<div dir="ltr"><div>Bocsánat! A számítógép összekavarta a színezést. A 'Messiás' szó nagy M-mel kezdődik.</div><div><br></div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Fri, Jun 5, 2020 at 4:57 PM Emoke Greschik <<a href="mailto:greschem@gmail.com">greschem@gmail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div dir="ltr"><p align="justify"><span style="color:rgb(255,0,0)">ALLELUJA</span><br>
<span style="color:rgb(255,0,0)"><b>Aki szeret engem, megfogadja szavamat. * Atyám is szeretni fogja, és hozzá költözünk</b></span>. Jn 14,23 – 8 G. tónus.  
 </p>
<a name="m_-9052796675539043783_m_-4952507745745316610_m_6414183944006869869_m_-1653021992168152584_m_-7357900818334621640_evangelium"></a><p align="justify">
<span style="color:rgb(255,0,0)"><b>† EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből
<br>
<i>A essiás Isten Fia, és így Ura ősatyjának, Dávidnak is. </i><br>
Amikor Jézus egy alkalommal a templomban tanított, ezt a kérdést vetette fel:<br>
„Hogyan mondhatják az írástudók, hogy a Messiás Dávidnak a fia? Hiszen 
maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:<br>
»Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet.«<br>
Ha tehát maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?”<br>
A nagy népsokaság szívesen hallgatta Jézust.<br>
Ezek az evangélium igéi.  
 </b></span><br><b>Mk 12,35-37</b> <br></p><p align="justify">
<b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal">Friends, in today’s Gospel<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> Jesus presents an interpretation of Psalm 110 that demonstrates
his lordship, his centrality in the Christian life.</b></span><br><br><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Christianity 
</b></span>is not primarily a philosophy or a system of ethics. It <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>is a 
relationship to the unsettling person of Jesus Christ.</b></span> Someone stands at
 the center of Christian concern. Though Christian thinkers have used 
philosophical ideas and cultural constructs to articulate the meaning of
 the faith, they never, at their best, wander far from the very 
particular and unnerving first-century rabbi from Nazareth.<br><br><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Christians
 are </b></span>not announcing a private or personal spirituality, but rather 
<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>declaring a new King under whose lordship <span style="background-color:rgb(217,234,211)">everything </span>must fall</b><b>. If Jesus
 is truly Lord, then <span style="background-color:rgb(217,234,211)">government, business, family life, the arts, 
sexuality, and entertainment all</span> come properly under his headship.</b></span><br><br><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Christianity
 is</b></span>, first and foremost, <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a religion of the concrete </b></span>and not the 
abstract.<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> It takes its power from the person of Jesus Christ. It is 
Christ—in his uncompromising call to repentance, his unforgettable
gestures of healing, his unique and disturbing praxis of forgiveness, 
his provocative nonviolence, and especially his</b></span> movement from 
godforsaken death to shalom-radiating<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> Resurrection—that moves<span style="background-color:rgb(217,234,211)"> the 
</span>believe<span style="background-color:rgb(217,234,211)">r</span> to change of<span style="background-color:rgb(217,234,211)"> life </span>and gift of <span style="background-color:rgb(217,234,211)">self.</span></b></span></b></b></b></b></p><p align="justify"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><b style="margin:0px;outline:currentcolor none medium;padding:0px;font-weight:normal"><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b><span style="background-color:rgb(217,234,211)">
</span></b></span></b></b></b></b></p><h1 style="text-align:center"><span style="color:rgb(0,0,255)"><font size="2">Taníts meg a kis lépések művészetére<br></font></span></h1><div style="text-align:center"><span style="color:rgb(0,0,255)"></span></div><span style="color:rgb(0,0,255)"></span><p style="padding-left:60px"><span style="color:rgb(0,0,255)"><b>Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom, csak  erőt kérek a hétköznapokhoz.<br>Taníts meg a kis lépések művészetére!<br><span id="gmail-m_-9052796675539043783gmail-m_8486647938561290341gmail-m_3672429142355990655gmail-m_-7608050154800636050gmail-more-1327"></span>Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és<br>forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és<br>tapasztalatokat!<br>Segíts engem a helyes időbeosztásban!  <br></b></span></p><span style="color:rgb(0,0,255)"><b>
</b></span><p style="padding-left:60px"><span style="color:rgb(0,0,255)"><b>Ajándékozz biztos érzéket a dolgok fontossági sorrendjében, elsőrangú<br>vagy csak másodrangú fontosságának megítéléséhez!<br>Erőt kérek a fegyelmezettséghez és mértéktartáshoz, hogy ne csak<br>átfussak az életen, de értelmesen osszam be napjaimat, észleljem<br>a váratlan örömöket és magaslatokat!
(Antoine de Saint-Exupéry: Fohász 1. rész) 

</b></span></p>

<p align="justify">

</p>

</div>
</div>
</blockquote></div>