<div><div>Kwves Egon!</div><div> </div><div>Teljesen egyetértek, mint Márton Áron iránti tiszteletünkben, mind a további következtetéseidben.</div><div> </div><div>A mélyen vallásos Széchenyi v. Eötvös is alapvetőnek tartotta a társadalmi reformot.</div><div> </div><div>A többiről később..</div><div> </div><div>Üdv</div><div> </div><div>L.</div><div><br />Reinisch Egon <reinisch@t-online.hu> írta:<blockquote style="border-left:3px solid lightGray;padding-left:3px;">Kedves Lista !<br /><br />Elértünk az alap kérdéshez .Elfogadhatóan érezzük-e magunkat a <br />rendszerváltás utáni Magyarország  parlamentáris és a magántulajdonra <br />épülő gazdasági rendszerében képesek vagyunk -e ezt jobbá tenni és <br />életünket ezen belül  közelíteni Krisztus hitvallásában leírtakhoz vagy <br />egy lehetetlen misztikus fantáziában hiszünk ami teljes ellentmondásban <br />van a hétköznapi életünkkel.<br /><br />Ismerem Márton Áron gondolatait és fontosnak tartom azt a figyelem <br />felhívását hogy ne próbáljunk Isten és Isten fia Jézus által hirdetett <br />tanítás nélkül okoskodni.<br /><br />Azonban ha komolyan vesszük amit mond Márton Áron, itt és most abba kell <br />hagynunk az internetes levelezést hiszen ez is a kapitalizmus <br />csúcsterméke térjünk át a posta galambra .Nekem  is abba kell hagynom  a <br />misék ,előadások vagy pláne gazdasági jellegű előadások Online <br />közvetítését.Hiszen  kapitalista minőségi csúcstechnológiát  használok <br />vagy éppen a magyar kapitalizmust szolgálom.<br /><br />Aki az alábbi( emberileg vagy éppen főpapi aggodalom szerint érthető) <br />írást komolyan veszi annak azonnal ott kell hagynia az olyan munkáját <br />amivel a globális vagy a magyar kapitalizmust szolgálja hiszen ezek mind <br />a a valódi verseny kapitalizmus termékeinek bővülését <br />szolgálja.Különösen vonatkozik ez a bankárokra ha van köztünk.<br /><br />Gyuszinak sem szabad többé  kiemelten csúcstechnológiát alkalmazó <br />munkakörben dolgozni.(Termesztésen a előzők csak gondolat kísérleti <br />túlzások voltak  nehogy valaki komolyan vegye )<br /><br />Vissza kell térnünk Arany János korába ahol 10 felnövő gyerekből 6-8 nem <br />érte meg a felnőtt kort,ez   az igazi kapitalizmus nélküli jó  <br />világ,vagy költözzünk Indiába és legyünk puszta kézzel dolgozó csatorna <br />tisztítók ott nem zavar majd minket a kapitalizmus és a polgári világ  <br />abban hogy közel legyünk Istenhez.<br /><br />Vagy talán végre megérthetnénk hogy tegyük jobbá Jézus tanítása szerint <br />azt a világot amiben élünk ,mert alkalmas rá csak mérhetetlenül sokat <br />kéne ezen dolgozni.<br /><br />A svédeknek 1920 és mondjuk 1970 között sikerült addig még vallásosak is <br />voltak a liberálfasisztavéleménydiktatura mára őket is kinyírta de <br />értsük meg nincs visszaút a technika mentes mondjuk paraszti éltbe ezt a <br />világot kell jobbá tennünk.<br /><br />Ha gyerekeink meglátják zavarodottságunkat ebben az ügyben akkor az <br />történik amit néhányan elmeséltek a ZOOM -ban elvetik a konzervatív <br />eszméket  is  és katasztrofálisan fognak szavazni pl. 2022-ban.<br /><br />A Horthy rendszerben a társadalom vezető rétegei még érdekes módon nem <br />láttak ellentmondást abban ,hogy egy keresztény felfogású országot <br />építenek a jelenlévő kapitalizmus segítségével.<br /><br />A bolsevizmus gyökeres ellentéte minden eredménynek ami Európában <br />létrejött Márton Áron legnagyobb tévedése a leírt párhuzam.Érdekes módon <br />ezt a Kádár Rendszerben még talán éreztük mára elfelejtettük ?<br /><br />Üdv. Egon<br /><br /><br /><br />2021.01.22. 8:02 keltezéssel, KEA írta:<br />>> Úgyhogy most csak annyit reagálok, hogy az illető könyv nem politikai <br />>> jogrendről beszél, hanem a liberalizmus szó hitbeli-eszmei értelmét <br />>> ragadja meg (úgy látszik, már a XIX. sz. vége felé is volt ilyen, a <br />>> jogrendi berendezkedés fogalmi körein túl-kívül-alatt).<br />><br />> MÁRTON ÁRON<br />> Világnézet és nevelés<br />><br />> [...] A liberalizmus a filiszter világnézete. A francia forradalomból <br />> megszületett polgáré, aki nagyképű, fitogtatott tudálékossággal <br />> ránevelôdött arra, hogy az élet legnagyobb és mindig égetô kérdéseit <br />> is közömbösen kezelje. Nem tagadja feltétlenül a túlvilágot, de nem is <br />> törôdik vele. Lehet, hogy van Isten, de a vallás szerinte magánügy, s <br />> az életet az állam is és az egyes ember is minden valláserkölcsi <br />> kötöttségtôl függetlenül rendezheti be. Legnagyobb érték szemében a <br />> független emberi ész. Az igazságokat az állapítja meg s nem a valóság, <br />> az erkölcsöket a korlátlan szabadság szabályozza és nem isteni normák. <br />> Eredmény: polgári házasságával törvényhozás útján kikezdte, kettôs <br />> normájával, nyers erotikába fulladt irodalmával, művészetével pedig <br />> teljesen szétdúlta a társadalom alap?egységét, a családot; gazdasági <br />> téren hirdetett és alkalmazott szabadversenyével meg?híz?lalta az <br />> élelmesek kis csoportját és a technikai fejlôdés szédítô fokán <br />> megszégyenítô nyo?morba nyomta a túlnyomó többséget; jogi elméletével <br />> a társadalmak élére állított minden ügyek korlátlan intézésére egy <br />> hazug, bôbeszédű, s rendesen érdekszövetkezetek és nem a nép <br />> akaratából összeálló, tehetetlen parlamentet.<br />><br />> A bolsevizmus édes gyermeke a liberalizmusnak. Marx és Lenin a <br />> legkövetkezetesebb liberálisok. Nem álltak meg félúton, a liberális <br />> tételekbôl lehozták a legvégsô kö?vet?kez?te?téseket. Kant még annyit <br />> mondott, hogy az Isten létét nem lehet bizonyítani, Marx már biztosan <br />> hirdeti, hogy nincs. A XVIII. és XIX. század természettudománya az <br />> anyag?el?vű?ség igazolására kitalálta, tudományos és népszerűsítô nagy <br />> hanggal a közvéleménybe szuggerálta a majomelméletet [...] hogy a <br />> liberális "tudományosság" kedvenc elméletét, az ember állatiasságát <br />> eleven érvekkel támogassák. A liberális parlamentek sürgôs teen?dôként <br />> hajszolták keresztül a házastársak elválását megkönnyítô törvényeket, <br />> s az orosz kódexben ma a házastársi viszony elô sem fordul [...] A <br />> tôke a liberális parlamentek mel?lett, sôt azokon keresztül úgy <br />> használta ki az ország népét, ahogy akarta, a tanács?köz?tár?sa?ság <br />> államkapitalizmusa pedig egy elméleti gazdasági rendszer esztelen <br />> erôszakolásával támaszt éhínséget, s a megindult éhes tömegeket <br />> lovasdandárokkal, vagy a biztosabban ölô gázzal ezerszámra kegyetlenül <br />> küldi a halálba. Rousseau kiadta a jelszót: vissza a ter?mészethez! Az <br />> újkor pedagógiája utána szajkolta, az "alapjában jó természet" szabad <br />> ki?fejlôdését követelte, s ha igazak azok a borzalmak, amelyeket az <br />> európai kommunista ne?velés elveinek és gyakorlatának ismerete után az <br />> oroszországi megfigyelôk beszámolói alapján a szovjet iskoláról el <br />> kell hinnünk, akkor a bolsevizmus itt is csak követ?ke?ze?tes?sé?gét <br />> mutatja, csak követi a liberális elveket a többi kultúrterületeken <br />> érvényesített száz?százalékossággal a nevelés terén is.<br />><br />> Erdélyi Iskola, 1933-34. I. évf. 5-6. sz. (részletek). In: Domokos Pál <br />> Péter: Rendületlenül... Márton Áron erdély püspöke. Szerk. Hídvégi <br />> Máté. Eötvös Kiadó, Szent Gellért Egyházi Kiadó, h.n., é.n., pp. 215-216.<br />><br /><br />-- <br />Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.<br />https://www.avast.com/antivirus<br /><br />_______________________________________________<br />Grem mailing list<br />Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br />http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</blockquote></div></div>