<div dir="ltr"><div>Kedves Lista!<br></div><div>Egy-két evangéliumi rész, sajnos nem kerestem rá a pontos vershelyekre. <br></div><div>1./ Más házastársát és egyéb marháját (= vagyontárgyát) ne kivánd! + Ne paráználkodj! (10 parancsolat) <br></div><div>2./ Keresztelő Szt. János a fejét vesztette, mert megmondta Heródesnek, hogy nem veheti el más feleségét.</div><div>3./ A fent általam, ma reggel hivatkozott evangéliumi részletre<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> rosszul emlékeztem és hivatkoztam</b></span>. <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Most helyesbítek,</b></span> idézem az egészet:
"<span style="background-color:rgb(208,224,227)">Az elbizakodottaknak, akik magukat igaznak tartották, másokat pedig
megvetettek, Jézus ezt a példabeszédet mondta: Két ember fölment a
templomba imádkozni, az egyik farizeus volt, a másik vámos. A farizeus
megállt, és így imádkozott magában: Istenem, hálát adok neked, hogy nem
vagyok olyan, mint a többi ember, rabló, igazságtalan, házasságtörő,
mint ez a vámos is. Kétszer böjtölök hetenként, és tizedet adok
mindenből, amim van.
<br>A vámos pedig távolabb állt meg, és a szemét sem merte az égre
emelni, hanem a mellét verve így szólt: Istenem, légy irgalmas nekem,
bűnösnek. Mondom nektek, hogy ez megigazultan ment haza, amaz viszont
nem. Mert mindazt, aki magát felmagasztalja, megalázzák, aki pedig
megalázza magát, azt felmagasztalják.Lk 18,9–14
</span></div><div></div><div>4./ Amikor Jézus a szamariai asszonnyal találkozik, akinek először fedi fel, hogy ő a Megváltó, szerető szavakkal, de figyelmezteti, hogy az a férfi akivel most él az sem a férje. <br></div><div>5./ Amikor a házasságtörő asszonyt meg akarják kövezni, azt mondja: Az vesse rá az első követ, aki maga is bűn nélkül való, de az asszonyhoz fordulva így szól: Menj és többet ne vétkezz. (Azért nem kékítettem, mert nem szó szerinti idézet.)<br></div><div>6./ Amikor a házasság felbonthatatlanságáról beszél Jézus: <span style="background-color:rgb(208,224,227)">"Amit Isten egybekötött, ember szét ne válassza". </span>Akkor azt is hozzáteszi: <span style="background-color:rgb(208,224,227)">"Mondom nektek: aki elbocsátja feleségét – hacsak nem paráznasága miatt
–, és mást vesz el, házasságot tör. Aki elbocsátott nőt vesz el, szintén
házasságot tör.”</span></div><div><span style="background-color:rgb(208,224,227)"><br></span></div><div><span style="background-color:rgb(208,224,227)"></span> Hála Istennek a mi családunkban a "Ne törj házasságot!" parancsa, a szentségi házasság felbonthatatlansága komolyan vétele és Isten által a szentségi házasságra vonatkozóan tett oltalma (Hiszen alapvetően Istené a dicsőség!) miatt, sohasem volt házasságtörés és annuláltatás sem. Nagypapám haláláig szerette, dédelgette a feleségét, nagymamámat, aki az 1. világháborúban öt évesen mindkét szülőjét elvesztette, majd református hitről katolikus hitre tért, de dupla megárvultként
<u><b>nagyon sok jó tulajdonsága</b></u> mellett,
nagyon nagy batyut cipelt magával és terhelt a környezetére, különösen édesanyámra, aki az egész életét vele élte le, de aztán a velük együtt élő egész családunkra is. Nagypapám, úgy hogy soha sem szűnt meg szeretni a sokszor nehéz természetű állalam is nagyra becsült és szeretett nagymamámat, a következőt hagyta örökül a hazásság felbonthatatlansága jegyében a családra: "Ki milyen virágot szakít, olyat szagol." <br></div><div><br></div><div>Szt. II. János Pál pápa (ha jól emlékszem a Familis Consortio enciklikájában <u>egyszer s mindenkorra lezárta szentségek kiszolgáltatlásának kérdését a házasságtörés esetére, </u>amely egyszer s mindenkorra lezárt kérdést azóta a ha jól emlékszem 2015-ös???? családszinódus és Ferenc pápa Kasper német bíboros és a St.Gallen csoport felvetésére""" mégis átértékelődött, ezáltal Barsi Balázs atya és a Dubia bíborosok továbbá sok katolikus pap és hívő szerint felhigítva a krisztusi tanítást.. Szt. II.János Pál pápa akkor azt jelentette ki egyszer s mindenkorra, ami addig is az egyházi tanítás volt, hogy nem érvényes házasságban, együttélők v. ún. polgári házasságban együtt élők csak akkor járulhatnak szentségekhez, ha Szt. József házasságban élnek együtt, tehát fivérként és nővérként, szexuális önmegtartóztatásban. Ehhez képest az annulálás körüli 'álszentségek, lelkiismeretlenségek" szerintem, még mindig a jobbik rossz, hiszen ott legalább van egy eljárás szempontok szerint.<br></div><div><br></div><div>Sajnos a fenti 2015 (???)-ös 'átértékelés" sokakban, akik nincsenek tisztában a részletekkel, azt a tévképzetet kelti, hogy a katolikus egyházban is ma már lehet válni, amint azt magam is hallottam. Sajnos, manapság nagyon nagy a zavar a fejekben. Tehát a lényeg, hogy NINCS VÁLÁS, a SZENTSÉGI HÁZASSÁG, AMIT ISTEN EGYBEKÖTÖTT, EMBER SZÉT NE VÁLASSZA, FELBONTHATATLAN.<br></div><div><br></div><div>Szeretettel, <br></div><div>Emőke / Mőci<br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div><div><br></div></div>