<div dir="ltr">Kedes Egon! Nem vontam kétségbe az orosz propagandát, ami viszont kétségtelenül nem a legalább félig orosz kelet-ukrajnai lakosságra, hanem .az ukrán állam vezetőire és hivatásos hadseregére vonatkozott. Az oroszok nem számítottak komoly háborúra, ezért igen takarékos módon, és indokolatlanul kis erőkkel indítottak támadást. Ettől a kívülállók számára az átmeneti ukrán győzelem nagyobbnak és hősiesebbnek tűnik föl. Az erőviszonyok azonban lassan kiegyenlítődtek. Az oroszok majdnem elérték a hadicéljaikat, kivéve az ukrán kormány megbuktatását. Az a mérleg nyelvét most a nyugati segítség jelenti.</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Reinisch Egon <<a href="mailto:reinisch@t-online.hu">reinisch@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 23., V, 11:03):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:Calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>Kedves Laci !</div>
<div>Azért élmény Veled eszmecseréét folytatni mert hivatásos történész
vagy még ha nem is értünk mindenben egyet , több másik listán már abbahagytam
vagy korlátoztam a hozzászólásaimat mert teljesen a süket összeesküvés
elméletek uralják a vitázok sajnos nagy részének a gondolkodását .</div>
<div>Az ukránoknál valóban ahogy ez sok más országban is előfordult változatos a
hozzáállás a helyt álláshoz de ez a történelemben mindig is így volt csak
éppen az eredő egy olyan helytállást hozott az orosz támadással szemben amire
kevés szakértő számított .</div>
<div>Hogy a propagandával kapcsolatos megjegyzésedet folytassam :Egy német
tábornok mondta a 19 . század végén :Ha egy következő háborúhoz ennyi
tartalékost mozgósítunk akkor ez már népi háború lesz és ebben legfontosabb
mozgósító erő a háborús propaganda lesz .</div>
<div> </div>
<div>Viszont azt tudni kell Putyin is NÁCI ZOMBIKNAK állította be az ukránokat
az általa uralt médiában így az orosz –ukrán közvélemény kutatásból amit még a
2022 .02.24 előtt végeztek az derült ki hogy az oroszoknak sokkal rosszabb
véleménye van az ukránokról mint az ukránoknak az oroszokról :erre Sz .Bíró
Zoltán Oroszország szakértő hozott példákat .</div>
<div>Üdv. Egon</div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="laszlo.bajak@gmail.com">László Baják</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Saturday, April 22, 2023 10:26 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="reinisch@t-online.hu">Reinisch Egon</a> ; <a title="grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Grem] [K:Spam] Re: [K:Spam] Bahmut etnikai tisztogatás
gyerekgyilkolás és hadifogoly gyilkolás</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:Calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Gondolom a több milliónyi ukrán, aki elment az országból az szintén
a jövőbe vetett hite miatt tette. Az I. világháború amúgy nem jó példa, mert
akkor még nyugaton működött az önvédelmi háborúban hatékonyan mozgósítható
nacionalizmus. Igaz Olaszországban talán kevésbé. Sok különböző hagyományú
területből frissen alakult állam volt, gyenge olasz nemzeti tudattal, ami
részben megmagyarázza az olasz hadseregek gyatra teljesítményét (Caporetto,
Abesszinia, Görögország stb) A lényeg azonban az, hogy ma már nyugaton
nemigen lenne működőképes egy tömeghadsereg, például azért mert a
nyugat-európai lakosság azóta túlságosan induvidualista lett. A fejlett
<div>államok ma már azt is igen nehezen viselik el hogy az állampolgáraik
esetleg meghalhatnak. Ukrajna nagy ország, ahol a szélsőséges nacionalizmustól a
nemzettudat teljes hiányáig széles a skála. Én azonban az ukrán hadsereg
viszonylagos szilárdságának okát abban látom, hogy az ukrán kormányzat kemény és
kizárólagos, részben hazug, de mindenképpen túlzó propagandával igyekszik
szadista gyilkosoknak lefesteni az orosz hadsereget. A félelem sok mindent
megmagyarázhat azoknál, akiknek nem volt módjuk elmenekülni.
<div>Nagyon nem mindegy, hogy a külföldi tulajdon milyen módon van jelen egy
országban. Magyarországon a külföldi tőke diverzifikált, azaz egyetlen külföldi
sincs monopolhelyzetben. Ukrajnában ez nem így van. A 10, 5 % külföldi tulajdon
igen tetemes, főleg ha Ukrajna számára kulcsfontosságú (stratégiai) ágazatban,
mint a mezőgazdaság. Nálunk a stratégiai ágazatok ma már lényegében
visszakerültek hazai kézbe. </div></div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Reinisch Egon <<a>reinisch@t-online.hu</a>>
ezt írta (időpont: 2023. ápr. 22., Szo, 7:49):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);margin:0px 0px 0px 0.8ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>Kedves Laci !</div>
<div>---Azt nem lehet eléggé túl értékelni hogy Bahmut térségének ostroma 250
napja tart ez a hadtörténelem egyik leghosszabb védekezése .</div>
<div>Természetesen ez nem homogén hőstett az ukránok részéről egyes
kiképzetlen alakulatok megfutottak dezertáltak sőt fel is lázadtak de mindig
volt annyi katona amelyik elképesztő teljesítménnyel kitartott </div>
<div>----Az általad individualista nyugat katonái hozták az első világ
háborúban legfegyelmezettebb magatartást a fronton(a franciáknál ugyan volt
úgynevezett hazafias roham megtagadás de nem adták fel a frontot ) és a két
úrhatnám rendszer az olasz és az orosz volt az ahol a katonák tömegesen nem
teljesítették a parancsot (1917 ben ki is tört a forradalom Oroszországban
)</div>
<div>tehát a parancskövetés nem az individualizmustól függ hanem attól hogy
mennyiire van valódi törvényes rend egy országban és kis emberek mennyire
gondolják úgy ott jövőjük van .</div>
<div>Ukrajnában persze nincs igazi törvényese rend de úgy látszik a kis
emberek úgy gondolják hogy a szovjet-ruszki mentes haza többet ér és ezért
készek meghalni .</div>
<div>A legfontosabb szabály Laci :Abszolút vészhelyzetben pusztán parancs
szóval már nem lehet együtt tartani a katonákat ekkor már egyéb
motiváció is kell az egyik a jövőbe vetett hit .</div>
<div>---Az ukrán termőföldet egyenlőre nem vásárolták fel a Magyar Nemzet igen
félrevezető módon egy KAMU cikket hoztt le amelyet már cáfoltak de a Magyar
Nemzet nem adott ki helyesbítést :egyenlőre az 10,4 % termőföld van
Ukrajnában olyan cégek vagy ukrán-külföldi vegyes vállatok kezén amelyeknek
külföldi tulajdonosa van és a jelenlegi földtörvény miatt a föld vásárlás áll
.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Rendszeresen hallani nálunk jaj jaj Ukrajna már az amcsik kezében van
miközben egyenlőre javarészt még mindig az ukrán oligarchák a legnagyobb
tulajdonosok Magyarországon viszont a GDP 51 % multi nacionalista cégek hozzák
és minden harmadik magyar munka vállaló küldi multinacionális cégek
alkalmazottja .</div>
<div> </div>
<div>Üdv. Egon</div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div><font size="3" face="Calibri"></font> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="laszlo.bajak@gmail.com">László Baják</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Friday, April 21, 2023 9:03 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="reinisch@t-online.hu">Reinisch Egon</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Grem] [K:Spam] Re: [K:Spam] Bahmut etnikai
tisztogatás gyerekgyilkolás és hadifogoly gyilkolás</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Kedves Egon! Azt hiszem kicsit túl értékeled az ukrán hadsereg
teljesítményét. Nálam is jobban tudod, hogy a támadó hadseregnek, ha
eredményes akar lenni jobbnak, nagyobbnak kell lennie a védekezőnél. Jelen
esetben ez fordítva van, azaz amennyiben az ukrán hadsereg ellenáll, és ez
történt, a támadó kudarca esélyes. (Putyin nem számított komoly
ellenállásra.) Különösen ha komoly műholdas felderítési, a tanácsadóktól
logisztikai támogatást is kap. (A fegyverekről már nem is beszélve) A
kezdeti korlátozott erőkkel indított különleges művelet egyre inkább
eszkalálódik és félő, hogy elhúzódo befagyott konfliktust okoz. Az ukrán állam
működését már csak a nyugati segítség biztosítja. (Nyilván nem romantikus szép
elvek miatt vállalták az ukrán állam működtetését) Az itteni lakosság nem
olyan, mint az induvidualista nyugatiak, azaz ha parancsot kap nagyobb
eséllyel engedelmeskedik, mint egy nyugati. A parancsok szabotálása,
vagy hanyag teljesítése ugyanis halálos megtorlással fenyeget. Láttunk
tudósításokat az "árulók" megbüntetéséről. Itt olcsóbb az emberélet, mint a
világ "fejlettebb" részén.
<div>Igazad van nem tudom megmondani, hogy milyen mértékben vásárolták fel
Ukrajna természeti erőforrásait. Elsősorban azért, mert a felvásárlás az ukrán
jogszabályok miatt nem nyilvánosan, hanem pl. stróman cégek közbeiktatásával
történt. A valódi tulajdonosok a formálisan ukrán cég mögött részvényesként,
csendestársként stb. vannak jelen. </div></div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Reinisch Egon
<<a>reinisch@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 21., P,
18:47):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);margin:0px 0px 0px 0.8ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="font-size:12pt;font-family:calibri;color:rgb(0,0,0)">
<div>Kedves Laci !</div>
<div>Nem rendelkezel megfelelő információkkal.</div>
<div>Mielőtt ezt tovább folytatnánk meséld el nekünk hogy a termőföld és az
ipari vagyon hány százalékát vették meg a külföldiek ,hiszen meg
említetted a felvásárolták szót .</div>
<div>A harctéri motiváció kérdését meg még mindig nem érted Laci pedig erről
rengeteget írtam .</div>
<div>Üdv. Egon</div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div style="font:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="background:rgb(245,245,245)">
<div><b>From:</b> <a title="laszlo.bajak@gmail.com">László Baják</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Friday, April 21, 2023 6:32 PM</div>
<div><b>To:</b> <a title="reinisch@t-online.hu">Reinisch Egon</a> ; <a title="grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Re: [Grem] [K:Spam] Re: [K:Spam] Bahmut etnikai
tisztogatás gyerekgyilkolás és hadifogoly gyilkolás</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="font-size:small;text-decoration:none;font-family:calibri;font-weight:normal;color:rgb(0,0,0);font-style:normal;display:inline">
<div dir="ltr">Kedves Egon! Az ukrán hadsereg pont annyira nemzeti, amennyire
a szovjet hadsereg az volt. A szovjet hadsereg is keményen harcolt, noha nem
volt nemzeti jellegű.(!) Ezen az sem változtat, hogy az ukrán hadseregben
többnyire az ukrán etnikai elem harcol. (Ukrajna nyugat részén
(Galicia) egyébként erősebb az ukrán tudat, mint keleten.
Azonban az etnikum, anyanyelv sem egyenlő a nemzettel. Való igaz, hogy a
nemzetek feletti kifejezés talán nem volt szerencsés. Félre is értetted,
mivel természetesen nem zsoldoshadsereget,hanem állami kényszerrel
működtetett hadsereget értettem alatta. (Az ukrán hadsereg fegyverzetével
kapcsolatban nyilván igazad van. Ezzel Putyin is tisztában lehetett, de nem
gondolta volna, hogy használni is fogják. Súlyosan elkésett, ugyanis az
amerikai befolyás, tanácsadók, üzleti érdekeltségek 2022-re már olyan mélyen
behálózták az ukrán állami vezetést, hogy Ukrajna az orosz támadás idején
már nem volt a saját ura. Hiába akart tavasszal békét kötni, amerikaiak nem
engedték meg nekik. Szerintem a történelem egyszer majd Zelenszkíj
féle bábállamról fog írni. Persze, ha valaha elfogulatlanul lehet majd írni
a történtekről. A nemzeti tudat Ukrajna keleti felében nem jellemző.
Az itt élő embereknek lényegében mindegy, hogy Oroszországhoz vagy
Ukrajnához tartoznak, csak hagyják békén őket. A politika (a politikai és
gazdasági elit, értsd ukrán oligarchák és a nyugati politikai, pénzügyi
körök számára) számára viszont létkérdés az erőforrásokban gazdag
Kelet-Ukrajna birtoklása. Kérlek ne hasonlítgasd az 1848-as magyar
viszonyokat a mai ukrán helyzethez, mert teljesen hamis képet ad. Pont
annyira, mint amikor az amerikaiak most 1956-hoz hasonlítgatják a mai
viszonyokat. Finoman fogalmazva is alaptalan párhuzamok ezek, sőt szerintem
durva csúsztatás. Ha akarod el is magyarázom, hogy miért. Az ukrán politikai
elit számára persze, hogy benne volt a pakliban az orosz támadás lehetősége,
részben mert amerikai sugallatra folyamatosan provokálták az oroszokat,
illetve a Donbaszban már évek óta zajlott a háború és csak idő kérdése volt,
hogy mikor eszkalálódik. Megismétlem: itt nem népek harcolnak egymás ellen,
hanem politikai gazdasági érdekkörök, politikai rezsimek. (Akik
felvásárolták az ukrán termőföldeket bányákat most futnak a pénzük után.) A
lakosság meg eljátssza az ágyútöltelék és az áldozat szerepét. </div>
<div> </div>
<div class="gmail_quote">
<div class="gmail_attr" dir="ltr">Reinisch Egon
<<a>reinisch@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2023. ápr. 21., P,
8:58):<br></div>
<blockquote class="gmail_quote" style="padding-left:1ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);margin:0px 0px 0px 0.8ex">Csakhogy
ez a tisztán látás nem számol a tényekkel !<br>Kijevtől északra egy olyan
ukrán nemzeti haderő vert szét 30 orosz(valójában <br>szovjet birodalmi )
összfegyvernemi taktikai zászlóaljat amely kizárólag <br>ukrán és ukrajnai
orosz magyar görög lengyel román stb . nemzetiségekből <br>állt és 97 %
százalékban saját orosz -szovjet eredetű fegyverzettel <br>rendelkezett
.<br><br>Hiszen Ukrajna 2014 . ig a világ 4. azaz negyedik legnagyobb
fegyver <br>exportőre volt és 2018 már csak a 11 . és miért ? mert nagyon
céltudatosan <br>saját magát kezdte felfegyverezni mert veled kedves Laci
ellentétben <br>pontosan tudták hogy Putykó átfogja lépni a határt
.<br><br>Még nem kapott nyugati fegyvereket néhány száz Javelin páncéltörő
rakétát <br>leszámítva.Egyetlen valódi segítséget kapott nyugatról a
:KIKÉPZÉST ! .<br><br>Le is írta mind a CIA mind a nyugat Ukrajnát 3 napot
mondtak Kijev orosz <br>elfoglalására és 8 napot egész Ukrajna
elfoglalására .<br><br>Kedves Laci ha történészként hajlandó lettel volna
megnézni egy Maidan téri <br>díszszemlét vagy néhány frontból készült
felvétel elképesztő mennyiségű <br>hiteles felvételt akkor láthattad volna
hogy ukránok harcolnak ukrán <br>(szovjet -orosz eredetű fegyverekkel
)<br>ÉS NEM BESZÉLTÉL VOLNA SZÉDÜLT DOLGOKAT NEMZETEK FELETTI HADSEREGRŐL
:ez az <br>ukrán nép háborúja Putyinnal (benne sok kárpátaljai magyar
önkéntessel és <br>beívott tartalékossal )<br><br>2022 tavaszártól
kezdett kapni ukrajna nyugati fegyvereket de mennyiségi
<br>tekintetben még mindig Putyin volt a legnagyobb nehéz fegyver
beszállító <br>szeptemberig mert a szeptemberi ukrán ellentámadásra
390 zsákmányolt <br>szovjet-orosz harckocsit használtak .(ekkor 0 atűazaz
nulla nyugati <br>harckocsit kaptak az ukránok )<br><br>Igaz ma Ukrajnának
mind a pénzügyi mind a saját eredetű fegyver tartalékai <br>lecsökkentek
és ma a nyugati segélyektől függ DE ! ! !. a 395 000 ukrán
<br>frontkatona között csak pár ezer nyugati önkéntes van és a 700
000 <br>területvédelmi behívott vagy regisztrált ukrán tartalékos is
ukrán tehát ez <br>tisztán nemzeti vagy népi hadsereg pár ezer külföldivel
.<br><br>ÉS A LEGFONTOSABB LACI ! ! ! Az ukrán katonák akkor sem adták fel
a frontot <br>amikor napi 50 000 gránátot és rakétát lőttek ki rájuk az
oroszok és <br>vállalták a napi ötszáz halottat is egy orosz támadás
elhárításakor .Ilyet <br>egy egy külföldről pénzelt ügynök vagy zsoldos
haderő nem tud megtenni ezt <br>csak egy rendkívül magas magas nemzeti
öntudattal rendelkező haderő tesz meg <br>mint a finnek a téli háborúban a
PESTI SRÁCOK A CORVIN KÖZBEN vagy 48-49 s <br>a honvéd haderő amit ezek
szerint Laci a honvéd haderőt nevezheted nem <br>magyar nemzetek
fölötti haderőnek hiszen külföldi légiók harcoltak benne és <br>13 3
még néhány Aradon kivégzett tábornok nagy része nem tudott magyarul
<br>.EZT ELFELEJTETTED LACI ?<br>Üdv. Egon<br><br>----- Eredeti üzenet
----- <br>From: <a>skutecky@hu.inter.net</a><br>Sent: Thursday, April 20,
2023 11:46 PM<br>To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>Cc: Reinisch
Egon<br>Subject: Re: [Grem] [K:Spam] Re: [K:Spam] Bahmut etnikai
tisztogatás <br>gyerekgyilkolás és hadifogoly gyilkolás<br><br>Kedves
Laci,<br>köszönöm, hogy időről-időre megírod a szerintem is
legfontosabbnak<br>tartott tisztánlátási szempontokat ebben a
nehéz háborús témában.<br>üdv, Rita<br><br><br>2023-04-20 22:21 időpontban
László Baják ezt írta:<br>> Kedves feleim! Sok megjegyzésem volna az
eszmecseréhez, de most csak<br>> egy dolgot jegyeznék meg. Itt
Kelet-Európában nem népek és<br>> nemzetek harcolnak egymással, hanem
politikai rezsimek. Nem az ukrán<br>> nép harcol az orosz nép és vagy
hatalom ellen ellen, hanem egy<br>> külföldről támogatott,
finanszírozott nemzetek feletti hadsereg.<br>> Kelet-Ukrajnában
alig-alig értelmezhető az etnikai tisztogatás<br>> fogalma. A néphez,
nemzethez tartozás itt nem meghatározó. Az<br>> emberek többsége többé
kevésbé oroszul beszél és orosz<br>> fennhatóság alatt orosz, ukrán
fennhatóság alatt meg ukrán. Nem<br>> szabad a Közép-Európai nemzet
fogalmat ( vagy a Közép-Európai<br>> történelem tanulságait és
fogalmait) kivetíteni erre a<br>> térségre, ha nem akarjuk súlyos
tévedéseknek kitenni magunkat. A<br>> világnak ezen a részén az emberek
csak szimplán egy nagyhatalmi<br>> politika játékszerei. A propaganda
akarja elhitetni velünk, hogy<br>> egy gonosz hatalom akar leigázni
egy hősiesen harcoló nemzetet. A<br>> propaganda pro és kontra
gyűlöletet kelt és szimpátiát generál,<br>> hogy leplezze saját nyers
politikai és gazdasági érdekeit. (Az<br>> idézett állítólagos vallomás
is egy ilyen tipikus<br>> propagandatermék.) stb stb<br>><br>>
Reinisch Egon <<a>reinisch@t-online.hu</a>> ezt írta (időpont: 2023.
ápr.<br>> 20., Cs, 20:49):<br>><br>>> Kedves Balázs
!<br>>> A megszállt Dombászban állandó partizán akciók
vannak<br>>> valószínűleg ezért kapott Proigozsin arra parancsot
hogy<br>>> Vulhedárban és Bahmutban nyírjon ki minden 15
évesnél idősebb<br>>> férfit .<br>>> A Krímben nyilván nincs
mert ott már nincsenek ukránok viszont<br>>> már Oroszországban is
vannak Putyin ellenes partizán akciók .<br>>><br>>> Ember
nincsen most aki megmondaná sikeres lesz e az ukrán<br>>>
ellentámadás az oroszok tízezrével telepítik az aknákat
.<br>>><br>>> De Kijevbe már visszatért az élet az üzletek
nyitva az emberek<br>>> letojják a légiriadókat és nem mennek le az
óvóhelyre .<br>>><br>>> Nem kerülöm el a kérdést :mindenben
követnünk kellett volna a<br>>> lengyeleket mint régen sokszor
ha Ukrajna talpra áll és nem<br>>> lesz hosszú időre agonizáló
ország akkor egy új Kelet -Európa<br>>> születik amelynek a
legerősebb országát és haderejét<br>>> Lengyelország –Ukrajna
adja és a V 4 tagja lesz immár<br>>> NÉLKÜLÜNK ,és nem
lesz igazán helyünk Európában .<br>>> Ez az Kelet -Európa még
konzervatív is lehetne ha Ukrajna<br>>> valamennyire ellent tudna
állni a GENDERWC cirkusznak hiszen ők<br>>> még valamennyire
vallásosak .<br>>><br>>> De a Kárpátalján nyilván rossz sors
vár a magyarokra kíváncsi<br>>> vagyok számít –e az közülük sokan
harcoltak kiválóan<br>>> Ukrajnáért .<br>>> Ukrajnának létre
jöhet egy sajátos nemzet tudata is hiszen most<br>>> is sok
nemzetiség él ott :és ez a tudat majd attól is függhet<br>>> ki
harcolt ezért az országért és ki nem .<br>>> Mint régen régen a
magyar főuraknál ki volt ott Mohácsnál és<br>>> ki nem
?<br>>><br>>> Üdv. Egon<br>>><br>>> From:
VASARHELYI Balazs<br>>> Sent: Thursday, April 20, 2023 6:13
PM<br>>> To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> ; Reinisch
Egon<br>>> Subject: [Grem] [K:Spam] Re: [K:Spam] Bahmut etnikai
tisztogatás<br>>> gyerekgyilkolás és hadifogoly
gyilkolás<br>>><br>>> Kedves Egon!<br>>><br>>>
Sajnos úgy látom, hogy a helyzet (ukrán részről) jóval<br>>>
rosszabb, mint nálunk volt 49-ben.<br>>><br>>> A kérdés
nyitott - elkerülted a választ, s csak a hadi helyzetre<br>>>
koncentráltál: mit tehet egy nemzet a megmaradásáért, ill.<br>>>
milyen alkuba mehet bele milyen áron. Szerintem ez jóval
fontosabb<br>>> kérdés, mint hogy hány ezer ember harcol s ebből
hány hal meg,<br>>> milyen gyilkos
fegyvertől....<br>>><br>>> Nekem nem úgy tűnik, hogy az
ukránok nagyon "nyernének". S mit<br>>> nyerhetnek? Milyen áron? Mi
éri meg? (hogy eddig oroszoké volt a<br>>> bánya most meg
amerikaiaké? lehet, hogy munkabiztonságban jobb,<br>>> de másban nem
hinném.)<br>>> Azaz mik lehetnek a játékterek, s mit érdemes (lett
volna<br>>> érdemes) lépni. Azaz tanulságokat kéne levonni, ami
lehet, hogy<br>>> nekünk is hasznos lenne. (erre kerestem
analógiákat - de ebben<br>>> jobb vagy!)<br>>><br>>>
Amúgy azt hangoztatják az ukránok folyamatosan, hogy Krimet<br>>>
vissza és be a NATO-ba.<br>>><br>>> Engem az is
elgondolkodtat, hogy az elfoglalt területeken nincs<br>>> partizán
mozgalom - pedig ebben nagyon jók. Miért?<br>>><br>>> Valamint
előbb-utóbb fel kell tenni a kérdést: miért harcolnak<br>>> az
ukránok? Lehet-e máshogyan is elérni a célt? (vagy<br>>>
minimalizálni a veszteséget)<br>>><br>>> Saját véleményem: a
medve és a farkas verekszik most, s mi<br>>> nyulak vagyunk.
Akármelyik győz, engem meg akar enni.....<br>>><br>>> Továbbá:
jó-e ha kimaradunk vagy mint a lengyelek minden<br>>> erőnkkel
segíteni kellene őket. Mindkettőre van érv/ellenérv.<br>>> Mi a
nemzetnek a jobb?<br>>><br>>> De lehet, hogy túlságosan mély
kérdéseket teszek fel<br>>><br>>>
VB<br>>><br>>>> -------- Eredeti levél
--------<br>>>><br>>>> Feladó: Reinisch Egon
<<a>reinisch@t-online.hu</a>><br>>>><br>>>> Dátum:
2023 április 20 14:04:48<br>>>><br>>>> Tárgy: Re: [Grem]
[K:Spam] Re: Bahmut etnikai tisztogatás<br>>>> gyerekgyilkolás és
hadifogoly gyilkolás<br>>>><br>>>> Címzett:
<a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>>><br>>> Kedves Balázs
!<br>>><br>>> Előzetesen :<br>>><br>>> Az ukrán
vezetés Putyin minden fő követelésébe belegyezett<br>>> már a háború
előtt és a háború első napjaiban több forrás<br>>> szerint
is .<br>>><br>>> lényegében a Krímről is lemondtak .Így
tehát Oroszországot<br>>> már semmi nem fenyegette a Szovjetunió
visszaállításának<br>>> igényét viszont igen
.<br>>><br>>> Lásd<br>>><br>> :<a href="https://www.portfolio.hu/global/20220914/kiszivargott-par-nap-alatt-vege-lehetett-volna-az-ukrajnai-haborunak-de-putyin-nem-kert-belole-566809" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.portfolio.hu/global/20220914/kiszivargott-par-nap-alatt-vege-lehetett-volna-az-ukrajnai-haborunak-de-putyin-nem-kert-belole-566809</a><br>>><br>>>
Itt nem Ukrajna NATO tagságáról volt szó hanem Ukrajna<br>>>
szuverenitásának megsemmisítéséről ami kiderül Putyin<br>>>
esszéjéből is amelyet többször közzé tettem a listán de úgy<br>>>
látszik ez nem megy át a köztudatba.<br>>><br>>> Kirill
pátriárka most a húsvéti szertartáson is megismételte<br>>> :Nincs
Ukrajna nincsenek ukránok csak kisoroszok vannak akik nem<br>>>
érdemelnek önnáló országot .ENNYI AZ EGÉSZ TÖRTÉNET
.<br>>><br>>> Görgei (Görgey )honvédsége a csúcson 170 000
katonából állt<br>>> szemben a 190 000 Habsburg és a 200 000 fős
orosz haderővel<br>>> szemben .<br>>><br>>> Most 395 000
ezer ukrán katona áll szemben 350 000 orosszal és<br>>> folyamatosan
csökken az orosz harckocsi és tüzérségi fölény .<br>>><br>>>
És 40 000 ukrán jó kiképzésű katona szerveződett az<br>>>
különleges rohamdandárokba amiből több páncélos nehéz<br>>>
dandár már nyugati harckocsikkal és lövészpáncélossal várja<br>>> a
ellentámadási parancsot és az Ukrajnában élők nem csak az<br>>>
ukrán anyanyelvűek 85 % hisz a győzelembe .<br>>><br>>> Ugye
ez nem hasonlítható Görgei helyzetéhez ?<br>>><br>>> Folyt
.köv .<br>>><br>>> Üdv. Egon<br>>><br>>> From:
VASARHELYI Balazs<br>>><br>>> Sent: Thursday, April 20, 2023
12:20 PM<br>>><br>>> To: <a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> ;
Reinisch Egon<br>>><br>>> Subject: [Grem] [K:Spam] Re: Bahmut
etnikai tisztogatás<br>>> gyerekgyilkolás és hadifogoly
gyilkolás<br>>><br>>> Jelzem: ráértem, hosszú lesz, lehet
törölni!<br>>><br>>> Kedves Egon!<br>>><br>>>
Figyelve leveleidet úgy érzem, hogy a felszínen kaparászol, de
a<br>>> lényeget, az adott problémát nem veszed észre, vagy nem
kellő<br>>> súllyal látod. Ez nem azt jelenti, hogy nekem van csak
igazam, de<br>>> úgy érzem, leragadtál a Putyin-ellenességnél. Ezt
el tudom<br>>> fogadni - de ha Putyin bukik, lesz egy Ivan, aztán
Szerjózsa,<br>>> végül Szasa, nincs jelentősége, akik lehet, hogy
még durvábbak<br>>> lesznek. Sajnos belekerült a rendszer egy olyan
spirálba, ahonnan<br>>> nagyon nehéz lesz
kijönni.<br>>><br>>> De a lényeg: a világ nem igazságosság
mentén működik, mindig<br>>> is lesznek erősebbek és gyengébbek, s a
nagyobb le akarja és le<br>>> is fogja igázni a gyengébbet - ezen
lehet hőbörögni, de inkább<br>>> végig kéne gondolni a
játéktereket.<br>>><br>>> A cikkre reagálva: az USA
Afganisztánban falvakat szüntetett meg,<br>>> szerintem (ennek utána
kéne nézni) Szerbia bombázásakor többen<br>>> haltak meg (%-ban
biztos) a lakosság közül, mint eddig<br>>> Ukrajnában, Irakról ne is
beszéljünk - nem is lett semmi, s nem<br>>> is lesz. Ilyen a világ,
ebben kell "focizni". (lett vmi híre a<br>>> délvidéki
magyar-irtásnak? pedig az már a II. vh után,<br>>> "békeidőben"
történt!)<br>>><br>>> Ami itt jóval izgalmasabb kérdés, s ezt
kéne "csámcsogni":<br>>> milyen mozgási lehetősége van egy
nagyhatalom szélén lévő<br>>> államnak, mit érdemes és mit nem
érdemes tenni.<br>>><br>>> Úgy látom, az Ukránok a teljes
konfliktust bevállalták, aminek<br>>> sajnos a nemzethalál a
végeredménye. Inkább ezen siránkozzunk:<br>>> a szomszédos nép szép
lassú kimúlását kezdhetjük nézni.<br>>> Mire alapozom: 1991-ben bő
50 millió lakosságú ország ma már<br>>> kb. 25 milliós. Az értett
férfi lakosság jelentős része<br>>> háborúban - több 100 halottal +
számolatlan sebesülttel. A<br>>> demográfiai mutatói az országnak a
világon az egyik legrosszabb<br>>> volt eddig is (fele annyian sem
születnek, mint amennyi min.<br>>> kellene!). A külföldre emigráltak
nem fognak hazamenni - szlávok<br>>> között gyorsan be fognak
illeszkedni a lengyel/cseh/szlovák stb<br>>> társadalomba. Nem
beszélve arról, hogy igazából már mint<br>>> ország is kérdéses:
termőföldjeik, bányáik, minden értékük<br>>> már külföldi tulajdon.
(Ausztrál haverom elemezte, miért<br>>> támogatja Ausztráli az
ukránokat - s mely bányákat kapta már<br>>>
meg....)<br>>><br>>> Azaz ha holnap véget érne a háború,
Ukrajna visszakapná a<br>>> Krimet is, akkor sem látok sok jövőt
nekik. Teljesen<br>>> függetlenül attól, hogy Putykóval mi lesz (ez
már indifferens<br>>> tőle)<br>>><br>>> Jön a kérdés,
mit lehetett volna tenni (s ezen azért is el kell<br>>> gondolkodni,
mert mi is kerülhetünk hasonló helyzetbe....)<br>>> Ilyenkor érdemes
a történelmi analógiákat végiggondolni.<br>>> Véletlenszerűen
néhány:<br>>><br>>> 1) Finn-Orosz háborúk a II. vh alatt. Az
elején a finnek nagyon<br>>> ügyes harcászati módszerrel
feltartóztatták a Vörös<br>>> Hadsereget. A Finn kormány tudta:
jóval nagyobb a túlerő, s<br>>> nekik létkérdés, hogy a finnek
megmaradjanak. Azaz belementek egy<br>>> számukra rossz békébe -
cserébe a megmaradásért. Feladták a<br>>> keleti Karljéiát, ahol 500
ezer finn élt (ezeket<br>>> áttelepítették), második legnagyobb
városukat iparral,<br>>> mindennel átadták az oroszoknak, stb. +
semlegességet fogadtak.<br>>> Finnország megmaradt, mi több,
gazdaságilag igencsak jól állnak<br>>> most.<br>>><br>>>
Lehet, hogy verhették volna az asztalt, hogy márpedig Karélia
az<br>>> övék volt és övék lesz, Viborgban egy darab orosz sem
lakott,<br>>> stb - ettől erejük felmorzsolódott
volna.<br>>><br>>> 2) Világosi fegyverletétel: Görgey
zsenialitását abban látom,<br>>> hogy felismerte: ekkora haderővel
szemben nincs esély. Lehetett<br>>> volna még néhány évig harcolni -
meghal a fiatalság<br>>> színe-java, de biztos a
bukás<br>>><br>>> 3) Bethlen Gábor a törököknek átadta lippa
várát a békéért<br>>> cserébe - s ezzel megalapozta Erdély
aranykorát.<br>>><br>>> S a sor folytatható: nem azt kell
kiabálni, hogy vesszen a<br>>> szemközti hadvezér (Putykó), hanem
úgy kell lavírozni, hogy<br>>> megmaradjunk. Ezzel vitában vagyok
több haverommal, akik szerint<br>>> inkább haljunk meg, de ne
legyünk szolgaságban... Szerintem<br>>> viszont a megmaradás minden
felett van.<br>>><br>>> Ellenpélda: a poroszok egy balti
népcsoport volt, akik úgy<br>>> összerúgták a port a teutonokkal,
hogy ma már emlékük sem<br>>> nagyon van (nyelvük
kihalt).<br>>><br>>> S ha már lehet okosnak lenni, mit
csináltam volna én (utólag<br>>> jól megy....): először is nem
deklarálom a NATO tagságot. Ezt<br>>> alkotmányba rögzíteni egyenlő
volt az öngyilkossággal.<br>>><br>>> Továbbá: amikor Kijevből
kiverték az oroszokat, rögtön<br>>> tűzszünetet kértem volna.
Lemondtam volna helyettük a Krimről<br>>> (esélytelen megkapniuk) és
autonómiát adtam volna a Dombasznak.<br>>> Nem tiltottam volna be az
orosz nyelvet.<br>>><br>>> Az egész habitusukat jól
szemlélteti a jól ismert kozák levél:<br>>><br>>><br>> <a href="https://hu.wikipedia.org/wiki/A_zaporozsjei_koz%C3%A1kok_levele_IV._Mohamednek" rel="noreferrer" target="_blank">https://hu.wikipedia.org/wiki/A_zaporozsjei_koz%C3%A1kok_levele_IV._Mohamednek</a><br>>><br>>>
Összefoglalva: el lehetünk ámulva az ukránok hősiességén, de<br>>>
kérdés, megéri-e (bármi legyen a végeredmény).<br>>><br>>>
VB<br>>><br>>>> -------- Eredeti levél
--------<br>>>><br>>>> Feladó: Reinisch Egon
<<a>reinisch@t-online.hu</a>><br>>>><br>>>> Dátum:
2023 április 20 10:44:13<br>>>><br>>>> Tárgy: [Grem]
Bahmut etnikai tisztogatás gyerekgyilkolás és<br>>>> hadifogoly
gyilkolás<br>>>><br>>>> Címzett: Greschik Emőke Listája
<<a>grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>><br>>><br>>><br>>
<a href="https://pestisracok.hu/bahmuti-gyerekek-meggyilkolasat-vallotta-be-ket-wagner-zsoldos-egy-orosz-jogvedonek/" rel="noreferrer" target="_blank">https://pestisracok.hu/bahmuti-gyerekek-meggyilkolasat-vallotta-be-ket-wagner-zsoldos-egy-orosz-jogvedonek/</a><br>>><br>>>
Ha mind ez igaznak bizonyul itt az út vége Putyinnak is
.<br>>><br>>> Ettől kezdve nem tudja kimosni magát hiszen a
Wagner zsoldosok az<br>>> ő személyes parancsnoksága alá tartozó
magán haderő .<br>>><br>>> Ráadásul jelenleg több százezer
ukrán tartózkodik az Orosz<br>>> Föderáció területén akik nagy
részét erőszakkal<br>>> deportálták .<br>>><br>>> Így
tehát remélem már érthető miért nem teszik le például a<br>>>
fegyvert az ukránok kényre kegyelemre .<br>>><br>>> Vannak
részletesebb hírforrások is de direkt a Pesti Srácokat<br>>>
hoztam.<br>>><br>>> E.<br>>><br>>> [1]<br>>>
<a href="http://xn--vrusmentes-k8a.www.avast.com" rel="noreferrer" target="_blank">Vírusmentes.www.avast.com</a> [1]<br>>><br>>>
-------------------------<br>>>
_______________________________________________<br>>><br>>>
Grem mailing list<br>>><br>>>
<a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>>><br>>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>>><br>>>
-------------------------<br>>>
_______________________________________________<br>>> Grem mailing
list<br>>> <a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>>>
_______________________________________________<br>>> Grem mailing
list<br>>> <a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>><br>><br>>
Links:<br>> ------<br>> [1] <br>> <a href="https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient</a><br>>
_______________________________________________<br>> Grem mailing
list<br>> <a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>_______________________________________________<br>Grem
mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
<br><br><br>-- <br>Ezt az e-mailt átvizsgálta az Avast AntiVirus
szoftver.<br><a href="http://www.avast.com" rel="noreferrer" target="_blank">www.avast.com</a><br><br>_______________________________________________<br>Grem
mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br></blockquote></div></div></div></div>
<div id="m_9092697712722351976m_5754631558933856423m_-5324355846458484400DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2"><br>
<table style="border-top:1px solid rgb(211,212,222);color:rgb(0,0,0)">
<tbody>
<tr>
<td style="width:55px;padding-top:13px"><a href="https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient" target="_blank"><img style="height: 29px; width: 46px;" alt="" src="https://s-install.avcdn.net/ipm/preview/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif" width="46" height="29"></a></td>
<td style="font-size:13px;font-family:arial,helvetica,sans-serif;width:470px;color:rgb(65,66,78);padding-top:12px;line-height:18px">Vírusmentes.<a style="color:rgb(68,83,234)" href="https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient" target="_blank">www.avast.com</a></td></tr></tbody></table></div></div></blockquote></div></div></div></div></div>_______________________________________________<br>Grem
mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br></blockquote></div>
<p>
</p><hr>
_______________________________________________<br>Grem mailing
list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br><p></p></div></div></div></div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>