<div dir="ltr"><h1 class="">Hogyan állítja a sajtó szembe Ferenc pápát és XVI. Benedeket?</h1>Az egyébként <u><b>közgazdász végzettségű <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Tucker" target="_blank">Jeffrey Tucker</a>,</b></u>
aki számos gazdaságelméleti intézetnek volt a munkatársa élete
folyamán, déli <u><b>baptistából lett római katolikus</b></u>. Amellett, hogy számos
közgazdaságtani könyvnek a szerzője, a Sacred Music című egyházzenei
szaklap szerkesztője, és ilyen irányú írásai is megjelennek. Őközölte a Ferenc pápa
és a sajtó unalmas narratívái című <a href="http://www.newliturgicalmovement.org/#6946942151857258918" target="_blank">cikkét</a> is, amelyet a Szent Mihály Laikus Káptalan (CLSMA) blogja <a href="http://www.capitulumlaicorum.blogspot.hu/2013/08/ferenc-papa-es-sajto.html" target="_blank">fordított le</a> magyarra.<p>
Tucker többek közt azt írja:</p><p> </p><p class=""><i><u><b>„A
sajtó lusta. Nem igyekszik mélyre ásni</b></u>, és nem buzog a történeti
kontextus feltárásában. Arról nem beszélve, hogy<u><b> az újságot el kell
adni, a kattintásokat be kell gyűjteni.</b></u> Ehhez a legjobb eszköz az
előzetes narratíva, melybe mindennek illeszkednie kell, ami történik. Az
új narratívát az új pápaság első óráiban megírják, és hajlamos
változatlan maradni. (Nem csak a katolikus híreket kezeli így a sajtó,
az úgynevezett hírszolgálat minden más szektorban is ugyanígy működik.) </i></p><p class=""><i><u><b>XVI.
Benedek pápa működésének az volt a narratív kerete, hogy ő egy
szemellenzős reakciós, a kemény kéz híve,</b></u> aki vissza akarja fordítani az
idő kerekét. <u><b>Miután ez a narrativa</b></u></i><u><b> <i>megszületett, többé nem számított semmi. Mindegy
volt, milyen kezdeményezéseket tesz, milyen szabadságot engedett a
rítusok végzésében, milyen nyitottságról tett tanúbizonyságot, milyen
dicsérő szavakkal szólt a vallásszabadságról, hogyan sürgette a
szociális igazságtalanságok felszámolását és más effélék. A narratíva
nem tágított. </i></b></u></p><p class=""><i>Így van ez <u><b>Ferenc
pápával</b></u> is. <u><b>A sajtó hamar eldöntötte, hogy személyében alázatos,
spontán, liberális, széles látókörű, szegénypárti, toleráns és a
doktrínát felülvizsgálni hajlandó pápával állunk szemben</b></u>. Megszületett a
fixa idea, s amit ezek után tesz, az ebben a fényben értelmezendő.
Minden sajtófőcím ezt a mögöttes sablont feltételezi. <u><b>Ez az egyetlen
sztorijuk róla. Ami ennek ellentmondani látszik, az nincs, és minden
szava ebben az előre gyártott kontextuális keretben jelenik meg.”</b></u></i></p><p>Hozzáteszi: <i><u><b><font size="4">„Csak
úgy küzdhetünk e hatás ellen, ha függetlenül gondolkodunk. Ne engedjük,
hogy a sajtó uralja a dolgokról kialakított képünket,</font></b></u> az új pápaság
értelmezését. <u><b>Keressük</b></u> a tágabb kontextust, <u><b>a teljes idézeteket</b></u>, az
enyhítő körülményeket, a rejtett részleteket, <u><b>a gondos fordításokat és
így tovább.”</b></u> </i></p><p class="">A <a href="http://www.capitulumlaicorum.blogspot.hu/2013/08/ferenc-papa-es-sajto.html" target="_blank">teljes cikket</a> a CSLMA oldalán olvashatják.</p><p class="">Magyar Kurír</p>
<p> </p></div>