<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
<p>Nem Gyuszi ez nem stimmel ,azt írtad létezik az Evangélium és a
hagyomány ,akkor mitől válik valami hagyománnyá ?</p>
<p>Üdv. Egon<br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">2020.01.13. 20:54 keltezéssel, Gy
Greschik írta:<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:alpine.LSU.2.03.2001131236080.14144@teguec.com">Kedves
Egon!
<br>
<br>
Na ne viccelj már. A hagyományt nem az teszi hagyománnyá, hogy
valaki kimondja vagy leírja és aztán egy darabig senki nem
radírozza ki. Főleg nem a vallásoknál, de még a politikában vagy
a jogban sem.
<br>
<br>
A kereszténységben a hagyomány a krisztusi gyökereket jelenti --
amit ő mondott, amit ő tett, ahogy ő értette -- azaz, ahogy az ő
szavait közvetlen tanítványai értették, és amilyen értelemmel
azokat továbbadták. Hogy ebbe hiba csúszhatott? Krisztus, az
isteni személy maga deklarálta, hogy tanítványaitól megvonja a
megingás szabadságát: a pokol kapui sem vesznek erőt rajta. De
nem csak szóban és gyakorlatban adódott tovább a hagyomány, hanrm
írásban is. Az élő szemtanúk idejében papírra (papiruszra :)
vetették az evangéliumokat és az apostoli leveleket, ezek és
további korai jegyzetek közül a III. (IV.? elfelejtettem)
században koszórták azokat, amiket nem megbízhatónak tartottak (a
hagyomány őrzői), és az élő hagyományból további részleteket is
ki-kimondtak egyházatyák, pápák, ha azok kimondását szükségesnek
látták.
<br>
<br>
Reformok, változtatások, történtek -- ami él, virul, mozog,
növekszik -- de nem a lényegi kérdésekben.
<br>
<br>
Gyuszi
<br>
<br>
On Mon, 13 Jan 2020, Reinisch Egon wrote:
<br>
<br>
<blockquote type="cite">Date: Mon, 13 Jan 2020 20:16:50 +0100
<br>
From: Reinisch Egon <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:reinisch@t-online.hu"><reinisch@t-online.hu></a>
<br>
Reply-To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
Subject: Re: [Grem] Az angol kórház által 'halálra ítélt' 5 éves
kislány
<br>
állapota Oaz őt befogadó olasz kórházban javul
<br>
<br>
<br>
Kedves Gyuszi !
<br>
<br>
Ha lehet még egy ellentmondást magyaráz meg nekem .Az előző
leveledben
<br>
állítottad hogy az Evangélium és a hagyomány egyformán érvényes
.Akkor
<br>
miért nem érvényes a 2018 újrafogalmazás legalább is elvileg
,hiszen ma már
<br>
ez is hagyomány.Illetve ha léteznek hagyományok akkor nyilván
korszerűen
<br>
újra magyarázták akár a régi egyház atyák az evangéliumot több
esetben.
<br>
<br>
Üdv. Egon
<br>
<br>
2020.01.13. 19:54 keltezéssel, Gy Greschik írta:
<br>
Kedves Egon!
<br>
<br>
Megjegyzésed messzire menő kérdéseket vet föl... emiatt is
<br>
kerültem, hogy Bergoglio 2018.-as katekizmus-módosítását
magam
<br>
idézzem. A probléma az, hogy a katolikus tanítás olyan
mérvű
<br>
módosítása, amit ez a cikkely jelent, felrúgja azt a
definíciót,
<br>
amit a katolikus egyház magáról mintegy 2000 éven át
hirdetett.
<br>
(A lényegi tanítás változhatatlanságának tételét --
miszerint az
<br>
egyetemes, apostoli egyház a gyökerekig visszanyúló
tanításait
<br>
tekintve nem változik, mert nem képes változni.)
<br>
<br>
Megjegyzésed ahhoz a -- nagyon sokak által fontolgatott --
<br>
kérdéshez vezet, miszerint ha egy vallás amely magát
aszerint
<br>
definiálta, hogy komoly kérdésekben változtathatatlan,
hirtelen
<br>
kijelenti, hogy ő bizony valamelyik efféle kérdésben meg
fog
<br>
változni, akkor az ugyanaz a vallás-e, ami azelőtt volt?
<br>
<br>
A válasz egyértelmű: nem. A két éve kihirdetett
<br>
katekézis-módosítás -- Bergoglio (alias Ferenc pápa) több
más
<br>
megnyilvánulásával egyetemben -- ellene megy a katolikus
<br>
tanításnak. Óriási felhördülés is volt katolikus
körökben,
<br>
aminek híre még Magyarországra is eljutott. Ld. a
<br>
katolikusvalasz blogban mejelent elemzés-fordítást, amiben
<br>
Athanasius Scheider érsek atya azt a kérdést feszegeti,
mit
<br>
lehet tenni, ha egy pápa eretnekké válik.
<br>
<br>
A másik, még eklaténsabb példa az ősszel a Vatikánban
<br>
megrendezett pogány szertartás (!!) esete, ami után a
<br>
bálványokat egy római templom oltára köré (!!!!) helyezték
--
<br>
egy osztrák fiatalember dobta ki őket a Tevere vizébe,
talán
<br>
emlékszel rá. Mi kell ennél több annak bizonyítására,
hogy ami
<br>
ezekben az években a Vatikánból jön, egyáltalán nem
biztos, hogy
<br>
katolikus. A katekázis 2018.-as módosítását is beleértve.
<br>
<br>
G.Gy.
<br>
<br>
<br>
On Mon, 13 Jan 2020, Reinisch Egon wrote:
<br>
<br>
Date: Mon, 13 Jan 2020 19:13:59 +0100
<br>
From: Reinisch Egon <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:reinisch@t-online.hu"><reinisch@t-online.hu></a>
<br>
Reply-To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
Subject: Re: [Grem] Az angol kórház által 'halálra
<br>
ítélt' 5 éves kislány
<br>
állapota Oaz őt befogadó olasz kórházban javul
<br>
<br>
<br>
A halálbüntetést valaha valóban elfogadta az egyház
<br>
de ma már ez nem így van
<br>
a katekizmus 2267. pontja szerint a halál büntetés
<br>
minden keresztény ember
<br>
számára elfogadhatatlan aki még is elfogadja az vét
<br>
a katekizmus tanítása
<br>
ellen 2018 óta .
<br>
<br>
Hívom fel a figyelmet erre Én az önképző
<br>
hadtörténész ,remélem a lista
<br>
szelíd keresztény gondolkodói is fogékonyak a
<br>
keresztényi kegyelem
<br>
gyakorlásának elvére.
<br>
<br>
Természetesen arról nincs szó ,hogy a súlyos bűnök
<br>
elkövetői ne kapjanak
<br>
méltó büntetést amely akár valódi életfogytiglan.Még
<br>
egyszer felhívom a
<br>
fegyelmet arra viszont ,hogy egyetlen ártatlan ember
<br>
sem érdemli meg ,hogy
<br>
tévedésből végrehajtsanak rajta egy halálos
<br>
ítéletet.
<br>
<br>
Továbbá arról sincs szó ,hogy bűncselekmények
<br>
megakadályozása során nem
<br>
oltsák ki az elővetők életét akár teszi ezt a
<br>
magánszemély önvédelemből akár
<br>
egy erre törvényileg jogosult hatóság .
<br>
<br>
Üdv. Egon
<br>
<br>
<br>
2020.01.13. 15:05 keltezéssel, Gy Greschik írta:
<br>
Kedves Egon!
<br>
<br>
Ha jól tudom, a kerestény (katolikus) tanítás
<br>
nem haszonelvű
<br>
okból tiltja az emberölést (hogy valakit ne
<br>
fosszunk meg
<br>
valamitől), hanem azért, mert, kivételektől
<br>
eltekintve, embernek
<br>
nem szabad emberélet ellen fellépnie. Isteni
<br>
törvény. De
<br>
vannak kivételek: pl. önvédelem és
<br>
halálbüntetés. Figyelem: a
<br>
Szentírás nem önmagában adja a keresztény
<br>
tanítást, hanem a
<br>
hagyománnyal együtt.
<br>
<br>
Megjegyzés: A hagyomány vagy a Szentírás
<br>
bármelyikének elhagyása
<br>
kapitális tévedés a keresztény tanítás
<br>
szempontjából. Erre maga
<br>
az Újszövetség is felhívja a figyelmet,
<br>
félreérthetetlenül: 2
<br>
Tessz 2:15. A „sola Scriptura” elv mint
<br>
teológiai irányelv vagy
<br>
értelmezés egyébként nemcsak maga a Szentírás
<br>
szerint hibás,
<br>
hanem történelmileg is félresiklott, mert ha
<br>
igaz volna, akkor a
<br>
kereszténység (Kristrus tanításának elfogadása
<br>
és követése) csak
<br>
a Szentírás (Újszövetség) lejegyzése (ill.
<br>
egyházi
<br>
véglegesítése, szentesítése) után kezdődhetett
<br>
volna, ami elég
<br>
képtelen definíció...
<br>
<br>
Vissza a halálbüntetéshez:
<br>
<br>
Az egyház tanítása szerint elfogadható, mindig
<br>
is az volt.
<br>
Ennek magyarázatába ha jól emlékszem nem csak
<br>
az tartozik bele,
<br>
hogy a társadalmi érdek (a keresztény
<br>
társadalom érdeke)
<br>
megkívánhatja, hanem az is, hogy a kivégzett
<br>
hasznára is válhat,
<br>
amennyiben az a bűnéért való vezeklés része
<br>
lesz.
<br>
<br>
És természetesen, ahogy te is megjegyezted
<br>
azóta: az emberölés
<br>
legnagyobb emberi tragédiája nem az okozott
<br>
szenvedés, hanem a
<br>
lelki kár. Ez az áldozat szempontjából az
<br>
esetlegesen még
<br>
szükséges megtérés, vagy további földi
<br>
vezeklés lehetőségének
<br>
megszüntetése.
<br>
<br>
G.Gy.
<br>
<br>
<br>
On Mon, 13 Jan 2020, Reinisch Egon wrote:
<br>
<br>
Date: Mon, 13 Jan 2020 09:24:27 +0100
<br>
From: Reinisch Egon
<br>
<a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:reinisch@t-online.hu"><reinisch@t-online.hu></a>
<br>
Reply-To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
Subject: Re: [Grem] Az angol kórház
<br>
által 'halálra
<br>
ítélt' 5 éves kislány
<br>
állapota Oaz őt befogadó olasz
<br>
kórházban javul
<br>
<br>
<br>
Kedves Emőke !
<br>
<br>
Nem csak a nyugati világban fordult elő
<br>
tömeges
<br>
abortusz és eutanázia ,hanem
<br>
sajnos Magyarországon ebben több
<br>
rekordot döntöttünk
<br>
meg nem csak a kádár
<br>
korszakban egy bizonyos időszakában
<br>
hanem
<br>
kimutathatóan az 1700 évektől a
<br>
telkes jobbágyok körében az úgynevezett
<br>
egykézés
<br>
során . A tiszazugi
<br>
méregkeverő asszonyok (1911-1929 között
<br>
) kb. 160
<br>
bizonyított és becsült
<br>
adatok szerint 300 esetben hajtottak
<br>
végre
<br>
eutanáziát pontosabban
<br>
gyilkosságokat csecsemőkön, öregeken,
<br>
hadirokkantakon vagy csak
<br>
elviselhetetlen életvitelű férjeken .
<br>
<br>
Az telkes jobbágyok egykézése az egyik
<br>
koporsószege
<br>
volt országunk
<br>
megcsonkításának is,tehát nem csak az
<br>
általad
<br>
említett modern megengedő
<br>
törvények okozhatnak embertelen
<br>
társadalmi
<br>
szokásokat hanem a szegénység a
<br>
vagyonféltés a nevelés hiánya és a
<br>
helytelen vallási
<br>
nevelés rossz hatásfoka
<br>
ez történt a Tiszazugban.
<br>
<br>
És most lenne egy nagyon komoly kérdésem
<br>
keresztény
<br>
szemszögből nézve mitől
<br>
fosztanak meg valakit, akin legyen bár
<br>
rettenetes
<br>
bűnöző végrehajtják a
<br>
halálos ítéletet ?
<br>
<br>
Üdv. Egon
<br>
<br>
...
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
Grem mailing list
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
Grem mailing list
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
<br>
<br>
<br>
<br>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Grem mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>