<div dir="ltr"><h1>Ferenc pápa: Csak a gyakorlatban megélt hit az igazi</h1>          
                                        
        
        
          

  
  
  
      
  
  
    <div>
    <div>
            <div>
                    <p><u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>Egy olyan hit, amely nem terem gyümölcsöt, nem 
hit </b></u>&ndash; állapította meg a  Szentatya a péntek reggeli szentmisén, amelyet a
 90. születésnapját  ünneplő Silvano Piovanelli bíborosért ajánlott fel.
 A pápa megköszönte a  firenzei nyugalmazott érsek munkáját, 
tanúságtételét és jóságát.</p>        </div>
        </div>
</div>
<p></p>
<p><u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>A
 világ tele van olyan keresztényekkel, akik sokat hangoztatják a 
Hiszekegy szavait, de abból keveset ültetnek át a gyakorlatba, </b></u>és olyan 
tudósokkal, akik a teológiát egy sor lehetőség közé sorolják anélkül, 
hogy ez a tudomány konkrétan kihatna az életükre. Erre a veszélyre már 
kétezer évvel ezelőtt fölhívta a figyelmet Szent Jakab apostol &ndash; az ő 
levelét idézte homíliájában Ferenc pápa. Megállapítása egyértelmű: az a 
hit, amely nem terem gyümölcsöt az életben és tettekben, nem hit.</p><p><u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>Gyakran mi is hibázunk ebben: <b>&bdquo;</b>De hiszen nekem nagy hitem van<b>&rdquo;</b> &ndash;</b></u> halljuk olykor &ndash; <b>&bdquo;</b>Én hiszek mindent, mindent&hellip;<b>&rdquo;</b>
 <u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>És talán ennek az embernek langyos, gyenge az élete.</b></u> A hite olyan, mint
 egy elmélet, amely nincs jelen aktívan az életében. Jakab apostol, 
amikor a hitről beszél, éppen a doktrínáról szól, arról, amit a hit 
tartalmaz.<u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b> De ti ismerhetitek valamennyi parancsolatot, minden 
próféciát, az összes hitigazságot, de ha ezt nem ültetitek át a 
gyakorlatba, a tettek szintjére, akkor nem használ. </b></u>Elmondhatjuk 
elméletileg a Hiszekegyet akár hit nélkül is, és sokan így is tesznek. 
Az ördögök is! <u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Az ördögök nagyon jól tudják, mit mondunk a Credóban és 
tudják, <span style="background-color:rgb(255,255,0)">hogy az az igazság!</span></b></u></p><p>Ferenc pápa szavai visszhangozzák<u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b> 
Jakab apostol levelét: &bdquo;Hiszed, hogy egy az Isten és jól teszed</b></u>. <u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>De az 
ördögök is hiszik ezt, és mégis remegnek!&rdquo; (Jak 2,19</b></u>) A különbség az, 
hogy<u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> az ördögöknek nincs hitük,</b></u> <u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>hiszen a hit nem egy ismeretet jelent, 
hanem azt, hogy megkapjuk Isten üzenetét, amelyet Krisztus hozott el.</b></u></p><p>Az
 evangéliumban két árulkodó jele van annak, hogy valaki tudja ugyan, mit
 kell hinnie, de nincs hite. Az első jel <u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>a kazuisztika: ezt azok 
képviselik, akik megkérdik Jézustól, hogy kell-e adót fizetniük vagy 
hogy a férj hét testvére közül melyiknek kell feleségül vennie özvegyét.</b></u>
 A második jel <u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>az ideológia: Jézus idejében is voltak olyan 
keresztények, akik a hitet eszmék rendszerének gondolták. János apostol 
azt mondja róluk, hogy ők az antikrisztus, a hit ideológusai, bárhová is
 tartozzanak</b></u>. És azok, <u style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>akik vagy a kazuisztikába vagy az ideológiába 
esnek, olyan keresztények, akik ismerik a tanítást, de nincs hitük, akár
 az ördögöknek.</b></u> Azzal a különbséggel, hogy az ördögök remegnek, ők 
viszont nem: nyugodtan élnek &ndash; mondta Ferenc pápa.</p><p>Ezzel 
ellentétben<u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b> az evangéliumban megtaláljuk azoknak a példáit is, akik nem 
ismerik a tanítást, de nagy hitük van. Gondoljunk csak a kánaáni 
asszonyra, akinek hite kigyógyította leányát a megszállottságból, vagy a
 szamariai asszonyra, aki megnyitja szívét, mert nem elvont igazságokkal
 találkozott, hanem magával Jézus Krisztussal</b></u>. Ilyen volt még a vak is, 
akit Jézus meggyógyított, és akit ezért a farizeusok és a törvénytudók 
kivallattak. Erre ő egyszerűen letérdel és imádja azt, aki 
meggyógyította őt. Ez a három személy megmutatja nekünk, hogy<u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b> hit és 
tanúságtétel</b></u> <u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>elválaszthatatlan egymástól.</b></u></p><p>Ferenc pápa így fejezte 
be homíliáját: <font size="4"><u style="background-color:rgb(255,255,0)"><b>&bdquo;A hit találkozás Jézus Krisztussal, Istennel, abból 
születik, és elvisz a tanúságtételhez.</b></u></font> Ezt akarja mondani nekünk az 
apostol: a tettek nélküli hit, amely nem ragad magával, nem vezet el a 
tanúságtételhez, az nem hit. Csak szavak együttese, semmi más, csak 
szó.&rdquo;</p><p>Vatikáni Rádió/Magyar Kurír</p></div>