<div><div>Egy hasonló történet Afganisztánból:</div><div> </div><div>Északról egy pastu nagycsalád délebbre költözött és a mozgás során elérkeztek egy pastu faluba. A legtermészetesebb volt, hogy vendégül látták őket - és e mellett nagy megbeszélést tartottak - a két családról, az ősökről. Két nap után találtak egy őst, akinek az öccse elment északra vmkor. a XIX században. A másik családban volt egy történet, hogy az ősük délről jött, ugyanabban a században. Itt megálltak, a két nemzetség megállapodott abban, hogy megtalálták a rokonságot és véglegesen befogadták őket.</div><div> </div><div>Az eset lényeges eleme, hogy törzsi társadalmak nyilvántartják a rokonságot, ált. hét generációig, azon túl csak a nagyon jelentős ősök maradnak meg az emlékezetben.</div><div> </div><div>A másik, pastu társadalmat szabályozó normarendszer, a  <i>pastunvali</i>, melynek legfontosabb elvei között ott van a vendégszeretet és menedék az üldözötteknek - akár az ókori kelet - vagy a homéroszi görögség, a sémi népek felfogása. Ezeket megtalálhatjátok akár Krisztus korában, de a mai arab vagy muszlim környezetben is.</div><div> </div><div>Üdv</div><div>L.</div><div> </div><div> </div><div><br />Reinisch Egon <reinisch@t-online.hu> írta:<blockquote style="border-left:3px solid lightGray;padding-left:3px;">Kedves Lista !<br /><br />Most jön a folyt. köv.<br /><br />Az ENSZ Emberi Jogok Egyetemes nyilatkozata az emberiség családjáról <br />beszél .Természetesen ezzel együtt a világnak sok térsége van ahol <br />lábbal tipornak alapvető jogokat .<br /><br />DE !!! Ha vissza tekintünk az emberiség rég múltjába (valójában nem is <br />kell annyira visszamenni ) akkor a legfontosabb  az hogy régen, a <br />NAGYCSALÁDON,  NEMZETSÉGEN,   TÖRZSÖN kívüliekre semmiféle jog nem <br />vonatkozott más emberre tehát minden közösség csak saját magán belül <br />tartotta be a szokásjog törvényeket .<br /><br />1960 körül néprajzkutatók Új-Guineaban jegyezték fel a fent leírtak egy <br />példáját :Ha az őserdőben találkozott két harcos férfi akkor akár <br />háromnegyed órán keresztül beszélgetve próbálta kideríteni,hogy <br />rokonok-e ,mert akkor vonatkozott rájuk valamilyen viselkedési szabály <br />,ha nem voltak rokonok kezük ráfeszült a lándzsájuk és jobb esetben <br />egymást figyelve hátrafelé lépkedve elváltak egymástól .5 bennszülött <br />férfiből 3 nem élte meg a szokásos öregkort mert fegyveres erőszak <br />áldozata ltt a legtöbb háborúskodás egyébként nő ügyek feleség választás <br />miatt tört ki.<br /><br />Miután a zsidók átvették a tízparancsolatot Istentől megkezdték a Kánaán <br />meghódítását és szemmel láthatóan a Kánaánitákkal kapcsolatban nem <br />alkalmazták a tízparancsolat cikkelyeit .(a kánaániktákat azonban nem <br />sikerült kiirtani leszármazottaik ma is élnek )<br /><br />Akkor kellett szigorú törvényeket hozni egy királyságban birodalomban <br />,város államban mikor sok olyan embernek kellett együtt működni akik már <br />nem voltak rokonok és már nem ismerték egymást .Ezek a törvények a <br />régmúltban azonban mindig összefüggésben voltak az adott közösség <br />vallásos hitével .Így megállapítható hogy a közös hit  a vallás volt <br />régen az egyik legnagyobb szervező erő ez az amit Yuval Noah Harrari <br />siker könyvében a "SAPIENS"-ben kiemelten hangsúlyoz annak ellenére hogy <br />magát ateistának vallja .<br /><br />A kereszténység európai elterjedése óriási előre lépés lett ebben a <br />kérdésben mert néhány alapvető az emberi méltóság tiszteletéhez tartózó <br />viselkedés minta minden keresztényre vonatkozott még akkor is ha a <br />keresztény királyságok gyilkos háborúkat folytattak egy mással .<br /><br />Tehát az Emberi Jogok Egyetemleges nyilatkozata is alapvetően egy <br />keresztény eredetű állásfoglalás mint az általam már unalomig sokat <br />idézett 18. századtól kezdődő kímélet szokássá alakulása háborús <br />helyzetekben Európában erre mi keresztények büszkék lehetünk .<br /><br />Üdv. Egon<br /><br />2021.10.04. 23:58 keltezéssel, Reinisch Egon írta:<br />> Kedves Lista !<br />><br />> Főleg KEA kérdésére még egyszer válaszolva az alábbiakban idézem az <br />> ENSZ --Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát -----csak néhány <br />> cikkelyt hogy ne legyen túl megterhelő az elolvasása<br />><br />> Az első cikkelyekben szerepel az egyenlő szó de remélem ezekből végre <br />> látható nem az embereket akarja egyenlővé tenni,az emberek lakását <br />> vagy a fogkeféjét akarja uniformizálni hanem a mindenkit megillető <br />> jogokat teszi egyetemlegessé.<br />><br />> Ha most hirtelen visszatérnénk  1848 előtti magyarországi viszonyok <br />> közé akkor:<br />><br />> pl.  -Aki nem rendelkezik kutya bőrrel azonnal vissza kéne adni a <br />> Királynak a vidéki hétvégi házát .telkét,birtokát mert ilyet csak <br />> nemes birtokolhat<br />><br />> -aki nem rendelkezik Pest-Buda-i állandó lakcímmel le kéne adni a <br />> városi lakását a Városi Tanácsnak (mert csak városi polgár <br />> rendelkezhetett városi ingatlannal )<br />><br />> -és senki nem utazhatna megyén kívül rendőrhatósági vagy vármegyei <br />> közigazgatási hatósági útlevél nélkül sehova .<br />><br />> -aki nem tagja egy CÉH-nek nem vállalhatna(nem lehetne vállalkozó ) <br />> semmilyen iparűzést        stb. stb.<br />><br />> Mert nem léteztek általánosan elfogadott emberi jogok csak speciális <br />> közösségi jogok de csak akkor ha valaki egy közösség hivatalos tagja <br />> volt .<br />><br />> Itt szeretném elmondani hogy a Nagy Érdemű Tisztelt Listának ebben az <br />> ügyben képzettnek kell lennie hiszen Emőkénél volt egyszer egy emberi <br />> jogok előadás  és ott sokan jelen voltak .<br />><br />> A ENSZ nyilatkozat 30. cikkelyből áll sok minden mással is foglalkozik <br />> pl. a mai divatos  gender hullámmal ellentétben a házassággal <br />> kapcsolatban még nőről és férfiről beszél .<br />><br />><br />><br />> Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata (ENSZ)<br />><br />> Bevezető<br />><br />> Tekintettel arra, hogy az emberiség családja minden egyes tagja <br />> méltóságának, valamint egyenlő és elidegeníthetetlen jogainak <br />> elismerése alkotja a szabadság, az igazság és a béke alapját a világon.<br />><br />><br />> 1. cikk Minden. emberi lény szabadon születik és egyenlő méltósága és <br />> joga van. Az emberek, ésszel és lelkiismerettel bírván, egymással <br />> szemben testvéri szellemben kell hogy viseltessenek.<br />><br />> 7. cikk A törvény előtt mindenki egyenlő és minden megkülönböztetés <br />> nélkül joga van a törvény egyenlő védelméhez. Mindenkinek joga van <br />> egyenlő védelemhez a jelen Nyilatkozatot sértő minden <br />> megkülönböztetéssel és minden ilyen megkülönböztetésre irányuló <br />> felbujtással szemben.<br />><br />><br />> 13. cikk<br />><br />> 1. Az államon belül minden személynek joga van szabadon mozogni és <br />> lakóhelyét szabadon megválasztani.<br />><br />> 2. Minden személynek joga van minden országot, ideértve saját hazáját <br />> is, elhagyni, valamint saját hazájába visszatérni.<br />><br />><br />> 17. cikk<br />><br />> 1. Minden személynek, mind egyénileg, mind másokkal együttesen joga <br />> van a tulajdonhoz.<br />><br />> 2. Senkit sem lehet tulajdonától önkényesen megfosztani.<br />><br />><br /><br />-- <br />Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.<br />https://www.avast.com/antivirus<br /><br />_______________________________________________<br />Grem mailing list<br />Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br />http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</blockquote></div></div>