<div dir="ltr">
<div><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Egyháztörténeti érvelés, miszerint a gyermekkeresztelés már a kezdetektől létezett:</b></span></div><div><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>
</b></span><p style="padding-left:40px"><span style="color:rgb(0,0,0)"><b>.....  <span style="background-color:rgb(255,242,204)">a gyermekkeresztség a kezdeti időktől fogva létező jelenség.</span></b></span></p>
<p>1.) Már <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a Szentírásban </b></span>megjelenik, amikor is egyes megtérők 
keresztelkedésénél megjegyzik, hogy<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> „egész háza népével együtt” 
megkeresztelkedett. Ebbe nyilvánvalóan a csecsemők és gyermekek is 
beleértendőek. (ApCsel 10, 2; 10, 44-48; 16, 14-15; 18, 8-9; 1Kor 1, 
16).</b></span></p>
<p>2.) <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Órigenész (184 körül – 254) </b></span>a gyermekkeresztséget apostoli hagyományra vezeti vissza:</p>
<blockquote>
<p><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>„Az egyház az apostoloktól hagyományképpen kapta, hogy kisdedeket is kell keresztelnie</b></span>” (Lib. 5. in ep. ad Rom. c. 9.)</p>
</blockquote>
<p>3.) <b>Tertullianus </b><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>(160-225) </b></span>egyik művében – amelyben egyébként ő is <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a 
gyermekek megkeresztelése</b></span> ellen ágál – írja, hogy<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> ez már régóta 
szokásban van</b></span> (eleve minek ágálna ellene, ha nem létezne a jelenség). 
(De baptismo 18, 10)</p>


<p>4.) <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Szent Ciprián (190 körül – 258)</b></span> a tertullianusi nézettel szemben 
így ír: <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>„A keresztségtől és a kegyelemtől senki sem tiltható el, annál 
kevésbé szabad eltiltani a kisdedet, ki, mint újszülött, nem vétkezett, 
kivéve</b></span>, hogy Ádámtól származva, a régi halál szennyét születésével vonta
 magára.” (Ep. 63. Hurter opusc. XXI. 189. 1.) Ugyanezen érvelés mentén –
 vagyis az áteredő bűntől való mentesülés miatt – támogatja a 
gyermekkeresztséget az egyik legnagyobb tudós szent, Szent Ágoston is.</p>
<p>5.)<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> Hüppolitosz, a szintén 3. századi ókeresztény író</b></span>, teológus a 
keresztelés menetét így írja le: „A keresztelendők vetkőzzenek le, s 
kereszteljék meg először a gyermekeket. Mindazok pedig, akik tudnak 
maguk nevében beszélni, beszéljenek. <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Azok helyett, akik nem tudnak a 
maguk nevében szólni, beszéljenek a szülők, vagy valaki a családból</b></span>. 
Azután kereszteljék meg a férfiakat s végül a nőket.” (Traditio 
apostolica XXI.)</p>
<p style="padding-left:40px"><span style="color:rgb(0,0,0)"><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b><span style="background-color:rgb(255,242,204)">Vagyis
 látható, hogy a gyermek- és csecsemőkeresztség már a kezdetektől élő 
gyakorlat volt</span>.</b></span></span></p><p style="padding-left:40px"><b>forrás: <a href="https://vasarnap.hu/2021/02/06/a-teologus-aki-meg-a-keresztseg-szentseget-sem-tiszteli/" target="_blank">https://vasarnap.hu/2021/02/06/a-teologus-aki-meg-a-keresztseg-szentseget-sem-tiszteli/</a> <br></b></p><p style="padding-left:40px"><span style="color:rgb(0,0,0)"><span style="background-color:rgb(217,234,211)"></span></span><span style="color:rgb(0,0,0)"></span></p></div><div id="gmail-m_-2262394250317300664m_5752677170839163318m_-6951679943661812525DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2"><br></div>

</div>