<div dir="ltr">
<div class="gmail-article-head"><div class="gmail-article-head-title"><h1>Gyurcsány és az Eucharisztia</h1>
<h2><span style="font-weight:normal"><font size="2"><a href="https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20210902-gyurcsany-es-az-eucharisztia?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202109">https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20210902-gyurcsany-es-az-eucharisztia?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202109</a></font></span></h2><h2>A Demokratikus Koalíció elnöke világossá
tette, hogy ő bizony az „Eucharisztia nevében” sem bocsát meg a
Fidesznek, majd gúnyosan kikacsintott a keresztényellenes „híveknek”</h2>
</div>
</div>
<div class="gmail-article-info">
<div class="gmail-article-meta-data">
<small class="gmail-time">2021. szeptember 2. csütörtök. 4:49</small><br>
</div>
</div>
<div class="gmail-text-holder">
<p>Persze<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>, aki <span style="background-color:rgb(249,203,156)">„hetente jár bérmálkozni”</span>, annak
az<span style="background-color:rgb(217,234,211)"> <span style="background-color:rgb(255,242,204)">Eucharisztia</span></span> nevében sem kínos kegyelmet gyakorolni</b></span>. De kár a gúnyra
gúnnyal válaszolni. <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Gyurcsány Ferenc ugyanis ismét bizonyította, hogy a
Demokratikus Koalíció keresztényellenes párt.</b></span> Ez pedig inkább szomorú,
mint vicces, nem is érdemes ízetlen tréfával elütni.<br>
<br>
A keresztényellenesség olyan szélsőséges álláspont, amelyet a politika
küzdőteréből száműzni kell. Nem legitim, nem vitaképes – túl van a
tűrésküszöbön. Nincs helye abban a plurális demokráciában, amelyben a
másikat tolerálnunk kell. A demokratikus párbeszéd ugyanis a másik
tiszteletén, a másképp gondolkodók tolerálásán áll vagy bukik. Ha nincs
tolerancia, nincs demokrácia. A kereszténység a civilizációnk egyik, ha
nem a legnagyobb identitásképző kulturális értékrendszere.<br>
<br>
Ha valaki mégsem fogadja el, hisz egy kulturális értékrendszerről
bármilyen tisztességes politikai vita lefolytatható, akkor is ugyanolyan
toleránsan kell viseltetnie irányába, mint bármilyen más közösségi
identitás esetében. A kereszténység bölcsőjében ráadásul ott van a
személyes hit kérdése, amivel ugyan a politikának dolga nincs, ám az
emberi méltóság tiszteletének kategóriájába tartozik, így ebben az
értelemben is meg kell húzni a tolerancia határait.<br>
<br>
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Gyurcsány Ferenc, a pártjának hétvégi kongresszusán<span style="background-color:rgb(249,203,156)"> így </span>fogalmazott</b></span>: <span style="background-color:rgb(249,203,156)"><b>„Az
Eucharisztia nevében (nevetés) nem ígérhetek bocsánatot, mert nem
bocsátom meg azoknak, akik megrabolták, meggyalázták, tönkretették a
hazámat az elmúlt tizenkét évben.”</b></span><br>
<br>
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>A kijelentéssel több probléma is van. Egyrészről értelmetlen, másrészről
viszont – és ez a súlyosabb része a problémának – alkalmas arra, hogy a
nevetség tárgyává tegye </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a keresztény identitás</b></span>t. Nem véletlenül volt
ostoba derültség a DK soraiban… Tisztelet a kivételnek!<br>
<br>
<span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>Az <span style="background-color:rgb(255,242,204)">Eucharisztia</span> nevében nem lehet <span style="background-color:rgb(249,203,156)">megbocsátani.</span> </b></span>Ugyanis, ha nagy
kezdőbetűvel írjuk, akkor az Oltáriszentséget értjük rajta, ha kicsivel,
akkor az úrvacsorára, konkrét értelemben a keresztény szertartásra,
illetve annak lényegi részére, a kenyérrel és a borral végzett
liturgikus eseményre utalunk. Gyurcsány Ferenc mondata tehát rosszabb
esetben félműveltségre utal, még rosszabb esetben azonban tudatos
keresztényellenes kirohanás.<br>
<br>
Én az utóbbira szavazok.<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> Szerintem </b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Gyurcsány Ferenc úgy gúnyolódik <span style="background-color:rgb(255,242,204)">a
kereszténység</span>gel, ahogy egykor (és ma is sokszor) <span style="background-color:rgb(255,242,204)">Jézus követői</span>t is
kigúnyolták.</b></span><br>
<br>
<span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>Mindemellett az <span style="background-color:rgb(255,242,204)">eucharisztia</span> szónak ma van egy politikailag jól
dekódolható üzenete</b></span>.<span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b> Mivel</b></span> az<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> eucharisztikus kongresszus most kezdődik
Budapesten, ahová a szentatya is ellátogat,</b></span> <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>a szó jelentését nem ismerők
számára leginkább ez ugrik be. Egyszerű „árukapcsolásról”, irányított
asszociációról van szó. Gyurcsány mondata ezáltal egy olyan kikacsintás,
ami politikai üzenetként nyer valódi értelmet.</b></span><br>
<br>
<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Az eucharisztikus kongresszus </b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ugyanis valami olyan a DK-s „híveknek”</b></span>,
amit a keresztény Magyarországhoz és ezáltal teljesen tévesen az
Orbán-kormányhoz kötnek. Ezt támasztja alá az, hogy <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>a volt
miniszterelnök egy hónappal ezelőtt már azzal hergelte követőit, </b></span>h<span style="background-color:rgb(249,203,156)"><b>ogy
több mint ötezer egyetemista nem költözhet kollégiumba a tanévkezdésre a
Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus miatt, mivel kiadják szobáikat a
vendégeknek.<span style="background-color:rgb(234,209,220)"> </span></b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Ami természetesen hazugság volt.</b></span><br>
<br>
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Gyurcsány hétvégi gúnyolódása így elnyeri végső értelmét, ami annyira
telibe talál, hogy pár száz gyűlölködő, ostoba DK-s tag el is neveti
magát. Röhögés közben pedig úgy érzik, hogy ők „többek”</b></span> <span style="background-color:rgb(249,203,156)"><b>a „sötét”
</b><b>keresztények</b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>nél</b></span>… Sose becsüljük le az ilyen üzenetek erejét<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>, a szavak
mögött rejlő romboló energiát</b></span>!<br>
<br>
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Ez nem az első (attól tartok, nem is az utolsó) <span style="background-color:rgb(255,242,204)">keresztény</span>ellenes
kirohanása volt Gyurcsány Ferencnek. Idei évértékelő beszédében a<span style="background-color:rgb(255,242,204)">
keresztény egyház tanításá</span>ról lamentálva megjegyezte, hogy ne
csodálkozzanak azon, ha nemsokára üresen konganak majd <span style="background-color:rgb(255,242,204)">a templomok</span>, mert
„irgalmatlanok” és „istentelen megfontolásokat” követnek, amikor az
abortusz ellen szólnak. Nyáron pedig – nemes egyszerűséggel – <span style="background-color:rgb(255,242,204)">a gyónási
titok</span> feloldását kezdeményezték, ami szintén szereptévesztésnek tűnik,
ám ugyanolyan alkalmas a <span style="background-color:rgb(255,242,204)">keresztény</span>ellenesség szítására, mint a
kongresszusi kiszólás.</b></span><br>
<br>
A politika világában a kereszténység egy sajátos magatartásforma.
Meghatározza a problémákhoz való hozzáállást, bizonyos értékek melletti
cselekvést, de önvédelem is egyben. A személyes hit és ennek közösségi
megélése ettől elkülönül – az magán-, nem pedig közügy.<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> <span style="background-color:rgb(217,234,211)">Hitkérdésekről
tehát politikai vitát nem nyitunk, ám értékkülönbségekről, ha szükséges,
párbeszédet folytathatunk. A tolerancia viszont mindkét esetben
kötelező.<span style="background-color:rgb(234,209,220)"> Gyurcsány Ferenc </span>sem kivétel ez alól, <span style="background-color:rgb(234,209,220)">bármit is gondoljon
magáról.</span></span></b></span></p>
<p><em>(A szerző a XXI. Század Intézet kutatója) </em></p> </div>
</div>