<div dir="ltr"><p><a href="http://www.magyarkurir.hu/hirek/napi-sajtoszemle-2749">http://www.magyarkurir.hu/hirek/napi-sajtoszemle-2749</a><br></p><p>A <b><i>Magyar Hírlap</i></b> (<b>Nincs titok&hellip; 5.o.</b>), a <b><i>Világgazdaság</i></b> (<b>XVI. Benedek megírta&hellip; 6.o.</b>), az <i><b><a href="http://ujszo.com" target="_blank">ujszo.com</a></b></i> (<b><i>XVI. Benedek&hellip;</i></b>) és az <b><a href="http://erdon.ro" target="_blank">erdon.ro</a> </b>(<b><i>XVI. Benedek&hellip;</i></b>)
 is közlik, hogy előrehaladt kora vezetett XVI. Benedek tavaly február 
28-ai lemondásához &ndash; derül ki a nyugalmazott pápának a La Stampa olasz 
napilapban szerdán megjelent leveléből. <u><b>Joseph Ratzinger ebben cáfolja 
az olasz és a nemzetközi sajtóban a lemondását övező és annak hátterét 
találgató feltételezéseket is. Leszögezi: nem kell túlzott jelentést 
keresni a döntésében, mivel nem húzódik semmilyen &bdquo;titok&rdquo; a távozása 
mögött. Minden más belemagyarázást &bdquo;spekulációnak&rdquo; nevez. Jelenleg</b></u>i 
életéről XVI. Benedek azt írja, hogy <u><b>imával telnek a napjai és &bdquo;szívből 
jövő barátság&rdquo; fűzi Ferenc pápához, </b></u>akivel telefonon szokott 
beszélgetni.</p><p>A <i><b><a href="http://nyugatijelen.com" target="_blank">nyugatijelen.com</a></b> </i><b>Út egymás felé</b>
 címmel emlékeztet rá: a temesvár-belvárosi református és a 
temesvár-józsefvárosi római katolikus nőszövetség tagjai tavaly 
januárban szerveztek első alkalommal közös imaórát, a kezdeményezést 
hagyományteremtőnek szánták. Ennek megfelelően az idei találkozóra az 
elmúlt csütörtökön, február 20-án került sor a józsefvárosi plébánia 
hittantermében. A vendéglátók nevében Szilvágyi Zsolt helyi plébános 
üdvözölte az egybegyűlteket, Fazakas Csaba esperest, Fazakas Enikő 
tiszteletes asszonyt, hitoktatót és minden résztvevőt. &bdquo;Ez a találkozó 
is bizonyítja, hogy a nők könnyebben alakítanak ki kapcsolatokat, 
nyitottabbak a környezetük felé. Noha <u><b>a Szentírás nem sok asszonyt 
említ, ne feledjük, hogy ők, az anyák, nagyanyák azok, akiktől az első 
szavakat és az első imákat tanuljuk&rdquo;</b></u> &ndash; fogalmazott bevezetőjében 
Szilvágyi Zsolt plébános. Ezt követően Fazakas Csaba esperes a 
kiválasztott szentírási rész kapcsán arra hívta fel a résztvevők 
figyelmét, hogy <u><b>az istenkeresők útján adódhatnak megpróbáltatások, 
nehézségek, lemondások, a keresztény ember mégis vállalja, mert a 
tanítványokhoz hasonlóan érzi, hogy &bdquo;jó nekünk Isten közelében lenni&rdquo; 
</b></u>Fazakas Enikő hitoktató vetítéssel szemléltetett előadásában Egyiptomot 
mutatta be néhány képben, mivel a keresztény nők idei világimanapja 
ehhez az országhoz kapcsolódik. Egyúttal szóbeli meghívót nyújtott át az
 egybegyűlteknek az ökumenikus imaórára, amelyet március 7-én, pénteken 
délután 5 órakor a belvárosi református templomban szerveznek. 
Befejezésül Ferenczy Johanna, a józsefvárosi katolikus nőszövetség 
elnöke üdvözölte a jelenlévőket, kiemelve, hogy a szeretet és kölcsönös 
tisztelet minden kapcsolat alapja. Mint kiderült, az ő számára az 
ökumenizmus a hétköznapi élet természetes velejárója, hiszen öt unokája 
közül egyet katolikus, egyet ortodox, egyet református, kettőt pedig 
evangélikus templomban kereszteltek.</p><ul><li>A <i><b>szekelyhon.rom</b></i> <b>Amikor a papot hívják udvari bolondnak</b>
 címmel interjút készített <u><b>Pásztori Kupán István református teológiai 
professzorral, aki a hétvégén Marosvásárhelyen tart humorleckét.</b></u> 
Elmondta: sokan azt hiszik, hogy a humornak és a hitnek semmi köze 
egymáshoz, ez azonban nem igaz.<u><b> &bdquo;Az élet minden területén szükség van a 
humorérzékre, így van ez a hittel is, arról nem is beszélve, hogy milyen
 jó humora van magának a Jóistennek is</b></u>. Személy szerint azért tartom 
fontosnak a humort, mert használom a hétköznapokban. Középiskolában és 
egyetemen is tanítok, és elmondhatom, hogy annyi különbség van a két 
generáció között, hogy <u><b>középiskolában három-, egyetemen pedig 
ötpercenként kell bedobni egy-egy viccet ahhoz, hogy figyeljen a 
társaság. Másrészt azt mondják, hogy akkor szegény az eklézsia, ha a pap
 egyben a harangozó is, de még szegényebb, ha a harangozó prédikál, és 
ha már a papot hívják udvari bolondnak, akkor nagy bajok vannak.</b></u> Érteni 
kell az élet tragikomikumát. Én ezt <u><b>Péter Miklós tanár-lelkipásztortól 
tanultam meg leginkább, aki <span style="background-color:rgb(213,166,189)">börtönben volt a kommunizmus ideje alatt.</span></b></u><span style="background-color:rgb(213,166,189)"> 
</span>Teológusokként arról faggattuk Miklós bácsit,<u><b> hogy <span style="background-color:rgb(255,255,0)">miként vészelte át</span></b><b style="background-color:rgb(255,255,0)"> 
</b></u>azt a nehéz időszakot. Ő <u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>csak két dolgot nevezett meg: a hit és a humor 
éltette, számára ez egy túlélési reflex volt.</b></u>&rdquo; A református teológus a 
Jóisten humoráról kifejtette: &bdquo;Volt erről egy nagyszerű tanulmány az Út 
című teológiai folyóiratban Veres László marosszentkirályi lelkipásztor 
tollából Humor a Bibliában címmel. Az írás több bibliai jelenet humorát 
élezi ki, többek között Jézus példázatait is.<span style="background-color:rgb(255,153,0)"> Képzeljük csak el, amint a
 farizeusok magamutogatón sétálnak és gerendák lógnak ki szemeikből, 
vagy ott van a csodálatos Énekek Éneke, amely gyönyörű képet fest a 
menyasszonyról, azonban egyszer valaki lerajzolta a kedvest leíró 
metaforákat, és bizony nem a legszebb menyecske kerekedett ki belőle. 
Számomra azonban a legjobb példája Isten humorának a Jónás története, 
amelyet Babits Mihály is kiválóan bemutat a Jónás könyve című művében. 
Kezdjük azzal, hogy Jónás el akar menekülni Tarsisba, el akar bújni a 
mindent látó Isten elől. Előbb elmenekül, majd miután mégis teljesítenie
 kell küldetését, vérszomjasan várja, hogy elpusztuljon Ninive. A nagy 
várakozásban Isten árnyékot biztosít neki egy tök segítségével, amelyet 
később elpusztít egy féreg által. A próféta gyerekes módon lázad azért, 
hogy a hőségben kell várnia az akcióra, és még mindig nem történik 
semmi. Nagyon dühös lesz, amikor nem történik meg a pusztítás, végül 
pedig Isten a helyére teszi Jónást. </span>A kamaszként viselkedő felnőtt 
férfit móresre tanítja Isten, megmutatja neki, milyen éretlenül 
viselkedett, ezt Babits nagyon jól bemutatja: &rsquo;Te szánod a tököt amely 
egy éjszaka támadt s egy másik éjszaka elhervadott; amelyért kezed nem 
munkálkodott; amelyet nem ápoltál, nem neveltél, lombja alatt csak 
lustán elhevertél. És én ne szánjam Ninivét, amely évszázadok folytán 
épült vala fel?&rsquo; A cél nem a pusztítás, aki az örökkévalóságból 
gazdálkodik, annak másak a prioritásai, és ezt Jónásnak is meg kellett 
értenie.&rdquo;&nbsp;</li></ul><p>A <i><b>Magyar Nemzetben</b></i> (4.o.) Velkei Tamás <b>&bdquo;Visszamegyek valahogy a kályhához&rdquo;</b>
 címmel készített riportot arról, hogy lassan két éve tart az a program,
 amelyben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat &ndash; két partnerével, a XV. 
kerületi önkormányzat egyesített szociális intézményével és a MaCeko 
Szociális Szolgáltató, Képző és Foglalkoztató Nonprofit Kft.-vel 
karöltve &ndash; segíti a hajléktalanok visszailleszkedését a társadalomba. 
Több mint százan vehetnek részt a projektben, tető kerül a fejük fölé, 
előadásokat hallhatnak arról, hogy viseljék méltósággal helyzetüket, mit
 kell tenniük egy állásinterjúban. Többeknek adtak szakmát a kezükbe, 
amely segítségével jó eséllyel illeszkedhetnek vissza a társadalomba.&nbsp;</p><p>Ugyancsak a <i><b>Magyar Nemzet</b></i> (<b>Courbet, Munkácsy, Tiziano&hellip; 9.o.</b>)
 közli, hogy 30 milliárd forintnak megfelelő euró áll az MNB 
rendelkezésére 2018-ig műkincsvásárlásra. A lap kiemeli: az összeg 
nyilvánvalóan többszöröse annak az árnak, amelybe a Debrecenben 
kiállított Krisztus-trilógiának, Munkácsy Mihály monumentális 
alkotásának az egyik darabja kerülne. A képek közül a Krisztus Pilátus 
előtt című bérleti szerződése júliusban lejár, és ha nem születik 
megoldás, az öt és fél millió kanadai dollár (1,1 milliárd forint) 
biztosítási értékű műremeket le kell akasztani a falról, és 
visszaszállítani Kanadába, tulajdonosához, a Hamilton Galériába. 
Felmerülhet a trilógia másik darabja, a Pákh Imre műgyűjtő tulajdonában 
lévő Golgota megvásárlásának a kérdése is, hiszen a hírek szerint ennek a
 letéti szerződése is lejárt, illetve hamarosan lejár, ezt azonban a 
műgyűjtő nem kívánta kommentálni, és azt az értesülést sem, hogy az 
alkotásra több vevő is jelentkezett, akikkel tárgyalást folytat. Ha 
felvetődne is a trilógia két darabjának a megvásárlása (a harmadik, az 
Ecce homo a magyar állam tulajdonában van), ezek ára külön-külön jóval a
 szóban forgó összeg alatt van, s valószínűleg együttesen sem közelíti 
meg azt. Hasonló a helyzet azzal a kiváló Tiziano-képpel is, amely a 
Madonnát ábrázolja a kisdeddel és a Szent Pálként megjelenő donátorral. 
Ezt a művet Pintér Gyula vásárolta meg, és tartós letétben helyezte el a
 Szépművészeti Múzeumban, ahová néhány hónapos szünet után letétként 
ismét visszakerült.&nbsp;</p><p>A <b><i>Magyar Hírlap</i></b> (<b>Ortodox kápolna&hellip; 14.o.</b>)
 hírt ad arról, hogy új szerb ortodox kápolna és harangtorony épül, 
valamint ikonosztázokat bemutató kiállítás jön létre legkésőbb egy éven 
belül Pécsett. A baranyai megyeszékhely belvárosában álló régi kápolna 
udvarában épül majd fel a kápolna, a fejlesztés javarészt uniós 
forrásokból valósul meg, nettó 69 millió forintból.</p><p>Magyar Kurír <br></p></div>