<div dir="ltr"><div>
    <div>
            <div>
                    <p></p><p><a href="http://www.magyarkurir.hu/hirek/napi-sajtoszemle-2738" target="_blank">http://www.magyarkurir.hu/hirek/napi-sajtoszemle-2738</a><br></p>        </div>
        </div>
</div>
<p>A <b>Figyelő</b>ben (<i>Térjünk vissza az igazi gazdasághoz!</i>
 30-31.o.) a közelmúltban <u><b>hazánkban járt</b></u> <u><b>Gianfranco Ravasi bíboros</b></u>, a 
Kultúra Pápai Tanácsának elnöke nyilatkozik, aki elmondta: &bdquo;<u><b>XVI. Benedek
 az alapelvek pápája volt, igyekezett mindent azokból levezetni. Vele 
szemben Ferenc pápa sokkal nagyobb teret enged a tapasztalásnak</b></u>, 
mondhatni, induktív módon a jelen valóságából indul ki. 
Kommunikációjának három nagyon fontos eleme van. Először is, <u><b>sok 
hasonlatot használ</b></u> a beszédeiben. A képekben gondolkodó televíziós 
társadalom ezt megérti. Másodszor, <u><b>rövid, velős üzenetei </b></u>vannak. Ezeknek
 nagy hatása van abban a világban, amely sokszor szlogenekkel, rövid 
üzenetekkel kommunikál. Harmadsorban, <u><b>Ferenc pápa testbeszéde, mozgása 
is nagyon kifejező: dinamikus</b></u>, kevéssé ügyel a méltóságteljes 
protokollra. Idetartozik, hogy az általános meghallgatásokon alig 10-15 
percet beszél, az alkalmak nagyobbik része <u><b>valós találkozás, párbeszéd </b></u>a
 résztvevőkkel. Ez nekünk, a Kultúra Pápai Tanácsának nagyon megkönnyíti
 a dolgát.&rdquo;</p><p>Ravasi bíboros elmondta azt is: <u><b>&bdquo;Bűnbánattal be kell 
ismernünk, hogy az egyháznak is van emberi, bűnös oldala. Mégis, ez nem 
jelenti azt, hogy ne szóljunk hozzá az embereket, a társadalmat 
foglalkoztató kérdésekhez. </b></u>Tanúságtételünkben van egy radikális elem, 
ahogyan Assisi Szent Ferencben is volt nem kevés radikalizmus. Van még 
tennivalónk&hellip;, és <u><b>törekszünk arra, hogy minél kevesebb legyen bennünk a 
bűn. </b></u>Egészen konkrétan: Ferenc pápa néhány héttel ezelőtt igen kemény 
kézzel rakott rendet a Vatikáni Bank felügyelőbizottságában, hogy 
folytassa <u><b>a</b><b> pápasága kezdete óta tartó következetes korrupcióellenes 
tevékenység</b></u>ét.&rdquo; A Kultúra Pápai Tanácsának elnöke leszögezte: &bdquo;A 
kereszténység központi üzenete Krisztus megtestesülése, ennek hirdetése 
az egyház fő feladata, és <u><b>jaj az egyháznak</b></u>, ahogyan a német protestáns 
teológus, Dietrich Bonhoeffer fogalmazott,<u><b> ha csak a 
szeretetszolgálattal, utolsó előtti valóságokkal, dolgokkal foglalkozik.</b></u> <br></p><p><u><b>Az evangélium szerepe, hogy a végső értékekre figyelmeztessen.&rdquo; </b></u>
Gazdasági kérdéseket érintve a bíboros emlékeztetett rá: &bdquo;A világ tudós 
közgazdászai, <u><b>Joseph Stiglitz vagy Muhammad Junusz is amellett érvelnek,
 hogy szükség van a kapitalizmus reformjára, kell, hogy legyen a 
rendszerben a profit mellett fenntarthatóság, jó szándék, bizonyos 
területeken ingyenesség.</b></u> A probléma sokszor abban van, hogy a gazdaságot
 néhányan a pénzügyekkel azonosítják. A kettő nem ugyanaz. <u><b>Az egyház 
szerepe, hogy arra hívjon: térjünk vissza az igazi gazdasághoz. </b></u>A 
lecsupaszított pénzügynek katasztrofális következményei vannak, ezt az 
elmúlt években tapasztalhattuk.&rdquo; Gianfranco Ravasi állítja, hogy <u><b>az Ó- 
és Újszövetség egyaránt képes releváns módon hozzászólni a jelen 
közgazdasági vitáihoz.</b></u> Kérdésre válaszolva azt is elmondta: 
&bdquo;Tagadhatatlan, minden vallásnak van valamilyen közös alapja, ami 
túlmutat az anyagi világon, ami spirituális természetű. <u><b>A kereszténység 
alapja az igazságosság és a szeretet. A szeretet azonban a 
kereszténységben bőven meghaladja az igazságosságot.</b></u> Ferenc pápa azért 
is lehet hatással még a nem hívőkre is, mert <u><b>a szeretetet összekapcsolja
 az irgalmassággal.</b></u> Minden keresztény egyház egyetért ezekben az 
alapokban. <u><b>A keresztény extra az ellenség szeretete &ndash; az iszlámban ez 
például nincs benne.&rdquo;</b></u></p><br>A <b>Magyar Nemzet</b> (<i>Eutanázia&hellip;</i> 14.o.), a <b>Népszabadság</b> (<i>Gyermek is kérheti&hellip;</i> 2.o.) és a <i>Népszava</i> (<i>Eutanázia&hellip;</i>
 8.o.) is beszámolnak arról, hogy <u><b>Belgium lesz a világ első olyan 
országa, amely korhatár nélkül, gyógyíthatatlan beteg gyermekekre is 
kiterjeszti az eutanáziát, miután a belga parlament alsóháza tegnap 
elfogadta az erre vonatkozó törvényjavaslatot</b></u>, amire a felsőház még 
decemberben igent mondott. <u><b>Már csak Fülöp király aláírására van szükség,
 hogy a tervezet jogszabállyá váljon.</b></u> A belga törvényjavaslat szerint 
ahhoz, hogy a gyermeket a halálba lehessen segíteni, gyógyíthatatlan 
betegnek kell lennie, csillapíthatatlan fájdalmakban kell, hogy 
szenvedjen, tudatában kell lennie döntése súlyának, fel kell fognia az 
eutanázia jelentését, több alkalommal kell kérnie annak alkalmazását, a 
gyermek szüleinek és orvosának jóvá kell hagynia azt. A Magyar Nemzet 
idézi <u>André-Joseph Léonard brüsszeli érsek</u>et:<u><b> &bdquo;A törvények kimondják, 
hogy a kamaszok nem képesek fontos döntések meghozatalára, ha gazdasági 
vagy érzelmi kérdésekről van szó, de hirtelen képesek lettek eldönteni 
azt, hogy valaki megölje őket.&rdquo;</b></u></div>