<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    <p>Ha publikussá tenné usa, a bevizsgált iq eltérést a rasszokban,
      mindjárt érthető ez az irány.</p>
    <p>Egyébként, és ezért szereti az us army a feketéket.</p>
    <p>🙁</p>
    <div class="moz-cite-prefix">2021. 05. 03. 12:25 keltezéssel,
      Levente Vihar írta:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
cite="mid:CALapRs+x=g6Z10VS2fw_GyzAZaO_fXydBfoqO8ADVoajrab6EQ@mail.gmail.com">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <div dir="ltr">
        <div>Vonatkozó filmrészlet:</div>
        <div><a href="https://www.youtube.com/watch?v=aEtVk2UqBkQ"
            moz-do-not-send="true">https://www.youtube.com/watch?v=aEtVk2UqBkQ</a></div>
        <div>( a részlet utolsó ~30 másodperce miatt...)</div>
        <div>ÜdvözletteL.<br>
        </div>
      </div>
      <br>
      <div class="gmail_quote">
        <div dir="ltr" class="gmail_attr">KEA <<a
            href="mailto:kea@turul.banki.hu" moz-do-not-send="true">kea@turul.banki.hu</a>>
          ezt írta (időpont: 2021. máj. 2., V, 19:43):<br>
        </div>
        <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
          0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">A
          matematika továbbra is rasszista<br>
          <br>
          Kuruc, 2021.05.02.<br>
          <a href="https://kuruc.info/r/6/227906/" rel="noreferrer"
            target="_blank" moz-do-not-send="true">https://kuruc.info/r/6/227906/</a><br>
          <br>
          <br>
          A matematika továbbra is rasszista az amerikai liberálisok
          szerint, ezért Virginia államban azt <br>
          tervezi a tanigazgatás, hogy eltörli az emelt szintű
          matematikaoktatást - szemlézi a Fox News <br>
          hírét[*] az Alapjogokért Központ.<br>
          <br>
          A tervek szerint minden gyereknek egészen a tizenegyedik
          osztályig – ami a magyar középiskolai <br>
          negyedik osztálynak felel meg – egységes csoportokban kell
          tanulni a matematikát. Ez azt <br>
          jelenti, hogy a tehetséges gyerekeket nem lehet külön
          csoportba szervezni.<br>
          <br>
          A matematika tantárgy témakörében is terveznek némi
          változtatást: a hatóság szeretné, ha a tantárgy<br>
          <br>
               „a számolás helyett inkább a kommunikációra és az
          egymással való kapcsolatokra koncentrálna”.<br>
          <br>
          Valóban, egyáltalán minek számolni tanulni a matematikaórán,
          nem igaz? Biztos jó hatással lesz <br>
          ez a már így is „elképesztő” teljesítményt nyújtó állami
          oktatási rendszerükre? Habár konkrét <br>
          indokot nem fogalmaztak meg, hogy miért akarják bevezetni ezt
          a kilúgozott matematika oktatást, <br>
          de sejthető.<br>
          <br>
          Nemrég derült ki ugyanis, hogy<br>
          <br>
               az emelt csoportokban túlnyomó többségben fehér, illetve
          ázsiai tanulók vannak, és kevesebb <br>
          fekete.<br>
          <br>
          Ebből persze az okos liberális döntéshozók azonnal leszűrték,
          hogy a matematika rasszista. Így <br>
          tehát ahelyett, hogy az oktatás színvonalát növelnék, a
          tehetséges, ámbár szegény gyerekek <br>
          esélyét is elveszik, hogy sikeresek lehessenek, hiszen
          ugyanannyira nem fognak tanítani nekik <br>
          sem semmit, mint kevésbé tehetséges társaiknak. Mindezt persze
          az egyenlőség jegyében akarják <br>
          meglépni.<br>
          <br>
          Kapcsolódó:<br>
          - Oregoni minisztérium (!): a matematika rasszista, az
          osztályozás pedig a fehér felsőbbrendűség <br>
          megnyilvánulása<br>
          - Már nem csak a matematika hirdeti a fehér felsőbbrendűséget:
          helyesen írni is rasszizmus<br>
          <br>
          * * *<br>
          <br>
          [*]<br>
          <br>
          Virginia moving to eliminate all accelerated math courses
          before 11th grade as part of <br>
          equity-focused plan<br>
          <br>
          Fox News, 2021.04.22.-- Sam Dorman<br>
          <a
href="https://www.foxnews.com/us/virginia-accelerated-math-courses-equity"
            rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.foxnews.com/us/virginia-accelerated-math-courses-equity</a><br>
          <br>
          <br>
          State says framework includes 'differentiated instruction'
          catered to the needs of the child<br>
          <br>
          The Virginia Department of Education (VDOE) is moving to
          eliminate all accelerated math options <br>
          prior to 11th grade, effectively keeping higher-achieving
          students from advancing as they <br>
          usually would in the school system.<br>
          <br>
          Loudoun County school board member Ian Serotkin posted about
          the change via Facebook on Tuesday. <br>
          According to Serotkin, he learned of the change the night
          prior during a briefing from staff on <br>
          the Virginia Mathematics Pathway Initiative (VMPI).<br>
          <br>
          "[A]s currently planned, this initiative will eliminate ALL
          math acceleration prior to 11th <br>
          grade," he said. "That is not an exaggeration, nor does there
          appear to be any discretion in how <br>
          local districts implement this. All 6th graders will take
          Foundational Concepts 6. All 7th <br>
          graders will take Foundational Concepts 7. All 10th graders
          will take Essential Concepts 10. <br>
          Only in 11th and 12th grade is there any opportunity for
          choice in higher math courses."<br>
          <br>
          His post included a chart with what appeared to be set math
          courses for 2022-2030.<br>
          <br>
          School Board Vice Chair Atoosa Reeser similarly expressed
          concern on Facebook, pointing to <br>
          Serotkin's post. "Please see my colleague’s post regarding a
          new initiative by the VDOE," she <br>
          said. "The ability to accelerate math at the schools in the
          Algonkian district has been a <br>
          well-appreciated option for many students. Please keep a
          lookout for an information item to be <br>
          on the Board agenda in the near future, which I will share in
          my Weekly Work-Up."<br>
          <br>
          The plan for implementing these ideas in various school
          districts is unclear. While Virginia has <br>
          maintained that school districts have discretion, Serotkin
          said on Facebook that the county was <br>
          restricted. In response to a question about whether the county
          had to adopt the framework he <br>
          mentioned, Serotkin said: "I asked that exact question last
          night," referring to Monday's <br>
          meeting. "It is a requirement from the state and we have to
          adopt it."<br>
          <br>
          VDOE did not immediately respond when asked about Serotkin's
          comment.<br>
          <br>
          During a webinar posted on YouTube in December, a member of
          the "essential concepts" committee <br>
          claimed that the new framework would exclude traditional
          classes like Algebra 1 and Geometry.<br>
          <br>
          Committee member Ian Shenk, who focused on grades 8-10, said:
          "Let me be totally clear, we are <br>
          talking about taking Algebra 1, Geometry, Algebra 2 – those
          three courses that we've known and <br>
          loved ... and removing them from our high school mathematics
          program, replacing them with <br>
          essential concepts for grade eight, nine, and 10."<br>
          <br>
          Shenk also clarified that under the framework, everyone in
          eighth grade would take "essential <br>
          concepts 8."<br>
          <br>
          "So think about Grade 8, all of our students will be in a
          heterogeneously-grouped class and <br>
          taking essential concepts 8 at the same time," he said. VDOE
          didn't respond when asked by Fox <br>
          News about this, either.<br>
          <br>
          Shenk did say that the concepts courses wouldn't eliminate
          algebraic ideas but rather interweave <br>
          multiple strands of mathematics throughout the courses. Those
          included data analysis, <br>
          mathematical modeling, functions and algebra, spatial
          reasoning and probability.<br>
          <br>
          VDOE spokesperson Charles Pyle indicated to Fox News that the
          courses would allow for at least <br>
          some variation depending on students' skill level.
          "Differentiated instruction means providing <br>
          instruction that is catered to the learning needs of each
          child (appropriate levels of challenge <br>
          and academic rigor)," Pyle said.<br>
          <br>
          VIRGINIA EXPLORES PLAN TO END ADVANCED DIPLOMAS: 'EQUITABLY
          SERVING THE NEEDS...OF ALL VIRGINIA <br>
          LEARNERS<br>
          <br>
          On VDOE's website, the state features an infographic that
          indicates VMPI would require <br>
          "concepts" courses for each grade level. It states various
          goals like "[i]mprove equity in <br>
          mathematics learning opportunities," "[e]mpower students to be
          active participants in a <br>
          quantitative world," and "[i]dentify K-12 mathematics pathways
          that support future success."<br>
          <br>
          The changes were just the latest of many to prompt concern
          from parents in the state, which has <br>
          seen in-fighting over controversial ideas surrounding equity
          and race.<br>
          <br>
          A Loudoun parent who spoke on the condition of anonymity
          worried that the changes would "lower <br>
          standards for all students in the name of equity."<br>
          <br>
          VIRGINIA TEACHER SAYS CRITICAL RACE THEORY HAS DAMAGED
          COMMUNITY AS FRUSTRATED PARENTS DEMAND CHANGE<br>
          <br>
          "These changes will have a profound impact on  students who
          excel in STEM related curriculum, <br>
          weakening our country's ability to compete in a global
          marketplace for years to come," the <br>
          parent told Fox News on Thursday.<br>
          <br>
          Ian Prior, a Loudoun parent and former Trump administration
          official, similarly panned the move <br>
          as a way to "stifle advancement for gifted students and set
          them back as they prepare for <br>
          advanced mathematics in college. This is critical race theory
          in action and parents should be <br>
          outraged."<br>
          <br>
          Pyle didn't provide an immediate answer to concerns that the
          new model would hold kids back. <br>
          It's unclear how exactly the differentiation would occur. When
          asked for more details, Pyle <br>
          said, "Differentiated instruction is designed to provide the
          appropriate levels of challenge and <br>
          academic rigor for each student."<br>
          <br>
          The changes come as the state also considered eliminating
          advanced high school diplomas in an <br>
          attempt to improve equity.<br>
          <br>
          In a lengthy statement to Fox News, Pyle touted the changes as
          an avenue to "deeper learning."<br>
          <br>
          <br>
          "For many years, parents and the system have valued and
          rewarded speed via acceleration and <br>
          'covering content' rather than depth of understanding. The
          Virginia Mathematics Pathway <br>
          Initiative shifts to a focus on and value for deeper learning
          through differentiated instruction <br>
          on grade level that will promote student development of
          critical thinking, authentic application <br>
          and problem solving skills," Pyle said.<br>
          <br>
          CALIFORNIA PROMOTES 'DISMANTLING RACISM IN MATHEMATICS'
          GUIDANCE IN DRAFT FOR STATEWIDE FRAMEWORK<br>
          <br>
          Pyle added that VMPI "aims to support increased differentiated
          learning opportunities within a <br>
          heterogeneous learning environment, that will promote greater
          access to advanced mathematical <br>
          learning for all students before high school graduation.<br>
          <br>
          "Shifting to deeper learning through differentiated
          instruction, implementation of VMPI will <br>
          promote student development of critical thinking, authentic
          application and problem solving skills.<br>
          <br>
          "Offering an inclusive learning environment that engages and
          challenges students of varied <br>
          levels of understanding and different interests will be a
          focus of the common mathematics <br>
          pathways proposed in grades K-10 ... These pathways seek to
          restructure mathematics education by <br>
          focusing instruction on reasoning, real world problem solving,
          communication and connections <br>
          while shifting away from an emphasis on computation and
          routine problem practice."<br>
          <br>
          Later in the statement, he adds: "VMPI implementation teams
          continue to work on addressing these <br>
          considerations while moving forward to improve equity in
          mathematics opportunities for all <br>
          students. VMPI Community meetings being offered this spring
          are intended to provide initial <br>
          information regarding the initiative, but also be a venue in
          which feedback can be collected."<br>
          <br>
          CLICK HERE TO GET THE FOX NEWS APP<br>
          <br>
          It's unclear how these changes would affect each school
          district, but VDOE said it's currently <br>
          gathering feedback regarding public concerns.<br>
          <br>
          "The VMPI implementation team (VDOE, college and university
          staff, and school division staff) is <br>
          currently working to seek feedback to help ensure local
          implementation practices address <br>
          concerns like the shift from acceleration to deeper learning,"
          said Pyle.<br>
          <br>
          <br>
          -- <br>
          <br>
          Üdvrivalgással:<br>
          KEA.<br>
          _______________________________________________<br>
          Grem mailing list<br>
          <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank"
            moz-do-not-send="true">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
          <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem"
            rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
        </blockquote>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Grem mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>