Kedves Zoltán! <br>Köszönöm a kiegészítést. Én jóval régebbi emlékek alapján írtam le a mondatot annak egyébként örülök hogy ennyit javult a helyzet. <br>Üdv.Egon<br><br>A Huawei mobilomról küldve<div class="quote" style="line-height: 1.5"><br><br>-------- Eredeti üzenet --------<br>Tárgy: Re: [Grem]  J' accuse... Re: H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal<br>Feladó: Zoltan Fodor <fodor@bodri.elte.hu><br>Címzett: grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>Másolatot kap: <br><br><br type="attribution"><blockquote class="quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Kedves Egon, kedves mindenki!<br><br>> A zsidó vallás azonban nem lett akadálya a modernizációnak a megalakult <br>> Izrael állam ma valóban parlamentáris rendszer ... Természetesen ez a <br>> parlamentarizmus nem vonatkozik mondjuk az ott élő palesztinokra.<br><br>Mire gondolsz ezalatt a "Termeszetesen ez a parlamentarizmus nem <br>vonatkozik ..." mondattal? Az osszes parlamenti valasztas soran jutottak <br>be arabok a parlamentbe. Ma 21% az izraeli arab allampolgarok aranya es a <br>parlament 14%-a arab. Voltak es vannak arab partok, amelyek miutan a <br>bejutasi kuszobot felemeltek, egy nagyon szeles szovetseget kotottek <br>(kommunistak, iszlamistak, palesztin nacionalistak) es kozel 10%-ot ertek <br>el a 2015-os valasztason. Az arabok 30%-a cionista partokra szavaz, sot <br>ott fut be karriert, ami egeszen a minisztersegig mehet.<br><br>Nem rossz palesztinkent izraeli allampolgarnak lenni.<br><br>Egy szemelyes emlek. Izraeli zsido hazigazdam Jeruzsalem belvarosaban, <br>trikoja alatt jol kiveheto fegyverevel, elvitt egy angolul jol beszelo <br>arab kereskedohoz, akivel barati viszonyban volt. Szereny vasarlasommal <br>szandekozta az uzletet kicsit fellenditeni. A lehetoseget erdemes volt <br>megragadni es beszedbe elegyedtunk. A kereskedo elmeselte, hogy legnagyobb <br>vagya, hogy izraeli allampolgar legyen, pl. az uzlet adminisztrativ <br>vezetese lenyegesen egyszerubb lenne. A beszelgetes soran kiderult, hogy <br>hazigazdamnak van egy fiatal felnott fia es a kereskedonek egy korban <br>hozzaillo lanya. Felvetettem, hogy ha osszehazasodnanak, akkor eloszor a <br>lanya, majd o maga is allampolgarsagot kaphatnanak (nem tudtam es most sem <br>tudom, hogy ez tenyleg igy van-e). A muzulman kereskedo hevesen <br>tiltakozott, forditva lehetne, de igy nem. A nem muzulman no felveszi <br>ferje utan a muzulman vallast, az iszlam terjed. Es ez a lenyeg. A masik <br>irany nem biztositott. Erdekes volt hallani, hogy egy nagy es fontos <br>szemelyes vagy hogyan rendelodik a vallas terjesztesenek igenye ala.<br><br>Udvozlettel, Fodor Zoltan<br><br>> <br>> Üdv. Egon<br>> <br>> 2020.09.09. 12:04 keltezéssel, gabszodt írta:<br>>       Nem ismerem Boulad atya eredeti francia szoveget, de gyanitom,<br>>       hogy Zola hires levelere hajaz, amiben Zola a zsido Dreyfusst<br>>       vedte meg. (J' accuse). <br>> <br>> Nem szoktunk beszelni rola, de a XIX. szazad vegen mar lezajlott egy<br>> eles vita a magyar parlamentben a migransokrol. Akkor eppen tobb<br>> millio zsido beengedeserol volt szo. Az ervek es ellenervek hasonloak<br>> voltak, mint most a migransokkal kapcsolatban. Az akkori liberalisok<br>> szerint elvbol be kell fogadni minden idegent, ezek menekultek, minden<br>> jogot meg kell a migransoknak adni stb., A masik oldal pedig felt,<br>> hogy tobbmillio migrans bearamlasaval megszunik Magyarorszag,<br>> felolvadunk a hatalmas migrans tomegben, atveszik a hatalmat stb. stb.<br>> <br>> A reformkortol fogva szinte mindig napirenden volt a zsidokerdes. A<br>> XIX. szazad vegen egy ujabb, tobb millios hullam indult el<br>> Oroszorszagbol epp felenk, sokan attol tartottak, hogy ezek mind<br>> nalunk telepednek le. Budapesten sajat jogon is ekkor mar, ha jol<br>> emlekszem, husz szazalekos volt a zsidok aranya, es ez a zsidosag<br>> raadasul mind a belso keruletekben telepedett le, igy meg jobban<br>> erezheto volt a jelenletuk. Amikor megjelent egy ujabb, egyebkent<br>> foleg az USAba igyekvo, iszonyu szegeny, de minden budapesti<br>> utcasarkon seftelo jellegzetes oltozetu, jol felismerheto tarsasag,<br>> akkor az mar sok embernel kiverte a biztositekot, felelemmel toltotte<br>> el az embereket.<br>> <br>> Jo liberalis politikus elodeink elvbol minden jogot meg akartak adni a<br>> zsidoknak, ami vegul ket pontot kiveve meg is valosult. Nem tudtak<br>> rendezni a vegyeshazassagok ugyet es azt az egyebkent inkabb csak elvi<br>> kerdest, hogy egy kereszteny hogyan terhet be zsidonak. Ez utobbit<br>> elvi okokra hivatkozva a katolikus kepviselok, katolikus forendihazi<br>> tagok mindig elutasitottak. <br>> <br>> A vegyeshazassagok ugyet vegul a polgari hazassag intezmenyenek<br>> bevezetesevel orvosoltak a szazadelon. Ez jo nagy pofon volt a<br>> katolikus egyhaznak. Akkor is a bejovok erdekeben inkabb a meglevok<br>> erdekeit csorbitottak liberalis alapon, ezt en egyfajta onfeladasnak<br>> tartom, mas kerdes, hogy ez volt a celja a szabadkomuves<br>> szervezeteknek is, nem veletlen, hogy egy szabadkomuves magyar<br>> miniszterelnok idejen vezettek be.<br>> <br>> Hogy aztan a liberalis almokkal szemben mennyire sikerult integralni a<br>> migransokat, az akkori<br>> migrans vitaban kinek volt vegul igaza, azt mar XX.szazadi magyar<br>> tortenelem mutatta meg<br>> <br>> Gyurgyak Janos: Zsidokerdes Magyarorszagon cimu munkaja alapjan irtam<br>> a tenyeket, a megjegyzesek, az ertelmezes szarmazik csak tolem,<br>> amatortol.<br>> <br>> Gabor<br>> <br>> <br>> <br>> <br>> <br>> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték.<br>> <br>> -------- Eredeti üzenet --------<br>> Feladó: Sziklay Levente <lsziklay@freemail.hu><br>> Dátum: 2020. 09. 08. 23:51 (GMT+01:00)<br>> Címzett: grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>> Tárgy: Re: [Grem] H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus<br>> egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal<br>> <br>> Az első nyomdász Ibrahim Mütaferika volt Isztanbulban - kolozsvári<br>> születésű magyar, ott a kálvinista kollégiumban tanult és ismerte meg<br>> a nyomdászatot. Külön vallási véleményt - fetvát - bocsátottak ki,<br>> melyben engedélyezték (az igazsághoz hozzátartozik, hogy görög<br>> könyveket nyomtattak már korábban is ott<br>> Reinisch Egon <reinisch@t-online.hu> írta:<br>>        <br>> <br>> Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben amivel<br>> aztán elkalandoztunk más irányban.<br>> <br>> A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még<br>> határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel és a<br>> zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk<br>> Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az<br>> elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem emlékeznek<br>> a radikálisok.<br>> <br>> Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám sokszínű<br>> de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag egy<br>> teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely tagad<br>> minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim vidékek a<br>> bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg európainak <br>> gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a radikalizmus.Mindez<br>> összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus mind a kapitalista<br>> nyugati mintájú felzárkózási kísérletek megbuktak(Vagy mérsékelten<br>> sikeresek voltak ) maradt a vallási radikalizmus.<br>> <br>> Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt is<br>> leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a hatóságoknál  egyes<br>> muszlim régiókban akkor (már arra  is volt példa hogy még ott is<br>> megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy ) akkor kap 25 korbácsütést<br>> mert megvádolt egy férfit aztán kidobják és otthon megöli a családja<br>> mert elvesztette a becsületét.<br>> <br>> Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni<br>> antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog lett,<br>> ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az iszlám<br>> tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a tudományos<br>> gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI. századtól még<br>> radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban lerombolták a<br>> csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos fürkészni.Ezért van<br>> elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most ugyan például Irán és<br>> néhány más ország már próbál ezen változtatni de több évszázados<br>> lemaradást kellene behozni ebben az ügyben .Ha jól emlékszem a könyv<br>> nyomtatás csak a XVIII .század végén vagy csak a XIX. században jelent<br>> meg az iszlám országokban.<br>> <br>> E.<br>> <br>> 2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke Greschik írta:<br>>       Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte H.<br>>       Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes<br>>       'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul<br>>  <br>>  <br>>  Henri Boulad   a kopt keresztények elleni virágvasárnapi véres<br>> merénylet után<br>> https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?<br>> fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28<br>> 2017. április 29. szombat 08:00<br>>  <br>> Nemcsak a terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész<br>> egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva politikai<br>> és radikális.<br>>  <br>> <br>> Vádolom az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és<br>> minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak. Nem csak a<br>> terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem egyedül a Muzulmán<br>> Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a<br>> felhőjét, amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius<br>> dzsihadista testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a<br>> politikai és radikális iszlámot vádolom.<br>> <br>> Egész egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél<br>> fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már több<br>> mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint a kendőzetlen<br>> iszlám, a maga teljes logikájával és szigorúságával. Úgy van<br>> jelen az iszlámban, ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban,<br>> fa a magban. Olyan társadalmi terv hordozója, amely az egyedül<br>> legitim, hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló<br>> világkalifátus megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt<br>> szó, amely globális és globalizáló, totális, totalitásra törekvő<br>> és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás, állam és<br>> társadalom<br>> – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.<br>> <br>> A Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a<br>> vallás státusából a teokratikus állam státusába lép. Ez az a<br>> pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási vezetőnek<br>> lenni, és hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik.<br>> Vallás és politika ettől kezdve elválaszthatatlanul<br>> összefonódik: „Az iszlám vagy politikai, vagy semmi sem.”<br>> (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom szándékos hazugsággal azokat,<br>> akik azt állítják, hogy a muzulmánok által elkövetett<br>> atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket<br>> igenis a Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik<br>> el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára hívást és<br>> a hitetlenek meggyilkolására való felhívást ugyanaz az Allah<br>> akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.<br>> <br>> Vádolom a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –<br>> visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki, amelyek<br>> az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az első ilyen<br>> dekrétum a békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel<br>> szemben elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó<br>> medinai szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a<br>> verdiktet, két másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik<br>> kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis örök,<br>> változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt minden<br>> próbálkozást az utólagos értelmezésre, kijelentve, hogy „az<br>> idzstihád (a személyes értelmezés) kapuja végleg bezárult”.<br>> <br>> E döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim<br>> gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám országokat a<br>> visszamaradottság és stagnálás állapotában tartsa.<br>> Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát,<br>> amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást<br>> keresve, ellenérzései foglyaként, saját kudarcaiért az egész<br>> emberiséget teszi felelőssé. Vádolom az Al-Azhar Intézetet,<br>> amely, bár elvileg a mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ<br>> minden tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a<br>> fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét<br>> táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő forrásává.<br>> <br>> Vádolom az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és<br>> egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak ellenére,<br>> hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah al-Sziszi ismételten<br>> kérte, hogy távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és<br>> diszkriminációra buzdító szöveget, eddig semmi sem történt.<br>> Vádolom az Al-Azhart, amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám<br>> Államot és a szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a<br>> terrorizmussal való közelség bizonyítéka.<br>> <br>> Vádolom az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért<br>> Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a Sorbonne-on<br>> megvédett doktori disszertációja után is ragaszkodik a maradi és<br>> középkori felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a megújító<br>> gondolkodást segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó<br>> intézményben, éppen ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és<br>> egyetemi tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és<br>> intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig elődje,<br>> Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.<br>> <br>> Vádolom az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti<br>> „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje az iszlám<br>> alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati nemzeteket,<br>> amelyek – miközben azt állítják, hogy a szabadság, a demokrácia<br>> és az emberi jogok értékeit védik – alantas gazdasági és<br>> pénzügyi érdekből aktívan kollaborálnak egy fundamentalista<br>> iszlámmal. Vádolom a Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen<br>> megalkotta a hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat,<br>> hogy elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.<br>> <br>> Vádolok egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre<br>> követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám<br>> követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen<br>> kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat meghódítása. E<br>> nyugati vezetők ezáltal elárulják népeiket és elkótyavetyélik<br>> történelmi örökségüket. A multikulturalista ideológia, a<br>> vadglobalizmus és a féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak<br>> egy értékes kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.<br>> <br>> Vádolom túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális<br>> oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság<br>> törvényeit egy minden integrációt visszautasító kisebbségre. A<br>> politikai vezetők, akik választási érdekből eladták magukat a<br>> robbanékony külvárosoknak, hozzájárultak a „köztársaság számára<br>> elveszett kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil<br>> béke” nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.<br>> <br>> Vádolom a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat<br>> az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon és a<br>> kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú kezdeményezés<br>> után egy ilyen monológ ma az elhalás küszöbén áll. A<br>> „politikailag korrekt” elvének engedve, és azzal az ürüggyel,<br>> hogy az együttélés nevében nem szabad megsérteni a muszlim<br>> partnert, gondosan megkerüli a kényes és létfontosságú<br>> kérdéseket.<br>> <br>> Minden igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy<br>> médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával,<br>> prekoncepción alapuló számok bemutatásával, meghamisított<br>> statisztikák és manipulált „felmérések” segítségével<br>> befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres félreinformálás lábbal<br>> tapossa a legelemibb szakmai tisztességet és etikát, az őket<br>> finanszírozó nagy pénzügyi csoportok érdekében, amelyek<br>> vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre<br>> gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy merjük<br>> felvállalni az igaz beszédet.<br>> <br>>  <br>> <br>> Itt az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül<br>> újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A közhelyesség és<br>> a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A nyugati országoknak<br>> törvényes és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi<br>> egységüket, életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az<br>> iszlámmal szemben, amely hódító és alapjában elutasító a nyugati<br>> civilizációval szemben.<br>> <br>> Azok a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen<br>> gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek<br>> szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel és történelmükkel,<br>> csakúgy, mint a világban elfoglalt jelenlegi tragikus<br>> helyzetükkel. Az iszlám és a kereszténység közötti párbeszéd<br>> erőltetése helyett kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon<br>> belüli párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el<br>> végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk hozzá, hogy<br>> az arcukat fedő kendőt levéve, teljes világosságban és alázatban<br>> tudjanak közelíteni a témához.<br>> <br>> Éppen itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal,<br>> haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata,<br>> köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy muzulmán<br>> törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi alapot és<br>> értékrendet, amely minden emberrel közös. Én pedig nem ismerek<br>> egyebet, mint az ENSZ 1948-ban kihirdetett Emberi jogok<br>> egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását az összes arab és<br>> muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös<br>> igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába.<br>> Hiszen „bár az igazság és a barátság egy­aránt drága számunkra,<br>> mégis szent kötelesség, hogy az igazságot részesítsük előnyben”<br>> (Arisztotelész, Nikomakhoszi etika).<br>> <br>> Csak a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé,<br>> hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és béke csókot<br>> váltson” (vö. Zsolt 85, 11).<br>> <br>> A szerző alexandriai jezsuita szerzetes<br>> <br>>  <br>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]<br>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com<br>>   _______________________________________________ Grem mailing<br>> list Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br>> <br>> <br>>   <br>>     <br>>   <br>>   <br>>     Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben<br>>       amivel aztán elkalandoztunk más irányban.<br>>     A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még<br>>       határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel<br>>       és a zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk<br>>       Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az<br>>       elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem<br>>       emlékeznek a radikálisok.<br>>     <br>>     Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám<br>>       sokszínű de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag<br>>       egy teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely<br>>       tagad minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim<br>>       vidékek a bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg<br>>       európainak  gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a<br>>       radikalizmus.Mindez összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus<br>>       mind a kapitalista nyugati mintájú felzárkózási kísérletek<br>>       megbuktak(Vagy mérsékelten sikeresek voltak ) maradt a vallási<br>>       radikalizmus.<br>>     <br>>     Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt<br>>       is leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a<br>>       hatóságoknál  egyes muszlim régiókban akkor (már arra  is volt<br>>       példa hogy még ott is megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy )<br>>       akkor kap 25 korbácsütést mert megvádolt egy férfit aztán kidobják<br>>       és otthon megöli a családja mert elvesztette a becsületét.<br>>     Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni<br>>       antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog<br>>       lett, ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az<br>>       iszlám tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a<br>>       tudományos gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI.<br>>       századtól még radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban<br>>       lerombolták a csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos<br>>       fürkészni.Ezért van elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most<br>>       ugyan például Irán és néhány más ország már próbál ezen<br>>       változtatni de több évszázados lemaradást kellene behozni ebben az<br>>       ügyben .Ha jól emlékszem a könyv nyomtatás csak a XVIII .század<br>>       végén vagy csak a XIX. században jelent meg az iszlám országokban.<br>>     <br>>     E.<br>>     <br>>     2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke<br>>       Greschik írta:<br>>     <br>>     <br>>       <br>>       <br>>         Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte<br>>             H. Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes<br>>             'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul<br>>         <br>>           <br>>             <br>>               <br>>           <br>>            Henri Boulad  <br>>             a kopt keresztények elleni virágvasárnapi<br>>               véres merénylet után<br>>           <br>>             <br>>               https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembes<br>> ules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MD<br>> dNaAH28<br>>               <br>>                   2017. április 29.<br>>                     szombat 08:00<br>>                  <br>>               <br>>               <br>>             <br>>           <br>>           <br>>              Nemcsak a<br>>                 terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész<br>>                 egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva<br>>                 politikai és radikális. <br>>              <br>>             <br>>               <br>>             <br>>              <br>>             Vádolom<br>>                 az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és<br>>                 minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak.<br>>                 Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem<br>>                 egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a<br>>                 csoportocskáknak a felhőjét, amely körülveszi ezt az<br>>                 erőszakos és totalitárius dzsihadista testvériséget. Nem<br>>                 kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális<br>>                 iszlámot vádolom.<br>>             <br>>             <br>>             Egész<br>>                 egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél<br>>                 fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már<br>>                 több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint<br>>                 a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és<br>>                 szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe<br>>                 a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan<br>>                 társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim,<br>>                 hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló világkalifátus<br>>                 megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt szó,<br>>                 amely globális és globalizáló, totális, totalitásra<br>>                 törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar<br>>                 vallás, állam és társadalom<br>>                 – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.<br>>             <br>>             <br>>             A<br>>                 Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám<br>>                 a vallás státusából a teokratikus állam státusába lép.<br>>                 Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű<br>>                 vallási vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé,<br>>                 politikai vezetővé válik. Vallás és politika ettől<br>>                 kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy<br>>                 politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.)<br>>                 Vádolom szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják,<br>>                 hogy a muzulmánok által elkövetett atrocitásoknak semmi<br>>                 közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a<br>>                 Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik<br>>                 el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára<br>>                 hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást<br>>                 ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás<br>>                 előzi meg.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –<br>>                 visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki,<br>>                 amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az<br>>                 első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító<br>>                 mekkai szövegekkel szemben elsőbbséget adott az<br>>                 erőszakot és intoleranciát hordozó medinai szövegeknek.<br>>                 Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két<br>>                 másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik<br>>                 kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis<br>>                 örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt<br>>                 minden próbálkozást az utólagos értelmezésre,<br>>                 kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés)<br>>                 kapuja végleg bezárult”.<br>>             <br>>             <br>>             E<br>>                 döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim<br>>                 gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám<br>>                 országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában<br>>                 tartsa.<br>>                 Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta<br>>                 magát, amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve<br>>                 és önigazolást keresve, ellenérzései foglyaként, saját<br>>                 kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé.<br>>                 Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a<br>>                 mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden<br>>                 tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a<br>>                 fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét<br>>                 táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő<br>>                 forrásává.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és<br>>                 egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak<br>>                 ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah<br>>                 al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden<br>>                 gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra buzdító<br>>                 szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart,<br>>                 amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a<br>>                 szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal<br>>                 való közelség bizonyítéka.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért<br>>                 Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a<br>>                 Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is<br>>                 ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben<br>>                 azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást segíti<br>>                 majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen<br>>                 ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi<br>>                 tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és<br>>                 intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig<br>>                 elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti<br>>                 „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje<br>>                 az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati<br>>                 nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a<br>>                 szabadság, a demokrácia és az emberi jogok értékeit<br>>                 védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan<br>>                 kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a<br>>                 Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a<br>>                 hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy<br>>                 elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolok<br>>                 egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre<br>>                 követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám<br>>                 követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen<br>>                 kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat<br>>                 meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják<br>>                 népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A<br>>                 multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a<br>>                 féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes<br>>                 kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális<br>>                 oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság<br>>                 törvényeit egy minden integrációt visszautasító<br>>                 kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási<br>>                 érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak,<br>>                 hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett<br>>                 kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke”<br>>                 nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.<br>>             <br>>             <br>>             Vádolom<br>>                 a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat<br>>                 az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon<br>>                 és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú<br>>                 kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás<br>>                 küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének engedve,<br>>                 és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem<br>>                 szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli<br>>                 a kényes és létfontosságú kérdéseket.<br>>             <br>>             <br>>             Minden<br>>                 igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy<br>>                 médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával,<br>>                 prekoncepción alapuló számok bemutatásával,<br>>                 meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések”<br>>                 segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres<br>>                 félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai<br>>                 tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy<br>>                 pénzügyi csoportok érdekében, amelyek vezércikkeiket<br>>                 diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre<br>>                 gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy<br>>                 merjük felvállalni az igaz beszédet.<br>>             <br>>             <br>>             <br>>             <br>>             Itt<br>>                 az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés<br>>                 nélkül újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A<br>>                 közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A<br>>                 nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük,<br>>                 hogy megőrizzék területi egységüket, életmódjukat,<br>>                 kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely<br>>                 hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval<br>>                 szemben.<br>>             <br>>             <br>>             Azok<br>>                 a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a<br>>                 féktelen gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások<br>>                 nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel<br>>                 és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt<br>>                 jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a<br>>                 kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett<br>>                 kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli<br>>                 párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el<br>>                 végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk<br>>                 hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes<br>>                 világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a<br>>                 témához.<br>>             <br>>             <br>>             Éppen<br>>                 itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal,<br>>                 haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata,<br>>                 köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy<br>>                 muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi<br>>                 alapot és értékrendet, amely minden emberrel közös. Én<br>>                 pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban<br>>                 kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát,<br>>                 amelynek aláírását az összes arab és muzulmán ország<br>>                 megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös<br>>                 igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita<br>>                 középpontjába. Hiszen „bár az igazság és a barátság<br>>                 egy­aránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, hogy<br>>                 az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész,<br>>                 Nikomakhoszi etika).<br>>             <br>>             <br>>             Csak<br>>                 a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd<br>>                 lehetővé, hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és<br>>                 béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).<br>>             <br>>             <br>>             A<br>>                   szerző alexandriai jezsuita szerzetes<br>>           <br>>         <br>>       <br>>       <br>>         <br>>           <br>>             <br>>               <br>>               Mentes<br>>                 a vírusoktól. www.avg.com <br>>             <br>>           <br>>         <br>>       <br>>       <br>>       <br>>       _______________________________________________<br>> Grem mailing list<br>> Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br>> <br>>     <br>>   <br>> <br>> _______________________________________________<br>> Grem mailing list<br>> Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br>> <br>> _______________________________________________<br>> Grem mailing list<br>> Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br>> <br>> <br>><br>_______________________________________________<br>Grem mailing list<br>Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br></blockquote></div>