<div dir="ltr"><div class="gmail_quote"><div>
<p align="justify"><span style="color:rgb(255,0,0)"><b>ALLELUJA<br>
</b><b>Jézus mondja: † „Én vagyok a szőlőtő, ti pedig a szőlővesszők. * Aki
bennem marad, és én őbenne, az bő termést hoz.</b></span>” Vö. Jn 15,5 – 9. tónus.
</p>
<a name="m_350687873772874157_evangelium"></a><p align="justify">
<span style="color:rgb(255,0,0)"><b>† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből
<br>
<i>Isten országa bennünk jön el. </i><br>
<span style="color:rgb(56,118,29)">A farizeusok </span>egyszer<span style="color:rgb(7,55,99)"> megkérdezték</span> Jézustól, <span style="color:rgb(7,55,99)">mikor jön el az Isten
országa</span>. Ő ezt válaszolta: „Isten országa nem jön el szembetűnő módon.
Nem lehet azt mondani: »Nézd itt van, vagy amott!« <u>Isten országa
köztetek van.”</u><br>
Azután tanítványaihoz fordult: <span style="color:rgb(102,0,0)">„Jönnek napok, amikor </span>az Emberfiának
egyetlen napját is szívesen lát<span style="color:rgb(102,0,0)">nátok</span>, <span style="color:rgb(102,0,0)">de nem látjátok</span>. <span style="color:rgb(7,55,99)">Mondják majd
nektek: »Nézzétek, itt van, vagy amott!« </span>Oda ne menjetek, és ne
higgyétek! Mert ahogy a cikázó villám az ég egyik felétől a másikig
villan, úgy jön el azon a napon az Emberfia is. Előbb <span style="color:rgb(102,0,0)">azonban sokat kell
szenvednie, és megvetésben kell részesülnie ettől a nemzedéktől.”</span><br>
Ezek az evangélium igéi.
</b></span><br><b>Lk 17,20-25</b></p><p align="justify"><font size="2"><b>
<span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal">Friends,
in today’s Gospel<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>, Jesus says that before his
kingdom will come, he must suffer greatly and be rejected</b></span>. Even a
cursory reading of the Gospels reveals that Jesus’ death is the center
and goal of the narrative, that which animates and gives verve to the
story. <br></span><br><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal">It
has often been remarked that the Gospels are not so much biographies of
Jesus as "passion narratives with long introductions." <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>Jesus speaks
frequently of his "hour," </b><b>the culmination of his preaching and action,
and this hour coincides with his coming to the cross. </b></span>A<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>fter his
relatively peaceful Galilean ministry, Jesus sets his face toward
Jerusalem, steeling himself for the encounter with the powers of
darkness that would take place there, and moving with resolution to
battle. </b></span><br></span><br><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal">And
in what is perhaps the most disturbing mystery of the New Testament,
this culminating event of Jesus’ life, <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>this <span style="background-color:rgb(234,209,220)">macabre</span> glorification
through <span style="background-color:rgb(234,209,220)">crucifixion</span>, is not simply <span style="background-color:rgb(234,209,220)">the result of evil human choices;</span> it
is also willed by the one whom Jesus called "Abba, Father." Somehow it
is the deepest purpose of the Incarnation; somehow it is why he was
sent.</b></span></span></b></font></p><p align="justify"><font size="2"><b><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal"><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>
<span style="color:rgb(0,0,255)"><b><i><span style="font-size:16px"><font size="2"><span style="color:rgb(0,0,255)"><b>Krisztus lelke, szentelj meg engem!<br>
Krisztus teste, üdvözíts engem!<br>
Krisztus vére, ihless meg engem!<br>
Krisztus oldalából kifolyó víz,<br>
moss tisztára engem!
<font size="2">(Loyolai Szt. Ignác ima 1. rész)</font>
</b></span></font></span></i></b></span>
</b></span></span></b></font></p><p align="justify"><font size="2"><b><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal"><br></span></b></font></p><p align="justify"><font size="2"><b><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal"><br></span></b></font></p><p align="justify"><font size="2"><b><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal"><br></span></b></font></p><p align="justify"><font size="2"><b><span style="color:rgb(0,0,0);font-weight:400;line-height:inherit;text-decoration:inherit;font-family:georgia,"times new roman";font-style:normal"><br></span></b></font></p></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div id="gmail-m_350687873772874157DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2"><table style="border-top:1px solid rgb(211,212,222)"><tbody><tr><td style="width:55px;padding-top:18px"><br></td><td style="width:470px;padding-top:17px;color:rgb(65,66,78);font-size:13px;font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;line-height:18px"><br></td>
</tr>
</tbody></table>
<a href="#m_350687873772874157_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2" width="1" height="1"></a></div>
</blockquote></div></div>