<html dir="ltr">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250">
<style></style><style id="owaParaStyle">P {
        MARGIN-TOP: 0px; MARGIN-BOTTOM: 0px
}
</style>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" fPStyle="1" ocsi="0">
<div style="direction: ltr;font-family: Tahoma;color: #000000;font-size: 10pt;">
<p>Kedve Flóra!</p>
<p>Az ókori kelet társdalmait nem vizsgálhatjuk a mai társadalmi tapasztalataink és történelmi ismereteink alapján. A hitlerrel vagy Sztalinnal való párhuzam teljesen félrevezető. Az indiai kasztrendszer sem szerencsés párhuzam-ugyanis ez egy kései, szélsőségesen
megmerevedett és az újkorra teljesen funkcióját vesztett rendszer. A kiszáradó Szaharából a Nílus völgyébe vándorló pásztorok közösségei ugyanakkor csak azét maradhattak fenn, mert kitermelték maguk közül az eleinte karizmatikus vezetőket, akik megszervezték
őket, illetve a bonyolult és összehangolt közmunkákat igénylő letelepült földművelő társadalmukat. A szigorúan együttműködő, hivatásrendi társadalom (papok, katonák, parasztok,illetve az írnokok) csoportjainak kialakulása létkérdés volt. A keleti társadalmak
nagyon kevéssé voltak induviduálisak. Közöségként működtek, ahol az egyén sorsa és életminősége keveset számított. A kiválóságuk miatt kiemelkedő, karizmatikus vezetőkből idővel szakrális vezetők lettek, akinek a hatalma már öröklődött. Ilyenek voltak a fáraók.
Ha az öröklődés valamilyen okból megszakadt, zavarok keletkeztek a rendszerben, azaz polgárháború. Ilyenkor, az új dinasztia megszilárdulásáig persze meglódult a társadalmi mobilitás is. Átrendeződött a társadalom tagjainak feladatmegosztása. Az alapvetően
merev keleti társadalmak ilyenkor kaptak lehetőséget a megújulásra, illetve a differenciálódó (fejlődő) világhoz való alkalmazkodásra. Ez inkább spontán folyamat volt, ugyanis amikor a fáraó egyszemélyben próbált meg társadalmi reformokat bevezetni (Ekhnaton
fáraó) a közösség a papság vezetésével hevesen ellenált. Az Amarna kor reformjait a következő fáraók kénytelenek voltak eltörölni, a hagyományos rendet visszaállítani. Ekhnatont kiátkozták, fővárosát leromboltál, még a nevét is kivésték a felirataiból. Néha
a parasztok is fellázadtak, pl, ha úgy érezték, hogy a szent uralkodójuk már nem tudja elérni az isteneknél, hogy elhárítsák a nép felje fölül a természeti csapásokat (szárazság, sáskajárás, járványok stb) Ilyenkor lehetett szükség a hadseregre. Az egyiptomi
hadsereg fő funkciója azonban a kulső ellenség elleni védelem, illetve a hódító háborúk megvívása volt, pl a núbiai arany megszerzése érdekében. Üdv. Baják László</p>
<div style="FONT-FAMILY: Times New Roman; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 16px">
<hr tabindex="-1">
<div style="DIRECTION: ltr" id="divRpF221251"><font color="#000000" size="2" face="Tahoma"><b>Feladó:</b> grem-bounces@turul.kgk.uni-obuda.hu [grem-bounces@turul.kgk.uni-obuda.hu] ; meghatalmazó: Koós Flóra [koosf@t-online.hu]<br>
<b>Küldve:</b> 2013. szeptember 26. 12:22<br>
<b>Címzett:</b> grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>
<b>Tárgy:</b> Re: [Grem] Kiss Ulrich / kapitalizmus, vállalkozás - kereszténység<br>
</font><br>
</div>
<div></div>
<div>
<div><font size="2" face="Arial">Kedves László, ahogy leírod, ez valamiféle kasztrendszerre hajaz.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Sztem lényeges kérdés a régi társadalmak vizsgálatánál, hogy mit is jelent ez: megvolt a helye társadalomban.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Mert persze mindenkinek megvan a helye az életben, különben nem lenne benne.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">De itt az a szokatlan a még régibb (ősközösségi) szerveződéshez képest, hogy a helye GENERÁCIÓKON át változatlan volt mindenkinek.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">A társadalmi mobilitás erősen önműködő az emberi közösségben. Ennek a megakadályozása persze adott, rendkívüli körülmények között lehet szükséges, de valamilyen mértékű erőszakot feltételez. Azt azért nem gondolnám, hoyg a fáraók
csak dísznek tartottak volna hadsereget.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">A másik eszköz persze a fanatizálás, amit még Hitler és Sztálin is előszeretettel alkalmazott, (fogalmam sincs, mennyire tudatosan, de teljesen szabályszerűen).</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Az ókorban, amikor az embereknek még a mainál is sokkal kevesebb ismeretük volt a természetről, fizikáról, egyebekről, ez vszínűleg még könnyebb volt.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Mindez nem vmiféle rossz szándék keresése. Azt gondolom, az ember sokszor akar jót, nem biztos, hogy azt is teszi. Valószínűleg ezesetben érdemes volt az erős hierarchia fenntartását választani a társadalom számára, bár sosem
tudjuk meg, mire mentek volna demokratikusabb berendezkedéssel.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Ha azt állítjuk, ez a közösség egyetlen esélye volt, az is valamiféle kényszer.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">Fáraónak lenni pedig még meghatározott feladatok esetén is jobb, mint földművesnek, azt gondolom.</font></div>
<div><font size="2" face="Arial">(Egy hadseregtábornoknak is megvan a szigorú feladatköre, de ettől még nem állíthatjuk, hogy az erőszakhoz nincs köze.)</font></div>
<div><font size="2" face="Arial"></font> </div>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
<div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4"><b>From:</b> <a title="laszlo.bajak@gmail.com" href="mailto:laszlo.bajak@gmail.com" target="_blank">
László Baják</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a title="grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">
grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Sunday, September 22, 2013 7:34 PM</div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re: [Grem]Kiss Ulrich / kapitalizmus, vállalkozás - kereszténység</div>
<div><br>
</div>
<div dir="ltr">Kedves Flóra! Némi iróniát vélek felfedezni soraidban, így a tisztánlátás kedvéért néhány dolgot szeretnékana rögzíteni. A egyiptomi (és más archaikus tárdalmak) szigorúan szabályozottak, hierarchizáltak voltak és nem volt jellemző a társadalmi
mobilitás sem. Ugyanakkor minden egyiptomi tisztában volt a társadalomban elfoglalt helyével és az ebből adódó kötelezettségeivel, amelyeket többnyire vallási indíttatású szabályok határoztak meg. Az egyiptomiaknak nemigen jutott eszébe az "isteni törvények"
ellen lázadni, A mai globalizált világban az induviduálizálódott ember számára ez teljesen elfogadhatatlan rabszolgasors lenne! (követendő példa tehát aligha lehet), Csupán azt szerettem volna érzékeltetni, hogy ez nem a fáraók magánjóléti érdekű diktatúrája
volt, hanem egy közösség egyetlen esélye arra, hogy a primitív ókori viszonyok között viszonylag elfogadható módon fennmaradhasson a szigorú természeti feltételeket nyújtó Nílus völgyben. A fáraó, mint az isten fia személyében megtestesítette és egyben garantálta
az isteni rend működését.Az ő feladata éppúgy szigorúan meghatározott volt, mint a legszegényebb földművesé.</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">2013. szeptember 22. 13:37 Koós Flóra írta, <span dir="ltr">
<<a href="mailto:koosf@t-online.hu" target="_blank">koosf@t-online.hu</a>></span>:<br>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" class="gmail_quote">
<u></u>
<div bgcolor="#ffffff">
<div><font face="Arial">Köszönöm az értékes történelmi infokat!</font></div>
<div><font face="Arial">Ha kicsit kétkedő vagyok, az is csak a dolog pszichikai vonatkozását illeti...</font></div>
<div><font face="Arial">Nem gondolnám, hogy fáraónak lenni viszont szégyen lehetett, vagy az orvosok, építésztervezők lenézett tagjai lettek volna a társadalomnak.</font></div>
<div><font face="Arial">(Vagy hogy mondjuk a vidéki közorvosi munkalehetőségért valaha is nagyobb lett volna a tülekedés, mint a vezető orvosi tisztségekért, akár Egyiptomban is.)</font></div>
<div><font face="Arial">Majdnem úgy tűnik, ez egy csupa-dicsőség-társadalom volt, szinte nem is volt hierarchia benne, ha még a közmunka is dicsőség volt.</font></div>
<div><font face="Arial">Összességében egyébként bizonyára tényleg jól élhettek, különben nem tartottak volna ki olyan sokáig.</font></div>
<div><font face="Arial">Az egyiptomi államtól viszont biztosan tanulhatna a mai magyar...</font></div>
<div>
<div class="h5">
<blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
<div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4"><b>From:</b> <a title="laszlo.bajak@gmail.com" href="mailto:laszlo.bajak@gmail.com" target="_blank">
László Baják</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a title="grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">
grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Saturday, September 21, 2013 11:22 PM</div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re: [Grem]Kiss Ulrich / kapitalizmus, vállalkozás - kereszténység</div>
<div><br>
</div>
<div dir="ltr">Kedves Flóra! A fáraók abszolút hatalma szakrális jellegű volt, sok más uralkodóéhoz hasonlóan. A szakrális uralkodók léte valóban az egység feltétele és a nép boldogulásának záloga volt, Ma már tudjuk, hogy nem kényszerből és nem rabszolgák
építették,pl a gátakat és a piramisokat. A közmunka inkább dicsőségnek számított, amely biztosítja a nép, a család és az egyén evilági és túlvilági jólétét is. (mellesleg az állam jó ellátást is biztosított a munkásoknak) </div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">2013. szeptember 21. 16:38 Koós Flóra írta, <span dir="ltr">
<<a href="mailto:koosf@t-online.hu" target="_blank">koosf@t-online.hu</a>></span>:<br>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" class="gmail_quote">
<u></u>
<div bgcolor="#ffffff">
<div><font face="Arial">Kedves Emőke!</font></div>
<div><font face="Arial"></font> </div>
<div><font face="Arial">Szerintem a diktátorok, fáraók nem összefogást hoztak létre, hanem a megélhetés kényszerével sújtott alárendeltjeiket agresszívan kihasználták.</font></div>
<div><font face="Arial">A saját, kizárólag a saját kényelmük, céljaik elérése érdekében.</font></div>
<div><font face="Arial">Mondtak persze olyanokat, hogy a magasabbrendű faj meg nemzet, de ha az ebbe tartozó egyedek (személyek) nem úgy viselkedtek, ahogy az a diktátor érdekeinek megfelelt, meg is ölték őket.</font></div>
<div><font face="Arial">A kapitalista vállalkozó komoly anyagi erőket áldoz azért, hogy bármikor bármennyi dolgozót ki tudjon tenni az utcára. Ez nem gyilkosság, és ennyiben tényleg jobb is.</font></div>
<div><font face="Arial">De csak ennyiben.</font></div>
<div><font face="Arial">Persze nem minden vállalkozó ilyen, de ez kb. kizárólag a neveltetésüktől, a szociális kultúrájuktól függ.</font></div>
<div><font face="Arial"></font> </div>
<div><font face="Arial">Összefogást létrehozni valóban azért nehéz, mert túl nagyok a közösségek, az irányítás csak mennyiségi korlátok között működik.</font></div>
<div><font face="Arial">Azért is nagyon érzékeny probléma ez, mert könnyen csúszik át diktatúrába, ha az irányítást ilyen nagy mennyiségű ember fölött ellenőrizni akarjuk.</font></div>
<div><font face="Arial">Ez a multik problémája is, valóban.</font></div>
<div><font face="Arial">Kevesen vannak annyira intelligensek, hogy irányítani tudnak és akarnak, mégis megőrzik a tevékenység összefogás-jellegét.</font></div>
<div><font face="Arial">Kétségtelenül ez volna jó.</font></div>
<div><font face="Arial"></font> </div>
<div><font face="Arial">De nem a versenyt kell ösztönözni!</font></div>
<div><font face="Arial">Az magától is nagy, mert biológiai kényszer.</font></div>
<div><font face="Arial">A módját kell szabályozni, és erre nevelni is.</font></div>
<div><font face="Arial">Mert mindenkinek ettől lesz jobb.</font></div>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
<div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4"><b>From:</b> <a title="greschem@gmail.com" href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">
Emoke Greschik</a><strong> </strong></div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">
grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a></div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Friday, September 20, 2013 5:00 PM</div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Subject:</b> Re: [Grem]Kiss Ulrich / kapitalizmus, vállalkozás - kereszténység</div>
<div><br>
</div>
<div dir="ltr">
<div>
<div>Kedves Flóra!<br>
</div>
<div><br>
Még egy-két gondolat: <br>
<br>
</div>
<div>- idézet a Kiss U féle interjúból: <u><b>"a személy nem feltétlenül biológiai egyén, hanem lehet természetfölötti vagy jogi személy is."</b></u> Flóra, gondolom, Te az alfa pozícióért küzdő állatot látod leginkább az emberben, ami ha kapcsolódik valamihez,
akkor legfeljebb a biológiai személyhez.<u><b><br>
</b></u></div>
- Kiss Ulrich nem mondta, hogy vállalatvezető soha nem diktátor, amit úgymond számonkértél K.U-on. A következőt mondta:<br>
<u><b>"A kapitalista vállalkozókhoz hasonló összefogást korábban csak diktátorok és fáraók tudtak létrehozni.</b></u>"<br>
<br>
</div>
Szeretettel,<br>
Emőke<br>
<div><br>
<br>
</div>
</div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">2013/9/20 Emoke Greschik <span dir="ltr"><<a href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">greschem@gmail.com</a>></span><br>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" class="gmail_quote">
<div dir="ltr">
<div>
<div>Kedves Flóra!<br>
Biztos vagy benne, hogy az ember állandóan alfa pozícióért küzd? Nekem nagyon leegyszerűsítettnek tűnik ez a kép.<br>
</div>
Az előbb kiküldött Csaba László interjúban olyan szempontok is említésre kerülnek a gazdaság és a társadalom szempontjából mint, l. az alábbi idézeteket:<br>
- <u><b>"naivitás</b></u>(okat), <u><b>hogy szabad társadalom elképzelhető lenne magántulajdon, verseny és teljesítményelv nélkül.</b></u>
<u><b>Naivitás azt gondolni, hogy amit kisközösségben meg lehet csinálni, azt a nagyközösségben is meg lehet.</b></u> "<br>
- "Fontos a <u><b>diverzitás hirdetése, hogy különféle dolgokban vagyunk tehetségesek, és azt kell egyenként kibontakoztatni."<br>
<br>
</b></u></div>
Szeretettel,<br>
Emőke<u><b><br>
</b></u>
<div>
<div>
<div>
<div><u><b><br>
</b></u>
<div>
<div><br>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<div>
<div>
<div class="gmail_extra"><br>
<br>
<div class="gmail_quote">2013/9/20 Koós Flóra <span dir="ltr"><<a href="mailto:koosf@t-online.hu" target="_blank">koosf@t-online.hu</a>></span><br>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" class="gmail_quote">
<u></u>
<div bgcolor="#ffffff">
<div><font face="Arial">Nem akarom sem azt mondani, hogy ez jó, sem, hogy rossz, de az emberiség szaporodásának a hirtelen megugrása idején a világ számos területén nem kapitalista társadalmi formáció volt.</font></div>
<div><font face="Arial">A kapitalizmus kényszerűség, a verseny a mindenkori alfa pozícióért való küzdelem, az úgynevezett biológiai agresszió emberi formája.</font></div>
<div><font face="Arial">Miért gondolja Kiss Ulrich, hogy egy vállalatvezető nem lehet diktátor?</font></div>
<div><font face="Arial">Aminthogy azok is, nagy százalékban.</font></div>
<div><font face="Arial">Persze az lenne jó, ha nem így lenne.</font></div>
<div><font face="Arial">Vagyis a verseny úgy zajlana, hogy az erős ugyan jelentősebb javakhoz jut, mint a gyengébbek, de mindenkinek marad életlehetőség.</font></div>
<div><font face="Arial">Ha a vezetők valóban csapatnak tekintenék a dolgozók közösségét.</font></div>
<div><font face="Arial">Ehhez kellene a neveltetésben sokkal több szociális elem, ennek az érzékenységnek a fejlesztésére.</font></div>
<div><font face="Arial"></font> </div>
<div><font face="Arial">Bizonyos értelemben az erőseknek, a vezetőknek ÖNKÉNT kell lemondaniuk arról, amit birtokolhatnának.</font></div>
<div><font face="Arial">Erről szól a pl. Svédországban ma is meglévő 70% körüli legmagasabb adókulcs.</font></div>
<div><font face="Arial">Nos, élnek Svédek, akik ezt az összeget fizetik a közösbe.</font></div>
<div><font face="Arial">Pedig disszidálhatnának!!!</font></div>
<div><font face="Arial">(Nálunk 16%-ot kellene fizetniük.)</font></div>
<div><font face="Arial">Na, ezt csináljuk utánuk.</font></div>
<div><font face="Arial">Ezzel a kapitalizmussal békét lehetne kötni...</font></div>
<blockquote style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<div>
<div>
<div style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </div>
<div style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4"><b>From:</b> <a title="greschem@gmail.com" href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">
Emoke Greschik</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>To:</b> <a title="grem@turul.banki.hu" href="mailto:grem@turul.banki.hu" target="_blank">
grem@turul.banki.hu</a> </div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>Sent:</b> Friday, September 20, 2013 6:39 AM</div>
<div style="FONT: 10pt arial"><b>átorSubject:</b> [Grem] Kiss Ulrich / kapitalizmus, vállalkozás - kereszténység</div>
<div><br>
</div>
<div dir="ltr"><a href="http://magyarkurir.hu" target="_blank">magyarkurir.hu</a> Sajtószemle<br>
A<b> Heti Válasz</b> <i>(68-69.o.) <u><b>„Jézus építési vállalkozó volt”</b></u></i><u><b> címmel közöl részleteket a Kiss Ulrich jezsuita szerzetessel
</b></u>a Heti Válasz kiadásában októberben megjelenő,<u><b><i> Isten fizesse meg</i> című interjúkötetből,</b></u> abból az alkalomból, hogy ő is a Katolikus Társadalmi Napok (Kattárs) egyik előadója. Ulrich atya szerint
<u><b>a kapitalizmus „Önmagában nem bűnös, mert lehetővé tette, hogy a Földön hétmilliárd ember éljen.</b></u>
<u>A gazdaság felfutása nélkül még mindig hétévente éhínség pusztítana. <b>A nagyberuházások hozták létre a vállalatokat, ahol szinte mindenki dolgozik.</b></u>
<u><b>A vállalat</b></u> különben nem véletlenül <u><b>európai találmány: a kereszténységben gyökerezik</b></u>.
<u><b>Nekünk ugyanis van egy személyiségkoncepciónk, ami szerint a személy nem feltétlenül biológiai egyén, hanem lehet természetfölötti vagy jogi személy is.</b></u> A római jog és a kereszténység összefogott, és létrehozták a közösség ezen új formáját. Több
száz ember összefog, és azt mondják: mi vagyunk a L’ Oreál.<u><b> A vállalat tehát szintén a kapitalizmus jótéteménye, ami túlmutat az adott tulajdonos személyes kultúráján.</b></u>” A menedzserből szerzetessé lett Kiss Ulrich azt állítja, hogy<u><b> az ilyen
vállalkozásnak nem a profit a célja, „a profit csak eszköz a fennmaradáshoz.</b></u> Ha nem a fennmaradásunkat tartjuk szem előtt, a profit nem más, mint könyvelési fikció.
<u><b>A kapitalista vállalkozókhoz hasonló összefogást korábban csak diktátorok és fáraók tudtak létrehozni.</b></u> Egy mai vállalkozónak arról kell meggyőznie embertársait, hogy vele, és általa
<font size="4"><u><b>összefogjanak egy célért.</b></u></font> Ami a magyar vadkapitalizmus korai éveit illeti, a privatizáció idején alapított cégek nagy része harminc éven belül tönkremegy, mert ’az ebül szerzett vagyon ebül vész el’. A Management by Jesus
kurzuson a tartós sikert tűzzük ki célul. Ehhez pedig <u><b>adott a minta</b></u>, hiszen
<u><b>a legsikeresebb vállalat a világon a katolikus egyház</b></u>: <u>kétezer éve képes mozgósítani a tömegeket, hogy egy közös cél érdekében előrehaladjunk.”</u> Az interjúkészítő L.Gy. emlékeztet rá, hogy az említett tréningek plakátján
<u><b>Jézus töviskoronával és üzleti öltönyben, „afféle leaderként” látható,</b></u> első pillantásra, „de még a másodikra is megütközést kelt. Kiss Ulrich válasza: „Kaptam is leveleket, hogy ez blaszfémia. De aki ilyeneket ír, nem értette meg, hogy mit jelent
az inkarnáció. A feltámadás is természetes következménye annak, hogy Isten emberré vált. Különben
<u><b>általában azok tiltakoznak az öltönyös Jézus ellen, akik becsomagolják Jézust szaloncukorba, beteszik jászolba és gügyögtetik</b></u>. Azt kérdezem tőlük: Az nem zavar benneteket, hogy pólyázni kell, de az igen, hogy kereskedik?
<u><b>Pedig ő építési vállalkozó volt harminc éven keresztül, apja üzlettársaként</b></u>. <u></u>
<u>Isten emberré vált, hogy tudjon beszélni velünk, s nem mennydörögve, hanem a mi nyelvünkön. Mindent elvállalt: betegséget, szenvedést, halált, még a bevásárlást is meg a számlaadást, sőt időnként bizonyára be is kellett hajtania a kintlevőséget</u>.Mindig
mondogatják a vállalkozó ismerőseim, hogy ebben a kis országban nem lehet becsületesen megélni. Mire visszakérdezek:
<u><b>El tudjátok képzelni, hogy Jézus nem volt becsületes?</b></u> <b><u>Hát persze, hogy nem</u></b>. Pedig a Római Birodalom jobb volt, talán akkor nem létezett korrupció? Lám, ilyen messze kerültünk az Isten fizesse meg felvetéstől! A köznyelvben arra utalnak
így, hogy az egyház nem mindig fizeti meg, amit kellene. Ha az ember idősebbé válik, rájön, hogy I<u><b>sten már életünkben megfizet. Nem kell várnunk az örökkévalóságra, már földi életünk során megkapjuk a jutalmunkat. Csak bátorságra van szükségünk a beruházáshoz</b></u>.
Ez persze nem számító, hanem önzetlen beruházás. Az önzetlenség ugyanis mindig kifizetődik.”<br>
<br>
</div>
</div>
</div>
<p></p>
<hr>
<p></p>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<p></p>
</blockquote>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
</div>
</div>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<p></p>
<hr>
<p></p>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<p></p>
</blockquote>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<p></p>
<hr>
<p></p>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<p></p>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
<br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<br>
</blockquote>
</div>
<br>
</div>
<p></p>
<hr>
<p></p>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu<br>
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem<br>
</blockquote>
</div>
</div>
</div>
</body>
</html>