<div dir="ltr"><div dir="ltr" align="left"><font size="2"><font size="5"><a href="http://magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/" target="_blank"><font face="Arial"><strong>http://magyaridok.hu/velemeny/<wbr>valosaggal-torteno-<wbr>szembesules-1626757/</strong></font></a></font></font></div>
<div>
<div dir="ltr" align="left"> </div>
<div dir="ltr" align="left"><font size="2" face="Arial"><span class="gmail-m_-4319359705962235368484224211-30042017">------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>------------------------------<wbr>-----</span></font></div></div>
<div> </div>
<div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-dates"><span class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-dates-main">2017. április 29.
szombat 08:00</span> </div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368et_main_title">
<h1>A valósággal történő szembesülés</h1></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-subtitle"><font size="4" face="Arial">Gondolatok a kopt
keresztények elleni virágvasárnapi véres merénylet után </font></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-subtitle"> </div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-source-and-author">
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-author"><font size="4" face="Arial"><strong><u><font size="5">Henri Boulad</font> </u></strong></font></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-author"><strong></strong> </div></div>
<div class="gmail-m_-4319359705962235368entry-content gmail-m_-4319359705962235368clearfix">
<div class="gmail-m_-4319359705962235368en-article-lead"><font size="4" face="Arial">Nemcsak a terroristákat és a
terrorizmust vádolom, hanem egész egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél
fogva politikai és radikális. </font><font size="4" face="Arial">Vádolom az
iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és minden, a muzulmán hit nevében
elkövetett erőszaknak. Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem
egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a
felhőjét, amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius dzsihadista
testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális
iszlámot vádolom.</font></div>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Egész
egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél fogva – egyszerre
politikai és radikális. Amint azt már több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus
nem más, mint a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és szigorúságával.
Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a
magban. Olyan társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim, hiszen isteni
törvényen, a sarián alapuló világkalifátus megteremtésére törekszik. Olyan
tervről van itt szó, amely globális és globalizáló, totális, totalitásra törekvő
és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás, állam és társadalom<br>– din
wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">A Mekkából
Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a vallás státusából a teokratikus
állam státusába lép. Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási
vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik. Vallás és
politika ettől kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy
politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom szándékos
hazugsággal azokat, akik azt állítják, hogy a muzulmánok által elkövetett
atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a Korán
és annak egyértelmű felszólításai nevében követik el. Már az a tény is rendkívül
beszédes, hogy az imára hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást
ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom a X.
századi muszlim tudósokat, amiért olyan – visszafordíthatatlanná vált –
dekrétumokat hirdettek ki, amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az
első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel
szemben elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó medinai
szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két másik
rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik kimondja, hogy a Korán Allah „nem
alkotott”, vagyis örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt minden
próbálkozást az utólagos értelmezésre, kijelentve, hogy „az idzstihád (a
személyes értelmezés) kapuja végleg bezárult”.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">E döntések
szentséggé emelése megmerevítette a muszlim gondolkodást, és hozzájárult ahhoz,
hogy az iszlám országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában
tartsa.<br>Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát, amiből
nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást keresve, ellenérzései
foglyaként, saját kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé. Vádolom az
Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a mérsékelt iszlámot testesítené meg, a
világ minden tájáról érkező hallgatók és imámok ezreiben a fanatizmus, az
intolerancia és a gyűlölet szellemiségét táplálja. Így válik a világban a
terrorizmus egyik fő forrásává.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az
Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és egyetemi programjai és
tankönyvei reformját. Annak ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah
al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és
diszkriminációra buzdító szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az
Al-Azhart, amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a
szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal való közelség
bizonyítéka.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az
Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért Párizsban több éven át
végzett tanulmányai és a Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is
ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a
megújító gondolkodást segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben,
éppen ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi tankönyveibe
visszaillesztette azokat az erőszakra és intoleranciára ösztönző szövegeket,
amelyeket pedig elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett
onnan.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom az
Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti „új muszlim gondolkodókat”,
hogy velük együtt elkezdje az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy
nyugati nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a szabadság, a
demokrácia és az emberi jogok értékeit védik – alantas gazdasági és pénzügyi
érdekből aktívan kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a
Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a hazug „iszlámellenesség”
(iszlamofóbia) fogalmat, hogy elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos
kritikát.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolok egyes
európai vezetőket, amiért engednek az egyre követelőzőbb, agresszívabb és
szabadsággyilkos iszlám követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen
kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat meghódítása. E nyugati vezetők
ezáltal elárulják népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A
multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a féktelen nyitottság nevében
hozzájárulnak egy értékes kulturális és civilizációs múlt
összeomlásához.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom túlzott
engedékenységét a franciaországi balliberális oldalnak, amely képtelen
rákényszeríteni a köztársaság törvényeit egy minden integrációt visszautasító
kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási érdekből eladták magukat a
robbanékony külvárosoknak, hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett
kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke” nevében, ami nem más,
mint az állam kapitulációja.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Vádolom a
katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat az iszlámmal, ami az
öntetszelgésen, a kompromisszumon és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi
egyoldalú kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás küszöbén áll. A
„politikailag korrekt” elvének engedve, és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés
nevében nem szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli a kényes és
létfontosságú kérdéseket.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Minden igazi
párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy médiumokat, hogy a valóság
elferdített olvasatával, prekoncepción alapuló számok bemutatásával,
meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések” segítségével befolyásolnak
és hazudnak. Ez a módszeres félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai
tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy pénzügyi csoportok érdekében,
amelyek vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre
gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy merjük felvállalni az igaz
beszédet.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Itt az ideje,
hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül újra szemügyre vegyük az
iszlám problémakört. A közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A
nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi
egységüket, életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely
hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval szemben.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Azok a
muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen gyűlöletben és
erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító
szövegeikkel és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt jelenlegi
tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a kereszténység közötti párbeszéd erőltetése
helyett kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli párbeszédet és
reformokat. A muzulmánok ismerjék el végre, hogy a gond belül van, és legyen
bátorságuk hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes világosságban és
alázatban tudjanak közelíteni a témához.</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Éppen itt az
ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal, haladó vagy konzervatív,
szocialista vagy demokrata, köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy
muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi alapot és értékrendet,
amely minden emberrel közös. Én pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban
kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását az összes
arab és muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös
igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába. Hiszen „bár az
igazság és a barátság egyaránt drága számunkra, mégis szent kötelesség,
hogy az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész, Nikomakhoszi
etika).</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><font size="4" face="Arial">Csak a
valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé, hogy „szeretet és
igazság találkozzék… jog és béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).</font></p>
<p style="text-align:left" align="center"><em><font size="4" face="Arial">A szerző
alexandriai jezsuita szerzetes</font></em></p></div></div></div>