarhirlap.hu/</a>><br>>> Székely János<br>>><br>>><br>>>         Vélemény és vita <<a href="https://www.magyarhirlap.hu/velemeny" target="_blank">https://www.magyarhirlap.hu/velemeny</a>><br>>><br>>><br>>>   A gyermek: áldás<br>>><br>>><br>>>     Vita a demográfiáról<br>>><br>>> 2024. augusztus 7. szerda. 9:45<br>>><br>>> 1. Bevezető gondolatok<br>>><br>>> A kereszténység meggyőződése az, hogy a Teremtő Isten lényege a <br>>> szeretet. Isten, Atya, Fiú és Szentlélek örök szeretetközössége. <br>>> Istenben örök szülés és örök születés van. Az ember ennek az Istennek <br>>> a képmása, ezért az ember szeretetre született. Akkor lesz valaki <br>>> boldog, ha megtanul szeretni, ha odaadja az életét.<br>>><br>>> A Teremtő összekötötte az élet továbbadását a szeretettel. Azt akarta, <br>>> hogy minden élet szeretetből fakadjon, minden kisgyermek élete mögött <br>>> ott legyen a szülei szerelme. Megfordítva pedig azt akarta, hogy a <br>>> szeretet termékeny legyen. Ne záruljon egy páros önzésbe, hanem élet <br>>> fakadjon belőle, túlcsorduljon.<br>>><br>>> A nyugati világban egyre többen gondolják azt, hogy az emberi élet <br>>> véletlenszerű mutációk és természetes szelekció eredménye. Különösebb <br>>> oka nincs és célja sincs. A halál után mindaz, ami az ember lelkében <br>>> egy élet során megszületett, mindaz, amit önmagában felépített – <br>>> emberi kapcsolatok, álmok, gondolatok, élmények – mindez megsemmisül. <br>>> Az élet a semmiből a semmibe tart. Ha valaki így gondolkodik, akkor az <br>>> egész élete válik végső soron értelmetlenné, céltalanná, távlat nélkülivé.<br>>><br>>> A nyugati társadalmakra jellemző demográfiai vákuum egyik legfőbb oka <br>>> ez a szellemi, lelki vákuum, a belső üresség, értelmetlenség fájdalmas <br>>> érzése.<br>>><br>>> Egy gazdag német gyáros egyetlen fia kábítószerfüggővé vált. Az apa <br>>> nagy rábeszéléssel, nem kis anyagi áldozattal be tudta őt juttatni egy <br>>> kiváló rehabilitációs intézetbe, ahol egy nagyszerű pszichiáter kezdte <br>>> őt kezelni, gyógyítani. A fiatalember állapota javulni kezdett, <br>>> abbahagyta a szerhasználatot. Már a terápia lezárását és az ő <br>>> hazaengedését tervezték, amikor a fiú egyik este felment az intézet <br>>> legfelső emeletére, és az egyik ablakból kivetette magát, öngyilkos <br>>> lett. Hagyott egy búcsúlevelet az orvosának. A levélben ezt írta: <br>>> „Doktor úr, köszönöm, hogy meggyógyított, és sajnálom, hogy nem tudott <br>>> megmenteni.” A kis levél aljára még odaírta: „Doktor úr, maga okos <br>>> ember, próbálja ezt a szüleimnek is elmagyarázni.” Két nappal később a <br>>> pszichiáter a kétségbeesett szülőkkel szemben ült. Azt mondta nekik: <br>>> „A fiukat orvosi értelemben meggyógyítottuk. De én nem vagyok Isten. <br>>> Értelmet adni az életének nem tudtam.”<br>>><br>>> Az emberi szívet egészen semmilyen földi dolog nem tudja betölteni. A <br>>> földi valóságok mind végesek, sebzettek. Az embert csak odafentről <br>>> tudja valami egészen betölteni. Olyan nagy eszmények, olyan valóságok, <br>>> melyek nálunknál nagyobbak, mint maga az Isten, mint a család és az <br>>> ott megszülető szeretet, vagy mint a haza, a tágabb közösség <br>>> szolgálata stb.<br>>><br>>> Ha az ember szíve tele van, akkor túlcsordul, akkor az élete termékeny <br>>> lesz. Akkor bátran adja tovább az élet kincsét, mert tudja, hogy az <br>>> élet végtelen kincs.<br>>><br>>> Egy elbeszélés szerint egy hűtőkamion érkezett éjszaka egy nagy áruház <br>>> elé. A munkások kipakolták belőle a húsárut, majd bezárták, de <br>>> véletlenül, a nagy sötétben az egyik munkást bezárták a hűtőkamionba. <br>>> Másnap reggel találtak rá a kamionban, holtan. Ami annál meglepőbb <br>>> volt, hogy a hűtés már nem volt bekapcsolva. Az ember nem a hidegtől <br>>> halt meg, hanem a gondolattól, a rémülettől.<br>>><br>>> Ha valaki azt gondolja, hogy az emberi élet a semmiből a semmibe tart, <br>>> akkor a szívét egy fagyos rémület, egy fájdalmas üresség fogja <br>>> betölteni. Akkor nagyon nehezen fog életre szóló szeretetkapcsolatot <br>>> létesíteni, életet adni. A házassági döntéshez nagylelkűség kell. Az a <br>>> fajta emberi nagyság, hogy valaki képes legyen és akarja az egész <br>>> életét ajándékba adni, szeretetben végigélni, akarjon egy másik embert <br>>> egy életen át boldogítani, szeretni, szolgálni. Mintha sok mai <br>>> emberből az az emberi nagyság hiányozna. A gyermekvállaláshoz ugyanígy <br>>> nagy szív, túlcsorduló szív kell. Kell hozzá az a meggyőződés, hogy az <br>>> emberi élet végtelenül értékes.<br>>><br>>> 2. A család és a gyermekvállalás helyzete ma Magyarországon<br>>><br>>> Az első világháború idejéig évente több, mint 250 000 gyermek <br>>> született a mai trianoni határokon belül. Az 1940-60-as időszakban ez <br>>> a szám már csak évi kb. 180 000 gyermek volt. Mára az egy év alatt <br>>> megszülető gyermekek száma kb. 85 000. Az 1950-es években a <br>>> házasságkötések száma évente kb. 100 000 volt, ma ez a szám kb. 40 000.<br>>><br>>> Magyarország népessége 1981 óta csökken. Akkor az ország lakossága kb. <br>>> 10,7 millió volt, ma kb. 9,8 millió. Ha ehhez hozzávesszük azt, hogy a <br>>> ’90-es években kb. 360 000 magyar érkezett Magyarországra Erdélyből, <br>>> Délvidékről és Kárpátaljáról, akkor a teljes fogyásunk (a trianoni <br>>> határokon belüli népesség teljes fogyása)**alig több mint 35 év alatt <br>>> kb. 1,2 millió volt!<br>>><br>>> A születések számának csökkenését jelentős mértékben megfordította az <br>>> abortusztilalom (1953–56), az abortusz szigorítása (1973) és kis <br>>> mértékben fékezte a GYES bevezetése (1967). A többi állami intézkedés <br>>> (például. GYED, GYET, CSAD) jelentős születésszám-növekedést nem ért <br>>> el. (Benda J., A szakadék szélén [Budapest 2015], 40.) Ez azt is <br>>> jelzi, hogy a kérdést pusztán anyagi ösztönzőkkel nem lehet megoldani. <br>>> A gyermekvállalás elsősorban nem pénz, hanem szív kérdése. <br>>> Nagyanyáink, dédanyáink sokkal nehezebb anyagi körülmények között <br>>> sokkal több gyermeket vállaltak.<br>>><br>>> A népességfogyás kritikus pillanatában vagyunk azért is, mert a <br>>> szülőképes női korosztály nyolc éven belül 35 százalékkal fog <br>>> csökkenni. (Benda J., A szakadék szélén, 171.)<br>>><br>>> A 2016-os Magyar Ifjúság Kutatás eredményei azt mutatják, hogy míg <br>>> 2000-ben a 15-29 évesek 22 százaléka volt házas, ma csak a 10 <br>>> százalékuk. Csak 24 százalékuk költözött el a szülői házból, 17 <br>>> százalékuk jövedelme 0-35 000 Ft között van, 33 százalékuk tervezi, <br>>> hogy egy ideig külföldön tanuljon, vagy dolgozzon, 16 százalékuk, hogy <br>>> véglegesen külföldön éljen. Legfőbb szórakozási formáik az internet, a <br>>> TV, a chat és a Facebook (megelőzve a zenehallgatást, barátokat, <br>>> sportot). Míg 2004-ben átlagosan 344 könyv volt egy fiatal <br>>> háztartásában, addig ma ez a szám 172. A fiatalok hat százaléka mondja <br>>> magát vallásosnak az egyház tanítása szerint, és 43 százalék mondja <br>>> magát vallásosnak a maga módján. 29 százalékuk járt valamennyi időt <br>>> iskolai hittanra.<br>>><br>>> A magyar lakosság kb. 24 százaléka él súlyos anyagi deprivációban (az <br>>> EU 28 átlaga: nyolc százalék)./(/Társadalmi riport 2016 [ed. Kolosi – <br>>> Tóth, Budapest 2016], 138.)<br>>><br>>> Természetesen öröm a gyermekszületések számának kis növekedése és a <br>>> házasságkötések számának jelentős növekedése az utóbbi néhány évben, <br>>> és nagyon jó irányba mutat a CSOK bevezetése is, ezeknek a pozitív <br>>> folyamatoknak a mértéke azonban még igen messze van attól, hogy a <br>>> népességfogyást megállítsa.<br>>><br>>> Mindebből az tűnik ki, hogy a jelenlegi trendet megfordítani nem <br>>> könnyű, emberileg nézve szinte lehetetlennek látszik. Ennek ellenére <br>>> meg kell próbálnunk megtenni mindazt, ami lehetséges. Mit tehetnénk?<br>>><br>>> 3. Cselekvési javaslatok<br>>><br>>> *a. Family mainstreaming*<br>>><br>>> Mostantól minden törvényt, minden állami intézkedést meg kellene <br>>> vizsgálni abból a szempontból, hogy a családokat, a házasságkötést, a <br>>> gyermekvállalást segíti-e. Ha nem, módosítani kell az intézkedést.<br>>><br>>> *b. Oktatás-nevelés*<br>>><br>>> /I. Jegyesoktatás mindenkinek/<br>>><br>>> Minden házasságra készülő párnak legyen lehetősége egy kb. <br>>> négyalkalmas házassági felkészítőn részt venni, a részvételt különböző <br>>> ösztönzőkkel támogassa az állam. Szabadon választhatják meg a párok, <br>>> hogy állami felkészítésben, vagy valamelyik egyház által szervezett <br>>> jegyesoktatásban kívánnak részesülni. Az oktatás fő témái között <br>>> szerepeljen a kommunikáció, a konfliktusmegoldás, a tipikus férfi és <br>>> női tulajdonságok, a gyermekvállalás és nevelés kérdése.<br>>><br>>> /II. Családi életre nevelés az iskolában/<br>>><br>>> A házasságok sikere nagymértékben lelki, szellemi tényezőkön múlik. Az <br>>> iskola segítheti az érett, önzetlen, szeretetre képes személyiség <br>>> kialakulását. (Skrabski Á. – Kopp M., A boldogságkeresés útjai és <br>>> útvesztői a párkapcsolatokban [Budapest 2010] 82-83.)<br>>><br>>> Az alap-, a közép- és a felsőfokú oktatásban is kapjon fontos helyet a <br>>> családi életre nevelés. Helyezzenek hangsúlyt a kommunikációra, a <br>>> konfliktusmegoldásra. A zene, a tánc, a színjátszás és más hasonló <br>>> tevékenységek által is segítsék a fiatalok kapcsolatteremtési <br>>> készségeinek kifejlődését.<br>>><br>>> Csökkentsék a fiatalok túlterheltségét, például azáltal, hogy az <br>>> általános iskolában nem, vagy csak nagyon korlátozott mértékben adnak <br>>> írásbeli házi feladatot.<br>>><br>>> *c. Édesanyák segítése*<br>>><br>>> Az édesanyák segítésének sok új formáját lehetne még bevezetni. <br>>> Egyszeri szülési támogatás (esetleg harmadik-negyedik gyermeknél emelt <br>>> összeggel); Gyes-ről visszatérő anyák részmunkaidőben foglalkoztatók <br>>> támogatása; a vállalatok támogathassák a TAO keretéből a <br>>> gyermekvállalást; munkahelyi bölcsőde és óvoda szintén a TAO-keretből; <br>>> nyári napközik; gyerekvigyázás megszervezése, támogatása (például <br>>> egyházakon, civil szervezeteken keresztül); főállású anyaság <br>>> lehetősége három gyermektől kezdve.<br>>><br>>> *d. Fiatal házasok segítése*<br>>><br>>> Lakások biztosítása igen alacsony lakbérrel öt-hat évre fiatal házasoknak.<br>>><br>>> *e. Családbarát média*<br>>><br>>> Támogatni lehetne a családbarát filmek, műsorok sugárzását. Tiltani <br>>> lehetne a kifejezetten destruktív, családellenes tartalmakat.<br>>><br>>> Kóser telefon és számítógép kifejlesztése és forgalmazása. Olyan <br>>> eszközöket kellene a piacon megjelentetni, melyeken a fiatal nem tud <br>>> destruktív tartalmakat (horror, pornográfia, erőszak stb.) nézni. Ne a <br>>> szülőnek kelljen megpróbálnia védett közeget biztosítani a gyermekének <br>>> olyan eszközök világában, amelyekhez nem ért.<br>>><br>>> *f. Lépések egy olyan ország felé, ahol a kisgyermek életét a <br>>> fogantatástól kezdve védjük*<br>>><br>>> A bevezetőben láttuk, hogy a demográfiai trend megfordításában döntő <br>>> szerepe van az abortusznak (illetve az abortusz korlátozásának).<br>>><br>>> Az állam fejezze ki azt világosan, hogy az abortuszt nem tekinti egy <br>>> helyes, civilizált megoldásnak.<br>>><br>>> Ennek érdekében a szülészetek egy részét alakítsák át abortuszmentes, <br>>> csak az életet szolgáló szülészetekké.<br>>><br>>> A szülészetekhez vezető utakra tegyenek ki plakátokat a gyermekről, a <br>>> magzatról.<br>>><br>>> Az abortusz előtti tanácsadásban próbálják az édesanyát lebeszélni <br>>> erről a döntéséről. Mutassák meg neki a magzatát egy szép, nagy <br>>> felbontású képen. Hívják be a gyermek édesapját is, és ha ő szeretné a <br>>> gyermeket felnevelni, akkor az anya döntését halasszák el 10 nappal. <br>>> Beszéljenek neki az örökbeadásról, és ha erre nyitott, ismertessék meg <br>>> őt olyan szülőkkel, akik örökbe fogadnák a gyermekét. Esetleg az állam <br>>> anyagilag támogassa azt az anyát is, aki megszüli és örökbe adja a <br>>> gyermekét.<br>>><br>>> *g. Hátrányos helyzetűek, szegények*<br>>><br>>> Magyarországon az újszülöttek egy igen jelentős része szegény családba <br>>> születik. Kiemelt figyelmet kell fordítani ezekre a családokra.<br>>><br>>> /A szerző szombathelyi megyéspüspök/<br>>><br>>><br>>> _______________________________________________<br>>> Grem mailing list<br>>> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>> <br>> _______________________________________________<br>> Grem mailing list<br>> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>_______________________________________________<br>Grem mailing list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><o:p></o:p></p></blockquote></div></div></body></html>