<div dir="ltr"><div><div>Helyesbítés:<br></div>Szerintem, a továbbított bevezetőben szereplő utolsó mondat igazságtartalma megkérdőjelezhető. Tehát, a levél elment F. pápának, és remélhetőleg válaszolni fog.<br></div>Nagyon bánt, hogy nem voltam megfontoltabb és nem töröltem a bevezető rész utolsó mondatát. Saját tudatotokban, kérlek töröljétek.<br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">2016-11-17 16:50 GMT+01:00 Emoke Greschik <span dir="ltr"><<a href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">greschem@gmail.com</a>></span>:<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div dir="ltr"><div><b>Négy bíboros HIVATALOS ÚTON azzal a kéréssel fordult<br>
<br>
Ferenc pápához, hogy tisztázza az Amoris Laetitia<br>
<br>
félreérthető pontjait </b></div>
<div><br>
<br>
<i><span style="background-color:rgb(255,229,153)"><b>Pápához </b></span>az ellenreformáció óta még sohasem <span style="background-color:rgb(255,229,153)"><b>fordultak saját bíborosai
nyilvánosan olyan </b></span>kényes ügyben kérdéssel, <span style="background-color:rgb(255,229,153)"><b>hogy tisztázzon egy általa
kibocsátott dokumentumot.</b></span> <span style="background-color:rgb(255,229,153)"><b>A levél öt tisztázandó kérdést ("dubia" -t)
tartalmaz és négy bíboros írta alá szeptember 18-án: a<span style="background-color:rgb(255,255,255)">z olasz Carló
Caffarra, Bologna nyugalmazott érseke, az amerikai Raymond Burke, az
Apostoli Signatura jelenlegi elnöke, a német Walter Brandmüller és
Joachim Meisner, Köln nyugalmazott érseke</span></b></span>. Ez az igazi - erkölcsi
természetű - földrengés. A pápai szenátus négy tagja (akik velük
egyetértenek, de nem vállalják a nyilvánosságot, sokkal többen vannak) <span style="background-color:rgb(255,229,153)"><b>a
hitet és erkölcsöt érintő kérdéssel, dubia-val fordult Ferenc pápához,
amelyre az egyházi törvények értelmében a pápa köteles lett volna
választ adni: vagy pozitív igen-t, vagy negatív nem-et, akár
magyarázattal is, de köteles lett volna választ adni.</b></span> <b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">És a pápa tudtul adta a négy bíborosnak, hogy NEM FOG NEKIK VÁLASZT ADNI.</span> És ez a csönd az, ami megrengeti a földet.</b> </i></div>
<br>
<br>
A levél:<br>
<br>
<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>Ferenc pápa Őszentségének<br>
és Gerhard L. Müller bíboros eminenciás úr figyelmébe<br>
<br>
Szentatya,<br>
<br>
Az Amoris Laetitia apostoli buzdítást, különösen a VIII. fejezetét, a
nyilvánosságra hozatalát követően teológusok és hittudósok különböző,
sőt, ellentmondásos értelemben magyarázták. A média ráadásul még jobban
kiélezte ezt a vitát, ezzel a hívek között bizonytalanságot, zavart és
irányvesztést okozott.<br>
<br>
Emiatt alulírottak, de még sok már püspök és pap is, a hívektől
számtalan kérdést kapott az Amoris Laetitia VIII. fejezetének
magyarázatára vonatkozóan.<br>
<br>
Ezért most, lelkipásztori felelősségünk tudatában és a Szentséged által
szorgalmazott szinoditás gyakorlatba ültetésének a vágyával, mély
tisztelettel bátorkodunk megkérni Szentségedet, mint a hit legfőbb
tanítóját, akit a Feltámadott arra szólított fel, hogy erősítse meg
testvéreit a hitben, hogy oszlassa el a bizonytalanságokat és hozzon
világosságot, hogy a jelen levelünkhöz mellékelt Dubia-ra szíveskedjen
választ adni .<br>
<br>
Kérjük Szentséged áldását és ígérjük, mi is imáinkba foglaljuk Szentségedet.<br>
<br>
Walter Brandmüller bíboros<br>
<br>
Raymond L. Burke bíboros<br>
<br>
Carlo Caffarra bíboros<br>
<br>
Joachim Meisner bíboros<br>
<br>
Róma, 2016, szeptember 9.<br>
<br>
***<br>
<br>
A KÉRDÉSEK<br>
<br>
1. sz. tisztázandó kérdés:<br>
<br>
Azt kérdezzük, hogy az Amoris Laetitia állítását (nn. 300-305) követően,
lehetséges-e most egy olyan személynek feloldozást adni és a bűnbánat
szentségét kiszolgáltatni és szentáldozáshoz járulni engedni, aki, bár
érvényes házassága van, de egy másik személlyel él együtt úgy, mint férj
és feleség anélkül, hogy teljesítenék a Familiaris Consortio n. 84
feltételeit, amelyeket a Reconciliatio et Paenitentia n. 34 és a
Sacramentum Caritatis n. 29 is megerősített. A "bizonyos esetekben"
kifejezés, amely az Amoris Laetitia 351. lábjegyzetében (n. 305)
található, alkalmazható-e azokra az elvált személyekre, akik új
kapcsolatot létesítettek és férj-feleségként élnek?<br>
(...)<br>
<br>
2. sz. tisztázandó kérdés:<br>
<br>
Az Amoris Laetitia (cf. n. 304), szinódus utáni apostoli buzdítás után,
még mindig érvényesnek tekinthető-e Szent II. János Pál II. enciklikája,
a Veritatis Splendor n. 79, amely a Szentírás és az Egyház hagyományára
épül az abszolút erkölcsi normákat illetően, amely eredendően megtilt
minden rossz cselekedetet, és amely kötelező érvényű bármiféle kivétel
nélkül?<br>
(...)<br>
<br>
3. sz. tisztázandó kérdés:<br>
<br>
Az Amoris Laetitia (n. 301) után lehetséges-e azt állítani, hogy az a
személy, aki az Isten egyik, nevezetesen a házasságtörést tiltó
törvényének ellentmondóan él életvitelszerűen(cf. Mt 19:3-9), a súlyos
bűn objektív állapotában van?<br>
(...)<br>
<br>
4. sz. tisztázandó kérdés:<br>
<br>
Az Amoris Laetitia (n. 302) "körülmények, amelyek enyhítik az erkölcsi
felelősséget" állítása után még mindig érvényesnek tekinthető-e Szent
II. János Pál pápa Veritatis Splendor n. 81 enciklikája, amely a
Szentíráson és az Egyház hagyományán alapul, amely szerint: " Ezért egy
tárgya miatt bensőleg rossz cselekedetet a körülmények vagy a szándék
soha nem tudna átalakítani „szubjektíve” jó vagy megvédhető
választássá."?<br>
(...)<br>
<br>
5. sz. tisztázandó kérdés:<br>
<br>
Az Amoris Laetitia (n. 303) után még mindig érvényesnek tekinthető-e
Szent II. János Pál pápa Veritatis Splendor n. 56 enciklikája, amely a
Szentíráson és az Egyház hagyományán alapul, amely kizárja a
lelkiismeret szerepének kreatív értelmezését, és amely hangsúlyozza,
hogy a lelkiismeret sohasem lehet jogosult kivételeket tenni az abszolút
erkölcsi normákat illetően és amely megtiltja azt, 'ami az elvont
erkölcsi törvény szerint bensőleg rossz'?<br>
(...)</b></span><br>
</div>
</blockquote></div><br></div>