<div dir="ltr"><font size="4" color="#134f5c">Kedves Gyuri!</font><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Jártam Manopelloban, a templom melletti múzeumban is és ott kifejezetten utalnak az egyezésre. Összemontírozzák a két arcot,...</font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Nagyon kevesen ismerik ezt a kendőt, talán egyel több fóruma lenne ha a honlapon is megjelenne.</font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Vajon a lepel szakértője mit gondol róla?</font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">A kép nem festékkel készült, valószínűleg a feltámadáskor szinte beleégtek az arc vonásai, erős fényjelenséggel járhatott... Ilyesmire emlékszem, mint magyarázatra, hogy miképpen rajzolódik ki Jézus arca a vékony szöveten. </font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Az oltáron van, mögötte ablak van, tehát nem mindenhonnan látható és nem minden megvilágításban.</font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Viszont közelről is meg lehet nézni, hátulról.</font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">De megtaláltam egy zarándoktársam fényképeit: </font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">íme:
<br class="gmail-Apple-interchange-newline"><span style="background-color:rgb(255,255,255);text-decoration:underline;float:none;display:inline"><a href="https://goo.gl/photos/">https://goo.gl/photos/</a></span><wbr style="background-color:rgb(255,255,255);text-decoration-style:initial;text-decoration-color:initial"><span style="background-color:rgb(255,255,255);text-decoration:underline;float:none;display:inline">gaZUFKmwLQZdQTWX7</span>
</font></div><div><font size="4" color="#134f5c"><br></font></div><div><font size="4" color="#134f5c">Üdvözlettel: Rita</font></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2018. augusztus 16. 20:51 Gy Greschik írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:gy.greschik@teguec.com" target="_blank">gy.greschik@teguec.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Kedves Rita!<br>
<br>
Köszönöm a cikkeket.<br>
<br>
Az oviedo-i kendőről én is, mint szinte bizonyíthatóan a sírban Jézus arcát fedő szövetdarabról tudok. A „szinte” szó a történelmi és a kriminalisztikai bizonyíthatóság-fogalmak közötti külünbségtétel miatt szükséges.<br>
<br>
Talán azért kevésbé híres ez a tárgy (sokkal kevesebbet hallani róla), mint a lepel, mert kevésbé látványos, vagy mert kevésebb tudományos vizsgálatnak volt tárgya ...?<br>
<br>
Még gondolkodom rajta, hogy az ilyen írásokat is elkezdjem-e gyűjteni a <a href="http://torinoilepel.hu" rel="noreferrer" target="_blank">torinoilepel.hu</a> honlapon.<br>
<br>
G. Gy.<br>
<br>
<br>
On Thu, 16 Aug 2018, Rita Kunsay-Sipos wrote:<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Date: Thu, 16 Aug 2018 18:04:11 +0200<br>
From: Rita Kunsay-Sipos <<a href="mailto:ritakunsay@gmail.com" target="_blank">ritakunsay@gmail.com</a>><br>
Reply-To: <a href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
To: <a href="mailto:grem@turul.banki.hu" target="_blank">grem@turul.banki.hu</a><br>
Subject: [Grem] A Manopelloi kendőt a Torinói Lepellel együtt emlegetik<br>
<br>
<br>
<a href="https://szeretetlang.blog.hu/2015/04/09/a_manoppelloi_csodas_krisztus_arc_o" rel="noreferrer" target="_blank">https://szeretetlang.blog.hu/2<wbr>015/04/09/a_manoppelloi_csodas<wbr>_krisztus_arc_o</a><br>
todik_resz<br>
<br>
<a href="https://www.karizmatikus.hu/noha/olvasnivalo/3885-feltamadas-kulonos-erekly" rel="noreferrer" target="_blank">https://www.karizmatikus.hu/no<wbr>ha/olvasnivalo/3885-feltamadas<wbr>-kulonos-erekly</a><br>
eje.html<br>
<br>
Képtalálat a következőre: „manoppello kendő”<br>
<br>
<br>
Képtalálat a következőre: „manoppello kendő”<br>
<br>
A MANOPPELLÓI CSODÁS KRISZTUS ARC (NYOLCADIK RéSZ)<br>
<br>
tibor. | Szólj hozzá!<br>
<br>
A legdrágább szövet<br>
<br>
A Manoppello-i Szent Arc bámulatba ejtő arckép, amely megmaradt egy<br>
drága antik szöveten. A múzeumi gyűjteményekben ilyen szövetek csak elvétve<br>
és töredékesen maradtak fenn máig, a legrégebbiek a IV. századból valók. L.<br>
Portoghesi professzornő – az I. századi antik szövetek specialistája szerint<br>
a Manoppello-i lepel egy szövetselyem, melyet „tengeri selyemnek” is<br>
neveznek és amely a legdrágább anyag volt az ókorban. Egy másik világhírű<br>
specialista Chiara Vigo professzornő megállapítása szerint nem véletlen a<br>
„tengeri selyem” elnevezése, mert az anyagát a nobilis tengeri kagylóból<br>
nyerték. A professzornő állítása szerint, egyedül a tengeri selyem lehet<br>
ennyire áttetsző és finom, mint a Manoppello-i kendő és egyben tűzálló is,<br>
mint az azbeszt. A szövetselymet lehet áztatni, de szakmai szempontból,<br>
abszolút nem lehet ráfesteni egy ilyen vékonyka felületre. manop2.jpg<br>
A vászon szerkezetét Giulio Fanti prof. vizsgálta, aki megállapította,<br>
hogy egy nagyon vékony anyaggal van dolgunk, amely az emberi hajszálnál fele<br>
vékonyságú 23 mikron átmérőjű szálakból lett szőve. A szövés technikája<br>
hagyományos, vagyis egyszerű és szabálytalan. A szőttes áttetsző, ezért<br>
nevezik fátyolnak. A szálak közti üres tér 150-től 300 mikron nagyságig<br>
rendeződik. Az üres terekben nincsen semmiféle pigment vagy más<br>
anyag.oblicze14.jpg <br>
A szöveten karakterisztikus hajtások futnak úgy, mintha a lepel sokáig<br>
össze lett volna hajtva: kétszer hosszában és kétszer keresztbe. A fényben a<br>
színek nem látszanak a mikroszkóp alatt, mert nincs semmilyen festékfolt.<br>
Ráadásul a hátulról jövő fénytől átlátszóvá válik, mint az üveg, ekkor<br>
eltűnnek még a hajtások is. Ezeket a jelenségeket csak a tengeri selymen<br>
lehet megfigyelni. Míg a fény hatására teljesen átlátszó, ugyanakkor<br>
árnyékban grafitszürkének tűnik. Amikor a Szent Péter Bazilikában Luther<br>
Márton legelőször megpillantotta a leplet, mint Szent Veronika kendőjét,<br>
valószínűleg fény alatt látta és ezért nem fedezte fel rajta a<br>
képet. (Forrásmunkák az első posztban!) (Folyt.)mnoppello_34.jpg<br>
<br>
* <br>
RENDBEN<br>
<br>
[rpFingerprint?proto=https]<br>
<br>
A FELTáMADáS KüLöNöS EREKLYéJE<br>
<br>
ks. Mieczysław Piotrowski TChr <br>
NOHA (nézni-olvasni-hallgatni ajánljuk)<br>
Olvasnivaló<br>
2015. május 05.<br>
<br>
alt<br>
<br>
Manoppello lakosai mindig is vélték, hogy a templomukban lévő Krisztus<br>
Arckép csodálatos módon rögzítődött a kendőn, amely a sírban Jézus fején<br>
volt és a feltámadás tanúja lett.<br>
<br>
Heidelburgban, az Evangélikus Teológiai Egyetem Új Testamentum szakon, Klaus<br>
Berger professzor, a mai kor legismertebb Biblia szakértője, sok könyv<br>
szerzője, azt írja a német Focus kiadásában , hogy a manoppelloi Jézus<br>
Arckép az Evangéium első oldala. Az Evangélium szövegét megelőzi ez a<br>
feltámadási kép (...).<br>
<br>
Zsidó hagyomány szerint ahhoz, hogy valamit bizonyítsunk bíróság előtt,<br>
kettő tanú szükséges. Itt is két tanúnk van – János és Péter, de két<br>
bizonyíték is, két darab vászon: A Torinói Lepel és a Manoppelloi Arckép. Ez<br>
tehát a feltámadás két tárgyi bizonyítéka. A feltámadás valóság, nem<br>
telológiai metafora, erről beszél a manoppelloi kép.<br>
<br>
Zsidó hagyomány szerint a sebes és véres test temetése sok vászonkendő<br>
használatát igényelte. A haldokló Krisztus orráról és szájáról bőven folyt a<br>
vér. Valaki a kereszt alatt állók közül egy vászon kendőt nyomott az Ő<br>
arcához. Olyan erős vérzés volt ez, hogy az összehajtott kendőt többször<br>
szorították a halott arcához. Vérfoltos és vérsavós, 855 x 525 mm –s<br>
lenvászon kendő a mai napig megmaradt és a VIII.sz.-tól Spanyolország<br>
legrégebbi kincstárában őrzik, Oviedoban.<br>
<br>
Tudományos kutatások megállapították hogy ez a len anyag az I.sz.-ból való.<br>
<br>
Ez a Sudario, vagyis kendő, amellyel a haldokló arcát törölték a zsidó<br>
hagyomány szerint. Az oviedoi kendőn a vérfolt elhelyezkedése megegyezik a<br>
Torinói Lepel vérfoltjaival. Mindkét vásznon AB vércsoportú vér található,<br>
amely egy embertől származik. Jézus testét a keresztről való levétele után<br>
legelőször 4 m vászonnal csavarták be (sindon). Ezt azért tették, mert a<br>
zsidó hagyomány szerint nem nyúlhattak csupasz kézzel a halott testéhez. A<br>
halott szája nem maradhatott nyitva, ezért egy másik kendővel rögzítették<br>
(pathil), amelyet Dél – Franciaországban, Cahors-ban őriztek.<br>
<br>
Ezt követöen a gyolcsban lévő testet széles vászon csíkokkal (othanie)<br>
körbetekerték, keresztbe átkötötték és kívül, belül bőven átitatták illatos<br>
olajokkal.<br>
<br>
Az igy, bábszerűen betekert Jézus- testet sírba tették, fejére téve a<br>
felbecsülhetetlen értékű, másik kendőt.<br>
<br>
Szent János Evangéliumában az üres Krisztus sír vászonjairól olvasunk.<br>
<br>
,,Péter és a másik tanitvány elindult és a sírhoz sietett. Mind a ketten<br>
futottak. De a másik tanitvány gyorsabban futott, mint Péter és hamarabb ért<br>
a sírhoz. Benézett s látta a gyolcsot de nem ment be. Nem sokkal később<br>
Péter is odaért, bement a sírba és ő is látta az otthagyott gyolcsot, meg a<br>
kendőt, amellyel a fejét befödték.<br>
<br>
Ez nem a gyolcs közt volt, hanem külön összehajtva más helyen. Most már a<br>
másik tanitvány is bement, aki először ért oda a sírhoz. Látta és hitt.” (Jn<br>
20,5-8)<br>
<br>
A görög nyelv kiváló ismerője Antonio Persili: Sule tracce del Risorto<br>
(Tivoli 1988) cimű könyvében felhasználva a szövegmagyarazók és egyházatyák<br>
munkásságát (Cyryl Jerozolimski, Cyryl Aleksandryski), javasolja a<br>
korrrektúrát Szent János evangéliumának (20,5-8.) részleténél: ...”látta az<br>
otthagyott gyolcsot meg a kendőt, amellyel a fejét befödték és amely nem a<br>
gyolcs közt volt, hanem külön, leemelve, a betekert fej alakjában.”<br>
<br>
Péter apostol, látván az érintetlen gyolcsot, amelyen áthatolt az imádott<br>
Jézus teste, hitt a feltámadásban, bár még nem látta a Feltámadottat. A<br>
feltámadás alatt Jézus embersége felmagasztalódott. „Mert benne lakik testi<br>
formában az istenség egész teljessége, s benne lettetek ennek a teljességnek<br>
részesei.” (Kol 2,9)<br>
<br>
A sír gyolcsai, amelyek a halott Jézus testét körültekerték, feltámadása<br>
után összeestek, mert üresek lettek, amikor a feltámadott Test áthatolt<br>
rajtuk. A fejkendő alakja azonban megmaradt, hiszen vérrel és illóolajokkal<br>
volt átitatva és a kiszáradás után megkeményedett. Úgy vélik, hogy míg Jézus<br>
testét gondosan gyolccsal tekerték be, a kivételes tisztelet kifejezéseként,<br>
fejét drága, keleti selyemből készült kendővel takarták be. Ez a különös<br>
ereklye ma Manoppelléban található.<br>
<br>
János apostol hat görög szó közül, amelyek meghatározzák a látás tényét, az<br>
eiden szót használta – „látta és hitt” (Jn 20,8) Ez a szó azt fejezi ki,<br>
hogy nem csak látjuk, de értjük is. Szent János ezzel akarta kiemelni, hogy<br>
amikor meglátta az érintetlen gyolcsokat, megértette, hogy Jézus teste<br>
titokzatos módon áthatolt a gyolcsokon, tehát Jézus biztosan feltámadt.<br>
Szent János rögtön hitt Jézus feltámadásában.<br>
<br>
A feltámadó Jézus, szenvedésének, halálának és feltámadásának különleges<br>
jelét hagyta ránk a sírban lévő gyolcson:Testének mását.<br>
<br>
<br>
<br>
</blockquote>
<br>______________________________<wbr>_________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/<wbr>mailman/listinfo/grem</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div>