<div dir="ltr"><div>Akit részletesen érdekel:</div><div><a href="https://www.magyarkurir.hu/kultura/boldogga-es-szentte-avatas">https://www.magyarkurir.hu/kultura/boldogga-es-szentte-avatas</a></div><div><a href="https://www.magyarhirlap.hu/belfold/20200114-magyarok-a-boldogga-avatas-eloszobajaban">https://www.magyarhirlap.hu/belfold/20200114-magyarok-a-boldogga-avatas-eloszobajaban</a></div><div><br></div><div>Megjegyzés: <br></div><div>tisztelünk hivatalosan nem boldoggá avatott 'boldogot' is.<br></div><div>/<a href="https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rp%C3%A1d-h%C3%A1zi_Erzs%C3%A9bet_magyar_kir%C3%A1lyi_hercegn%C5%91_(1292%E2%80%931338)/">https://hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81rp%C3%A1d-h%C3%A1zi_Erzs%C3%A9bet_magyar_kir%C3%A1lyi_hercegn%C5%91_(1292%E2%80%931338)/</a><br></div><div></div><div><br></div><div>ÜdvözletteL.<br></div><div>
<h1 class="gmail-cim">Boldoggá és szentté avatás</h1><div class="gmail-datumsav"><a href="https://www.magyarkurir.hu/kultura">Kultúra</a> – 2018. május 12., szombat | 18:13<div class="gmail-ikonok"> <br></div></div><div class="gmail-kozepre"><a class="gmail-fokep" rel="lightbox['g87261']"><span class="gmail-galcount" title="1 kép a galériában, kattintson!"><br></span></a></div><h3 class="gmail-lead">A
 boldoggá avatás (beatificatio) és a szentté avatás (canonisatio) annak 
az ünnepélyes kijelentése, hogy az elhunyt Isten színe látására jutott: 
hősies fokban gyakorolta az erényeket (hitvalló), vagy pedig életét 
áldozva tett tanúságot Krisztusba vetett hitéről (vértanú).</h3><div class="gmail-contentsav">
<p>A boldoggá avatás gyakorlatilag a szentté avatást megelőző lépés, 
vagyis magának a szenttéavatási eljárásnak kötelező, közbeeső mozzanata.
 A kettő közötti különbség abban áll, hogy a boldoggá avatás során az 
Egyház megengedi az illető tiszteletét egy adott közösség számára 
(egyházmegye, szerzetesrend), a szentté avatás során pedig az egész 
Egyház számára elrendeli hivatalos tiszteletét.</p>
<p><strong><br>Egyházmegyei szakasz</strong></p>
<p>A szentté avatás eljárását bárki kezdeményezheti a jelölt halálának 
helye szerint illetékes főpásztornál, feltéve, ha legalább öt év eltelt a
 jelölt halála óta. A kezdeményező (actor) kötelessége a posztulátor 
kinevezése és a teljes anyagi háttér biztosítása is. A posztulátor 
teológiában, egyházjogban és történelemben jártas személy; kinevezését a
 megyéspüspöknek jóvá kell hagynia. Feladata, hogy mindent megtegyen az 
ügy előremeneteléért: először is összegyűjt minden lényeges információt 
és bizonyítékot arra nézve, hogy a jelölt valóban az életszentség 
hírében halt meg, és ezek alapján kéri a megyéspüspöktől, hogy 
kezdeményezze a szenttéavatási eljárást.</p>
<p>A megyéspüspök, mielőtt elfogadná a posztulátor által benyújtott 
kérést és elindítaná az ügyet, kivizsgálja, hogy a jelölt 
életszentségének/vértanúságának híre valóban elterjedt-e a hívek 
körében, kikéri a környező egyházmegyék püspökeinek véleményét, és 
értesíti a Szentszék illetékes dikasztériumát, a Szentek Ügyei 
Kongregációját. Amennyiben ezek a feltételek teljesülnek, a kongregáció 
részéről nincs ellenvetés (nihil obstat), az eljárás beindul, és a 
jelöltet ezentúl Isten Szolgájának nevezik.</p>
<p>A megyéspüspök bíróságot állít fel, amelynek élén ő maga áll, vagy az
 általa kinevezett megbízott. A bíróságnak minden fontos szóbeli 
tanúvallomást be kell gyűjtenie olyanoktól, akik személyesen ismerték a 
jelöltet, vagy hallomásból hiteles ismereteik vannak róla. Az eljárás 
egyházmegyei szakaszában a történész szakértők összegyűjtenek minden 
fontos dokumentumot a jelölt életútjáról/vértanúságáról, a teológusok 
megvizsgálják a jelölt írásos hagyatékát, és mindezekről részletes 
szakvéleményeket készítenek. A cél a lehető legteljesebb vizsgálati 
anyag összeállítása, semmit el nem hallgatva az igazságból, még akkor 
sem, ha az kellemetlen vagy kényelmetlen lehet a jelölt életszentségére 
nézve. Az eljárás nélkülözhetetlen eleme Isten Szolgája részletes 
életrajzának kritikai szempontok szerinti megírása.</p>
<p>Amikor helyi szinten minden vizsgálat megtörtént, és összeállt a 
rendszerint több ezer oldalas anyag a jelölt életéről és tetteiről, 
akkor az aktákat lefordítják (általában olaszra), mindenről két 
másolatot készítenek, és – hitelesítés után – ezeket ünnepélyesen 
lezárják, lepecsételik, majd Rómába küldik. Ezzel véget ér az 
egyházmegyei szakasz, s az üggyel kapcsolatos minden megbízatás 
megszűnik, a posztulátoré is.</p>
<p><strong><br>Római (szentszéki) szakasz</strong></p>
<p>A római szakaszhoz új, Rómában lakó posztulátor szükséges, akit 
szintén az actor nevez ki, a jóváhagyást azonban ezúttal nem a 
megyéspüspök, hanem a Szentek Ügyei Kongregációja végzi. A posztulátor 
kérésére felnyitják a lezárt és lepecsételt ügycsomót, megvizsgálják és 
elismerik az egyházmegyei eljárás szabályszerűségét. Ezzel veszi 
kezdetét a többlépcsős szentszéki szakasz.</p>
<p>Az ügycsomó alapján a posztulátornak és munkatársának el kell készítenie az összefoglaló munkát, az úgynevezett <em>Positiót</em>.
 A szigorú előírások szerint megírandó vaskos kötet elkészültét a 
Szentek Ügyei Kongregációja által kijelölt személy, a relator felügyeli 
és – ha mindenben megfelelőnek találja – az általa írt előszóval 
kiegészítve mehet a nyomdába. A nyomtatás csak a Szentszék által 
elismert néhány nyomda valamelyikében történhet, nemcsak egy egységes 
metodológia követése végett, hanem azért is, mert a peranyag titok alatt
 áll.</p>
<p>Amennyiben úgynevezett „régi ügy”-ről van szó, azaz már nem élnek 
szemtanúk, akiket ki lehetett volna hallgatni az eljárás folyamán, a 
nyomtatott Positiót először öt történész vizsgálja át, akik a főrelátor 
vezetése alatt és az ügy relátorának részvételével tartott ülésen 
nyilatkoznak az életútról szóló dokumentáció teljességéről és 
hitelességéről.</p>
<p>A Positio egy kilenc teológusból álló bizottság elé kerül, amely 
felülvizsgálja az erények hősies fokban való gyakorlását, az 
életszentséget (vagy a vértanúságot). A véleményükkel (<em>Relatio et Vota</em>)
 kiegészített, és az esetleges hiánypótlásokkal kibővített Positio egy 
hét bíborosból álló bizottsághoz kerül, amely meghozza a döntést a 
közülük kinevezett előadó (ponens) vezetése alatt.</p>
<p>Ha ezúttal is igenlő megítélést kap, a kongregáció prefektusa a pápa 
elé tárja az ügyet, aki – mint egyedüli bíró – meghozza a döntést. Ha ez
 pozitív, a kongregáció és a posztulátor gondozásában elkészül a latin 
nyelvű hivatalos dokumentum, a <em>Decretum</em>: ettől kezdve Isten Szolgája a Tiszteletreméltó címet viseli.</p>
<p><strong><br>A csoda</strong></p>
<p><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Ha vértanúról van szó, nincs szükség csodára a boldoggá avatáshoz, 
hitvalló esetében viszont csak ekkor kezdődhet el a közbenjárására 
történt feltételezett csoda kivizsgálása. Amíg nem zárul le az 
életszentség kivizsgálására vonatkozó szakasz, addig a kongregáció a 
feltételezett csodát nem vizsgálja ki.</span><br>A csoda olyan esemény, amelyet
 tapasztalataink, ismereteink és a tudomány fényében nem tartunk 
lehetségesnek. Elméletileg bármilyen feltételezett csodát a kongregáció 
elé lehet tárni, de az esetek kilencvenkilenc százalékában 
gyógyulásokról van szó. Ha több feltételezett csoda is történt, ki kell 
választani közülük egyet: nincs mód arra, hogy több feltételezett csodát
 összegyűjtve, együtt terjesszenek a Szentszék elé.</p>
<p>A kivizsgálás ez esetben is egyházmegyei szakasszal kezdődik: a római
 posztulátor feladata, hogy vice-posztulátort nevezzen ki, aki a 
feltételezett csodáról minden fellelhető hasznos információt összegyűjt,
 és kérvényezi annak kivizsgálást annál a püspöknél, akinek 
egyházmegyéjében történt a feltételezett csoda. A megyéspüspök előbb 
kikéri egy vagy két szakértő véleményét, s az alapján dönti el, hogy 
elrendeli-e az eljárás megkezdését. Ha igen, bíróságot nevez ki, amely –
 egy szakértő bevonásával – begyűjt minden dokumentációt, és kihallgatja
 a tanúkat. Amikor minden vizsgálat megtörtént, az aktákat lefordítják 
olaszra, két másolatot készítenek a teljes percsomóról, és – hitelesítés
 után – lezárják, lepecsételik, majd Rómába küldik.</p>
<p>Az ügycsomó felnyitása, megvizsgálása és az egyházmegyei eljárás 
szabályszerűségének elismerése után a római posztulátor elkészíti az 
összefoglaló munkát, a <em>Positio super mirót</em>, amely két független
 szakértő kezébe kerül. Ha átmegy ezen az első szűrőn, akkor kerül e két
 szakvéleménnyel kiegészítve a hét főből álló orvosbizottság elé, amely a
 kongregáció titkárának, altitkárának és teológus prelátusának 
jelenlétében tartott szakkonzultáció keretében megállapítja, hogy a 
kérdéses eset tudományosan megmagyarázható-e.</p>
<p>Ha a történtekre nincs tudományos magyarázat, akkor az orvos 
szakértők véleményével kiegészített Positio alapján a héttagú 
teológusbizottság vizsgálja meg, hogy az eset csodának minősül-e, azaz 
valóban egy meghatározott személy (Isten Szolgája, Tiszteletreméltó, 
Boldog) kizárólagos közbenjárására történt-e. Ha igenlő megítélést kap, 
az e véleményekkel (Relatio et Vota) kiegészített Positióról a havonta 
két alkalommal rendes szesszióba összeülő, hét bíborosból álló bizottság
 dönt. Ha itt is pozitív megítélést kap, a kongregáció prefektusa a pápa
 elé tárja az ügyet.</p>
<p>Igenlő döntés esetén, a kongregáció és a posztulátor gondoskodik a két latin nyelvű hivatalos dokumentum elkészítéséről: <em>Decretum</em> a csoda hitelességéről és <em>Breve</em> a boldoggá avatásról.</p>
<p>A szentté avatáshoz az szükséges, hogy a Boldog közbenjárására, a 
boldoggá avatás után csoda történjen (vértanú esetében is), amelynek az 
előbb bemutatott módon végig kell járnia a kivizsgálás útját.</p>
<p>A csoda hitelességének elismerése után egy, az ügyet egészében összefogó <em>Compendium</em>
 készül, amelyet a Rómában tartózkodó valamennyi bíborosnak és püspöknek
 megküldenek véleményezésre. A Szentatya rendes konzisztórium keretében 
hallgatja meg álláspontjukat és erősíti meg azt. A kongregáció és a 
posztulátor gondoskodik a szentté avatást tanúsító latin nyelvű 
hivatalos dokumentum, a <em>Litterae Decretales</em> elkészítéséről.</p>
<p><strong><br>Az ünnepélyes aktus</strong></p>
<p>Szalézi Ferenc 1662. január 8-i boldoggá avatásával kezdődően az 
összes boldoggá avatás a Vatikánban zajlott, egészen 1981-ig, amikor II.
 János Pál pápa Manilában tizennégy boldogot avatott. Maximilian Kolbe 
atya boldoggá avatásától kezdve (1971. október 17.) mindig a pápa 
végezte a boldoggá és a szentté avatást is, így az utóbbi évtizedekben 
szinte összemosódott a kettő.</p>
<p>XVI. Benedek pápa 2005-ben visszaállította a korábbi gyakorlatot. 
Ennek értelmében a boldoggá avatást – bár mindig pápai cselekmény – a 
Szentatya képviselője végzi, aki rendes körülmények között a Szentek 
Ügyei Kongregációjának prefektusa. Ez alól négy kivétel volt eddig: XVI.
 Benedek pápa avatta boldoggá 2010-ben John Henry Newmant Birminghamben 
és 2011-ben II. János Pált Rómában, illetve 2014-ben Ferenc pápa a 
százhuszonnégy koreai vértanút Szöulban és VI. Pált Rómában. Bár alapos 
indok esetén Rómában vagy más helyen is lehetséges, a boldoggá avatás 
abban az egyházmegyében történik, amely az eljárást kezdeményezte, hogy 
ezáltal is hangsúlyt kapjon: egy helyi kultusz engedélyezéséről van szó.</p>
<p>A szentté avatást továbbra is a pápa végzi a Vatikánban, kifejezve az
 Egyház egyetemességét és azt, hogy a szentté avatás az egész Egyházra 
vonatkozik.</p>
<p>Szöveg: Kovács Gergely okleveles posztulátor, Róma</p>
<p>Fotó: Bókay László</p>
<p>Magyar Kurír</p>
<p><em>Az írás nyomtatott változata az Új Ember 2018. április 29-i, Brenner Jánosnak szentelt számában jelent meg.</em></p><p><em></em></p><p><em>***</em></p><p><em></em></p><p><em>
</em></p><h1>Magyarok a boldoggá avatás előszobájában</h1>
                    <h2></h2>
                    <div class="gmail-article-info">
                        <div class="gmail-article-meta-data">
                        <small class="gmail-author"><span>VA</span><br></small>                        <small class="gmail-time">2020. január 14. kedd. 4:52</small><br>
                        <small class="gmail-update">Frissítve: 2020. január 14. 4:54</small>                        </div>
                        

                    </div>
                    <div class="gmail-teaser">
                        
                        <p>
                            </p><p>Több mint egy tucat magyar 
vonatkozású boldoggá és szentté avatási eljárás van folyamatban: 
imameghallgatások és csodák esetén rövid időn belül akár öt új boldoggal
 – köztük Mindszenty bíborossal – gyarapodhat a magyar katolikus egyház.
 Az ügyek előmozdításában a hívőknek is szerepük lehet.</p>                        
                    </div>

                    
                        

                    
                    
                    <div class="gmail-text-holder">

                        <p>Tizenhárom magyar vonatkozású szentté  és 
boldoggá avatási ügy van folyamatban – mondta el lapunknak 2019 végén 
Kovács Gergely okleveles posztulátor. Típusuk szerint ezek két csoportra
 bonthatók: vértanúügyekre, valamint olyan esetekre, amelyeknél az 
életszentség vár bizonyításra.</p>

<div class="gmail-article-element gmail-subtitle">
<p>Vértanúk</p>
</div>

<p>Két vértanúügyben a boldoggá avatáshoz nincs szükség csoda 
igazolására, ezek Bódi Mária Magdolna (1921–1945) és a ferences 
vértanúk, Károlyi Bernát (1892–1954) és hat társa: Hajnal Zénó 
(1900–1945), Kiss Szaléz (1904–1946), Kovács Kristóf (1914–1944), 
Körösztös Krizosztom (1909–1944), Kriszten Rafael (1899–1952) és Lukács 
Pelbárt (1916–1948) csoportos szentté avatási eljárása. Az ügyek másik 
csoportja az életszentségről szól, és egy csoda bizonyítását is igényli,
 ezek az úgynevezett hitvalló ügyek: Kelemen Didák Sámuel (1683–1744; 
csak a köznyelvben tiszteletreméltó), Hám János (1781–1857), Bogner 
Mária Margit (1905–1933), Kaszap István (1916–1935), Marton Boldizsár 
Marcell (1887–1966), Mindszenty József (1892–1975), Bálint Sándor 
(1904–1980) és Márton Áron (1896–1980), valamint Mester Margit Mária UST
 (1906–1961) legújabban elindított eljárása.<br>
<br>
Négy eljárás van igazán előrehaladott állapotban, az ő esetükben a 
Szentszék már elismerte az erények hősies gyakorlását, azaz az 
életszentséget: Kaszap Istvánét 2006-ban, Bogner Mária Margitét 
2012-ben, Marcell atyáét 2013-ban, Mindszenty Józsefét pedig 2018-ban. 
Őket Isten Tiszteletreméltó Szol­gáinak nevezhetjük. „Az ő szent 
mivoltuk már nem kérdés, mindössze egy csoda kivizsgálása és elismerése 
szükséges a boldoggá avatásukhoz” – fogalmazott Kovács Gergely, 
hozzátéve, hogy a csodák imameghallgatást jelentenek, ezért most a 
továbblépéshez elsősorban kitartó imádságra van szükség.<br>
<br>
A Mindszenty bíboros közbenjárására történt csoda – egy rákos 
megbetegedés gyógyulása – kivizsgálása 2019 áprilisában lezajlott, a 
fölterjesztett imameghallgatás dokumentá­cióját azonban hiányosnak 
találták. Hasonló a helyzet Kaszap István ügyében is, ezért a 
közbenjárásukat kérő imáknak most különösen nagy szerepük van.</p>

<div class="gmail-article-element gmail-subtitle">
<p>Kubai misszió</p>
</div>

<p>Szintén jól áll Bálint Sándor néprajzkutató és Márton Áron püspök 
eljárása. Esetükben már lezajlott az egyházmegyei szakasz, kész van az 
úgynevezett Positio, az egyházmegyei szakaszban összegyűlt iratok 
összefoglalása, amely a Rómában zajló, többlépcsős vizsgálat alapjául 
szolgál. A 2020-as év ráadásul több figyelmet is irányíthat kettejükre, 
hiszen haláluknak kerek negyvenedik évfordulója lesz. Hozzájuk hasonló, 
ám az időbeli távolság miatt mégis kissé eltérő Kelemen Didák, a barokk 
kor egyik kiemelkedő, székelyföldi ferences alakjának, valamint Hám 
János szatmári püspöknek az ügye. Életszentségük még nem nyert hivatalos
 elismerést, határokon átívelő tiszteletük viszont szorosabbra fűzheti 
az anyaországi és az erdélyi, valamint a partiumi magyarság 
összetartozását. A harmadik vértanúügy Esterházy Jánosé. A mártír sorsú 
felvidéki politikus boldoggá avatását lengyel édesanyjára való 
tekintettel a krakkói főegyházmegye kezdeményezte, az ő ügye szintén 
határokon átívelő figyelemmel, szlovák és magyar katolikusok imádságának
 kíséretében halad előre. Életútjának köszönhetően Esterházy János 
tisztelete különösen erős a világi közösségek körében.<br>
Kovács Gergely a tizenhárom, folyamatban lévő magyar vonatkozású ügy 
mellett még két személyt említett. Vándor József magyar származású 
szalézi szerzetest, aki huszonhét évesen, 1936-ban hagyta el 
Magyarországot, hogy Kubában folytasson missziót rendje kötelékében. A 
Santa Clarában 1979-ben bekövetkezett halála után széles körű tisztelete
 alakult ki, az ottani egyházmegye ezért 2003-ban kezdeményezte a 
boldoggá avatását. Életszentségét 2017-ben ismerte el Ferenc pápa, ezért
 az ő ügye is előrehaladott.<br>
<br>
A másik érdekes személy Ozsvári Csaba ötvös, egyházművész – a jövő évi 
budapesti Eucharisztikus Kongresszus egyik szimbólumának, a 2007-es 
missziós keresztnek alkotója –, a Schönstatt mozgalom kiemelkedő alakja,
 akinél egyre elevenebb az életszentség híre.  Az ő esetében talán egy 
új szentségtípusról is beszélhetünk: a fentebb említett vértanúk és 
hitvallók mellé ugyanis Ferenc pápa emelte be néhány évvel ezelőtt az 
életfelajánlók kategóriáját. (Ha ma indították volna el, akkor ide 
sorolódott volna IV. Károly királyunk is, akit 2004-ben még hitvallóként
 avattak boldoggá, ám madeirai száműzetésében szerzett betegségét, 
amelybe néhány hét alatt belehalt, engesztelésül fölajánlotta a 
népeiért.) Mint ismert, Ozsvári Csaba szintén fölajánlotta életét 
Istennek, majd egy órával később szívinfarktus következtében hunyt el.</p>

<div class="gmail-article-element gmail-subtitle">
<p>Keresztény példaképek</p>
</div>

<p>Minthogy a boldoggá és a szentté avatáshoz – Kovács Gergelyt idézve –
 három dolog feltétlenül és mindenképpen szükséges: a hívő közösség 
tisztelete, áldozatvállalása és imádsága, a fent bemutatott ügyek 
jelentős része nem rajtunk kívül áll. Katolikusként imádsággal és az 
életutak megismerésével, megismertetésével is kivehetjük részünket 
abból, hogy Magyarország újabb keresztény példaképekkel gazdagodjon.<br>
<br>
És hogy miért van szükség rájuk? Éppen azért, mert a vértanú sorsú 
Mindszenty József és a többiek élete, magatartása a mai magyar 
társadalom számára is rendkívül fontos üzenettel bír, a közös 
emlékezésben föloldódó, példaértékű ethosz 21. századi mondanivalót 
hordoz.</p>                    </div>

</div>

</div><div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">László Baják <<a href="mailto:laszlo.bajak@gmail.com">laszlo.bajak@gmail.com</a>> ezt írta (időpont: 2021. okt. 25., H, 21:49):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr">Kedves lista! A boldoggá avatás és a szentté avatás között az a különbség, hogy az előbbinél a pápa engedélyezi valakinek a tiszteletét egy közösségen (pl. egyházmegyén) belül. A szentté avatás esetén viszont elrendeli a tiszteletet az egyetemes egyház számára. Mór esetében az előbbiről van szó. Ez azt is jelentheti, hogy Mór a pécsi egyházmegye helyi szentje. A boldoggá avatásnak továbbá nem feltétele a csoda sem. Üdv</div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Almásy László Attila <<a href="mailto:almasy.l.a@freemail.hu" target="_blank">almasy.l.a@freemail.hu</a>> ezt írta (időpont: 2021. okt. 25., H, 21:27):<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div>Az októberi Adoremusban Sztankó attila atya ezt írja: Szcitovszky János prímás kérte Boldog IX. Piusz pápát, hogy Mórta szentek között lehessen tisztelni, misével és zsolozsmával. 1848 augusztus 4-én avatták szentté. Őa  Pécsi Egyházmegye társvédőszentje (1925. december 4.)<div><br>"László Baják" <<a href="mailto:laszlo.bajak@gmail.com" target="_blank">laszlo.bajak@gmail.com</a>> írta:<blockquote style="border-left:3px solid lightgray;padding-left:3px"><div dir="ltr">Boldog Mór. 1848-ban avatták boldoggá.</div> <div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">Emoke Greschik <<a>greschem@gmail.com</a>> ezt írta (időpont: 2021. okt. 25., H, 19:46):</div><blockquote style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex" class="gmail_quote"><div dir="ltr"><div dir="ltr"><div>Kedves Levente!</div><div>Sajnos, nem tudom, és most nem is én kerestem ki a szöveget, hanem csak továbbítottam (pontosabban színeztem és továbbítottam) egy kapott anyagot.</div><div>Most hogy beütettem a gugliba - ezt is azt is írja. Nem tudom ....</div><div>Szeretettel,</div><div>Mőci</div></div></div>_______________________________________________<br>Grem mailing list<br><a>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a rel="noreferrer" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a></blockquote></div>Boldog Mór. 1848-ban avatták boldoggá.Emoke Greschik <a href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">greschem@gmail.com</a>> ezt írta (időpont: 2021. okt. 25., H, 19:46):Kedves Levente!Sajnos, nem tudom, és most nem is én kerestem ki a szöveget, hanem csak továbbítottam (pontosabban színeztem és továbbítottam) egy kapott anyagot.Most hogy beütettem a gugliba - ezt is azt is írja. Nem tudom ....Szeretettel,Mőci<br>_______________________________________________<br>Grem mailing list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br><br>_______________________________________________<br>Grem mailing list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a></blockquote></div></div>_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>