<div dir="ltr"><div dir="ltr" align="left"><font size="2"><font size="5"><a href="http://magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/" target="_blank"><font face="Arial"><strong>http://magyaridok.hu/velemeny/<wbr>valosaggal-torteno-<wbr>szembesules-1626757/</strong></font></a></font></font></div>
<div>
<div dir="ltr" align="left"> </div>
<div dir="ltr" align="left"><font size="2" face="Arial"><span class="gmail-m_-4319359705962235368484224211-30042017">------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>-----</span></font></div></div>
<div> </div>
<div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-dates"><span class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-dates-main">2017. április 29. 
szombat 08:00</span> </div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368et_main_title">
<h1>A valósággal történő szembesülés</h1></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-subtitle"><font size="4" face="Arial">Gondolatok a kopt 
keresztények elleni virágvasárnapi véres merénylet után </font></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-subtitle"> </div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-source-and-author">
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-author"><font size="4" face="Arial"><strong><u><font size="5">Henri Boulad</font> </u></strong></font></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-author"><strong></strong> </div></div>

<div class="gmail-m_-4319359705962235368entry-content gmail-m_-4319359705962235368clearfix">
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-lead"><font size="4" face="Arial">Nemcsak a terroristákat és a 
terrorizmust vádolom, hanem egész egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél 
fogva politikai és radikális. </font><font size="4" face="Arial">Vádolom az 
iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és minden, a muzulmán hit nevében 
elkövetett erőszaknak. Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem 
egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a 
felhőjét, amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius dzsihadista 
testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális 
iszlámot vádolom.</font></div>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Egész 
egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél fogva – egyszerre 
politikai és radikális. Amint azt már több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus 
nem más, mint a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és szigorúságával. 
Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a 
magban. Olyan társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim, hiszen isteni 
törvényen, a sarián alapuló világkalifátus megteremtésére törekszik. Olyan 
tervről van itt szó, amely globális és globalizáló, totális, totalitásra törekvő 
és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás, állam és társadalom<br>– din 
wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">A Mekkából 
Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a vallás státusából a teokratikus 
állam státusába lép. Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási 
vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik. Vallás és 
politika ettől kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy 
politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom szándékos 
hazugsággal azokat, akik azt állítják, hogy a muzulmánok által elkövetett 
atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a Korán 
és annak egyértelmű felszólításai nevében követik el. Már az a tény is rendkívül 
beszédes, hogy az imára hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást 
ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom a X. 
századi muszlim tudósokat, amiért olyan – visszafordíthatatlanná vált – 
dekrétumokat hirdettek ki, amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az 
első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel 
szemben elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó medinai 
szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két másik 
rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik kimondja, hogy a Korán Allah „nem 
alkotott”, vagyis örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt minden 
próbálkozást az utólagos értelmezésre, kijelentve, hogy „az idzstihád (a 
személyes értelmezés) kapuja végleg bezárult”.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">E döntések 
szentséggé emelése megmerevítette a muszlim gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, 
hogy az iszlám országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában 
tartsa.<br>Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát, amiből 
nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást keresve, ellenérzései 
foglyaként, saját kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé. Vádolom az 
Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a mérsékelt iszlámot testesítené meg, a 
világ minden tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a fanatizmus, az 
intolerancia és a gyűlölet szellemiségét táplálja. Így válik a világban a 
terrorizmus egyik fő forrásává.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az 
Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és egyetemi programjai és 
tankönyvei reformját. Annak ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah 
al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és 
diszkriminációra buzdító szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az 
Al-Azhart, amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a 
szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal való közelség 
bizonyítéka.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az 
Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért Párizsban több éven át 
végzett tanulmányai és a Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is 
ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a 
megújító gondolkodást segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, 
éppen ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi tankönyveibe 
visszaillesztette azokat az erőszakra és intoleranciára ösztönző szövegeket, 
amelyeket pedig elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett 
onnan.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az 
Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti „új muszlim gondolkodókat”, 
hogy velük együtt elkezdje az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy 
nyugati nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a szabadság, a 
demokrácia és az emberi jogok értékeit védik – alantas gazdasági és pénzügyi 
érdekből aktívan kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a 
Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a hazug „iszlámellenesség” 
(iszlamofóbia) fogalmat, hogy elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos 
kritikát.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolok egyes 
európai vezetőket, amiért engednek az egyre követelőzőbb, agresszívabb és 
szabadsággyilkos iszlám követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen 
kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat meghódítása. E nyugati vezetők 
ezáltal elárulják népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A 
multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a féktelen nyitottság nevében 
hozzájárulnak egy értékes kulturális és civilizációs múlt 
összeomlásához.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom túlzott 
engedékenységét a franciaországi balliberális oldalnak, amely képtelen 
rákényszeríteni a köztársaság törvényeit egy minden integrációt visszautasító 
kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási érdekből eladták magukat a 
robbanékony külvárosoknak, hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett 
kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke” nevében, ami nem más, 
mint az állam kapitulációja.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom a 
katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat az iszlámmal, ami az 
öntetszelgésen, a kompromisszumon és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi 
egyoldalú kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás küszöbén áll. A 
„politikailag korrekt” elvének engedve, és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés 
nevében nem szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli a kényes és 
létfontosságú kérdéseket.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Minden igazi 
párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy médiumokat, hogy a valóság 
elferdített olvasatával, prekoncepción alapuló számok bemutatásával, 
meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések” segítségével befolyásolnak 
és hazudnak. Ez a módszeres félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai 
tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy pénzügyi csoportok érdekében, 
amelyek vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre 
gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy merjük felvállalni az igaz 
beszédet.</font></p>

<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Itt az ideje, 
hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül újra szemügyre vegyük az 
iszlám problémakört. A közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A 
nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi 
egységüket, életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely 
hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval szemben.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Azok a 
muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen gyűlöletben és 
erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító 
szövegeikkel és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt jelenlegi 
tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a kereszténység közötti párbeszéd erőltetése 
helyett kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli párbeszédet és 
reformokat. A muzulmánok ismerjék el végre, hogy a gond belül van, és legyen 
bátorságuk hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes világosságban és 
alázatban tudjanak közelíteni a témához.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Éppen itt az 
ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal, haladó vagy konzervatív, 
szocialista vagy demokrata, köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy 
muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi alapot és értékrendet, 
amely minden emberrel közös. Én pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban 
kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását az összes 
arab és muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös 
igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába. Hiszen „bár az 
igazság és a barátság egy­aránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, 
hogy az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész, Nikomakhoszi 
etika).</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Csak a 
valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé, hogy „szeretet és 
igazság találkozzék… jog és béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><em><font size="4" face="Arial">A szerző 
alexandriai jezsuita szerzetes</font></em></p></div></div></div>