<div dir="ltr">
<div class="et_post_meta_wrapper">
<h1 class="entry-title">Két civilizációt formálnának eggyé</h1>
<p class="gmail-post-meta"><span class="gmail-published">
<a href="https://magyarnemzet.hu/velemeny/ket-civilizaciot-formalnanak-eggye-4699037/">https://magyarnemzet.hu/velemeny/ket-civilizaciot-formalnanak-eggye-4699037/</a>

<br></span><span class="gmail-comments-number"></span></p>
</div> 
<div class="entry-content">
<p>Az európai–muszlim közeledés terve már a hetvenes években megfogalmazódott.</p><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>
</b></span><p><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>A hét végén Egyiptomban, Sarm-es-Sejkben tartják az Európai Unió és 
az Arab Liga vezetői közötti csúcstalálkozót. Történelmi esemény</b></span> ez, ami
 sok nyugtalanító kérdést rejt magában. A nagy találkozás kapcsán ideje 
nekünk, közép- és kelet-európaiaknak szembenéznünk a ténnyel:<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> az 
európai–muszlim közeledésnek, azaz Eurábia létrehozásának a terve 
Nyugat-Európában már a hetvenes években megfogalmazódott, több szálon és
 formában intézményesedett, s napjainkra a megvalósítás fázisába 
érkezett.</b></span></p>
<p><span style="color:rgb(255,0,255)"><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="color:rgb(0,0,0)">A 2015 tavaszán megindult migránsáradat</span></span> </span>csak tovább rontott a 
helyzeten:<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> eredetileg döntően az arab-muszlim népek Európába áramlása 
volt a cél, az elmúlt három évben viszont a migránsok már nemcsak az 
arab világból érkeznek, hanem Afrika más országaiból is.</b></span></p>
<blockquote><p>Ne feledjük<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>: a mai napig létezik az európai Kalergi-díj, 
amelyet azoknak ítélnek oda, akik a névadó szellemében ténykednek egy 
nemzetek feletti európai egységért. Mi is volt a célja Richard 
Coudenhove-Kalerginek, aki japán anyától és osztrák–magyar diplomata 
apától származó, befolyásos európai politikus, egyben szabadkőműves 
volt?</b></span> A Praktischer Idealis­mus című, 1925-ben megjelent könyvében<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> 
kifejtette, hogy Európát sárga-mongo­loid és harmadik világbeli színes 
bőrű népekkel kell keresztezni, hogy létrejöjjön egy etnikai identitás 
nélküli, soknemzetiségű kevert lakosság, amelyen a hatalmi elit könnyen 
uralkodhat.</b></span></p></blockquote>
<p>Ennek eléréséért az első és legfontosabb lépés az európai őshonos 
nemzetek szuverenitásának, önrendelkezési jogának a megszüntetése. <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>A 
Kalergi-díjat 2010-ben nem más, mint Angela Merkel kapta meg. Ő nemrég 
</b></span>egy berlini, a „populizmus” előretörése miatt szervezett konferencián 
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>azt mondta</b></span>: <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>„A nemzetállamoknak fel kell adniuk a szuverenitásukat, és a
 kormányoknak nem lenne szabad a bevándorlás kérdésében a saját 
polgáraikra hallgatniuk.”</b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> Merkel tehát hivatalosan bejelentette, 
fejezzük be végre már<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> a demokrá­ciát!</span> </b><b>Az ENSZ migrációs paktumát </b></span>ért 
kritikák <span style="background-color:rgb(234,209,220)">kapcsán </span>pedig imigyen szólt: „Voltak politikusok, akik azt 
hitték, majd ők eldönthetik, hogy ezek a megállapodások nem érvényesek 
csak azért, mert ők a népet képviselik.” <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Merkel tehát leszögezi, hogy<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> a 
nemzeti döntéshozatal f</span>elett állnak a globális szervezetek döntései.</b></span></p>
<p>Itt tartunk most, de menjünk vissza az időben: hol és <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>hogyan született az Eurábia-koncepció és hogyan szökött szárba?</b></span></p>
<p><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>Franciaország</b></span> a második világháború következményeként jelentős 
presztízsveszteséget szenvedett, gyarmati birodalmát szinte teljesen 
elveszítette, s nagyhatalmi tervei megroppantak. Ezek után arra 
törekedett, hogy <span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>a német–francia megbékélés alapjaiból kiindulva, az 
amerikai befolyást ellensúlyozandó, Izrael-­ellenes éllel az arab 
országokkal vegye fel a kapcsolatokat s szorgalmazza<span style="background-color:rgb(234,209,220)"> az európai–muszlim 
együttműködést.</span></b></span></p>
<p>Ehhez kapóra jött <span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>az 1973-as jom kippuri háború Izrael, illetve 
Egyiptom és Szíria között, amelynek következtében az OPEC-államok 
október ­16–17-én egyoldalúan az olajár megnégyszerezése, valamint 
minden hónapban az olajtermelés ötszázalékos csökkentése mellett 
döntöttek, addig, amíg Izrael ki nem vonul a megszállt területekről. 
</b><span style="background-color:rgb(255,255,255)">Emellett </span><b>olajembargóval sújtották azokat az országokat, amelyek Izrael 
mellett foglaltak állást</b></span>, így az Egyesült Államokat, Dániát és 
Hollandiát.</p>
<p>Nyugat-Európában, pontosabban <span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>az Euró­pai Közösség akkor kilenc 
országában pánik tört ki, hiszen gazdaságilag ezerszázalékosan függtek 
az arab olajtól </b></span>(a Szovjetunió és Kína szóba sem jöhetett a hidegháború 
idején), vagyis a nyugati jólét függött attól, hogy meg tudnak-e egyezni
 az arab olajsejkségekkel.<span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b> Ezért már 1973. november 6-án összeültek a 
kilencek Brüsszelben, és kiadtak egy közleményt, amely három fontos 
dolgot tartalmazott: 1. nem ismerik el az Izrael által megszállt 
területeket, 2. Izraelnek vissza kell vonulnia az 1949-ben elfogadott 
határok mögé és 3. elismerték a palesztinok legitim ­jogait.</b></span></p>
<p><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>Ezzel egyértelműen az Arab Liga oldalára álltak a zsidó állammal 
szemben</b></span>, előkészítendő a következő időszak arab–nyugat-európai 
közeledését.</p>
<p><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>És ez a közeledés a két fél között gyors léptekkel haladt előre. </b></span>
1973. november ­26–27-én ­Georges Pompidou francia elnök és Willy Brandt
 kijelentette, hogy dialógust kell kezdeni az iszlám világgal. 1974 
júliusában Párizsban az érdekelt felek létrehozták az Euro-Arab Dialógus
 (EAD) intézményét, amely nemcsak gazdasági, hanem immáron politikai és 
kulturális együttműködést jelentett.</p>
<p>Az igazi áttörést a<span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>z EAD 1975-ös strasbourgi tanácskozása</b></span> hozta el, 
ahol megfogalmazták, hogy<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> Európának meg kell értenie és tolerálnia kell 
az arab világ politikai és gazdasági érdekeit, és Európában egy, az arab
 világnak kedvező véleményklímát kell kialakítani<span style="background-color:rgb(208,224,227)">.</span></b><b> Az európai vezetőknek
 tenniük kell azért, hogy megszűnjön a muszlim társadalmak iránti 
megvetés és lejáratás, sőt tiszteletet kell mutatnunk az arab világnak 
az emberi civilizáció fejlesztésében játszott évezredes (!) 
hozzájárulásáért.</b></span></p>
<p>Tilj Declercq, az EAD egyik jeles (belga) tagja világosan kifejtette,
 hogy Európa és az arab világ közötti egyezkedésnek a lényege nem más, 
mint hogy az arab olaj és munkaerő szövetkezik az európai technológiával
 és menedzsmenttudással. Másfelől – és ezt már én teszem hozzá –<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> itt 
vannak a gyökerei a masszív arab-muszlim bevándorlásnak, amely a 
következő évtizedekben fokozatosan felerősödött, s amit 2015 óta látunk,
 az már ennek a következménye.</b></span><br>
Az egyezségekben<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> megfogalmazták:</b></span> <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>az euró­pai országoknak garantálniuk 
kell, hogy a bevándorlók azonos jogokat élvezzenek az „őslakosokkal”. </b></span>
Egyenlő hozzájutás a munkahelyekhez, azonos munka- és életfeltételek, 
illetve szociális ellátórendszer. Valamint leszögezték, hogy <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>a két 
civilizációnak a továbbiakban szorosan együtt kell működnie, ki kell 
alakulnia egyfajta intellektuális összehangoltságnak.</b></span></p>
<blockquote><p>Tehát már 1975-ben kinyilvánítottak egy olyan célt, ami 
valójában irreális. De az erőforrások iránti igény mindent felülír, 
legyen az vallás, kultúra, erkölcs, normák vagy életvitel.</p></blockquote>
<p>A következő évtizedekben, bár akadozottan és nem egyenletesen, de 
gördültek tovább a folyamatok az európai–muszlim kapcsolatok elmélyítése
 felé.<b> <span style="background-color:rgb(234,209,220)">1977-ben Velencében például arról tárgyaltak, hogy a muszlim 
kultúrát hogyan lehet Európában integrálni; ajánlás hangzott el azzal 
kapcsolatban, hogy egy egyszerűsített arabnyelv-tudást kellene 
érvényesíteni a kapcsolatokban. </span></b>Ekkor már abból indultak ki, hogy nem 
egyének érkeznek Euró­pába, hanem tömegek (!), amelyek megőrzik 
kultúrájukat, és a saría is akceptálandó lesz az öreg kontinensen.</p>
<p><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Az 1983-as hamburgi tanácskozás</b></span> – amelyet Hans-Dietrich Genscher 
akkori német külügyminiszter nyitott meg – már arról szólt, hogy nem 
pusztán azonos jogokat kell adni a muszlim bevándorlóknak, hanem <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>cél a 
migránsok legmagasabb jólétének a megteremtése.</b></span></p>
<p>Hans-Dietrich GenscherKooperáció kell a muszlimok és az európai 
emberek között, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>az arabok vegyenek részt a szakszervezeti munkában, a 
politikai életben </b></span>stb. 1991-ben pedig az Európa Tanács parlamenti 
közgyűlése jóváhagyott<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> egy programot, amely a következő, önmagáért 
beszélő címet kapta: „Az iszlám civilizáció hozzájárulása az európai 
kultúrához”.</b></span></p>
<p>Tudtuk ezt, tudjuk mindezt? Amikor beléptünk az Európai Unióba, nem 
mondták el ezeket a dolgokat nekünk. Nem voltak oly szívesek 
tájékoztatni bennünket arról, hogy ha tagjai leszünk az uniónak, akkor 
„szolidárisnak” kell lennünk az iszlám migrációval is, nekünk is 
segítenünk kell abban, amit az Euró­pai Közösség már a hetvenes években 
elhatározott.</p>
<p>És <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>most már azt is értjük, </b></span>h<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ogy miért nem lehetett <span style="background-color:rgb(217,234,211)">az 
alapdokumentumokban</span> – alkotmány, lisszaboni szerződés –<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> Európa 
keresztény gyökerei­re hivatkoznunk.</span> Leesett a tantusz.</b></span></p>
<p>Szerző: <em>Fricz Tamás politológus</em></p>
<p>Forrás: <a href="https://magyarnemzet.hu/velemeny/ket-civilizaciot-formalnanak-eggye-4699037/">https://magyarnemzet.hu/velemeny/ket-civilizaciot-formalnanak-eggye-4699037/</a></p></div>

</div>