<div dir="ltr"><div><b>Márfi Gyula: "A keresztény válasz az üldöztetésre"</b><br>
<br>
konferencia megnyitó beszéde</div>
<br>
<i><span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>A "TITEKET IS ÜLDÖZNI FOGNAK" (A keresztények válaszai az
üldöztetésre régen és ma) </b></span>konferencia <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>megnyitó beszéd</b></span>e. A konferenciát
2017. január 28-án az <a href="http://vincescsalad.hu/?page_id=68" target="_blank"> Irgalmas nővérek (FdlC)</a> rendházában tartották, a szervező a <a href="http://prohungariasacra.blogspot.hu/" target="_blank"> Pro Hungaria Sacra</a> egyesület volt.</i>
<p style="text-align:left"><br>
<br>
... Szent István napján küldtem ki egy körlevelet az egyházmegyében,
amelyet az egyházmegye papjai fel is olvastak, és ebben felhívtam a
figyelmet arra, hogy <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>az üldöztetések végigkísérték a történelem folyamán
az Egyház életét. </b></span>Szent István kivégzése után nagy üldözés tört ki a
jeruzsálemi Egyház ellen. Az apostolok kivételével mindnyájan
elszéledtek Júdea és Szamaria tájékára. Krisztus után 64-ben Néró
császár idejében már a birodalom fővárosában, Rómában is hatalmas
keresztényüldözés tört ki, amely nagy tömegáldozatot követelt. Tacitus
használja az 'ingens multitudo' kifejezést , ezt nem mi állítjuk, hanem
egy pogány történetíró, "hatalmas tömeg". <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>Az üldözések hamarosan
kiterjedtek az egész Római Birodalomra. Az első három évszázad pápái
közül legtöbben vértanúságot szenvedtek, a későbbi korok pápái közül is
sokan lettek vértanúk, </b></span>illetve száműzöttek. Mindenki fölkapta a fejét, <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>
amikor XVI. Benedek pápa lemondott a pápaságról, azt hitték, hogy ilyen
még soha nem volt, a nyolcadik pápa volt, aki lemondott. Az első három
száműzetésben volt, amikor lemondott, mert nem tudta az Egyházat
ténylegesen kormányozni. Szilvériusz, Ponciánusz és I. Márton pápákról
van szó.</b></span><br>
<br>
<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>Az utolsó öt évszázad vértanúi</b></span>t érdemes röviden számba vennünk. A II.
Vatikáni Zsinatnak köszönhetjük, hogy ők is bekerültek most már a
misekönyvünkbe és a zsolozsmáskönyvünkbe is. <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>1597-ben Japánban
feszítették keresztre Miki Szent Pált és társait</b></span>, huszonhatan voltak,
február 6-án emlékezünk meg róluk.<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> Ugyancsak Japánban végezték ki Ruiz
Szent Lőrincet , aki egyébként Fülöp-szigeti családapa volt, tizenöt
társával együtt. </b></span>Őrájuk szeptember 28-án emlékezünk. <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>A XVII. században
Vietnamban is nagyon sok keresztényt öltek meg</b></span> , közülük Dung-Lac Szent
Andrást és társait megünnepeljük, összesen 117 embert , november 24-én.<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> A
kínai vértanúk</b></span> közül Zhao Rong Szent András és sok-sok társát június
9-én ünnepeljük.<br>
<br>
<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>1839 és 1866 között nagyon sok keresztényt végeztek ki Koreában is.</b></span>
Közülük Kim Tageon Szent Andrásról és 102 társáról szeptember 20-án
emlékezünk meg. <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>1886-ban Ugandában végeztek ki 22 fiatalt .</b></span> Ezeknek<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>
legtöbbjét száraz kévékbe kötve elégették</b></span>. Charles Lwangáról és
társairól van szó, akiket, mint mondtam, elevenen elégettek, június 3-án
emlékezünk meg róluk.<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> Az 1920 és 30 között Mexikóban kivégzett 5300
vértanú </b></span>közül Magellán Szent Kristófot és társait május 21-én
ünnepeljük. Ezek a vértanúk természetesen csak töredékeit jelentik a
hitvallóknak, akik életüket adták Krisztusért, hiszen <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>csak Japánban a
XVII. században körülbelül 35 ezer keresztényt öltek meg az úgynevezett
simabarai lázadás idején.</b></span> <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>Kínában 1899 és 1901 között a boxer-lázadás
idején több, mint 30 ezer krisztushívő lett vértanú.</b></span> Köztük volt öt
püspök, számos pap és sok világi hívő is.<br>
<br>
De nem feledkezhetünk meg <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>napjaink vértanúiról sem. Indiában, a
Közel-Keleten , Észak- és Közép-Afrikában</b></span> annyian halnak meg, hogy ha
egyenletesen osztanánk el őket, Győrfi Károly úrnak a könyve szerint, 4
percenként, mondhatnám, hogy<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> 4 percenként megölnek egy keresztényt.
</b><b>Nigériában pár hónapja körülbelül 500 keresztényt égettek el elevenen,
az úgynevezett fuláni (muszlim) milícia tagjai. </b></span>És itt még hadd említsem
meg, hogy <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>egy spanyol pap ezt feltette az internetre és a spanyol
médiahatóságok ezt letiltották. <span style="background-color:rgb(234,209,220)">Gyűlöletébresztőnek, sőt, pornográf
felvételnek minősítették.</span></b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"> </span>Mindjárt hadd említsem meg, hogy én<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> egyetértek
azzal, hogy aki tagadja a zsidó holokausztot, az bűncselekményt követ
el, mert hazudik. De azért, kérdem tisztelettel, hogy <u>a keresztény
holokausztot </u><span style="background-color:rgb(234,209,220)">miért kell tagadni</span>? </b></span>Tehát ha a zsidó holokausztról
hallgatsz, bűnt követsz el. Ha a keresztény holokausztról beszélsz,
akkor meg azzal követsz el bűnt. Hol van itt az egyenlőség? Miért van ez
a kettős mérce?<br>
<br>
Ezért mondom azt, hogy<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> bizonyos keresztényüldözés van Európában is.
Mindenképpen találkozunk a hátrányos megkülönböztetéssel, és az a
helyzet, hogy ha mi mondunk valami rosszat másokról, akár olyant is, ami
igaz, akkor azonnal rasszistáknak meg gyűlöletkeltőknek meg
kirekesztőknek neveznek bennünket ,</b></span> ha viszont rólunk beszélnek rosszat,
az mindig politikailag korrektnek minősül. Hadd említsem meg, itt
magunk között vagyunk, hogy mennyit emlegetik a papi pedofíliát. Én úgy
tudom, hogy <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>a pedofil bűncselekményeknek körülbelül fél százaléka
köthető papi illetve egyházi személyekhez.</b></span> Érdekes, hogy vannak olyan
szervek, amelyeket a 99,5 százalék egyáltalán nem érdekli. Csak az a fél
százalék. Folyton erről beszélnek. Amit például edzők követnek el
fiatal sportolókkal szemben. Amit pedagógusok követnek el. Amelyek
családokban zajlanak le. Vagy amelyeket politikusok vagy
tömegkommunikációban szereplők meg egyéb sztárok követnek el, arról
tilos beszélni. A papi pedofília az meg állandó téma. Nem azt mondom,
ezt nyilván szégyellni kell, ez is sok, egy eset is sok, de hogy csak
erről beszélnek, az azért furcsa.<br>
<br>
Természetesen<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> a mi reakciónk mindenre nem lehet az</b></span>, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>hogy gyűlöltre
gyűlölettel, gyilkosságra gyilkossággal válaszolunk</b></span>, <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>védekeznünk azonban
szabad</b></span>, sőt, kötelességünk is. <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><u><b>Jézus azt mondta: "Ki vádolhat bűnnel
közületek? Melyik jócselekedetemért akartok megkövezni?" Ezt tette Szent
István vértanú is, mikor beszédében kifejtette, hogy ő nem vétett az
írások ellen. Szent Péter azt javasolja nekünk, hogy ellenfeleinknek
szelíden, tiszteletet tanúsítva és jó lelkiismerettel válaszoljunk, hogy
"akik Krisztusban való szép életünkért elhíresztelnek minket, azok
rágalmaikkal szégyent valljanak."</b></u></span><br>
<br>
Még azt említeném meg az aktualitás miatt, hogy a napjainkban megölt
keresztényeknek nagy része muszlimok áldozata. De nem kizárólag. Például
Indiában sajnos, a hinduk között is alakult egy olyan nacionalista
irányzat, amelyik minden külföldire haragszik és minden külföldit üldöz.
Amikor ezelőtt talán 5 éve vagy 6 éve Kanadában, Quebec-ben részt
vettem egy Eucharisztikus Világkongresszuson, <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>a Ranchi-i püspök
elmondta, hogy a szemináriumában szentségimádás közben több kispapot és
papot megöltek. De azt is elmondta, hogy nem költözött el mégsem a
szeminárium, sőt, azóta ez a hely más valóságos zarándokhellyé
változott. Csak reménykednünk szabad abban, hogy Tertullianus mondása
igaznak bizonyul most is, hogy a mártírok vére a kereszténység
magvetése.</b></span><br>
<br>
Mindenesetre még annyit hadd említsek meg, hogy itt most nekünk
önmagunkkal is szembe kell néznünk, múltunkkal is meg jelenünkkel is. Az
kétségtelen, hogy az európai kereszténység önmaga alatt van. De
ugyanakkor talán nem árt, ha tudjuk, hogy ez nem érvényes az egész
világra. Azt mondják misszionáriusok, hogy <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Korea 50 év múlva keresztény
többségű ország lesz. Gondolom, Dél-Koreára gondol. Afrikában is terjed a
kereszténység. </b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Európában azonban sajnos, visszaszorulóban van. Ezt
jelzi az is, hogy az Európai Únió alkotmányában említés sem történhetett</b></span>
<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> Jézusról és a kereszténységről.</b></span> Miközben megemlíti az alkotmány
előszava a görög-római hagyományoknak a fontosságát, és a felvilágosodás
jelentőségét. Pedig hát a görög-római értékeket kik mentették meg? A
keresztények. <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>A felvilágosodás jelszavai , szabadság, egyenlőség,
testvériség, azok honnan származnak, ha nem a Bibliából?</b></span> <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Keressétek meg
az egyenlőséget és a szabadságot az iszlámban. Keressétek meg az
egyenlőséget Indiában, ahol a kasztrendszer még ma is tartja magát.
Keressétek a szabadságot Kínában vagy Japánban. Nem találjátok meg.</b></span> <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Ezek
az elvek ezek keresztény földön váltak ismertté és meghatározóvá.</b></span><br>
<br>
Mert nekünk, igenis, büszkéknek kell lennünk arra, hogy keresztények
vagyunk és ragaszkodnunk kell a hitünkhöz. Ez az alkalmazkodás egy
óriási nagy kérdés. Mert amikor az ember azt hallja, hogy <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Brüsszelben a
városháza elől eltüntetik a karácsonyfát, hogy ne sértsük a muszlimoknak
az érzékenységét, - szerintem nem sérti, csak ők gondolják, - leszedjük
a kereszteket, hogy ne sértsük a muszlimok érzékenységét, akkor hova
jutunk?</b></span> Akkor legyünk mindannyian muszlimmá, ne maradjunk keresztények,
mert az, hogy keresztények vagyunk, az sérti az ő érzékenységüket.
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Tagadjuk meg<span style="background-color:rgb(255,242,204)"> Krisztust, </span>és mondjuk azt, hogy Mohamed a mi prófétánk</b></span>. De
hát itt ugye van egy bizonyos pont, ahol igenis meg kell állni. Azt kell
mondani, hogy<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><u><b> ezt nem adhatjuk fel, inkább meghalunk. </b></u></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Minden gyűlölet</b></span>
<span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>nélkül.</b></span> Minden ellenszenv nélkül. De azért <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>az önfeladás </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>az nem azonos az
önmegtagadással, amit Krisztus urunk kíván tőlünk.<br>
</b></span><br>
Nos, annyit szeretnék csak mondani, hogy <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>mindenképpen ki kell tartanunk a
hit mellett, mert nincs is más választásunk.</b></span> Mi tudjuk, hog<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>y a
migrációnak az alapvető célja Európa iszlamizálása. A muszlim az nem is
hagyhatja el a hazáját, ha nem, a hitterjesztés, ha nem az iszlamizálás
céljából . Ezt akár tudják az európaiak, akár nem tudják, ez így van. Az
alapvető cél ez.</b></span> Amellett sok minden egyéb ok és cél is van, de ez a
legalapvetőbb. És ez azért van így, mert<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> Európában létrejött egy légüres
tér, egy vákuum szellemileg is meg demográfiailag is</b></span>. Egy olyan
világban, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ahol például a szexualitás elszakad </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a szeretettől, a
szerelemtől és az élettől</b></span>,<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> ott az van, ami nálunk van, egy vákuum.</b></span>
Ismerjük a mondást: "Natura horret vacuum", "a természet irtózik a
légüres tértől". Itt választásunk van, vagy újra vállunkra vesszük
Krisztus szelíd igáját vagy pedig nyakunkra teszik Mohamed vasigáját.
Mondhatnék megint egy latin mondatot: "Tercia via non datur" , harmadik
út nincsen. Még akkor sem, ha sokan azt gondolják, hogy van.<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> Kicsit
megbérmálkozom, aztán nem lesz rá gondom. Nálunk divatosak ezek. Kicsit
szeretlek is meg nem is, </b></span>tudod, így van ez, énekelte a barátunk, most
nem jut eszembe a neve. Meg az István, a király hogy végződik, "veled,
Uram, de nélküled". Hát ilyen nincs. Ez az, ami nincs. <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>Vagy veled, vagy
nélküled. Veled, Uram. "Tercia via non datur". Válasszuk mindannyian
Krisztust. Mert csak általa juthatunk el mi az üdvösségre.</b></span></p></div>