<div dir="ltr"><div><div id="gmail-m_4086399239184605439gmail-m_-40630031774408059gmail-content"><div id="gmail-m_4086399239184605439gmail-m_-40630031774408059gmail-panel1"><div id="gmail-m_4086399239184605439gmail-m_-40630031774408059gmail-cikk" name="117328"><div>
<p style="text-align:justify"><strong>Az alábbiakban részleteket közlünk a Hittani Kongregáció 2003. június 3-án kelt <a href="https://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_20030731_homosexual-unions_en.html" target="_blank" rel="noopener noreferrer"><em>"Megfontolások a homoszexuális személyek közötti együttélések törvényi elismerésének megadását irányzó kezdeményezésekről"</em></a> című dokumentumából. A teljes dokumentum magyarul <a href="https://katolikus.hu/dokumentumtar/2620" target="_blank" rel="noopener noreferrer">IDE KATTINTVA</a> olvasható.</strong></p><blockquote>
<p style="text-align:justify">4. Nincs semmi alapja annak, hogy 
hasonlóságokat vagy akárcsak távoli analógiákat lehetne megállapítani az
 egyneműek együttélései és Istennek a házasságra és a családra vonatkozó
 terve között. A házasság szent, a homoszexuális kapcsolatok viszont 
ellenkeznek a természetes erkölcsi törvénnyel. A homoszexuális 
cselekedetek ugyanis „kizárják a nemi aktusból az élet ajándékát. Nem az
 igazi érzelmi és szexuális komplementaritásból származnak. Nincs olyan 
eset, amikor jóváhagyhatók lennének.”[4]</p>
<p style="text-align:justify">A Szentírás a homoszexuális 
kapcsolatokat „mint súlyos eltévelyedéseket ítéli el (...) (vö. Róm 
1,24–27; 1Kor 6,10; 1Tim 1,10). A Szentírásnak ez az ítélete nem jogosít
 föl arra a következtetésre, hogy mindazok, akik ettől a tehertől 
szenvednek, személyesen felelősek érte, hanem arról tanúskodik, hogy a 
homoszexualitás cselekedetei lényegük szerint rendellenesek.”[5] Ugyanez
 az erkölcsi megítélése megtalálható az első századok sok egyházi 
írójánál,[6] és a katolikus hagyomány egyöntetűen elfogadta.</p>
<p style="text-align:justify">Mindazonáltal az Egyház tanítása szerint
 a homoszexuális hajlamú férfiakkal és nőkkel „tisztelettel, 
együttérzéssel és gyöngédséggel kell bánni. Kerülni kell az igazságtalan
 megkülönböztetés minden formáját.”[7] Az ilyen személyek, épp úgy, mint
 a többi keresztény, a tiszta életre kaptak meghívást.[8] A 
homoszexuális hajlam azonban „objektíve rendellenes”[9], és a 
homoszexuális gyakorlatok „súlyos bűnök a tisztaság ellen”.[10]</p>
</blockquote><blockquote>
<p style="text-align:justify">5. [...] Az erkölcsi lelkiismeret 
követeli, hogy minden esetben tanúja lehessen annak a teljes erkölcsi 
igazságnak, mellyel ellenkezik mind a homoszexuális kapcsolatok 
jóváhagyása, mind a homoszexuális személyek jogtalan és hátrányos 
megkülönböztetése. Ezért hasznosak a megfontolt és okos beavatkozások, 
mint például a toleranciával való ideológiai vagy eszközszerű 
visszaélések leleplezése; az ilyen együttélések erkölcstelen voltának 
egyértelmű állítása; az állam fölszólítása arra, hogy a jelenséget 
tartsa korlátok között, hogy ne veszélyeztesse a közerkölcsöket, s 
főként ne alakítson ki a fiatal nemzedékekben téves fogalmakat a 
nemiségről és a házasságról, melyek védtelenné tennék őket és 
hozzájárulnának a jelenség terjedéséhez. Azokat, akik e toleranciából 
kiindulva akarnak eljutni az egynemű együttélésben lévő személyek 
sajátos jogainak a törvénybe iktatásához, emlékeztetnünk kell arra, hogy
 a rossz megtűrése teljesen más, mint a rossz jóváhagyása és 
törvényesítése.</p>
<p style="text-align:justify">Amikor a homoszexuális együttéléseket 
törvényesen elismerik, vagy törvényileg egyenjogúnak tekintik a 
házassággal, és számára biztosítják a házasság sajátos jogait, kötelező 
ennek világos és határozott elutasítása. Az ilyen súlyosan igazságtalan 
törvény kihirdetésében vagy alkalmazásában való bármilyen formális 
együttműködéstől – s amennyire lehetséges, a törvény alkalmazásában a 
materiális együttműködéstől is – tartózkodni kell. Ebben a kérdésben 
mindenki megkövetelheti magának a lelkiismereti ellenállást.</p>
</blockquote><blockquote>
<p style="text-align:justify">8. [...] A homoszexuális együttélések 
törvényesítésének igazolására nem lehet hivatkozni a személy 
tiszteletére és a személy hátrányos megkülönböztetésére. A személyek 
közötti megkülönböztetés vagy egy társadalmi igény illetve elismerés 
megtagadása csak akkor elfogadhatatlan, ha az igazságossággal 
ellenkezik.[16] Megtagadni a házasság társadalmi és jogi státusát olyan 
életformáktól, melyek nem házasságok, s nem is lehetnek azok, nem 
ellenkezik az igazságossággal, épp ellenkezőleg, az igazságosság 
követelménye.</p>
</blockquote><blockquote>
<p style="text-align:justify">IV. A KATOLIKUS POLITIKUSOK MAGATARTÁSA A HOMOSZEXUÁLIS EGYÜTTÉLÉSEKNEK KEDVEZŐ TÖRVÉNYHOZÁSSAL KAPCSOLATBAN</p>
<p style="text-align:justify">10. Ha minden hívő köteles szembeszállni
 a homoszexuális együttélések törvényes elismerésével, akkor a katolikus
 politikusoknak sajátos felelősségükből következően ez fokozott 
kötelességük. Amennyiben a homoszexuális együttéléseknek kedvező 
törvényjavaslatokról van szó, a következő etikai útmutatáshoz kell 
magukat tartaniuk.</p>
<p style="text-align:justify">Abban az esetben, ha először kerül a 
törvényhozó testület elé a homoszexuális együttélések törvényes 
elismerését támogató törvényjavaslat, a katolikus képviselőnek erkölcsi 
kötelessége világosan és nyilvánosan kifejezni egyetnemértését, és a 
törvényjavaslat ellen szavazni. Egy ilyen, a közjóra ártalmas törvény 
megszavazása súlyosan erkölcstelen cselekedet.</p>
<p style="text-align:justify">Abban az esetben, ha már érvényben van a
 homoszexuális együttéléseknek kedvező törvény, a katolikus képviselőnek
 a számára lehetséges módokon tiltakoznia kell, s ki kell nyilvánítania 
ellenvéleményét: ez az igazság melletti tanúságtétel kötelező aktusa. 
[...]</p>
</blockquote><blockquote>
<p style="text-align:justify">11. Az Egyház tanítja, hogy a 
homoszexuális személyek iránti tisztelet semmiképpen nem vezethet a 
homoszexuális magatartás jóváhagyásához vagy a homoszexuális 
együttélések törvényes elismeréséhez. A közjó követeli, hogy a törvények
 ismerjék el, támogassák és védelmezzék a házassági együttélést mint a 
társadalom alapvető sejtjének, a családnak alapját. A homoszexuális 
együttélések törvényes elismerése vagy azok házassággal való azonosítása
 nem csupán egy deviáns magatartás jóváhagyását jelentené, azzal a 
következménnyel, hogy a mai társadalom egy modelljévé teszi, hanem 
alapvető értékeket is elhomályosítana, melyek az emberiség közös 
örökségéhez tartoznak. Az Egyház nem teheti meg, hogy ne védelmezze az 
ilyen értékeket az emberek és az egész társadalom javára.</p>
</blockquote>

forrás:  <a href="https://katolikusvalasz.blog.hu/2020/08/26/a_katolikus_egyhaz_hivatalos_allaspontja_a_homoszexualis_egyuttelesekrol">https://katolikusvalasz.blog.hu/2020/08/26/a_katolikus_egyhaz_hivatalos_allaspontja_a_homoszexualis_egyuttelesekrol</a><br><span></span><span></span></div></div></div></div></div><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div class="gmail_quote"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
</blockquote></div></div>
</blockquote></div></div>