<div dir="ltr"><div>Kedves Egon!</div><div><br></div><div>Egy bírálat, ahhoz, amit Te írtál: "
B. E. mint gyakorló pszichológus megsejtette hogy születési
determináltság is kell a homoszexuális kialakulásához EZÉRT HIVATKOZIK A GÉNEKRE
. "<br></div><div><br></div><div>Tudomásom szerint Bagdy Emőke nem pusztán gyakorlati klinikai pszichológus, hanem komoly elméleti szakember is. Az általam idézett mondataiban továbbra sem sejteti, sejti hogy ahogy Te írod "kell lenne születési determináltságnak". Ezt szerintem, Te vetíted bele.</div><div>Bagdy Emőke: "<span><b><u><span style="background-color:rgb(217,234,211)">ha volna is
hozzá genetika, ne aktiválják beható kulcsingerek"</span></u></b></span>
</div><div><br></div><div>Szeretettel,<br></div><div>Emőke<br></div></div><div id="DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2"><br><table style="border-top:1px solid #d3d4de"><tr><td style="width:55px;padding-top:13px"><a href="http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail" target="_blank"><img src="https://s-install.avcdn.net/ipm/preview/icons/icon-envelope-tick-green-avg-v1.png" alt="" width="46" height="29" style="width: 46px; height: 29px;"></a></td><td style="width:470px;padding-top:12px;color:#41424e;font-size:13px;font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:18px">Vírusmentes.<a href="http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail" target="_blank" style="color:#4453ea">www.avg.com</a></td></tr></table><a href="#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2" width="1" height="1"></a></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Sun, Dec 31, 2023 at 11:33 AM Reinisch Egon <<a href="mailto:reinisch@t-online.hu">reinisch@t-online.hu</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:"Calibri";color:rgb(0,0,0)">
<div>Köszönöm kedves Emőke !</div>
<div>Alig néhány perccel előztél meg engem abban ,hogy Bagdy Emőkét idézzem
,ráadásul pontosan ezeket a szövegrészeket szerettem volna idézni .</div>
<div> </div>
<div>B. E. mint mint gyakorló pszichológus megsejtette hogy születési
determináltság is kell a homoszexuális kialakulásához EZÉRT HIVATKOZIK A GÉNEKRE
.</div>
<div> </div>
<div>Jelenlegi ismeretim szerint azonban a NINCS KÖZVETLEN GENETIKAI EREDTE a
homoszexualitás kialakulásában sem a embereknél sem hosszabban megvizsgált
vadjuhoknál (és házi birkáknál ) vagy éppen a fekete hattyúknál .LÁSD: KEA ÁLTAL
IDÉZET ANGOL ÉS MAGYAR NYELVŰ CIKKEKET .</div>
<div> </div>
<div>Sajnos úgy tűnik B.E. nem olvasta a szakmai portálokon sem azokat a
cikkeket amikhez én laikusként hozzájutottam .</div>
<div>Viszont Bagdy Emőkének részben hangsúlyozom csak RÉSZBEN a jelenlegi
ismereteim szerint igaza van.</div>
<div> </div>
<div>Élesen el lehet különíteni nagyon lelkiismeretes vizsgálattal a teljes
mértékben heteró szexuális embertársunkat és markánsan homoszexuális ember
társunkat ez férfiak esetében 6% nők esetében 2 %(ha igaz az általam olvasott
statisztika .Azonban úgy tűnik van egy szürke zóna ahol a kialakult agyi
sajátosságok kvázi átmeneti állásban vannak .És itt van igaza B.E. nek a
kulcsingerek fiatal korban a vegyes szexuális érdeklődésű gyerekeknél
elindíthatják egyik vagy másik irányba a gyerekeket .EZÉRT VALÓBAN NEM JÁTÉK A
GYEREKEK SZERENCSÉTLEN ÉRZÉKENYÍTÉSE AMI NYUGATON MOST DIVAT LETT .</div>
<div> </div>
<div>ÉS A CSODÁS GYÓGYULÁSOK IS AZOKHOZ AZ EMBEREKHEZ KÖTHETŐK AMELYEKNÉL
ELSŐSORBAN A VEGETATÍV IDEGRENDSZERE KVÁZI ÁTMENETI ÁLLAPOTBAN VAN .</div>
<div> </div>
<div>Azonban egy markáns homoszexuális embernél vagy egy teljes mértékben hetero
szexuális embernél ezek a módszerek nem működnek ezért hülyeség a gender elmélet
.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>E. </div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="greschem@gmail.com">Emoke
Greschik</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Sunday, December 31, 2023 10:57 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Grem] Szexuális irányultság</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:"Calibri";font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">
<div>K. Lista!</div>
<div>Olvassátok el, <b><u>Reinisch Egon fenti levelét</u></b>, amihez
hozzászólásként idézem Bagdy Emőkét a következő KEA által küldött
cikkből <font size="1"><a href="https://index.hu/belfold/2021/07/03/bagdy-emoke-a-homoszexualitas-nem-betegseg/" target="_blank">https://index.hu/belfold/2021/07/03/bagdy-emoke-a-homoszexualitas-nem-betegseg/</a></font>
</div>
<div></div>
<div>
<p>"A homoszexualitás <strike><font size="1">azonban egészen más,</font></strike>
a klinikai szakpszichológus kifejtette: <span style="background-color:rgb(217,234,211)">az epigenetikai tudásunk
szerint</span><font size="4"><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">
<u>a gének</u></span></b></font><u> </u><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><font size="4">és</font></span></b>
<b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">bizonyos korban</span></b>
<b><u><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><font size="4">a
kulcsingerek</font> </span></u><span style="background-color:rgb(217,234,211)">összeadódó hatása</span></b> <b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">hozza létre ezt a pszichoszexuális
orientációt. <u>A kritikus szocializációs kor éppen a legkisebb gyermekkor,
főként az óvodáskor.</u></span></b></p>
<blockquote>
<p><span><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">Tehát ezt
védenünk kell;</span></b> <b><u><span style="background-color:rgb(217,234,211)">ha volna is hozzá genetika, ne
aktiválják beható kulcsingerek</span></u></b>. Hagyni kell ezt a kort a békés
fejlődési úton, főleg ha genetikai nemmel azonos társadalmi nemet, gendert
szeretnénk. Semmi más behatás nem szükséges" – fogalmazott Bagdy
Emőke.</span> </p></blockquote> </div></div>
<div id="m_-452760444654672849DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2"><br>
<table style="border-top:1px solid rgb(211,212,222);color:rgb(0,0,0)">
<tbody>
<tr>
<td style="width:55px;padding-top:13px"><a href="http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail" target="_blank"><img style="height: 29px; width: 46px;" alt="" src="https://s-install.avcdn.net/ipm/preview/icons/icon-envelope-tick-green-avg-v1.png" width="46" height="29"></a></td>
<td style="font-size:13px;font-family:arial,helvetica,sans-serif;width:470px;color:rgb(65,66,78);padding-top:12px;line-height:18px">Vírusmentes.<a style="color:rgb(68,83,234)" href="http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail" target="_blank">www.avg.com</a></td></tr></tbody></table></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">On Sun, Dec 31, 2023 at 10:26 AM Reinisch Egon
<<a>reinisch@t-online.hu</a>> wrote:<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);margin:0px 0px 0px 0.8ex">Kedves
Gyuszi és Lista !<br><br><br>Az alábbi 2. számú kérdésedre kimásoltam a
szakcikkben erre vonatozó szöveg <br>részt<br><br>A kérdésed :<br><br>2. De Te
még adós vagy hivatkozással arra, hogy mi igazolja, hogy az illető
<br>hajlamot (alapvetően?) a hormonális egyensúly alakíja ki az
anyaméhben. A <br>vadjuhok is érdekelnek, ott a kutatás módszertana is
(hormonszintek mérése, <br>kontrollcsoport, a hajlam megítélése, stb.)
Kérlek, küldj valamit akkor is, <br>ha már nem kívánsz tovább részt venni a
vitában.<br><br><br><br>És az idézet a szakcikkből + a szak cikk linkje :(ha
valaki nincs ideje <br>átrágni magát a cikken az alábbi idézetben elolvashatja
a lényeget :(ez a <br>szövegrész bizonyítja hogy a homoszexualitás az
embereknél és több eddig <br>megvizsgált állatnál szervi és nem alapvetően
pszichikai eredetű ,a juhokról <br>majd később írok )<br><br><a href="http://real.mtak.hu/19825/1/A%20homoszexualit%C3%A1s_genetik%C3%A1ja.pdf" rel="noreferrer" target="_blank">http://real.mtak.hu/19825/1/A%20homoszexualit%C3%A1s_genetik%C3%A1ja.pdf</a><br><br><br>IDÉZET
:<br><br>""""""Köztudott, hogy a férfi és<br>a női agy anatómiailag és
működésében is különbözik. Hasonló anatómiai és <br>működésbeli különbséget
lehet kimutatni a hetero- és a homoszexuális emberek <br>agya között is.<br>A
homoszexuális férfiak agya<br>nagyon hasonlít a heteroszexuális nők agyára és
fordítva. A hipotalamusz a <br>köztiagy<br>olyan néhány cm3<br>-es régiója,
melynek számos agyi érzelmi funkcióhoz, ezen belül<br>a szexuális
viselkedéshez is<br>köze van. Néhány éve Ivanka<br>Savic és munkatársai
(stockholmi Karolinska Intézet) kimutatták, hogy a <br>heteroszexuális nők és
a homoszexuális férfiak hipotalamuszában<br>hasonló aktivitási
mintázatok<br>keletkeznek férfi
feromonok<br>(progeszteronszármazék)<br>szaglása közben, míg a heteroszexuális
férfiak és a homoszexuális nők<br>hipotalamusza alig reagál ezekre az
ingerekre. Ugyanez a kutatócsoport <br>később kimutatta azt is, hogy a jobb és
bal agyfélteke<br>aszimmetriájának jellegzetességei, illetve<br>az amigdala
kapcsolati mintázata a homoszexuális férfiakban és nőkben az <br>ellenkező
nemben tipikus mintázatra hasonlítanak. Fontos megjegyezni, hogy a
<br>nemekre<br>jellemző agyi különbségek nem kizárólag<br>a születés vagy a
serdülőkor után alakulnak ki, hanem már a korai magzati <br>korban<br>is
megfigyelhetők, s fokozatosan lesznek<br>egyre határozottabbak. Kizárt tehát,
hogy<br>csupán a születés utáni környezeti, nevelési hatások alakítják ki a
<br>jellegzetes férfi és<br>női agyat! """""""<br><br><br><br><br><br>-----
Eredeti üzenet ----- <br>From: Gy Greschik<br>Sent: Friday, December 29, 2023
10:35 AM<br>To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>Subject:
Re: [Grem] Szexuális irányultság<br><br>Kedves Egon, Zoltán és Mindenki (aki
esetleg még olvasná...)!<br><br>1. Kedves Egon: én is a vita abbahagyását
fontolgatom, tudvám, hogy <br>nagyrészt án generáltam a szóváltást.
.<br><br>2. De Te még adós vagy hivatkozással arra, hogy mi igazolja, hogy az
illető <br>hajlamot (alapvetően?) a hormonális egyensúly alakíja ki az
anyaméhben. A <br>vadjuhok is érdekelnek, ott a kutatás módszertana is
(hormonszintek mérése, <br>kontrollcsoport, a hajlam megítélése, stb.)
Kérlek, küldj valamit akkor is, <br>ha már nem kívánsz tovább részt venni a
vitában.<br><br>3. Technikai korrekció: rossz kifejezész használtam,
ismételten is. Ha <br>valakin a női és férfi jegyek/szervek együtt
vannak jelen, az illető <br>hermafrodita és nem hímnős. Bocsánat -- és
köszönöm, hogy valaki magánúton <br>felhívta a hibára a figyelmemet.<br><br>4.
Tipp a szűlészeten tapasztaltakkal kapcsolatban: lehet, hogy nem
<br>hermafroditákról és még csak nem is hormonálisan kiegyensúlyozatlanul
<br>fejlődött csecsemőkről van szó. Nem lehet, hogy az a viszaonylag
gyakori <br>jelenség történt meg, amikor a fiúgyermek hasüregéből a születés
előtt még <br>nem „ereszkednek le” a herék a végső helyükre? Ez a
születés után <br>előbb-utóbb meg szokott történni, de a születéskor zavarban
ejthet <br>mindenkit, mert nem bizonyítható, hogy a fiúcskának tényleg
vannak-e <br>heréi -- szóval azt, hogy az orvos elsőre nem tudja teljes
bizonyossággal <br>kimondani azt, hogy a csemetke fiú.<br><br>Gyuszi<br><br>On
Thu, 28 Dec 2023, Zoltan Fodor wrote:<br><br>> Date: Thu, 28 Dec 2023
23:06:27 +0100 (CET)<br>> From: Zoltan Fodor <<a>fodor@bodri.elte.hu</a>><br>> Reply-To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>> To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>> Subject: Re: [Grem]
Szexuális irányultság<br>><br>> Kedves Lista!<br>><br>> Nezzuk a
szamokat.<br>><br>> (1) Azon esetek aranya, amelyekben a kromoszomalis
nem nem egyezik a<br>> fenotipus szerinti nemmel vagy a fenotipus nem
allapithato meg <br>> egyertelmuen<br>> x=0.018%. Azaz 1:5500. Ha valaki
ketto ilyen esetet is lat egy 20 fos<br>> szuloszobaban, annak a
valoszinusege (20 2)*x^2*(1-x)^18=6e-6<br>> Ez nem sok, de meg mindig jobb,
mint a lotto otos eselye. Ezek az emberek<br>> valoban betegek es szukseg
is van a kezelesukre. De az arany olyan keves,<br>> hogy statisztikailag
nem relevans.<br>><br>> (2) 0.018% helyett ma az Egyesult Allamokban az
LBGTQI+ gimnazistak aranya<br>> 30% folott van (a PAW Research mertekado
kutatointezet a 16-29 evesek <br>> kozott<br>> 17%-ot mer). Ez oriasi
kulonbseg.<br>><br>> (3) Ezek az LBGTQI+ szamok egy tobb evtizedes
novekedesi tendencia<br>> eredmenyekepp alakultak ki.<br>><br>> (4)
Ez most nem pontos szam, hanem a sajat velemenyem. A 0.018% mellet<br>>
valoban van nehany szazalek, akik a sajat nemukhoz vonzodnak. Ez, mint
<br>> minden<br>> tulajdonsagunk a genetikai es kornyezeti hatasok
eredmenyekepp alakul ki.<br>> Ahhoz, hogy pl. valaki jo mernok legyen kell
egy genetikai adottsag, hogy<br>> erdeklodjon a "dolgok" irant es kell egy
kornyezet, ami tamogatja ezt, es<br>> tanitja. Vannak akik ennek a tamogato
kozegnek a hatasara indulnak el ebbe <br>> az<br>> iranyba, kulonben nem
csinalnak. Ez igy van massal is. Pl. a bunozoi let <br>> is<br>>
hasonlokeppen irhato le. Persze lesznek, akik akkor is bunozok lesznek,
ha<br>> csupa jot latnak maguk korul es lesznek, akik bunozoi kozegben
felnove sem<br>> valnak bunozove. Miert lenne az LGBTQI+ eseteben teljesen
mas. Lehet, hogy <br>> a<br>> kornyezet hatasa nagyobb, lehet, hogy
kisebb, mint a fenti ket peldaban. <br>> Ezt<br>> nem tudom. De hogy
hatassal van ra az biztos. Es ha a berlini tartomanyi<br>>
csaladminiszterium az ovodak szamara eloirja a "Murat spielt Prinzessin,
<br>> Alex<br>> hat zwei Mütter und Sophie heißt jetzt Ben" (Murat
hercegkisasszonyt <br>> jatszik,<br>> Alexnek ket anyukaja van es
Szophiet ezentul Bennek hivjak) segedanyag<br>> hasznalatat, akkor ez az a
kulso hatas, ami a fenti ket peldaba<br>> behelyettesitheto. Ez aztan
megnoveli az LBGTQI+ fiatalok aranyat, amit a<br>> statisztikak eszlelnek
is.<br>><br>> (5) De lehetne az ellentetes iranyu kulso hatassal
operalni, olyanokkal,<br>> amikrol Emoke es Gyula beszelt. Azok nem
novelnek, hanem csokkentenek az<br>> aranyokat.<br>><br>>
Udvozlettel, Fodor Zoltan<br>><br>> On Thu, 28 Dec 2023, Gy Greschik
wrote:<br>><br>>> Kedves Egon!<br>>><br>>> 1. Igaz, a
vadjuhok komolyan vételével hadilábon állok ... már amennyire <br>>>
a<br>>> kérdéshez tartoznak. Azt is bevallom, hogy öngyilkossági
szokásaik <br>>> irénti<br>>> érdeklődésem provokatív -- de azért
még türelmesen várom, hogy visszaüsd <br>>> a<br>>> labdát
:-)<br>>><br>>> 2. Az is tény, hogy Te sem idéztél cikket és én
sem -- magyarul <br>>> mindketten<br>>> mendemonda értékűen,
emlékeinkre támaszkodva érveltünk.<br>>><br>>> 3. Szóval nevezzük
ezt pattnak? Na ne!<br>>><br>>> Íme egy hivatkozás: <a href="http://everlastinghills.org/movie/" rel="noreferrer" target="_blank">http://everlastinghills.org/movie/</a><br>>> Interjú három
korábban homoerotikus vágyakkal küzdő ma katolikussal. Nem<br>>>
mintha ez különösebben katolikus téma volna, de ez jut hirtelen
eszembe.<br>>> Aztán itt a lifesitenews egyik publicisztája is
meggyógyult <br>>> homoszexuális.<br>>> Ő szintén buzi volt,
kigyógyult, és most másoknak segít:<br>>> <a href="https://www.ncregister.com/interview/former-homosexual-activist-helps-others-with-same-sex-attraction" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.ncregister.com/interview/former-homosexual-activist-helps-others-with-same-sex-attraction</a><br>>>
És aztán persze vannak, akik nagyjából kiegyensúlyozottnak látszó
életük<br>>> egy pontján egyszer csak „rájönnek” hogy mégis az ábécé
kórság valamelyik<br>>> betűje sujtja őket -- és akkor lesznek csak
igazán boldogok.<br>>><br>>> Tehát az az állításod, hogy a
homoerotikus irányultság nem változtatható<br>>> lelki/pszichikai
jelenség hanem születés előtt deteminált állapot, példák<br>>> által
máris cáfoltatott. Minden általánosnak szánt szabályt akár <br>>>
egyetlen<br>>> ellenpélda is cáfol.<br>>><br>>> Most rajtad
a sor: meg tudod írni, hol találom annak tudományos <br>>>
igazolását,<br>>> hogy ha valaki a benne esetleg jelen levő homoerotikus
hajlam hatására <br>>> (azt<br>>> erősítve vagy arra hallgatva)
annak kiélése mellett dönt, döntése az<br>>> anyaméhben ért hormonális
hatások következménye? Vagy legalább azt <br>>>
igazoló<br>>> tudományos igányű anyagot tudsz mutatni, hogy legalább a
hajlam eldől az<br>>> anyaméhben?<br>>><br>>> 4. Az, hogy
lányod születésekor két meghatározhatatlan nemű kisbaba is <br>>>
volt<br>>> az osztályon, elkonkodtat. Ugyan a te eseteden kívül
semmi hímnős <br>>> babáról<br>>> nem tudok az elérhető
ismeretségi kör közelében, de lehet, hogy mégis<br>>> vannak annyian,
hogy szervezhetnének felvonulást? Kicsit utána kellene<br>>>
néznem a statisztikának -- bár a lényegi vitatémához azt hiszem sem
a<br>>> számosságuknak, sem a betegségüknek semmi
köze.<br>>><br>>>
Gyuszi<br>>><br><br><br><br><br><br>_______________________________________________<br>Grem
mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
<br><br><br>-- <br>Ezt az e-mailt átvizsgálta az Avast AntiVirus
szoftver.<br><a href="http://www.avast.com" rel="noreferrer" target="_blank">www.avast.com</a><br>_______________________________________________<br>Grem
mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>Grem mailing
list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>