<div dir="ltr">
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><b><span style="font-size:24pt;font-family:"Times New Roman",serif">Agresszió
és a hiányzó önvédelem <span></span></span></b></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm;line-height:normal;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Botond Bálint <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm;line-height:normal;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">2023.07.06. 08:31 <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm;line-height:normal;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif"><a href="https://magyarnemzet.hu/velemeny/2023/07/agresszio-es-a-hianyzo-onvedelem">https://magyarnemzet.hu/velemeny/2023/07/agresszio-es-a-hianyzo-onvedelem</a></span></p><p class="MsoNormal" style="margin:0cm;line-height:normal;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif"><br><span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A francia államnak már az elmúlt pár évben is
csak arra volt ereje, hogy a bevándorlókat megvédje a franciáktól, szó sem volt
már arról, hogy az állam az ország jogkövető állampolgárait is megvédi. Ezt
lehet szépítgetni, a politikai korrektség totalitásával leírhatatlanná és
kimondhatatlanná tenni, de ezt már minden francia tudja évek óta. Nemcsak azok,
akik ellenzik ezt a fajta diktatúrát, hanem azok is, akik támogatják. Az, hogy
ennek a diktatúrának az etnikai franciák között eddig minden választáson
tulajdonképpen többsége volt, előrevetíti az ország sorsát. Mindezekből az
következik, hogy az események leírása a politikai korrektség Magyarországon
szokásos szintjét sem tűri meg, már amennyiben bármiféle valóságigénnyel
kívánunk fellépni.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Franciaországban nem ez az első etnikai lázadás,
hanem a sokadik, és még abból sem az első, amelyben az etnikai francia
liberális és kommunista szélsőségesek is nagyon határozottan részt vesznek.
Mindezt úgy, hogy <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">a normális emberek ellenállása csak most
ébredezik, most jelennek meg a nyilvánosság szintjén a helyi önvédelmi
csoportok, de a francia rendőrség még most sem lépte túl a számára nagyon
szűkre szabott határokat. Jellemző, hogy Macron csak akkor kezdett el
határozottnak mutatkozni, amikor az eszkaláció már nem a lakosságra, hanem a
dühöngőkre kezdett egyre veszélyesebb lenni.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A modern tömegdemokráciák születésének,
stabilizálódásának és lassú, majd egyre gyorsuló széthullásának van egy
logikája, amelyet meg kell értenünk akkor, amikor a jámborságot értelmezzük,
amellyel a franciák többsége (látszólag és jelenleg még) hagyja lemészároltatni
magát. Mindez történik egy olyan országban, amely gyarmattartóként még három
nemzedékkel ezelőtt se riadt vissza Afrikában az őslakosok tömeges
legyilkolásától. A modern államok előtt még a helyi közösségek rendelkeztek a
normalitás definiálásának lokális jogával és értelemszerűen ők döntötték el,
hogy ki sérti azt meg és azért milyen büntetést érdemel. Ennek általános
igazságossága, emberségessége, tökéletessége és tökéletlensége nem tárgya
cikkemnek, de akkor még a közösségek valódiak voltak, a helyi szokások pedig
gyakorlatilag kötelezők.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A központi hatalom erősödése sokféle módon érhető
tetten, a XIX. század második felében egyre gyorsulva tűnt el a lokalitás, hogy
aztán a tömegkommunikáció és a modern állam megszületésével elérje azt, hogy
minden helyi ügyet országos szokások, törvények és főleg elvont és totális
ideológiák alapján kelljen majd megoldani. A szó szoros értelmében minden
megváltozott, és ennek a mindennek az egyik fontos részlete volt az, hogy az
állam sok minden más mellett totalizálta a saját erőszak-monopóliumát. Azt
mondta az embereknek, hogy a saját védelmetekért többet sem magatok, sem az
általatok fenntartott helyi struktúrák sem tehetnek semmi olyat, amit
erőszaknak lehet minősíteni. Megvéd benneteket az állam, na persze sokszor nem
ott és akkor, amikor megtámadnak benneteket, hanem majd csak utána, megkeresi
és megbünteti az elkövetőt.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Erőszakot alkalmazni csak a hatóságnak van joga.
Egy nagyjából kulturálisan és vallásilag homogén, túl sok kitaszítottat nem
tartalmazó társadalomban ez működőképes is. A rohamtempójú városiasodás idején
a régi városok és közösségek, a városba áramló, kényszerülő tömegek még
magukkal hozták a paraszti lokalitás fegyelmét, ami két-három generáción át
egyre gyengülve, de kitartott. Azonban az elmúlt ötven évben Európában már
egyre kevesebb olyan ember érkezik a városokba, aki ezt az alkalmazkodóképességet
hozza magával. <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Az Európán kívülről érkezőknek pedig ez teljesen
értelmezhetetlen. Ők az állam erőszak-monopóliumáról, a személytelen
hivatalosságról soha nem is hallottak. Ők olyan világból érkeztek, ahol mindig
az erősebbnek van igaza és az erejét demonstrálnia is kell ehhez. Ha nem
érezteted, hogy te vagy az erősebb, akkor automatikusan elismered, a másik a
domináns.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Amikor egy európai átlagpolgár találkozik az
országa rendőrével, hatóságaival, megvan a lehetősége, hogy együttműködve vele
egyenrangú felek interakciójaként bonyolódjon le a dolog. De olyan, hogy két
ember egyenlő, csak az európai kultúrkörben létezik. És igazán itt is csak szűk
fél, háromnegyed évszázada. A világon mindenütt másutt alapesetben vagy felül
vagy alul vannak egymáshoz képest az emberek. Egy arab suhanc nem egyenlő
félként, a közlekedés és közbiztonság érdekében végzett együttműködésként éli
meg az utcai igazoltatást, hanem egy alacsonyabb rendű fehér által egy muszlim
ellen elkövetett megalázásként. Ezt ez életérzést mondjuk nálunk is elő tudja
adni egy átlagbunkó, de az ilyesmi statisztikai alapon nagyon ritkán fajul
erőszakká. Az arányok persze csak becsülhetők, de a magyarországi cigány
csoportok csak kis része épített olyan ellenkultúrát, amelynél sokkal brutálisabb
létezik Franciaországban. És ott milliós nagyságrendű fiatal, nem francia férfi
érintett benne.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Az iszlám vallás egyben politikai ideológia is,
ami a keresztény kultúrából nézve felfoghatatlan. <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A franciaországi muszlimok tömegei okolják a
franciákat minden bajukért. Amikor tombolnak, ugyanúgy minden ellen és
mindenért harcolnak, mint a szélsőbaloldali, szélsőliberális csoportok, nem
véletlen, hogy egymásra is találtak bizonyos értelemben.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif"> (Pont ugyanolyan ez, mint amikor annak
idején a nácik és a kommunisták egyszerre harcoltak a legitim német kormány
ellen 1933 előtt.) Az etnikai különbség csak ezután lesz érdekes, amikor a
francia államot és a normalitás maradékait legyőzték, hogy anarchista
szocializmus legyen-e Franciaország helyén vagy egy iszlám kalifátus. Fontos
megérteni, hogy akik most lázadnak, azok már a saját országukban vannak, és
nekik a franciák az idegenek.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A francia állam ugyanúgy a liberalizmus általános
térhódításával került lejtőre, mint bármelyik nyugati állam. Felhagyott a
normalitás védelmével, és már csak az emberi jogokat védte, azokat is főleg
saját magától, a rendőrség túlkapásaitól például. A bevándorló kultúra részévé
vált az, hogy minden, a francia hivatalossággal történő találkozást
agresszióként kell megélni és értelemszerűen kontrollálatlan agresszióval kell
rá válaszolni.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif"> Folyamatosan koptatták el a rendőrök
lehetőségeit, eszközeit először, majd később az önbizalmát is. A francia
rendőrség csak akkor számíthatott politikai és sajtótámogatásra, ha a
legbrutálisabban a rendszer jobboldali ellenzékével szemben lépett fel.
Elkezdték levadászni azokat a rendőröket és parancsnokokat, akik határozottan
mertek fellépni az etnikai alapú bűnözői csoportok vagy az Antifa ellen. Minden
konkrét információ nélkül automatikusan a rendőrt és a rendőrséget tették
felelőssé egy arab suhanc bűncselekmény közben bekövetkezett haláláért. Mert a
rendőrrel szembeni erőszak egy fehér ember esetében (nagyon helyesen)
bűncselekmény. Egy bevándorló esetében azonban nem az, hiszen sok tízezer
esetből legfeljebb csak néhányat torolnak meg.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Politikai értelemben a francia állam ma a
bevándorlókat védi vallási és etnikai közösségként a francia kultúrától,
jogrendszertől, a kereszténységtől, a rendőrségtől és általában minden
hatóságtól. <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">És ezért az állam valójában semmiféle
ellenszolgáltatást nem kér, ahogy az ország szociális rendszerének végletes
kihasználásáért sem. Macron rémülete jelen esetben azon alapszik, hogy országa
már régóta azon a határon billeg, hogy a francia lakosság jelentős része gondolkozik
azon, hogy vissza kell térnie az önvédelemhez, hiszen az államuk már nem látja
el a feladatát. Akkor azonban az eddigi doktrína alapján <span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">a rendőröknek egyszerre kell harcolniuk a
bevándorlókkal, a szélsőbaloldallal és a szélsőjobboldallal, valamint a közvetlen
életveszély okán szerveződő lakossági önvédelmi erőkkel.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Mert legyen az bármennyire furcsa nekünk,
normális embereknek, a liberálisok szerint a liberális jogállamra nem az
etnikailag idegen vandálok és gyújtogatók milliós tömege vagy a velük együtt az
államot támadó liberális és kommunista csőcselék jelenti a fő veszélyt, hanem
azok a normális emberek, akik lokálisan és önvédelemből vissza akarják venni a
rendfenntartás jogát az erőszak alkalmazásának jogával együtt az államtól, hogy
megvédjék magukat. Az emberi jogok végtelenítése miatt ugyanis a kisebbségek
elemi joga, hogy akár erőszakkal is kifejezzék magukat és tiltakozásukat „az
elnyomás ellen”, de a többségként tételezett kisebbségnek még az önvédelemhez
sincs meg a joga.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">Hát ez van ma Franciaország egykori, hűlt helyén.
Tanuljunk belőle.<span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="line-height:normal;margin:0cm 0cm 8pt;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><b><i><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif">A szerző szociológus</span></i></b><span style="font-size:12pt;font-family:"Times New Roman",serif"><span></span></span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm 0cm 8pt;line-height:107%;font-size:11pt;font-family:"Calibri",sans-serif"><span> </span></p>
</div>