<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Azért ezeket az írásokat, gondolatokat a <br>
</p>
<p>"Mindenki" Oscar díjas filmmel kapcsolatban is vártam már,</p>
<p>de úgy látszik már MINDENKINÉL az inger küszöb magasan áll.</p>
<p>Sajnos.</p>
<p>Adrienn<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>2020. 10. 07. 11:12 keltezéssel, lászló lénárt írta:<br>
</p>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAPSvRbpHqg8fPJi2BAv8+METuf-iRGvc4mN83ZJ6v_fiFs-dzw@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<div dir="ltr"><a
href="https://www.youtube.com/watch?v=Z1_eOcgvhec"
moz-do-not-send="true">https://www.youtube.com/watch?v=Z1_eOcgvhec</a><br>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr">Laszlo Goczan <<a
href="mailto:goczan@gmail.com" moz-do-not-send="true">goczan@gmail.com</a>>
ezt írta (időpont: 2020. okt. 7., Sze, 6:13):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="ltr">Figyelemreméltó érvelés Pozsonyi Ádámtól:
<div>GLaci</div>
<div><br>
</div>
<div>
<h1
style="font-variant-numeric:normal;font-variant-east-asian:normal;font-weight:normal;font-stretch:normal;font-size:2.67em;line-height:1em;font-family:roboto_slab,Arial,Helvetica,sans-serif;box-sizing:inherit;color:rgb(224,19,101);margin:22px
0px 29px">A mese nem mindenkié</h1>
<div
style="font-size:0.9em;box-sizing:inherit;background:rgb(55,60,62);padding:10px
8px 10px
10px;margin-bottom:18px;overflow:hidden;line-height:1.1em;color:rgb(33,39,41);font-family:roboto">
<div
style="font-size:16.2097px;box-sizing:inherit;overflow:hidden;color:rgb(204,209,216);white-space:nowrap;min-height:54px">
<div
style="font-size:16.2113px;box-sizing:inherit;display:inline-block;vertical-align:middle;white-space:normal;padding:0px
5px;margin:0px">Pozsonyi Ádám</div>
</div>
</div>
<p
style="font-size:18.0108px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px;color:rgb(33,39,41);font-family:roboto">2020.10.06.
21:00</p>
<div
style="font-size:18.0108px;box-sizing:inherit;color:rgb(33,39,41);font-family:roboto">
<div
style="font-size:18.0126px;box-sizing:inherit;width:759.797px;text-align:center;margin-top:20px">
<div
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin-left:auto;margin-right:auto;max-width:1200px">
<div
id="gmail-m_647565430807597871gmail-m_-7017288013741394234et-boc"
style="font-size:18.0162px;box-sizing:inherit">
<div style="font-size:18.018px;box-sizing:inherit">
<div
style="font-size:18.0198px;box-sizing:inherit;max-width:1200px">
<div
style="font-size:18.0216px;box-sizing:inherit">
<div
style="font-size:18.0234px;box-sizing:inherit">
<div
style="font-size:18.0252px;box-sizing:inherit">
<div
id="gmail-m_647565430807597871gmail-m_-7017288013741394234gmail-3604099"
style="font-size:18.027px;box-sizing:inherit">
<div
style="font-size:18.0288px;box-sizing:inherit"><span
style="font-size:10px;box-sizing:inherit;display:block;color:rgb(194,198,207);line-height:15px;padding:3px;text-transform:uppercase">HIRDETÉS</span></div>
<div
style="font-size:18.0288px;box-sizing:inherit"><ins
style="font-size:18.0306px;box-sizing:inherit;display:inline-block;width:640px;height:360px"><ins
id="gmail-m_647565430807597871gmail-m_-7017288013741394234gmail-aswift_1_expand"
style="font-size:18.0324px;box-sizing:inherit;display:inline-table;border:none;height:360px;margin:0px;padding:0px;width:640px;background-color:transparent"><ins
id="gmail-m_647565430807597871gmail-m_-7017288013741394234gmail-aswift_1_anchor"
style="font-size:18.0342px;box-sizing:inherit;display:block;border:none;height:360px;margin:0px;padding:0px;width:640px;background-color:transparent"></ins></ins></ins></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<div
id="gmail-m_647565430807597871gmail-m_-7017288013741394234gmail-st"
style="font-size:18.0126px;box-sizing:inherit">
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">A Meseország mindenkié címre hallgató
propagandakiadvány akkora port vert fel, hogy a cikk
és kommentháború frontvonalai kibogozhatatlanok.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Haladóék egyik legfőbb érve, amit
monomániásan ismételgetnek, így hangzik: „Miért ne
lehetne ebben az életkorban beszélni erről?”</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Nos, jó kérdés. Pontosabban lényegre törő.
De meg is mondom rá mindjárt a választ. Mert a
működésképtelenséget reklámozni felesleges. Sőt, nem
felesleges, bűn.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Súlyos bűn és vétek.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Tudniillik a mese lényege, hogy a végén
happy end van, és a gyerek megtanulja, hogy mik az
ideális és követni való struktúrák az életben. Mert
a mesének funkciója van. Nem csak annyi, hogy
koptassuk a szánk, vagy, hogy lefoglalja magát, míg
mi az asszonnyal filmet nézünk a hálószobában.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">A mese tanít!</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">És nem ezt kell megtanulnia elsőként a
gyereknek, hogy a vízszerelő nem jön ki, és ha
mégis, akkor rosszul szereli meg a vízcsapot, de
elkéri a kiszállási díjat. Fenéket.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Azt ráér később is megtapasztalni.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Azt kell elsőként megtanulnia, hogy
léteznek ideák, léteznek célok, a célokért küzdeni
kell, és a célokért érdemes küzdeni. Mert a mese
lényege ez. Nem véletlenül gúnyolódnak egyesek az
olyan történeteken, amelyben nincs árulás,
félrelépés, erőszak, és ocsmányság, hogy ez túl
meseszerű. (A Grimm mesék például épp ezért nem is
gyerekmesék a szó eredeti értelmében, ami nem is
csoda, hisz a történetek nagy része pusztán a
szájhagyomány útján terjedő népi történetek
feldolgozása volt, amikből a későbbi kiadásokban
vették ki a nemi utalásokat, meg az erőszakot – így
is maradt belőlük.)</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Szóval az ocsmányságra az ember még bőven
ráér, már csak azért is, mert mégiscsak ez a
ritkább. A vízszerelő általában jól csinálja meg, és
a szélsőséges esetek nagyságrendekkel ritkábban
fordulnak elő. A szabályos és hasznos legyen az
első, amit a gyereknek megtanít az ember. Nem a
szabályszegés.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Ahogy egy gitároktató is elmagyarázza az
oktondi nebulónak, hogy először tanulja meg az
alapokat, s ha már tud valamit, akkor lehet a
formákat tagadni.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Frank Zappa, Captain Beefheart, a King
Crimson, a Public Image Limited vagy a VoiVod is úgy
tagadta a megszokott formákat, hogy profi zenészek
voltak, és a hagyományos formák a kisujjukban
voltak.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">A Kraftwerk minimalizmusa mögött is ott
volt a klasszikus zenei tudás (Esleben a remschiedi
művészeti akadémián találkoztak először. Hütter
orgonán, Schneider pedig fafúvósokon játszott.)</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Az nem úgy megy, hogy Lacika meglátja a
gitárt és formabontóan elkezdi ütögetni, mert ő más,
nem kommersz, újító, és egyénisége van. Abból csak
közröhej lesz.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">De, ha már az „ebben a korban miért
ne?”témakört feszegetik haladóék, akkor felmerült
bennem valami.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Ha azt tudnia kell egy három-négyévesnek,
hogy vannak homokosok, drogosok, sérültek, és
hasonlók, akkor nem árt tudnia azt is, hogy léteznek
migránsok, akik idegen kultúrát hoznak be
szeretett-féltett hazájukba, és ki akarják túrni az
őslakosokat. Hogy a bűnözés 90 %-át idegen
földrészről érkezett emberek adják, akik agresszívan
állnak az őslakosokhoz. Nem árt azt sem tudatosítani
egy három-négyévesbe, hogy vannak olyan falvak az
országban, ahol, ha eléd ugrik egy gyerek, s
véletlen nekikoccansz az autóddal, akkor tilos
megállni, és még inkább kiszállni, mert az életedbe
kerülhet. Ugyanis a falu lakói ötvenen vesznek
körül, és addig rugdosnak, amíg meghalsz.
Sorolhatnám még a példákat, de ha már egy óvodás
érett a másság befogadására, akkor érett erre is,
nem, kedves haladók?</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Legyenek olyan mesék, hogy Juliska épphogy
megúszta a nemi erőszakot, mert rövid volt a
szoknyája, és a frissen érkezett fekete vendégek meg
akarták ölni? Gondolom, erre azt mondaná a libsi,
hogy nem. Az megrontás lenne, az nem gyereknek való,
az propaganda.</p>
<p
style="font-size:18.0144px;box-sizing:inherit;margin:0px
0px 25px">Nos, akkor ebben egyetértünk. Szóval a
mese nem mindenkié</p>
</div>
</div>
<div><br>
</div>
</div>
</div>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div dir="ltr" class="gmail_attr"><<a
href="mailto:tamas_godolle@hotmail.com" target="_blank"
moz-do-not-send="true">tamas_godolle@hotmail.com</a>>
ezt írta (időpont: 2020. okt. 6., K, 20:08):<br>
</div>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<div dir="auto">Köszi! Ez nagyon teccik, szellemesen igaz.
<div dir="auto"><br>
</div>
<div dir="auto">Tamás, a rolós</div>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<div class="gmail_quote">KEA <<a
href="mailto:kea@turul.banki.hu" target="_blank"
moz-do-not-send="true">kea@turul.banki.hu</a>>
ezt írta (2020. okt. 6. 19:51):<br type="attribution">
<blockquote style="margin:0px 0px 0px
0.8ex;border-left:1px solid
rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
<p dir="ltr">Nincs mese<br>
A mássággá átkeresztelt rossz először persze
mindig szerény, és csak azért könyörög, hogy hadd
létezzen ő is, hiszen ő <br>
is a világ része</p>
<p dir="ltr">MH, 2020.10.06. -- Bogár László<br>
<a
href="https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20201006-nincs-mese"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20201006-nincs-mese</a><br>
</p>
<p dir="ltr">Nincs mese, eljött az ideje, hogy
tisztázzuk, vajon kié is meseország. Eddig naiv
módon úgy véltük, ha van olyan kérdés, <br>
amit nem kell feltennünk, az éppen ez, hisz
annyira nyilvánvaló a válasz. És ez a nyilvánvaló
válasz nem az, hogy <br>
meseország mindenkié. Nem, meseország nem
mindenkié, csakis és kizárólag azoké, akik a rend
és a rendezetlenség időben <br>
és térben végtelen küzdelmében a rend oldalán
állnak. Minden mese erről a küzdelemről szól, nem
szólhat másról, hisz az <br>
ember kizárólag e harc elbeszélhetőségére találta
ki a mesét. A mese mindig arról szól tehát, hogy a
világban rend <br>
uralkodik, és persze arról, hogy ezt a rendet
mindig fenyegeti a rendezetlenség, ezért állandó a
küzdelem. Félreértés ne <br>
essék, a mese azt is elbeszéli, talán leginkább
éppen ezt, hogy a rend és rendezetlenség nemcsak a
világ külső tereiben, <br>
hanem leginkább belül, a lelkünk legmélyebb
zugaiban zajlik szüntelen. Ne féljünk kimondani, a
mese a jó és rossz <br>
állandó, meg-megújuló összecsapásáról szól, arról,
hogy ezernyi nehézséget és veszélyt vállalva
miként győzi le a jó a <br>
rosszat. És a dolog legmélyebb természetéből
adódóan a mese mindig a jó szemszögéből mutatja be
a létezést, és lelki, <br>
erkölcsi, szellemi értelemben azért válhatott a
mese az emberiség örök kísérőjévé, mert képes örök
érvényűvé tenni <br>
azokat a legalapvetőbb tanításokat, amelyek
lehetővé teszik, hogy megtanuljuk, hogy van jó és
rossz, hogy miként kell <br>
választani a jó és rossz között, és miként kell
küzdeni mindezért a magunkban és másokban is
megbúvó rosszal. És attól, <br>
hogy világunkból látszólag „eltűnt” a rossz, és
vonzó álnéven, szerényen „másságként” mutatkozik
be nap mint nap, a mese <br>
tanítása még örök érvényű marad, sőt.</p>
<p dir="ltr">A mássággá átkeresztelt rossz először
persze mindig szerény, és csak azért könyörög,
hogy hadd létezzen ő is, hiszen ő <br>
is a világ része. Aztán ha megesett rajta a jó
szíve, a másság szintet lép, és azt kéri most már
kicsit határozottabban, <br>
hogy tudod mit, jó, legyünk egyenlők, hisz minden
és mindenki egyenlő, nem? Hisz végül is nem
mindegy, hogy jó vagy <br>
rossz? Itt azért már meg kellene szólalnia bennünk
az éppen a mesék tanításai alapján kialakult
vészcsengőnek, hogy <br>
miként mondtad az imént, kedves másság, hogy
egyenlő? Hát már hogy lehetne egyenlő a jó és a
rossz, az élet és a halál, <br>
a barát és az ellenség? Ha így lenne, akkor mégis
mi értelme van a mesék legmélyebb tanításának,
miszerint jótett <br>
helyébe jót várj? Vagy akkor mégis mire épült egy
„másik” nép „más” meséjének tanítása, miszerint
szemet szemért, fogat <br>
fogért, amit talán úgy fordíthatnánk le, hogy
rossz tett helyébe rosszat várj?</p>
<p dir="ltr">Ám a másság még itt sem áll meg, mert
ha egyenlőségi követelését, bár kissé rosszkedvűen
és szemlesütve, de úgy-ahogy <br>
tudomásul vesszük, máris újabb szintre lép, és jön
a Pride, a másság büszke deklarációja arról, hogy
ő nem egyszerűen <br>
csak egyenlő, de még egyenlőbb, vagyis különb,
mint a vacak, szimpla kis jó, vagyis jogos a
Pride. Aztán végül – és a <br>
világ most lép be ebbe a fázisba – már egyre
határozottabban követeli a mibenlétét most már
büszkén és harsányan hirdető <br>
másság, hogy takarodjanak a világból azok, akik
még mindig ezt az ósdi, maradi hagyományt követik,
legyen vége a <br>
tévelygésnek, a múltat végkép eltörölve jöjjön el
végre a másság totális (közben azért persze tök
liberális) uralmára <br>
épülő, szép új világ.</p>
<p dir="ltr">A Meseország mindenkié cím félrevezető
módon, álságos gonoszan ezt a mindent elpusztítani
igyekvő, végzetes <br>
létstratégiát készíti elő. A természet amúgy
nagyon egyszerű módon tartja fenn a kozmikus
rendet, vicces is volna, ha <br>
egy bonyolultan szervezett élőlény sejtjei a
másság szabadsága nevében mindig azt csinálnák,
amihez éppen kedvük van, <br>
identitásukat szabadon váltogatva, hisz az élő
szervezet mindenkié, nem? Éppen ennek a kizárására
jött létre százmillió <br>
évvel ezelőtt az apoptózis, a programozott
sejthalál jelensége, ami nagyjából azt jelenti,
hogy minden sejt felszámolja <br>
önmagát, amint érzékeli, hogy rendellenesen
működik. A totális szabadságukra büszke ráksejtek
első lépésben ezt <br>
kapcsolják ki. A második lépésben jön a
neoangiogenezis, hisz el kell érniük, hogy az élő
szervezet ne csak egyszerűen <br>
létezni engedje, hanem táplálni is kezdje a
környező hajszálerekkel is dúsan átszőve. S aztán
ehhez hasonló trükkök <br>
százaival vezetve félre a szervezet
immunrendszerét, végül győz a másság totális és
mindent elsöprő szabadsága, amibe <br>
aztán szépen bele is pusztul az élőlény. És igaz,
hogy a végén a szervezettel együtt a rák is
elpusztul, de ez akkor már <br>
elég gyenge vigasz az élőlénynek.</p>
<p dir="ltr">Nem kívánok rosszat a támogató
celebeknek, de kíváncsi lennék rá, hogy ha ők
maguk vagy szeretteik rákosak lennének, <br>
akkor is ilyen türelmesen megengedők volnának
szegény ráksejtekkel, akiknek a szabadsága
ugyanolyan értékes, mint az <br>
egészséges sejteké, és élni és élni hagyni
felkiáltással ezt szeretni s tisztelni illik. Az
öregek, betegek, fogyatékkal <br>
élők elfogadásának érzékenyítése csak tetszetős
reklámszatyor, amelyben a másság végzetesen
mérgezett csokoládéit <br>
kínálnák most a kicsiknek. Hogy ez a liberális
terror létében fenyegeti az emberi világot, azt
nem én mondom, hanem a <br>
Wall Street Journal, amelynek vezércikke júniusban
jakobinus terrornak nevezte a mindenki egyelő, de
a feketék még <br>
egyenlőbbek BLM-mozgalom nyomán kibontakozó cancel
culture-nek a múltat végképp eltörölni igyekvő
káoszát. A Meseország <br>
mindenkié ezzel a brutális jakobinus terrorral
próbálja most már nyíltan felszámolni a még mindig
létező rend maradványait.</p>
<p dir="ltr">(A szerző közgazdász)</p>
<p dir="ltr">Üdvrivalgással:<br>
KEA.</p>
<p dir="ltr">_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu"
target="_blank" moz-do-not-send="true">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a
href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem"
target="_blank" moz-do-not-send="true">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</p>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu"
target="_blank" moz-do-not-send="true">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a
href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank"
moz-do-not-send="true">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem"
rel="noreferrer" target="_blank" moz-do-not-send="true">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote>
</div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Grem mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>