<div><div><b><span style="font-size:18px">SZÓ SEM IGAZ AZ EGÉSZBŐL!!! </span></b></div><div> </div><div><span style="font-size:14px">A hivatkozott újság (The Telegraph) nagyon bulvár, a cikk egy meg nem nevezett oxfordi professzorra hivatkozik. </span></div><div> </div><div><span style="font-size:14px">A magyar újság, amelyik átvette, szégyelhetné magát, mert nem tudja, hogy a klasszikus nyugati zenehagyományon kívüli zenetudomány megalapítója Kodály és Bartók volt (utóbbi román, török és arab zenét is gyűjtött!) </span></div><div> </div><div>Not true, a spokesperson for the university said. Oxford spokesman Stephen Rouse told The <a target="_blank" rel="noopener" href="https://apnews.com/article/fact-checking-afs:Content:9947592002">Associated Press</a> that the elite institution has not considered any proposal that would halt the study of musical notation or sheet music reading.</div><div> </div><div><a href="https://www.snopes.com/fact-check/oxford-sheet-music/">https://www.snopes.com/fact-check/oxford-sheet-music/</a></div><div> </div><div><a href="https://apnews.com/article/fact-checking-afs:Content:9947592002">https://apnews.com/article/fact-checking-afs:Content:9947592002</a></div><div> </div><div><br />Emoke Greschik <greschem@gmail.com> írta:<blockquote style="border-left:3px solid lightGray;padding-left:3px;"><div dir="ltr"><div id="gmail-m_-1328084892664724537yMail_cursorElementTracker_1618856086828"><p class="MsoNormal"><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">továbbított küldemény:</span></p><p class="MsoNormal"> </p><p class="MsoNormal"> </p><p class="MsoNormal"><i><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">Beethoven és Mozart betiltását követeli a radikális baloldal Oxfordban</span></i></p></div><blockquote style="margin-left:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:12pt"><div style="border-color:currentcolor currentcolor currentcolor rgb(109,0,246);border-style:none none none solid;border-width:medium medium medium 1pt;padding:0cm 0cm 0cm 12pt;margin-top:6pt"><div id="gmail-m_-1328084892664724537yiv5162819149"><div id="gmail-m_-1328084892664724537yiv5162819149yqtfd24034"><blockquote style="margin-left:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:12pt"><div style="border-color:currentcolor currentcolor currentcolor rgb(109,0,246);border-style:none none none solid;border-width:medium medium medium 1pt;padding:0cm 0cm 0cm 12pt;margin-top:6pt"><div id="gmail-m_-1328084892664724537yiv5162819149"><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div><div id="gmail-m_-1328084892664724537yiv5162819149yMail_cursorElementTracker_1618855176297"><div><div><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">Sajtóinformációk alapján az angliai Oxfordi Egyetem Zenetudományok Karán tanárok egy csoportja azt tervezi, hogy eltávolítja a tantervből a „fehér gyarmatosítóknak" bélyegzett klasszikus zeneszerzőket, tehát tiltólistára kerülhet Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven és Franz Joseph Haydn, illetve Johann Sebastian Bach. Mindez a radikális baloldali Black Lives Matter (BLM)-mozgalom nyomására történhet.</span></b></p></div><div><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">A brit The Telegraph <a target="_blank" id="gmail-m_-1328084892664724537yiv5162819149yMail_cursorElementTracker_1618855183884" href="https://www.telegraph.co.uk/news/2021/03/27/musical-notations-branded-colonialist-oxford-professors-hoping/">arról írt</a>, hogy információk alapján az Oxfordi Egyetem Zenetudományok Karán tanárok egy csoportja – akik szimpatizálnak a radikális baloldali Black Lives Matter (BLM)-mozgalommal – azt tervezik, hogy a tananyagból kiveszik a „fehér gyarmatosítóknak" bélyegzett zeneszerzők munkáit, mert ők a rabszolgatartás időszakában alkottak.</span></b></p><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">A tervezet értelmében a jövőben nem képezné a tananyag részét Mozart, Beethoven, Haydn és Bach sem, mivel ők a „fehér felsőbbrendűséget" jelenítik meg, a BLM nyomására pedig „dekonstruálni" és „dekolonizálni" kell a tantervet, amely a radikális baloldali tanárok szerint „túlzottan eurocentrikus", másképp fogalmazva túlzottan „nyugatcentrikus", ezért – véleményük alapján – nem ad teret az eltérő kulturális hagyománnyal rendelkező, például a fekete zeneszerzőknek, ez pedig szorongást válhat ki a színes bőrű hallgatók körében, akikből egyre több van az Oxfordi Egyetemen.</span></b></p><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">A problémásnak mondott, „fehér felsőbbrendűséget" képviselő neves személyiségek között felmerült Franz Schubert (1797-1828) osztrák zeneszerző, és egy XIV. századi, tehát középkori francia muzsikus-költő, Guillaume de Machaut neve is.</span></b></p><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">Sokan azt is visszásnak találják, hogy körülbelül 1900 óta lényegében nem változott a zenei kánon, és a klasszikus zene esetében azóta is olyan fehér, európai szerzők jelentik az igazodási pontot mint Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), Ludwig van Beethoven (1770-1827), Franz Joseph Haydn (1732-1809) vagy a német, egész pontosan szászországi Johann Sebastian Bach (1685-1750).</span></b></p><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">A komolyzene már régebben célpontja a radikális baloldalnak. A philadelphiai filharmonikusoktól a város több fekete és női zeneszerzőt követelt, egy Carmen-operaelőadást pedig átrendeztek, mondván, hogy a huszonegyedik században csak úgy, nem lehet megölni egy nőt.</span></b></p><p><b><span style="color:#26282a; font-size:13.5pt">A párizsi Operaház intendánsa pedig arról elmélkedett, hogy Csajkovszkij balettjei vagy A bajadér nem valók a repertoárba, mert így vagy úgy, de a fehér felsőbbrendűséget hirdetik. </span></b></p><div id="gmail-m_-1328084892664724537ymail_android_signature"><p class="MsoNormal"><span style="color:#6d00f6; font-family:"Arial","sans-serif""><a target="_blank" href="https://www.google.com/amp/s/www.telegraph.co.uk/news/2021/03/27/musical-notations-branded-colonialist-oxford-professors-hoping/amp/">https://www.google.com/amp/s/www.telegraph.co.uk/news/2021/03/27/musical-notations-branded-colonialist-oxford-professors-hoping/amp/</a></span></p></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></blockquote></div></div></div></blockquote></div><br /><br /><br />továbbított küldemény:Beethoven<br />és Mozart betiltását követeli a radikális baloldal Oxfordban<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Sajtóinformációk alapján az<br />angliai Oxfordi Egyetem Zenetudományok Karán tanárok egy csoportja azt tervezi,<br />hogy eltávolítja a tantervből a „fehér gyarmatosítóknak&quot; bélyegzett<br />klasszikus zeneszerzőket, tehát tiltólistára kerülhet Wolfgang Amadeus Mozart,<br />Ludwig van Beethoven és Franz Joseph Haydn, illetve Johann Sebastian Bach.<br />Mindez a radikális baloldali Black Lives Matter (BLM)-mozgalom nyomására<br />történhet.<br /><br /><br /><br /><br /><br />A brit The Telegraph arról<br />írt, hogy információk alapján az Oxfordi Egyetem Zenetudományok Karán<br />tanárok egy csoportja – akik szimpatizálnak a radikális baloldali Black Lives<br />Matter (BLM)-mozgalommal – azt tervezik, hogy a tananyagból kiveszik a „fehér<br />gyarmatosítóknak&quot; bélyegzett zeneszerzők munkáit, mert ők a<br />rabszolgatartás időszakában alkottak.<br /><br />A tervezet értelmében a<br />jövőben nem képezné a tananyag részét Mozart, Beethoven, Haydn és Bach sem,<br />mivel ők a „fehér felsőbbrendűséget&quot; jelenítik meg, a BLM nyomására pedig<br />„dekonstruálni&quot; és „dekolonizálni&quot; kell a tantervet, amely a<br />radikális baloldali tanárok szerint „túlzottan eurocentrikus&quot;, másképp<br />fogalmazva túlzottan „nyugatcentrikus&quot;, ezért – véleményük alapján – nem<br />ad teret az eltérő kulturális hagyománnyal rendelkező, például a fekete<br />zeneszerzőknek, ez pedig szorongást válhat ki a színes bőrű hallgatók körében,<br />akikből egyre több van az Oxfordi Egyetemen.<br /><br />A problémásnak mondott,<br />„fehér felsőbbrendűséget&quot; képviselő neves személyiségek között felmerült<br />Franz Schubert (1797-1828) osztrák zeneszerző, és egy XIV. századi, tehát<br />középkori francia muzsikus-költő, Guillaume de Machaut neve is.<br /><br />Sokan azt is visszásnak<br />találják, hogy körülbelül 1900 óta lényegében nem változott a zenei kánon, és a<br />klasszikus zene esetében azóta is olyan fehér, európai szerzők jelentik az<br />igazodási pontot mint Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), Ludwig van Beethoven<br />(1770-1827), Franz Joseph Haydn (1732-1809) vagy a német, egész pontosan<br />szászországi Johann Sebastian Bach (1685-1750).<br /><br />A komolyzene már régebben<br />célpontja a radikális baloldalnak. A philadelphiai filharmonikusoktól a város<br />több fekete és női zeneszerzőt követelt, egy Carmen-operaelőadást pedig<br />átrendeztek, mondván, hogy a huszonegyedik században csak úgy, nem lehet<br />megölni egy nőt.<br /><br />A párizsi Operaház<br />intendánsa pedig arról elmélkedett, hogy Csajkovszkij balettjei vagy A bajadér<br />nem valók a repertoárba, mert így vagy úgy, de a fehér felsőbbrendűséget<br />hirdetik. <br /><br /><br /><br />https://www.google.com/amp/s/www.telegraph.co.uk/news/2021/03/27/musical-notations-branded-colonialist-oxford-professors-hoping/amp/<br /><br /><br />_______________________________________________<br />Grem mailing list<br />Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br />http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</blockquote></div></div>